Gönderen Konu: ISITMA  (Okunma sayısı 2218 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
ISITMA
« : Ekim 28, 2013, 14:59:57 »
Merhabalar AE101 Klima ısıtması ile ilgili birşeyler sormak istiyorum.

Biliyorum yeni nesil araçlarla kıyaslamak doğru olmaz ancak 1993 model 1.6 GL karbüratörü aracımın Klima ısıtmasının yeterli olmadığını düşünüyorum.

Yani normalde ısıtıyor ancak hani evin içi fırın gibi oldu tabiri vardır ya ben hiç bu şekilde aracı ısıtamadım.

Aracın Klima gazında, boruların ve klimasının kendisinde hiçbir problem yoktur. Acaba bu bir sorun mudur yoksa gerçekten de ısıtacağı alan bu kadar mıdır?

Şimdiden bilgilendirme için teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

ISITMA
« : Ekim 28, 2013, 14:59:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ISITMA
« Yanıtla #1 : Ekim 28, 2013, 16:35:57 »
  Isıtmada klima ile ilgili değil kalorifer sistemine bakmak laızm.
 Isıtma konumuna aldığınızda(klima kapalı iken, sıcaklık ayarı kırmızı bölgede olacak şekilde) dış hava sirkülasyonunu ya tamamen kapatın(bunu çok tavsiye etmem) ya da yarım konuma getirin.
 Aracınızda motor ısındıktan sonra sıcak hava da yeterince içeri verilecektir eğer sistemin bağlantılarında sorun yok ise.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: ISITMA
« Yanıtla #2 : Ekim 28, 2013, 17:26:52 »
  Isıtmada klima ile ilgili değil kalorifer sistemine bakmak laızm.
 Isıtma konumuna aldığınızda(klima kapalı iken, sıcaklık ayarı kırmızı bölgede olacak şekilde) dış hava sirkülasyonunu ya tamamen kapatın(bunu çok tavsiye etmem) ya da yarım konuma getirin.
 Aracınızda motor ısındıktan sonra sıcak hava da yeterince içeri verilecektir eğer sistemin bağlantılarında sorun yok ise.

Öncelikle geri dönüşünüz için teşekkür ederim.

Aslında gerek klima açıkken gerekse açık değilken ( eksi usul kalorifer  çalışırken ) içeriye sıcaklık gelmektedir.  Ancak yeni nesil araçları incelediğimde (mesela geçen gün 2004 model ford focusta klimayı açmıştık 5-10 dk içinde terlemeye başladım) benim aracımdaki klima arasında ciddi bir fark olduğunu gördüm.

Bu ısı farkı acaba kalorifer sistemi ile ilgili bir problem mi yoksa normal mi?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: ISITMA
« Yanıtla #3 : Ekim 28, 2013, 17:37:42 »
Kudret bey,

İç sirkülasyon düğmesini sola çekmeyin, dışardan hava alabilsin.
A/C düğmesine basmayın, yani Yeşil ışık yanmasın.

10km sonra aracınızın içinde börek dahi pişirebilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: ISITMA
« Yanıtla #4 : Ekim 28, 2013, 17:46:08 »
Kudret bey,

İç sirkülasyon düğmesini sola çekmeyin, dışardan hava alabilsin.
A/C düğmesine basmayın, yani Yeşil ışık yanmasın.

10km sonra aracınızın içinde börek dahi pişirebilirsiniz.

Teşekkürler,

Peki, belirtmiş olduğunuz bu durum da klimayı açacak mıyım? ( Yeşil ışık yanmadan )

Yani off konumundan HİGH konumuna geçmeli mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: ISITMA
« Yanıtla #5 : Ekim 28, 2013, 17:48:06 »
Teşekkürler,

Peki, belirtmiş olduğunuz bu durum da klimayı açacak mıyım? ( Yeşil ışık yanmadan )

Yani off konumundan HİGH konumuna geçmeli mi?
Elbette zaten sistemi çalıştırma kısmı orasıdır. Yani o kısım ne kadar sağa giderse o kadar hızlı çalışacak ve fazla ısıtacaktır.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: ISITMA
« Yanıtla #6 : Ekim 28, 2013, 17:51:32 »
Teşekkürler,

Peki, belirtmiş olduğunuz bu durum da klimayı açacak mıyım? ( Yeşil ışık yanmadan )

Yani off konumundan HİGH konumuna geçmeli mi?

Yeşil ışığı olan düğme, soğutma işlemini yaptırmak için klima pompasını çalıştıran düğmedir. Soğuk havalarda elbette ihtiyacınız olmayacaktır.

OFF ve HI yazan düğme ise Fanı çalıştırır. Eğer Kışın yüksek süratlerde ve tek başınıza iseniz çalıştırmanız dahi gerekmeyebilir ama düşük süratlerde muhakkak 1. veya 2. kademede çalıştırarak içeri hava üflemesini sağlamalısınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: ISITMA
« Yanıtla #7 : Ekim 28, 2013, 17:56:45 »
Teşekkür ederim vermiş olduğunuz bilgiler için.

Daha önce belirtmiş olduğunuz tüm adımları ben denemiştim ancak bu sefer daha dikkatli deneyeceğim.

Sonra da sonucu sizinle paylaşacağım.

İyi akşamlar.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: ISITMA
« Yanıtla #8 : Ekim 29, 2013, 16:55:21 »
1.3 XE var arabadaki herkes camdan kafayı çıkartıyor.. dediğiniz gibi.. içeride böbrek bile pişer..

Sadece sıcaklığı kırmızıya alıyorum.. Havayı da  yüzüme çeviriyorum ( sol tafa )  2. kademede alev gibi oluyor. Deneyin umarım sizinde olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ISITMA
« Yanıtla #9 : Ekim 30, 2013, 17:29:03 »
  Açıkçası ısıtma sistemleri araçtan araca farklılık gösterebiliyor. Dolayısı ile ısıtma performansları da farklı olabiliyor. Bu konuda Lada bence gerçekten çok iyi bir yerde.
 Bu arada ısıtma kanalları ve fotoğrafta ok ile göstermediğiniz havalandırma yön ayarı ısıtma konumunda mümkün mertebe aşağıya doğru olmalıdır, ısınan hava yükselir prensibinden dolayı ısınma daha efektif gerçekleşir.