0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
başlıktan da anlaşılacağı üzere klişe bir giriş ile tecrübelerinizi istiyorum. genelde 1800-2000 dd arası vites değiştiriyorum ve yavaş yavaş hızlanıyorum. aracım dizel. acaba az yakması için doğru mu yapıyorum? yoksa nasıl daha az yaktırabilirim?
Seçkin ben çok dikkat ettim mi 5.5 yakalıyorum dikkat etmedim mi 5.8 en fazla taş çatlasın 6 lt yakıyorum ondan kendini sıkma farz et bir zam daha geldi zaten bünye alışık .
2000 devir bence çok erken bir devir vites değiştirmek için. Bildiğim kadarıyla astrada 1750 devir civarında turbo devreye giriyor. Bu durumda 2000 devirde turbo daha yeni devreye girmiş olduğundan ve bir üst viteste devreden çıktığından sürekli bu şekilde daha fazla tüketime neden olur. en güzeli 2500 devir gibi değiştirmek olurki bu durumda bir üst viteste turbo devrede olacaktır muhtemelen. Eğer 2500 devirde turbo devrede olmuyor ise 2600 gibi deneyebilirsin. Yani 1750 devirin altına düşmesin vites değiştirdiğinde.
Seçkin ben çok dikkat ettim mi 5.5 yakalıyorum dikkat etmedim mi 5.8 en fazla taş çatlasın 6 lt yakıyorum ondan kendini sıkma farz et bir zam daha geldi zaten bünye alışık . Şaka bir yana 2000 devir vites değiştirmek için çok erken en az 2500 gör hatta rampa çıkıyorsan 3200-3500 e kadar devam et . Az yakmak istiyorsan seyir edeceğin hıza bir an önce ulaşıp o hızda 1900-2100 devir aralığında git . Diğer bir ayrıntı ne kadar az frene basarsan o kadar az yakarsın yani duracağın zaman hızla ilerleyip birden fren yapmaktansa ayağını daha önceden gazdan çekerek motor freni yapman daha az yakıt tüketmene yardımcı olacaktır .Bunu trafikte araçları takip ederken de yapabilirsin ama bunun için takip mesafesini iyi ayarlaman lazım . Az yakacam diyede frene basmaktan korkma gerektiği zaman yapıştır . Bunu niye söylüyorum bir arkadaşıma bunu tavsiye ettim . Muhterem frene basıp fazla yakacam diye öndeki araca hafif tıklattı .
Kisa mesafelerde ozellikle 500metrelik mesafelerde yurumeyi dene.
Abi çok yakmasın?
Seçkin en az dediğim sekilde yakar. Ama bukadar fazla takma arkadasım taktı tassaruf yapacam diye arkadan birine tıklattı ve tamponu eline aldı. Tasarrufu düşünmek iyi ama belli bir yerden sonra dikkat dağıtıyor.
motor freni kullanıyorum dururken de benim araba da az bişey basınca 8 litreleri görüyor 32-33 kuruşu gördüm. benim dediğim gibi kullanınca 25 kuruşu gördüm. öğrenci maaşıyla kendi cebimden koyunca mazotu ister istemez düşünüyor insan. geçen ay shell kartta 360 liralık yakıt aldığım yazıyordu
8 anormal bir değer dizel için . Ben bugüne kadar en fazla 7.5 lt gördüm ondada kötü örnek olmasın diye nasıl kullandığımı buraya yazmayim siz tahmin edersiniz .
32-35 kuruş nasıl beceriyorsun la dizelle. Ben dün 35 tllik benzin aldım full şehir içi arada bi çevreyoluna gidip gaza oturdum 110+50 falan gittim akşam iş dönüşü trafiğine takıldım ona rağmen 116 km 7.2 yakmışım eğer trafik olmasa 6.8le bırakacaktım arabayı. Denildiği gibi turboyu devreye mutlaka sok zaten dizelin gitmesini sağlayan olay turbo birden ulaş bir üst vitese ama uygun hızda.
gel cumartesi de nasıl yaktırdığımı gösteriyim
Aaaa lütfen ne kötü örneği Mahmut abi kırıyorsun kalbimi biz çok mu iyiyiz sanki
binmeden önce 3 ihlas 3 nas okusan faydası muhakkak olur...
ben 1,6 aurisle sert kullanımda 8,5 ları görüyom şehir içinde o değeri minimuma çekmek için çalışmalara başladım çok sakin kullanmaya çalışıyorum bakalım becerebilecekmiyim ve kaça düşürecem
yani muhammet abı.secki dıreksıyona geçince devir göstergesi 1 tam tur atabilse emınım attırır.kanları hızlı akıyor.belki biraz yavaşlatır diye.