Gönderen Konu: radar sorunu  (Okunma sayısı 5723 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #20 : Aralık 16, 2013, 01:37:08 »
arkadaşlar ne düzgün ki? ? ? ? ? ?
şehir içi şehir dışı, kırmızı - sarı - yeşil  ışıkların yerleştirilmesi ve çalıştırılması belediyelere aittir. yerinin belirlenmesi valilik il trafik komisyonu tarafından belirlenir. yollardaki hız sınırlaması karayollarına, şehir içindeki hız sınırlaması il trafik komisyonuna,şehir içindeki levhalandırma belediyeye, uzun yoldaki levhalar karayollarına vs vs vs ama bunun denetimini yapmak emniyete aittir. bu ne perhiz bu ne lahana.
 trafik ışıkları 22:00 - 24:00 saatlerinden sonra sarı-kırmızı pır pır olur neden sorusunun cevabını kimse vermez- veremez. ankara da kavşaklardaki yaralamalı ve ölümlü kazaların %90 ı 22:00-24:00 saatlerinden sonra gerçekleşir.
kavşakta ışık bozulur herkes sorumlusunu emniyet sanır ama belediyeye kimse bi şey demez.
kaldırımların denetimi belediyeye aittir. kendini bilmez o kadar insan kaldırıma park eder herkes sorumlusunu emniyet beller belediyeye kimse bi şey demez. emniyet teşkilatı bu memleketin övey evladıdır, övey evladı bile olamamış bir kurumudur. butun burokratların gücünün yetttiği kurumdur, kendi içinde bile sürekli çelişki çıkmazlar ve başta olanların isteğine göre hareket etmek zorunda kalan memur kısmının ne yapacağını şaşırdığı bir kurumdur. modifiyeli araçlardan şikayetçi olup dilekçe ile muracat ederler ceza yazılsın isterler. modifiye araç sahipleri ceza yiyoruz diye isyan ederler. taksiciler otobus duraklarını işgal ederler, ceza yediklerinde yol kapatıp isyan ederler nedir bu cezalar diye, hızlı gidilen yolda yaya vefat eder yol kapatır eylem yaparlar öbür taraftan sürücüler hız sınırları az diye bas bas bağırır. ceza yazarsın yaranamazsın ceza yazmazsın yaranamazsın.
   kalem kağıt sizin elinizde olsa ne yapardınız? ? ? ? ? ben söyleyeyim. vatandaşa veriliyor o kağıtlardan - fahri trafik müfettişleri inanın bana 2 ekibin yazdığından daha fazla ceza yazıyorlar sürücülere.
sırf zevk için bile ışık dibinde bekleyip elinde kamera ile geçen araçların resimlerini çekip hafada 1 koçan bitiren müfettişler var.
diyecek çooooooook laf varda. naparsın işte.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Toyota Club Türkiye

Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #20 : Aralık 16, 2013, 01:37:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 50 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #21 : Aralık 16, 2013, 01:39:29 »
    akıllı telefonlara radar tespit proğramları indirilebiliniyor sanırım bunun cezası falan varmı kullanan tanıdığınız varmı faydası varmı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #22 : Aralık 16, 2013, 09:03:43 »
    akıllı telefonlara radar tespit proğramları indirilebiliniyor sanırım bunun cezası falan varmı kullanan tanıdığınız varmı faydası varmı?

Abi o uygulamalar radarı tespit etmiyor . Yaptığı sürekli radar kurulan yerlere yaklaştığınızda sizi uyarması . Cihaz sizi uyardı diye illa radar olacak diye birşey yok . Ben araçtaki navigasyona bu noktaları yükledim ve radar uyarısı aldım mı yavaşlayıp ekranı da oradan geçene kadar kapatıyorum . Bu cihazları kullanmak yasak değil .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #23 : Aralık 16, 2013, 09:07:40 »
"Radarların yerini belirleyen veya sürücüyü ikaz eden cihazları üretmek veya ithal etmek 2 milyon 120 bin liradan 3 milyon 535 bin liraya kadar para cezası. Bu cihazları araçlarında bulunduran sürücülere ise bin 407 liradan 2 bin 120 liraya kadar para cezası."   Yönetmeliklerde bu şekilde bir madde var. Dolayısı ile radar tespit cihazı kullanımı suçtur.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #24 : Aralık 16, 2013, 09:13:58 »
"Radarların yerini belirleyen veya sürücüyü ikaz eden cihazları üretmek veya ithal etmek 2 milyon 120 bin liradan 3 milyon 535 bin liraya kadar para cezası. Bu cihazları araçlarında bulunduran sürücülere ise bin 407 liradan 2 bin 120 liraya kadar para cezası."   Yönetmeliklerde bu şekilde bir madde var. Dolayısı ile radar tespit cihazı kullanımı suçtur.

Abi ama bu uygulamalar radarı tespit etmiyor . Sık sık radar olan yerlerde uyarıyor . Ben kullanıyorum sayesinde bir çok radardan da ceza yemeyi kurtuldum . Zaten uyarıyı aldım mı hemen radyo tuşuna basarak navigasyonu kapatıyorum . Radarı tespit eden cıhaz kullanımında ise zaten radar hızınızı ölçemedği için görevliler sizin radar tespit cıhazı kullandığınızı anlıyor ve araçta arama yapıyorlar . Bulurarsa da cezası dediğiniz gibi baya yüksek .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #25 : Aralık 16, 2013, 11:05:13 »
En İyisi hız sınırlarına uymak arkadaşlar.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #26 : Aralık 16, 2013, 11:33:17 »
En İyisi hız sınırlarına uymak arkadaşlar.


Aytaç bey haklısınız zaten uyuyoruz da ama çevremde otobanda 121-122 ile giderken ceza yiyenler olduğu için kullanıyorum ve uyarı aldığımda yoldaki hız sınırının yaklaşıl 10-15 km/sa aşağı bir hızda seyir ediyorum .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • atiker grand 2018
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110524
  • Model Yılı: '06
  • 136 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #27 : Temmuz 15, 2016, 09:12:56 »
Radarlara yeni düzenleme
Özellikle uzun yolda yolculukları kabusa çeviren radarlar için İçişleri Bakanlığı harekete geçti.
Radarlar ve Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) yolculukları kabusa dönüştürebiliyor. Ceza yemek istemeyen sürücüler, daha hızlı gidebilecekleri yolda yavaş gittikleri için yolculuk süresi uzuyor. İlgisiz yerlerde kesilen radar cezaları da sürücülerin yoğun tepkisine neden oldu.

BAKANLIK RADAR NOKTALARINI YENİDEN GÖZDEN GEÇİRECEK
Star'ın haberine göre, konuyla ilgili harekete geçen İçişleri Bakanlığı, radar yerleştirilen noktaları yeniden gözden geçirmeyi kararlaştırdı.

İçişleri Bakanlığı’nın 2016 yılı Razaman Bayramı’nda alınacak trafik tedbirlerine ilişkin genelgede, radarlarla ilgili talimatlar da dikkat çekti. Genelgede, “Radarla hız denetimleri, trafik kural ihlallerinin ve kazaların yoğunlaştığı yerlerde, sabit ve seyir halinde yapılacaktır” denildi.

9 SENEDE 569 NOKTADA 15 BİN KAZA OLDU
Edinilen bilgiye göre; 2006-2015 yılları arasında Ramazan ve Kurban Bayramları'nda Türkiye genelinde 596 noktada toplam 14 bin 997 trafik kazası gerçekleşti. Bu noktalardan en fazla kaza; Bafra-Kavak Devlet Yolu ayrımı ile Samsun-Ordu il sınırı arasında gerçekleşti.

RADARLAR KÖR NOKTALARA KAYDIRILACAK
Bu güzergahta son 10 yıl içinde 209 trafik kazası meydana gelince, radarların da kör noktalara kaydırılması kararlaştırıldı.

EN FAZLA KAZA YAŞANAN 10 KÖR NOKTA
Kaza istatistiklerine göre bayramlarda en fazla kaza yaşanan 10 nokta şöyle:
- Bafra-Kavak Devlet Yolu ayrımı ile Samsun-Ordu il sınırı arası (209)

- Çatalca Devlet Yolu ayrımı ile Barbaros Kavşağı arası (206)

- Ankara-Kırıkkale il sınırı ile Kırıkkale-Yozgat il sınırı arasındaki yaklaşık 74 km’lik mesafe (155)

- İzmir-Manisa il sınırı ile Alaşehir Devlet yolu ayrımı arası (150)

- Mut Devlet Yolu ayrımı ile Çeşmeli Kavşağı arası (140)

- Bursa Çevre Otoyolu ayrımı ile Bursa-Bilecik il sınırı arası (129)

- Ankara Çevre Otoyolu ayrımı ile Ankara-Kırıkkale il sınırı arası (124)

- Samsun-Ordu il sınırı ile Aybastı Yolu ayrımı arası(102)

- Çanakkale-Balıkesir il sınırı ile Balıkesir Devlet Yolu ayrımı arası(76)

- Bolu-Karabük il sınırı ile Karabük-Çankırı il sınırı arası (49)

kaynak: ensonhaber

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #28 : Temmuz 15, 2016, 10:23:14 »
Radarlara yeni düzenleme
Özellikle uzun yolda yolculukları kabusa çeviren radarlar için İçişleri Bakanlığı harekete geçti.
Radarlar ve Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) yolculukları kabusa dönüştürebiliyor. Ceza yemek istemeyen sürücüler, daha hızlı gidebilecekleri yolda yavaş gittikleri için yolculuk süresi uzuyor. İlgisiz yerlerde kesilen radar cezaları da sürücülerin yoğun tepkisine neden oldu.

BAKANLIK RADAR NOKTALARINI YENİDEN GÖZDEN GEÇİRECEK
Star'ın haberine göre, konuyla ilgili harekete geçen İçişleri Bakanlığı, radar yerleştirilen noktaları yeniden gözden geçirmeyi kararlaştırdı.

İçişleri Bakanlığı’nın 2016 yılı Razaman Bayramı’nda alınacak trafik tedbirlerine ilişkin genelgede, radarlarla ilgili talimatlar da dikkat çekti. Genelgede, “Radarla hız denetimleri, trafik kural ihlallerinin ve kazaların yoğunlaştığı yerlerde, sabit ve seyir halinde yapılacaktır” denildi.

9 SENEDE 569 NOKTADA 15 BİN KAZA OLDU
Edinilen bilgiye göre; 2006-2015 yılları arasında Ramazan ve Kurban Bayramları'nda Türkiye genelinde 596 noktada toplam 14 bin 997 trafik kazası gerçekleşti. Bu noktalardan en fazla kaza; Bafra-Kavak Devlet Yolu ayrımı ile Samsun-Ordu il sınırı arasında gerçekleşti.

RADARLAR KÖR NOKTALARA KAYDIRILACAK
Bu güzergahta son 10 yıl içinde 209 trafik kazası meydana gelince, radarların da kör noktalara kaydırılması kararlaştırıldı.

EN FAZLA KAZA YAŞANAN 10 KÖR NOKTA
Kaza istatistiklerine göre bayramlarda en fazla kaza yaşanan 10 nokta şöyle:
- Bafra-Kavak Devlet Yolu ayrımı ile Samsun-Ordu il sınırı arası (209)

- Çatalca Devlet Yolu ayrımı ile Barbaros Kavşağı arası (206)

- Ankara-Kırıkkale il sınırı ile Kırıkkale-Yozgat il sınırı arasındaki yaklaşık 74 km’lik mesafe (155)

- İzmir-Manisa il sınırı ile Alaşehir Devlet yolu ayrımı arası (150)

- Mut Devlet Yolu ayrımı ile Çeşmeli Kavşağı arası (140)

- Bursa Çevre Otoyolu ayrımı ile Bursa-Bilecik il sınırı arası (129)

- Ankara Çevre Otoyolu ayrımı ile Ankara-Kırıkkale il sınırı arası (124)

- Samsun-Ordu il sınırı ile Aybastı Yolu ayrımı arası(102)

- Çanakkale-Balıkesir il sınırı ile Balıkesir Devlet Yolu ayrımı arası(76)

- Bolu-Karabük il sınırı ile Karabük-Çankırı il sınırı arası (49)

kaynak: ensonhaber
Bizim milletimiz uygulama uzerinde burada radar var polis uygulama yapiyor diye konum bildirirse ve radari gectikten sonra son gaz yapistirip giderse bu ulkede ne kazalarin nede terorun onune gecilir.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #29 : Temmuz 15, 2016, 11:30:20 »
Bizim milletimiz uygulama uzerinde burada radar var polis uygulama yapiyor diye konum bildirirse ve radari gectikten sonra son gaz yapistirip giderse bu ulkede ne kazalarin nede terorun onune gecilir.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Mehmet bey , kusura bakmayın size kesinlikle katılmıyorum. Devlet kör noktalı yol / otoban yapsın, uyarı levhalarını yollarda unutsun, keçi yollarını bize şehirler arası yol yapsın, sonra düzgün bir yolda radar koysun. Bizde keklik gibi devlete para ödeyelim ?

Sadece aşağıdaki sorularımın cevabanı araştırırsanız ne demek isteğimi anlayacaksınız.

1. Almanya - Fransa otobanında hız sınırı var mı ? Ya da Radar var mı ?
2. bu otobanda en açılı viraj kac derece ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #30 : Temmuz 15, 2016, 13:12:55 »
Genel bir yanlışlık var bence. Hız değil, yol şartlarına uygun olmayan hız üzerinde durulmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #31 : Temmuz 15, 2016, 13:18:41 »
Mehmet bey , kusura bakmayın size kesinlikle katılmıyorum. Devlet kör noktalı yol / otoban yapsın, uyarı levhalarını yollarda unutsun, keçi yollarını bize şehirler arası yol yapsın, sonra düzgün bir yolda radar koysun. Bizde keklik gibi devlete para ödeyelim ?

Sadece aşağıdaki sorularımın cevabanı araştırırsanız ne demek isteğimi anlayacaksınız.

1. Almanya - Fransa otobanında hız sınırı var mı ? Ya da Radar var mı ?
2. bu otobanda en açılı viraj kac derece ?

İyide siz şehirler arası yollarla Otobanları kıyaslamışsınız? Bizim otobanlarda Radar var mı ? Varsa da ben denk gelmedim.? Ayrıca bizde hız sınırı 120 km olduğu için yollar hem bu hız sınırına hemde coğrafi şartlara uygun yapılıyor. Şu denilebilir uygun yerde hız sınırı kaldırılsın bu tartışılabilir ama normal yolla otobanları kıyaslamak mantıklı değil.

Birde merek ediyorum Almanya'da şehirler arası bir yolda (otoban olmayan) aşırı hız yapmanın cezası nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #32 : Temmuz 15, 2016, 17:53:38 »
Mehmet bey , kusura bakmayın size kesinlikle katılmıyorum. Devlet kör noktalı yol / otoban yapsın, uyarı levhalarını yollarda unutsun, keçi yollarını bize şehirler arası yol yapsın, sonra düzgün bir yolda radar koysun. Bizde keklik gibi devlete para ödeyelim ?

Sadece aşağıdaki sorularımın cevabanı araştırırsanız ne demek isteğimi anlayacaksınız.

1. Almanya - Fransa otobanında hız sınırı var mı ? Ya da Radar var mı ?
2. bu otobanda en açılı viraj kac derece ?
Isin ozu burasi Turkiye. Almanya nin Fransa nin kurallari kendini ilgilendirir. Biz hep bize iyi gelen yonune bakiyoruz. Oralarda ki cezalari da bizim ulkemizde uygulamaya kalksaniz. Ertesi gun trafige cikacak surucu kalmaz dusuncesindeyim. En basitin den polisi gordugu halde telefonla konusmaya devam eden suruculer bu bahsettiginiz ulkelerde yoktur diye dusunuyorum.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #33 : Temmuz 15, 2016, 19:23:38 »
Alın bir tane cobra  bakın rahatınıza ben hızlı araç kullanan biri değilim ama EDS ler hiç affetmiyor 90 la gidilecek yerde 93 ile ceza yemek koyuyor adama beee.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #34 : Temmuz 15, 2016, 20:06:42 »
Aslında Türkiye olarak bizim önde giden, yol gösteren, örnek alınan olmamız lazım, doğrular, bilim, insanlık ile.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #35 : Temmuz 15, 2016, 20:19:08 »
 Umarım baş ağrıtıcı bir yazı olmaz ve sıkılarak okumazsınız. 
Burada asıl tartışmaya açılan mesele elimizdeki yollar, yolların teknolojik durumu ve inşa şekilleri sanıyorum. Çevreyolları gayet düzgün ve her türlü hızı absorbe edebilecek kabiliyette çoğu yerde ki tekrar uyarımızı yapalım yasal sınırlar her zaman bizler için faydalıdır. Fakat şehirlerarası yollarımız ne yazık ki yeterli ölçüde stabilize edilememiştir ve hız sınırları aşıldığında kaçış manevrası fren mesafesi gibi sıkıntıları ardında getirdiği için radarlarla buralarda kontrol elzem hale gelmiştir. Bütün yollardaki hız sınırları belirlenirken alanında uzman inşaat mühendisleri, ekonometrisyenler, emniyet mensupları ve diğer ilgili uzmanlar büyük araştırmalara ve deneyler sonucu bu hızları belirlemişlerdir ve yol kapasitesi yanında ortalama araç kalitesi de değerlendirilerek bu hızlar belirlenmiştir. Hız limitleri ve denetimler hakkında yapılan bilimsel araştırmalardan bir kaçını örnek olarak verecek olursak (önemli başlıkları vereceğim isteyenler linklerden detaylı araştırabilirler) :
 * TÜİK'in 2014 yaptığı araştırmalara göre "Sürücülerin trafik suçu işlemelerine engel olunduğu takdirde, trafik güvenliği alanında kazalara bağlı muhtemel can kayıplarında %50’lere varan oranda bir azalmanın sağlanabileceği öngörülmektedir. "
 *Çok sayıda araştırmacı hız artışının karayolu güvenliğindeki olumsuz etkilerini doğrulamışlardır. Bu alanda yapılan ekonometrik ve istatistiksel çalışmalara göre;

-Ortalama hızdaki %5’lik bir artış, tüm yaralanmalı kazalarda yaklaşık %10, tüm ölümlü kazalarda %20’lik bir artışa sebep olmaktadır.

-Normal hızlardaki %5’lik bir azalma, tüm yaralanmalı kaza sayısında yaklaşık olarak %10, tüm ölümlü kaza sayısında %20 oranında bir düşüş sağlamaktadır.

1987 ve 1988 yılları arasında ABD’deki 40 eyalet, eyaletler arası hız sınırını saatte 55 milden (88 km/s) 65 mile (104 km/s) çıkarmıştır. Bu da araçların ortalama hızlarında yaklaşık saatte 3 mil’lik (5 km/s) bir artışa neden olmuştur. Aynı süre zarfında bu yollardaki ölümlerde %20-25 arasında bir artış gözlemlenmiştir.
 Ve sayıştayın performans değerlendirme raporlarında da hız denetimlerinin karayollarında uygulanması sonucunda maddi hasarlı kazaların oluşmasında bir azalma meydana geldiği açıklanmaktadır.
 Yol ne kadar düzgün olsa da hız limitleri şarttır ve uyulmalıdır. Ülkemiz altyapısı şimdilik 120 km/s hıza uygunsa buna uyulmalıdır.
 Ve ben ülkemiz cezalarının caydırıcılığına deyinmek istiyorum. Çevreyolunda vs. farketmişsinizdir yabancı plakalı araçların hepsi yasal limitlere harfiyen uyarlar ve biz altımızda şahin de olsa o bmw 7 serilerini mercedes S serilerini sollar geçeriz limitleri aşarak. Bu uyum sağlama kriterini de adamlar taaa çocukken okulda eğitim, evde aile eğitimi ve tabiki cezalarda büyük yaptırım olarak sağlamışlar yıllar önceden ve bugün hepsi tamamen kuralcı bir millet. Almanya cezalarına bir bakmanızı öneririm 700 Euro ya kadar çıkan cezalar var ki bunlar normal olarak gördüğümüz cezalar. Tır ile bir yakınım 6000 Euro ceza yedi ve Türkiye'de bu durumda hiçbir ceza yemeden yıllar yılı araç sürerim diyor. Konuşulacak çok şey var ama konu dışına çıkmak ve sizleri yormak istemiyorum, okuduysanız teşekkür ediyorum umarım faydalı olmuştur :) :)

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 15, 2016, 20:20:37
Aslında Türkiye olarak bizim önde giden, yol gösteren, örnek alınan olmamız lazım, doğrular, bilim, insanlık ile.
Abi kesinlikle katılıyorum, tarihimize dönüp baktığımızda hoşgörü anlayış memleketiyken bilime katkılı bir memleketken böyle vurdumduymaz bir memleket haline gelmemiz çok üzücü. Umarım insanlığımızı yeniden kazanırız.
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: radar sorunu
« Yanıtla #36 : Temmuz 16, 2016, 18:54:34 »
Zaten önce insanlık ölüyor, sonra insanlar.

Biraz ucuzlasa, basit bir helikopter alayım diyorum.