Gönderen Konu: 2004 corolla sol şanzıman grup dişlisi kırıldı fotoğraflı  (Okunma sayısı 6879 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla sol şanzıman grup dişlisi kırıldı fotoğraflı
« Yanıtla #20 : Kasım 27, 2013, 18:39:10 »
Arkadan itişli arabaların devamlı arıza vermesi gerekir bu doğrultuda. Çünki ömürleri boyunca hep yüklü olarak kalkacaklar. sanki daha spesifik bi detay var gibi..

Hele bi kartal  doğan vs. düşünürseniz...  Devamlı şanzıman dağıtması lazım

+1

Doğru, neden şanzıman dağılsın ki? zorlanma varsa sadece debriyaj balatası daha fazla eskir.

Zamanında değişmeyen şanzıman yağı, vites yoluna uygun vites değişmemek, vites değişiminde debriyaja yeterince basmamak, tam durmadan geri vitese takmak, bu tip soruna kaynak oluşturur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2004 corolla sol şanzıman grup dişlisi kırıldı fotoğraflı
« Yanıtla #20 : Kasım 27, 2013, 18:39:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla sol şanzıman grup dişlisi kırıldı fotoğraflı
« Yanıtla #21 : Kasım 27, 2013, 18:42:38 »
Zeki bey büyük geçmiş olsun. Benzer bi sıkıntıyı yaklaşık 2 ay önce ben de yaşadım fakat başka bir sıkıntı baş gösterdi. Motordan ses geliyordu tanıdık bir ustaya götürdüm şanzıman bilye dağıtmış dedi ve bilyeleri değiştirdi. Aracımdaki ses kesildi fakat ara sıra özellikle geri vitese sokmaya çalışırken arada bir yerlerde takılmaya başladı (4. ve 5. vites doğrultusunda hareket var fakat ne vitese giriyor ne de boşa atabiliyorum). Biraz kurcaladıktan sonra düzeliyor. Bazen 4-5 gün hiç takılmıyor. Dikkatimi çeken bir diğer husus ise sabah ilk çalıştırmada yapıyor. Ustaya tekrar götürdüm şanzıman yağını tekrar değiştirdi ve debriyaj ayarını yukarı çekti fakat sorun düzelmedi. Şanzumanı sök tak yaparken başka bir parçaya zarar vermiş olabileceğini düşündüm fakat usta ısrarla şanzumanın iç kısmıyla alakalı olmadığını söylüyor. Kafayı yemek üzereyim. Daha önce de ısıtma bujileri ve kapı kilidim arıza vermişti. Tek el  ve özellikle de titizlikle kullanılmış bir Toyota için çok erken arızalar bunlar (2006). Aracımcan ciddi anlamda soğudum:(
Yapılan işçilik ve kullanılan malzemeye Toyota değil hiçbir firma bir şey yapamaz ne yazıkki. Öncelikle sorunun nereden kaynaklı olduğunun tespiti gerekli. Benimde aynı kasa 2005 model aracım var ve 150000 km ye yaklaştı 90000 den itibaren bakımları bütün parçaları kendim tedarik edip dışarıda yaptırarak kullandım hiç bir sorun olmadı. Dişliler orjinal mi kullanıldı, yoksa başka bir ürün mü tercih edildi? Hangi viskozitede şanzıman yağı kullandınız, daha birçok soru var bu noktada sorulması gereken. Belki takan usta bir yerde yanlış bir işlem yaptı, belki takılan dişlilerde çapak vs vardı. Yani öncesini bilmeden sonrasınada bir şey söylemek çok zor. Ne yapmak gerekir derseniz ya ciddi olarak ustayla konuşun tekrar bakılsın yada ciddi olarak iyi bir yer bulup tekrar gösterin. Eğer yer bulamazsanız yetkili servis yolu görünüyor.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 600000
  • Model Yılı: '04
  • 161 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 corolla sol şanzıman grup dişlisi kırıldı fotoğraflı
« Yanıtla #22 : Kasım 27, 2013, 19:10:13 »
Yapılan işçilik ve kullanılan malzemeye Toyota değil hiçbir firma bir şey yapamaz ne yazıkki. Öncelikle sorunun nereden kaynaklı olduğunun tespiti gerekli. Benimde aynı kasa 2005 model aracım var ve 150000 km ye yaklaştı 90000 den itibaren bakımları bütün parçaları kendim tedarik edip dışarıda yaptırarak kullandım hiç bir sorun olmadı. Dişliler orjinal mi kullanıldı, yoksa başka bir ürün mü tercih edildi? Hangi viskozitede şanzıman yağı kullandınız, daha birçok soru var bu noktada sorulması gereken. Belki takan usta bir yerde yanlış bir işlem yaptı, belki takılan dişlilerde çapak vs vardı. Yani öncesini bilmeden sonrasınada bir şey söylemek çok zor. Ne yapmak gerekir derseniz ya ciddi olarak ustayla konuşun tekrar bakılsın yada ciddi olarak iyi bir yer bulup tekrar gösterin. Eğer yer bulamazsanız yetkili servis yolu görünüyor.
parçanın orjinalliği konusunda kesinlikle üzerinde durulması gerekiyor bu tür arızalar ciddi ve çok nadir arıza veren parçalar açılmışken iyi elden geçmesi gerekiyor tabi ustada çok büyük etken bilyaların dağılması konusunda ustanın söylediği 60 70 binde genelde arıza veren parça imiş ve sizinde söylediğiniz gibi sonuçta kul yapısı ve bu tür arızalar hatta bu türü geçtim her türlü arıza normaldir 

Mesaj Birleştirildi: Kasım 27, 2013, 19:14:43
+1

Doğru, neden şanzıman dağılsın ki? zorlanma varsa sadece debriyaj balatası daha fazla eskir.

Zamanında değişmeyen şanzıman yağı, vites yoluna uygun vites değişmemek, vites değişiminde debriyaja yeterince basmamak, tam durmadan geri vitese takmak, bu tip soruna kaynak oluşturur.
tekin abi aslında bana mantıklı geldi dik bir yokuşta geri geri kaltığınızda bir anda yükleniyor araç kırılma olasılığı fazla gibi geldi usta çok mantıklı anlattıda bundan olabilir dedi ve ben bu hareketi bir kaç kez yaptım hatta bir seferinde tıkk diye bir ses geldi ve nasıl desem tekleye tekleye çıktı geri geri bu yaptığımdan sonra aracımda ciddi sorunlarla karsılaştım çekiş ses  özellikle tekleme konusunda ve şanzıman yenilendikten sonra tekleme kalmadı  çekişin etkilenmeside gayet normaldi bir yerde mantıklı geldi açıkçası

Mesaj Birleştirildi: Kasım 27, 2013, 19:20:00

Zamanında değişmeyen şanzıman yağı, vites yoluna uygun vites değişmemek, vites değişiminde debriyaja yeterince basmamak, tam durmadan geri vitese takmak, bu tip soruna kaynak oluşturur.
[/quote] birde bu söylediklerinizde şunu eklemek isterim bakım konusunda çok çok hassasım yani beni idare etsin yan sanayi olsun mantığı yoktur bende  kullanım konusunda çok sakinim çok şükür bu 3. toyotam hepside çiçek gibi çıkmıştır elimden 
not:genel anlamda söylediniz biliyorum ve haklısınız ben sadece kendi açımdan değerlendirdim söylediğinize cevaben değil tekin abi tecrübelerinize söylediklerinize saygım sonsuz kendimi araç konusunda tanıtmak anlamında söyldim
2004 corolla sol