Gönderen Konu: Benim garajımdan  (Okunma sayısı 120786 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #820 : Şubat 01, 2017, 23:04:00 »
S P R C H R G R     RRRRRRR
NOKTALARI SEN TAMAMLA

Katılıyorum...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #820 : Şubat 01, 2017, 23:04:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #821 : Şubat 02, 2017, 00:12:06 »
S P R C H R G R     RRRRRRR
NOKTALARI SEN TAMAMLA

memet ali beeeeey, bi harf daha alabilir miyim  :rofl:
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1410 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #822 : Şubat 02, 2017, 00:16:07 »
Ben olsam üstüne birde H B R D yapardım oldu olacak kırıldı nacak deyip :)))
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #823 : Şubat 03, 2017, 04:02:50 »
Zirve otodan Erdem ile muhabbet ederken dedi ki,
Abi o kadar sökmüşsün, bari alt karter kapagı ve piston başına iki vida daha sök,
Hazır açıkken segmandâ degiştir.

Ne kadaf mantıksız ve masraf gibi gelsene hazır açïlmış dedim ve az önce söktüm.

Ve piston aşşagı  :rofl:
Bunları ölçmeden yatarsam uyuyamazdim.

[attach=1]

[attach=2]


Ölçüm sonuçlarına göre çıkması gereken degerler;
[attach=3]
Ancak 1 nolu piston'un, 1 nolu segmanı bu metod ile ölçümde 0.80 mm geldi.
Nerede ise bitik noktası.
Diger pistonların segmanları ise 0.45 mm geldi.

Durum,
İki sökmeye karar vermişim.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #824 : Şubat 05, 2017, 01:31:32 »
Ama o zaman neden egzos subapları yanıyor, demek ki egzos zamanına yanma sarkıyor. Fakat ateşleme avansı benzinin daha öncesinde ve lpg benzine göre daha kısa sürede yanıyor aşağıdaki grafiğe göre. Yoksa lpg benzin map ayarına göre daha erken sürede yanıyor ve bu da silindir içi sıcaklığın yükselmesine neden olduğu için mi subapların yanmasına sebep oluyor. Aklımda deli sorular.  :D

@Mutlu Tekir (30216) grafikte dikey neyi gösteriyor.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #825 : Şubat 05, 2017, 01:38:36 »
@Mutlu Tekir (30216) grafikte dikey neyi gösteriyor.

Ateşleme ajansının piston üst ölü noktasından kaç derece erken olması gerektiğini.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #826 : Şubat 05, 2017, 01:42:02 »
Ateşleme ajansının piston üst ölü noktasından kaç derece erken olması gerektiğini.

Yüksek devirde lpg benzine göre zayıf mı kalıyor Mutlu,doğru mu anlamışım
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #827 : Şubat 05, 2017, 02:02:48 »
Yüksek devirde lpg benzine göre zayıf mı kalıyor Mutlu,doğru mu anlamışım

Tam tersine,
Yanma/patlama hızı daha fazla oldugu için ateşlemeyi çok erkene çekmiyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #828 : Şubat 05, 2017, 19:29:07 »
Tam tersine,
Yanma/patlama hızı daha fazla oldugu için ateşlemeyi çok erkene çekmiyor.

Konuyu dağıtmak istemiyorum ama şunu sormam gerek: Eğer LPG de ateşleme avansı yüksek devirlerde de erken olsa idi subaplar daha mı kolay yanardı?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #829 : Şubat 05, 2017, 19:54:53 »
Konuyu dağıtmak istemiyorum ama şunu sormam gerek: Eğer LPG de ateşleme avansı yüksek devirlerde de erken olsa idi subaplar daha mı kolay yanardı?

Belki subaplar daha geç yanardı.
Kesin bişi varsa motor daha güçlü olurdu.

Ama,
Kol çıkarma kaçınılmaz olurdu.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #830 : Şubat 05, 2017, 23:09:19 »
Az once yeni segmanları takıp, pisdonları taktım.

Takmadan önce tekrar ölçtüm, segmanlar iyi ölçülerdeler.
Adım adım, eze eze, yavaş yavaş, sabır ile toplamaya başladık bakalım.

[attach=1]

[attach=2]

[attach=3]

[attach=4]

[attach=5]
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #831 : Şubat 06, 2017, 00:36:29 »
+1 devam kolay gelsin ustaaa

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #832 : Şubat 07, 2017, 21:46:55 »
Az önce torkmetre ile biyel kolu keplerini sıktım,
Kutsal kitap;
20Nm + 90° diyor.

Bu işlemin sonucunda üşenmedim kaç tork çıkacak diye kontrol ettim.
42/44 Nm arası tork çıktı.

Peki niçin direkt 43 demiyorda,
20 Nm + 90° diyor fikri olan var mı?

@Ufuk Sönmez (16363) ?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #833 : Şubat 07, 2017, 22:45:05 »
Az önce torkmetre ile biyel kolu keplerini sıktım,
Kutsal kitap;
20Nm + 90° diyor.

Bu işlemin sonucunda üşenmedim kaç tork çıkacak diye kontrol ettim.
42/44 Nm arası tork çıktı.

Peki niçin direkt 43 demiyorda,
20 Nm + 90° diyor fikri olan var mı?

@Ufuk Sönmez (16363) ?

Genel olarak bunun iki sebebi var,

1- Direk 43Nm ile sıkarsan homojen bir torklama olmayacaktır, kasıntı ihtimalini arttıracaktır.

2- Hassas dişli cıvata ve saplamalarda olası genleşme halinde sıkışma torku yükselir ama sıkışma seviyesi yükselmez, bu yüzden boşluk torku sonrası derece ile sıkmak kesin çözüm getirir.

Yataklar konusunda bu iki hususa ek olarak "yağ boşluğu ölçümü" direk bir tork ile sıkılarak yapılmaz, plastik gauge yanlış ölçüme sebep olur, dolayısı ile belli bir tork sonrası tekrar bir tork yada derece (hatta bazen 45 + 45 gibi iki derece) şeklinde iki veya üç kademeli sıkılma işlemi gerektirir.

Kolay gelsin abi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #834 : Şubat 07, 2017, 22:45:14 »
Az önce torkmetre ile biyel kolu keplerini sıktım,
Kutsal kitap;
20Nm + 90° diyor.

Bu işlemin sonucunda üşenmedim kaç tork çıkacak diye kontrol ettim.
42/44 Nm arası tork çıktı.

Peki niçin direkt 43 demiyorda,
20 Nm + 90° diyor fikri olan var mı?

@Ufuk Sönmez (16363) ?

buji sıkarken de ilginç şekilde tork+90 derece sıkın diyor.Sadece toyotaya özgü bir şey mi acaba?
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #835 : Şubat 07, 2017, 23:10:44 »
Büyük materyali çoklu vidalama ile sabitlerken himojenik sıkım çok önemlidir.

Bu nedenlede zaten ben hiç bir zaman yazan torku direkt vermem.
20 mi yaziyor,
Hiç üşenmem,
Hepsini 5
Hepsini 10
15
Ve 20

Gerçi 20 nm dusuk bir tork, yuksek torklarda daha onemli oluyor homojenik sıkım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '98
  • 4 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #836 : Şubat 07, 2017, 23:21:48 »
Ahmet bey sizi bir gün ziyaret edeceğim :) hafta sonu iznim olsa ama yok .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #837 : Şubat 07, 2017, 23:26:56 »
Büyük materyali çoklu vidalama ile sabitlerken himojenik sıkım çok önemlidir.

Bu nedenlede zaten ben hiç bir zaman yazan torku direkt vermem.
20 mi yaziyor,
Hiç üşenmem,
Hepsini 5
Hepsini 10
15
Ve 20

Gerçi 20 nm dusuk bir tork, yuksek torklarda daha onemli oluyor homojenik sıkım.

Mesleğimizi elimizden mi alacaksın ? :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #838 : Şubat 07, 2017, 23:50:12 »
Mesleğimizi elimizden mi alacaksın ? :D

Ne haddimize,
Bu hız ile ben aç kalirım aç.

4 hafyada subap degişimi  :rofl:
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Benim garajımdan
« Yanıtla #839 : Şubat 08, 2017, 00:04:08 »
ahmet bey merhaba siteye yeni üye oldum forumlara adınızı görünce sizi araştırdım sakaryadanmışsınız gurur duydum bende sakaryalıyım araç konusunda servisiniz felen varmı bir toyota kullanıcısı olarak sizinle tanışmak ve çalışmak isterim :)