Gönderen Konu: Rakıma göre çekişin değişmesi  (Okunma sayısı 2970 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Rakıma göre çekişin değişmesi
« : Kasım 12, 2013, 22:58:15 »
Merhaba arkadaşlar. Aracım AE92 Corolla 1.3 XL Mersin'den Ankara'ya gelince motorun çekişi hissedilir derecede düşüyor. Atmosfer basıncının düşmesinden dolayı atmosferik motorlar için normal bir durum sanırım ama gerçekten bu kadar hissedilir mi arabanın ilk kalkışı bile ağırlaşıyor.  Elektronik ateşleme yok ve motor karbüratörlü. Avans ayarı vs. gibi değiştirmemiz gereken bir ayar var mıdır ?
Mersin(rakım=0) ve Ankara(rakım=900) 
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Toyota Club Türkiye

Rakıma göre çekişin değişmesi
« : Kasım 12, 2013, 22:58:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Rakıma göre çekişin değişmesi
« Yanıtla #1 : Kasım 13, 2013, 04:42:05 »
Öncelikle bu kadar hassas olduğunuz için tebrikler :)

Karbüratörlü aracınızda alt listedeki şeyler yapılmadıysa, yüksek rakımlı yerlerde böyle davranması normaldir. Bilirsiniz, yükseldikçe basınç düşer ama aynı zamanda oksijen miktarı da azalır. Yalnız, aracınızda elektronik ateşleme olmalı diye düşünüyorum.

Yapmanız gereken şeyler;
- Karbüratörünüz temiz olmalı,
- Carbon Clean işlemi yapılmalı, gaz kelebeği temizlenmeli,
- Ateşleme kabloları orjinal olmalı, bakır tırnakları temiz ve parlak olmalı,
- Distribütör kapağı içindeki tırnaklar temizlenmeli, aşınma fazla ise kapak değiştirilmeli,
- Tevzi makarası ağzı temiz ve pürüzsüz olmalı, ağız kısmı azaldıysa yenilenmeli,
- Yaşadığınız bölgeye göre avans ve karbon ayarı yaptırmalı.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Rakıma göre çekişin değişmesi
« Yanıtla #2 : Kasım 13, 2013, 20:36:32 »
öncelikle teşekkür ederim  :)  Söyledikleriniz içinde carbon clean avans ayarı ve karbon ayarı haricindekiler tamam yani sorun yok.  En çok merak ettiğim rakıma göre avans ayarını nasıl değiştireceğiz bilginiz varsa açıklayabilirmisiniz ? Bir de karbon ayarı derken neyi kastettiniz onu açıklayabilirseniz teşekkürler..

Mesaj Birleştirildi: Kasım 13, 2013, 20:37:52
bu arada araçta elektronik ateşleme yok diye biliyorum bildiğimiz klasik platin falan var avans ayarı da elle yapılıyor(avans tabancası yardımıyla)
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Birazda Alman takılalım :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Rakıma göre çekişin değişmesi
« Yanıtla #3 : Kasım 13, 2013, 20:54:17 »
Biz ne yapalım 1285 rakım  :wacko:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Rakıma göre çekişin değişmesi
« Yanıtla #4 : Kasım 14, 2013, 12:05:14 »
En çok merak ettiğim rakıma göre avans ayarını nasıl değiştireceğiz bilginiz varsa açıklayabilirmisiniz ?
Rakıma göre bu teknolojide ayar yapamazsınız. En doğrusu, yaşadığınız bölgede tabanca yardımıyla avans ayarı yapmaktır. Bunu yaparken bazı modellerde vakum hortumu çıkarılarak yapılmaktadır. Doğru avans derece bilgisine ulaşmanız gerekmektedir.

Bir de karbon ayarı derken neyi kastettiniz onu açıklayabilirseniz teşekkürler..
Avans ayarı yapıldıktan sonra, sıcak rölanti devrinde motorun çıkardığı CO miktarını düzenleyen, karbüratörün içinde altta bulunan 2. kelebek ayarıdır. Bunun yapılabilmesi için yine CO ölçüm cihazına ihtiyacınız vardır. CO istenen düzeye getirilirken rölanti devride 800 - 850d/d arasında tutulur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)