Gönderen Konu: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!  (Okunma sayısı 6502 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« : Ekim 25, 2013, 12:37:06 »



Avrupa ülkelerinin büyük bölümünde uygulanan emisyona dayalı motorlu taşıtlar vergisi Türkiye’ye de geliyor. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in talimatıyla geçtiğimiz Mart ayında başlatılan çalışmaların ardından yeni sistem 2014 bütçesinde hedef olarak yer aldı.

Meclis Plan ve Bütçe Komisyonu’nda görüşülmeye başlanan 2014 Mali Yılı Bütçe Yasa Tasarısı’nın gerekçesinde,“İklim değişikliği ve artan hava kirliliği ile mücadele kapsamında Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ile Motorlu Taşıtlar Vergisi’nde (MTV) motorlu taşıtların emisyon salınımlarını dikkate alan yeni düzenlemeler yapılacaktır’ denildi. AB ülkelerinde, ”kirlettiğin kadar öde” diye ifade edilen araçların kilometre başına açığa çıkarttıkları karbondioksit değerine göre vergi hesaplanıyor.

YAŞ VE MOTOR HACMİ
Halen motorlu taşıtların vergilemesinde taşıtların yaşı ile motor silindir hacmi dikkate alınıyor. Yaşı küçük, motor hacmi büyük araçlar için daha fazla MTV alınırken; motor hacmi düşük, yaşı büyük araçların vergisi kademeli olarak düşüyor. Mevcut vergileme sisteminde aracın kullandığı yakıt türünün benzin, dizel ya da LPG olduğuna bakılmadığı gibi bu yakıtlarla araçların çevreye ne düzeyde karbondioksit saldığı da vergilemede hesaba katılmıyor.

KİRLETTİĞİN KADAR ÖDE!

Bütçe gerekçesinde yer alan yeni vergileme sistemi ise mevcut uygulamayı büyük ölçüde ortadan kaldırıp tamamen çevreye duyarlı ve ileri teknolojiyi teşvik eden yepyeni bir sistem öngörüyor. Bunun için MTV ve akaryakıt ÖTV’si olmak üzere iki ayrı vergi düzenlemesinde değişiklik yapılması gerekecek.

Maliye Bakanlığı, yeni vergileme sisteminin altyapısını oluşturmak için uzun süredir dünya örnekleri üzerinde inceleme yapıyor. Bu amaçla başta AB üyesi ülkeler olmak üzere dünyadaki uygulamalar tek tek araştıran Maliye’nin özellikle Almanya ve İngiltere modellerinin Türkiye’ye uyarlanabileceği yönünde sonuca vardığı öğrenildi. Bu iki ülkede motorlu taşıtların vergilemesinde araçların emisyon oranı dikkate alınıyor. Çevreyi çok kirleten araçlara yüksek oranlarda vergi uygulanırken çevreci taşıtların vergisi düşürülüyor.

AMAÇ YÜKSEK VERGİ DEĞİL!
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, daha önce yeni vergileme sistemiyle ilgili çalışmalara ilişkin bilgi verirken, bir taraftan araçlar arası vergilendirmede adaletli olmak, bir yandan da sorumlu bir vatandaş olarak çevrenin daha az kirlenmesini istediklerini söylemişti. Ardından da “Sadece bu uygulama bile temiz çevreye büyük katkı sağlayacaktır. Ayrıca bu uygulama yüksek teknoloji üretimini teşvik edecektir. Bu çalışmada vergiyi artıralım, daha çok gelir sağlayalım kaygısı taşımıyoruz. Gelecek nesillere temiz bir çevre bırakmak da çok önemli.”

MEVCUT TAŞITLARIN VERGİSİ NE OLACAK?

Yeni vergileme sistemi gelirse halen trafikte olan milyonlarca aracın vergisi ne olacak? Çalışma henüz tamamlanmadığı için bu konuda kesin bir yöntem belirlenmedi. Bununla birlikte, halen trafikte olan araçlarla firmalarının stoklarında bulunan taşıtların yeni sistemden etkilenmeyeceği bir modelin kurulması bekleniyor. Buna göre yeni sistemin, Avrupa’daki geçiş süreçlerinde olduğu gibi, piyasaya girecek sıfır araçlar için geçerli olacağı tahmin ediliyor.


Yeni sisteme de itiraz var
Türkiye’nin model aldığı ülkeler arasında yer alan Almanya’da karbondioksit bazlı vergileme sistemine itirazlar yükselmeye başladı.

Almanya'nın en aktif sivil toplum kuruluşlarından biri olan Vergi Mükellefleri Birliği, karbondioksit (CO2) salınımına göre hesaplanan vergi sisteminin çevre duyarlılığı ile ilgisi olmadığını, çevrenin korunabilmesi için MTV'nin tamamen kaldırılıp, akaryakıt üzerindeki ÖTV'ye ilave edilmesi gerektiğini açıkladı. Birlik, bu sayede aracını çok kullanıp fazla akaryakıt tüketenlerin daha fazla çevre vergisi ödemiş olacağını, aracını kullanmayıp garajda tutanların ise gereksiz yere vergi ödemekten kurtulacağını savundu.

HANGİ ÜLKE NASIL UYGULUYOR

Halen 27 AB üyesi ülkeden 17’si (Avusturya, Belçika, Güney Kıbrıs, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, İrlanda, Letonya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Portekiz, Romanya, İspanya, İsveç ve İngiltere) binek otomobillerde bu sistemi uyguluyor. 15 ülke de elektrikli araç alımlarında vergi teşvikleri sunuyor. İşte ülke örnekleri:

-İngiltere: Motorlu taşıtları 2001 yılından itibaren karbondioksit emisyonuna göre vergilendiriyor. Emisyon temelli vergilemenin yürürlüğe girmesinden sonra yeni şirket araçlarının ortalama emisyonu 196 gramdan 2002’de 182 grama, 2007 yılında 165 grama, 2008-2009 döneminde 140 grama düştü. Yüksek mesafe indiriminin kaldırılmasıyla şirket araçlarının 1 yılda katettikleri mesafe 300 milyon mile geriledi.

-Almanya: Karbon temelli motorlu taşıtlar vergisi uygulamasına en son katılan ülkelerden biri Almanya oldu. Almanya bu sayede diğer ülkelerde görülen eksik ve yanlışlardan kurtulma şansı buldu.  2009 yılının sonunda gerçekleştirdiği reform ile araçların silindir hacmine göre değil, yaydıkları CO2 ve diğer zararlı gazların miktarına göre vergilendirmeye başladı.
-Fransa: 2008 başında uygulamaya konulan ödül-cezalandırma sistemiyle CO2 emisyonu aşağı çekilmeye çalışılıyor. Sistemde düşük çevre kirliliğine neden olan yeni araç alımlarına fiyat indirimi sağlanırken, yüksek karbon emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.

-İsveç: İsveç’te binek otoların neden olduğu emisyon, diğer AB üyesi ülkelere göre oldukça yüksek. Bu ülkede 2006 yılında CO2 emisyonuna dayalı vergilemeye geçildi. 2003 yılında 198 gram düzeyinde bulunan CO2 emisyonu, 3 yıl sonra 191 grama geriledi.

-Hollanda: Daha temiz ve daha az karbon yayan araç teknolojini teşvik için plaka vergisini daha etkin yakıtlı araçlar için indirdi. Bu değişimin ardından etkin yakıtlı B kategori araçların piyasa payı yüzde 9,5’den yüzde 16,1’e yükseldi.

EV VE İŞYERİNİ YALITAN; ARACI ÇEVRE DOSTU OLANA VERGİ İNDİRİMİ

Maliye bir yanda MTV ve ÖTV'de emisyona göre vergi ayarlaması yaparken bir yandan da konut ve işyerlerinde enerji tasarrufu için yapılan harcamalarla çevre dostu araçlarda daha düşük vergilendirme yapmayı planlıyor. 2014 yılı bütçe gerekçesinde bu gelişme, "Enerji tüketiminde tasarrufun sağlanması amacıyla konut ve işyerlerinde enerji tasarrufuna ilişkin harcamalar ile enerji verimliliği çerçevesinde enerji tasarrufu sağlayıcı araçların vergisel yönden teşviki sağlanacaktır" sözleriyle duyuruluyor.


Kaynak:  http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/24971448.asp

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« : Ekim 25, 2013, 12:37:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #1 : Ekim 26, 2013, 20:47:13 »
Fikir guzel ama vergileri gormek lazim once :)
insallah kotu suprizlerle karsilasmayiz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 46 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #2 : Ekim 26, 2013, 21:02:10 »
Bence en doğru olanı bu vergiyi akaryakıtın üstüne koymak.Arabaya çok binen çok,az binen az vergi verir böylece.
2006 corolla sol A/T LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #3 : Ekim 26, 2013, 21:15:41 »
Bence en doğru olanı bu vergiyi akaryakıtın üstüne koymak.Arabaya çok binen çok,az binen az vergi verir böylece.

Bu fikir, yakıtın ucuz olduğu ülkeler için doğru bir seçenek olabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #4 : Ekim 27, 2013, 05:55:31 »
Bence en doğru olanı bu vergiyi akaryakıtın üstüne koymak.Arabaya çok binen çok,az binen az vergi verir böylece.
Yeteri kadar vergi var zaten.
Bu fikir, yakıtın ucuz olduğu ülkeler için doğru bir seçenek olabilir.
Abi bu fikir hic de iyi bir secenek degil. Bizde suistimaller cok olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #5 : Ekim 27, 2013, 12:54:04 »
Devlet bu sisteme geçerse bilinki şuanki vergilendirme sisteminden daha fazla kar payı elde edecektir. O0
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #6 : Ekim 27, 2013, 14:07:57 »
Devlet bu sisteme geçerse bilinki şuanki vergilendirme sisteminden daha fazla kar payı elde edecektir. O0

doğru fakat en azından araç alırken insanlar daha kaliteli ve çevreci araçlara yönelebileceklerdir. tabi devlet bunu gerçekten emisyonlara göre belirlerse. öte yandan partikül filtresine sahip dizel araçların benzinli versiyonlara göre fiyat avantajı olacak gibi gözüküyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #7 : Ekim 27, 2013, 15:08:15 »
doğru fakat en azından araç alırken insanlar daha kaliteli ve çevreci araçlara yönelebileceklerdir. tabi devlet bunu gerçekten emisyonlara göre belirlerse. öte yandan partikül filtresine sahip dizel araçların benzinli versiyonlara göre fiyat avantajı olacak gibi gözüküyor.

Diesel teknolojisinin Benzin teknolojisine oranla değil, her sistemin kendi içinde birbirine oranla vergi avantajı olacaktır.
İki farklı sistemin vergi dilimleri birbirine yakın veya aynı olabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #8 : Ekim 27, 2013, 22:05:21 »
bi kaç yıldır bu muhabbet üzerinde duruyorlar ama ne olacağı kesin değil galiba..

Şu anki haliyle sıfır arabalarda verginin en düşük eski dizel araçlarda en yüksek seviyede olması lazım gibi kısaca.. Ama bu durumu nasıl yaparlar neyi örnek alırlar bilmiyorum..

Tek bildiğim olan yine bize tüketiciye olacaktır.
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #9 : Ekim 28, 2013, 10:04:57 »
 Geçiş çoktan gerekli ve bu zaten yol haritası çoktan çizilmiş bir olay AB uyum yasaları gereği.
 Konunun herkes için hayırlı olmasını dilerim ve Tekin bey, bilgiler için de teşekkürler.
 Bu arada başka bir konumuzun da hatırlatılmasında fayda var diye düşünüyorum. Gerçekten olayın öncesi ve sonrası burada mevut.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=16541.0


 Yine bu konu da önemli bir yaklaşım gösterebilir bizlere;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50846.0


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #10 : Ekim 28, 2013, 10:47:36 »
Ben tüketici hakları açısından bakmak istiyorum bu olaya.

Tek soru :
Benim ödediğim vergilerde azalma olacak mı ?
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #11 : Ekim 28, 2013, 10:52:47 »
Ben tüketici hakları açısından bakmak istiyorum bu olaya.

Tek soru :
Benim ödediğim vergilerde azalma olacak mı ?

Birimlerde değişiklik olmaz ise, ben daha az ödeyeceğim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #12 : Ekim 28, 2013, 11:47:23 »
Birimlerde değişiklik olmaz ise, ben daha az ödeyeceğim.

Tamam.
Siz daha az ödeyeceksiniz ama bazı sürücüler de daha fazla ödeyecek.
Ve araç sahiplerinden devletin aldığı vergi toplamda azalmayacak. Bana göre artacak da.
Yoksa durup dururken niye maliye bakanlığı "amacımız daha fazla vergi toplamak değil" diye kendini savunmak gereği duysun ki........
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #13 : Ekim 28, 2013, 12:20:14 »
Tamam.
Siz daha az ödeyeceksiniz ama bazı sürücüler de daha fazla ödeyecek.
Ve araç sahiplerinden devletin aldığı vergi toplamda azalmayacak. Bana göre artacak da.
Yoksa durup dururken niye maliye bakanlığı "amacımız daha fazla vergi toplamak değil" diye kendini savunmak gereği duysun ki........

Doğru, önce vergi gelirleri artacak, sonra Hybrid araç satışları artmaya başlayacak, ve yaklaşık 10 yıl sonra insanlar daha az vergi ödemeye başlayacaklar, ama kaybeden her zaman halk olacaktır.

Öncelikle yapılması gereken şey, yeni araç alımında artık şu kadar beygirden aşağısına binmem değil, şu kadar emisyondan fazlasına binmem düşüncesine göre araç alımında kararlar almalıyız, eğer istediğimizi vermiyorsa mevcut eski araca binmeye devam etmek başlangıçta daha ucuz kalacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #14 : Ekim 28, 2013, 12:21:24 »
bence bu yasayla beraber bir de salınımı belirli bir limitin üzerinde olan araç sahiplerine yeni araç satın alımı konusunda teşvik getirilmesi güzel olabilir. bazı vatandaşlar, ekonomik durumları el vermediği için eski model araçlarına binmek durumunda kalıyorlar. vergi sistemi değiştiğinde ya büyük ihtimâl ile altından kalkamayacağı için aracını satmak ya da trafikten çekmek durumunda kalacaklar.

diğer bir yandan vergiden muaf olup trafikte gezen araçların durumu ne olacak ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #15 : Ekim 28, 2013, 12:26:11 »
bence bu yasayla beraber bir de salınımı belirli bir limitin üzerinde olan araç sahiplerine yeni araç satın alımı konusunda teşvik getirilmesi güzel olabilir. bazı vatandaşlar, ekonomik durumları el vermediği için eski model araçlarına binmek durumunda kalıyorlar. vergi sistemi değiştiğinde ya büyük ihtimâl ile altından kalkamayacağı için aracını satmak ya da trafikten çekmek durumunda kalacaklar.

diğer bir yandan vergiden muaf olup trafikte gezen araçların durumu ne olacak ?

Bu tip emisyonu yüksek eski araçlara zaten bugünlerde teşvik uygulandı diye biliyorum, başladımı? devam ediyormu? ilgilenenlerin soruşturması ve kaçırmaması gereken bir durum. Maddi değeri 3 - 5 bin TL olup yıllık vergisi birkaç bin TL olabilecek bir aracı kim ne yapsın!? sahibi ancak trafikten çıkartacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #16 : Ekim 28, 2013, 13:18:24 »
Devlet alacağı haracı düşünür kimsenin cebini veya doğayı değil.Bir şekilde çok daha fazla haraç toplayacaktır.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #17 : Ekim 28, 2013, 20:40:31 »
Şu an herkes ödediği vergiyi yine ödeyecek sadece eski araçlar daha fazla ödeyecek...

2013 model .... xxxx cc araç ....2000 tl ödüyorsa

1980 model.....xxxx cc araç .... daha fazla ödeyecek

anlatılmak istenen kazık bu yani...
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #18 : Ekim 28, 2013, 21:43:47 »
Doğru, önce vergi gelirleri artacak, sonra Hybrid araç satışları artmaya başlayacak, ve yaklaşık 10 yıl sonra insanlar daha az vergi ödemeye başlayacaklar, ama kaybeden her zaman halk olacaktır.

 

..............ama kaybeden her zaman halk olacaktır....................

Benim anlatmak istediğim de buydu.
Şimdi anlaştık :)

2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • FlickR -FotoShare
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 "Emisyona göre vergi" başlangıcı olabilir!
« Yanıtla #19 : Ekim 28, 2013, 22:25:33 »
Devlet bir konuda düzenlemeye/yenilemeye gidiyorsa bilinmesi gereken şey şudur ki hazineye akacak olan paranın hiçbir zaman azalmasını sağlayacak bir uygulamaya girmez. Tam tersi hazineye hazine katma amacı güdecektir. Vatandaş hiçbir zaman daha rahat , müreffeh olmayacaktır. Düzenleme ek yük getirecektir vatandaşa.