Yapılan işçilik ve kullanılan malzemeye Toyota değil hiçbir firma bir şey yapamaz ne yazıkki. Öncelikle sorunun nereden kaynaklı olduğunun tespiti gerekli. Benimde aynı kasa 2005 model aracım var ve 150000 km ye yaklaştı 90000 den itibaren bakımları bütün parçaları kendim tedarik edip dışarıda yaptırarak kullandım hiç bir sorun olmadı. Dişliler orjinal mi kullanıldı, yoksa başka bir ürün mü tercih edildi? Hangi viskozitede şanzıman yağı kullandınız, daha birçok soru var bu noktada sorulması gereken. Belki takan usta bir yerde yanlış bir işlem yaptı, belki takılan dişlilerde çapak vs vardı. Yani öncesini bilmeden sonrasınada bir şey söylemek çok zor. Ne yapmak gerekir derseniz ya ciddi olarak ustayla konuşun tekrar bakılsın yada ciddi olarak iyi bir yer bulup tekrar gösterin. Eğer yer bulamazsanız yetkili servis yolu görünüyor.
parçanın orjinalliği konusunda kesinlikle üzerinde durulması gerekiyor bu tür arızalar ciddi ve çok nadir arıza veren parçalar açılmışken iyi elden geçmesi gerekiyor tabi ustada çok büyük etken bilyaların dağılması konusunda ustanın söylediği 60 70 binde genelde arıza veren parça imiş ve sizinde söylediğiniz gibi sonuçta kul yapısı ve bu tür arızalar hatta bu türü geçtim her türlü arıza normaldir
Mesaj Birleştirildi: Kasım 27, 2013, 19:14:43
+1
Doğru, neden şanzıman dağılsın ki? zorlanma varsa sadece debriyaj balatası daha fazla eskir.
Zamanında değişmeyen şanzıman yağı, vites yoluna uygun vites değişmemek, vites değişiminde debriyaja yeterince basmamak, tam durmadan geri vitese takmak, bu tip soruna kaynak oluşturur.
tekin abi aslında bana mantıklı geldi dik bir yokuşta geri geri kaltığınızda bir anda yükleniyor araç kırılma olasılığı fazla gibi geldi usta çok mantıklı anlattıda bundan olabilir dedi ve ben bu hareketi bir kaç kez yaptım hatta bir seferinde tıkk diye bir ses geldi ve nasıl desem tekleye tekleye çıktı geri geri bu yaptığımdan sonra aracımda ciddi sorunlarla karsılaştım çekiş ses özellikle tekleme konusunda ve şanzıman yenilendikten sonra tekleme kalmadı çekişin etkilenmeside gayet normaldi bir yerde mantıklı geldi açıkçası
Mesaj Birleştirildi: Kasım 27, 2013, 19:20:00
Zamanında değişmeyen şanzıman yağı, vites yoluna uygun vites değişmemek, vites değişiminde debriyaja yeterince basmamak, tam durmadan geri vitese takmak, bu tip soruna kaynak oluşturur.
[/quote] birde bu söylediklerinizde şunu eklemek isterim bakım konusunda çok çok hassasım yani beni idare etsin yan sanayi olsun mantığı yoktur bende kullanım konusunda çok sakinim çok şükür bu 3. toyotam hepside çiçek gibi çıkmıştır elimden
not:genel anlamda söylediniz biliyorum ve haklısınız ben sadece kendi açımdan değerlendirdim söylediğinize cevaben değil tekin abi tecrübelerinize söylediklerinize saygım sonsuz kendimi araç konusunda tanıtmak anlamında söyldim