Gönderen Konu: Derdine Çare Ustası Yok ?  (Okunma sayısı 1633 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Derdine Çare Ustası Yok ?
« : Kasım 15, 2013, 03:15:28 »
herkese merhaba arkadaslar, benim 2003 model corollamın 1 sene önce sanayide sanzuman yagını degiştirdik castrol 75/90 daha sonra viteslerde resmen takılma durumu meydana geldi sanki vites topuzu elimde kalacak sekilde sert geçmeye basladı. ustalara gösterdik yagdan dediler daha sonra yazın aracı antalyada ki yetkili servise götürdüm bakımlarını yaptırdım durumu anlattım sanzuman yagını tekrar degiştirdiler. ama benim sorunum bir türlü düzelmedi. baskı balataya bakıtmaya tekrar götürdüm servise baskı balatada sorun olmadıgını söylediler. artı vites topuzunun altını yagladılar ayrıca vites halatlarını da yagladılar. sonuç olarak durum yine aynı ne servis ne ustalar sorunumu çözemedi. debriyajın boslugunuda aldırdım. degisen bişi olmadı sanki tofasın vitesini değiştiriyorum. sabrım tükenmek üzere artık ya arabayı satarım yada vites topuzu elimde kalır. durum gerçekten canımı sıktı. sizin yorumlarınızı bekliyorum
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Toyota Club Türkiye

Derdine Çare Ustası Yok ?
« : Kasım 15, 2013, 03:15:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdine Çare Ustası Yok ?
« Yanıtla #1 : Kasım 15, 2013, 10:24:54 »
Şanzımana yetkili serviste ameliyat gerekiyor, sök - incele - değiştir - montaj.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdine Çare Ustası Yok ?
« Yanıtla #2 : Kasım 15, 2013, 22:11:40 »
Şanzımana yetkili serviste ameliyat gerekiyor, sök - incele - değiştir - montaj.

tekin abi nasıl yani biraz açabilir misin ? en basitinden sanzumana ne olmustur. birde toyotada dişliler tek tek degiştirilir mi mesela sadece 2. vites dişlisi gibi yoksa hepsi birden mi degişir. servis tamir eder mi ?
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdine Çare Ustası Yok ?
« Yanıtla #3 : Kasım 16, 2013, 01:51:14 »
Bu bana ders oldu şanzıman yağını değiştirmiycem....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Kendi Halinde Bir Mecnunum :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 135500
  • Model Yılı: '05
  • 234 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdine Çare Ustası Yok ?
« Yanıtla #4 : Kasım 16, 2013, 09:20:01 »
benzer bir durum arkadaşımın ford u varken olmuştu. yağ değişmedi ama özellikle araç ilk çalıştığında soğukken vites neredeyse tekmelenecek duruma geliyordu. velhasılı kelam baskı balata söküldü ve dibe oturduğu görüldü. değiştirildi işlem tamamlandı ;)
Ya ALLAH' a Baş Eğer Hiç Kimseye Eğmezsin; Ya da Herkese Baş Eğer Hiçbir şeye Değmezsin...

Ex '12 Corolla D-4D (0-31.000)
'05 Laguna 1.6 16V (133.700-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdine Çare Ustası Yok ?
« Yanıtla #5 : Kasım 16, 2013, 11:40:44 »
tekin abi nasıl yani biraz açabilir misin ? en basitinden sanzumana ne olmustur. birde toyotada dişliler tek tek degiştirilir mi mesela sadece 2. vites dişlisi gibi yoksa hepsi birden mi degişir. servis tamir eder mi ?

Şanzıman yağının yetkili serviste değişmesine rağmen sorununuz devam ettiğine göre, senkromeç türü bir şeyin değişmesi gerekiyor gibi görünüyor. Bu tip konularda kesinlikle yetkili servisten faydalanılmalıdır.

Bu bana ders oldu şanzıman yağını değiştirmiycem....

Periyodlarında, şanzıman yağını, yetkili serviste değiştirmezseniz, bir ders daha çıkacak gibi.. :)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdine Çare Ustası Yok ?
« Yanıtla #6 : Kasım 16, 2013, 11:45:47 »
Umut kardeş  öncelikle debriyaj pedal kavraman nerede eğer alttan kavrıyor ise viteslerin dişli geçer.ilk önce pedal ayarını alabildiğine yukarı kaldırt ki debriyajın daha iyi ayırma işlemi yapsın. Bir ikinci şanzıman yağını serviste koydurmuşsun sorun olmaz 75/90 tam veya yarı sentetik koyuldu ise hiçbir sorun olmaz. Japon araçların şanzımanları dayanıklıdır öyle hemen koyuvermez. Debriyaj ayarını dediğim gibi yaptırdın sorun çözülmez ise bu araçlar hidrolik debriyaj kullanır ve en çok üst merkez arızası verir üst merkez arızalarında araç ayırma işlemini tam yapamam vitesler dişli geçer zor çıkar .Aracın debriyaj üst merkezi gerekir tabiki bu kontrol gerektirir kontrolü de kolaydır işi iyi bilen bir ustaya kontrolünü mutlaka yaptırın birde bir de onla birlikte debriyaj merkez hidrolik kontrolünü yaptırın eger eksikse tamamlatın nerden kaçırdığına eksilttiğine baktırın yukarıda saydıklarımın hepsini yaptırdınız ama hala vitesleriniz dişli geçiyor ise aracın baskısında sorun olabilir veya şanzıman daki senkromeç sarıları aşınmış demektir ama bu dediğim 200 binden sonra felan olur ve şehir içi çok kullanılan araçlarda olur .Umarım yardımcı olabilmişimdir
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdine Çare Ustası Yok ?
« Yanıtla #7 : Kasım 16, 2013, 11:53:49 »
Umut kardeş şanzıman yağını 75w90 olarak değiştirdiğine göre yağdan bir problem olamaz. yaşadığın şehri yazmamışsın fazla yardım edemiyoruz, bulunduğun yerdeki sanayide iyi bir şanzımancı varsa ona götür kontrol ettir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdine Çare Ustası Yok ?
« Yanıtla #8 : Kasım 16, 2013, 15:01:25 »
Atilla abi ben debriyaj üst merkezinden şüphe ettim ama gerçi yukarıda detaylı olası şeyleri yazdım
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdine Çare Ustası Yok ?
« Yanıtla #9 : Kasım 16, 2013, 17:59:45 »
Atilla abi ben debriyaj üst merkezinden şüphe ettim ama gerçi yukarıda detaylı olası şeyleri yazdım
Yücel senin söylediğinde ihtimallerden biri, en iyisiiyi bir usta bulup kontrol ettirmek.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdine Çare Ustası Yok ?
« Yanıtla #10 : Kasım 16, 2013, 22:17:07 »
Arkadaslar dediklerinizi dikkat edicem ama siddetle tavsiye sanzuman yagini kesinlikle serviste degistirmeniz kesinlikle baska yerde degistirmeyin benim harcadigim masrafla 5 defa sanzuman yagi degisirdi serviste mesele para da degil ama sorun cozulmedi
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 191000
  • Model Yılı: '18
  • 9 kere teşekkür etti
Ynt: Derdine Çare Ustası Yok ?
« Yanıtla #11 : Kasım 17, 2013, 11:10:46 »
Arkadaşlar yaklaşık 2 ay önce aracımın motorundan ses geliyordu. Tanıdık bir ustaya götürdüm şanzıman bilye dağıtmış dedi ve bilyeleri değiştirdi. Aracımdaki ses kesildi fakat ara sıra özellikle geri vitese sokmaya çalışırken arada bir yerlerde takılma yapıyor (4. ve 5. vites doğrultusunda hareket var fakat ne vitese giriyor ne de boşa atabiliyorum). Biraz kurcaladıktan sonra düzeliyor. Bazen 4-5 gün hiç takılmıyor. Dikkatimi çeken bir diğer husus ise sabah ilk çalıştırmada yapıyor. Ustaya tekrar götürdüm şanzıman yağını tekrar değiştirdi ve debriyaj ayarını yukarı çekti fakat sorun düzelmedi. Şanzumanı sök tak yaparken başka bir parçaya zarar vermiş olabileceğini düşündüm fakat usta ısrarla şanzumanın iç kısmıyla alakalı olmadığını söylüyor. Haftaya bir daha götürecez bakalım. Umarım bir daha sök tak yapmaya gerek kalmaz:(
https://*****/*****

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdine Çare Ustası Yok ?
« Yanıtla #12 : Kasım 17, 2013, 20:25:50 »
Umut kardeş  öncelikle debriyaj pedal kavraman nerede eğer alttan kavrıyor ise viteslerin dişli geçer.ilk önce pedal ayarını alabildiğine yukarı kaldırt ki debriyajın daha iyi ayırma işlemi yapsın. Bir ikinci şanzıman yağını serviste koydurmuşsun sorun olmaz 75/90 tam veya yarı sentetik koyuldu ise hiçbir sorun olmaz. Japon araçların şanzımanları dayanıklıdır öyle hemen koyuvermez. Debriyaj ayarını dediğim gibi yaptırdın sorun çözülmez ise bu araçlar hidrolik debriyaj kullanır ve en çok üst merkez arızası verir üst merkez arızalarında araç ayırma işlemini tam yapamam vitesler dişli geçer zor çıkar .Aracın debriyaj üst merkezi gerekir tabiki bu kontrol gerektirir kontrolü de kolaydır işi iyi bilen bir ustaya kontrolünü mutlaka yaptırın birde bir de onla birlikte debriyaj merkez hidrolik kontrolünü yaptırın eger eksikse tamamlatın nerden kaçırdığına eksilttiğine baktırın yukarıda saydıklarımın hepsini yaptırdınız ama hala vitesleriniz dişli geçiyor ise aracın baskısında sorun olabilir veya şanzıman daki senkromeç sarıları aşınmış demektir ama bu dediğim 200 binden sonra felan olur ve şehir içi çok kullanılan araçlarda olur .Umarım yardımcı olabilmişimdir

yücel abi senin dediklerin arasından sadece hidrolik kontrolu yaptırmamıstım bide ona yaptırayım tesekkür ederim yorumların için
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ