0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Geçmiş olsun. Turbonun arızalanmaması için ilk çalıştırıldığında motor ısınana kadar fazla yüklenmemek gerekli. Stop etmeden öncede aracı bir süre rolantide tutmak (30 sn - 1 dk. uzun yol ise 2 dakika) ve sonra stop etmek gerekli. Hareket halindeyken boşa alıp tekrar vitese (E) almamak gerekli. Bu durumda hareket halinde yani turbo devredeyken boşa alma sonucu turbo devreden çıkıyor. tekrar E moduna alındığında turbo tekrar devreye giriyor. Tüm bu durumlara dikkat ederseniz turbo sağlıklı çalışacaktır. Tüm bu bilgileri turbo ya fatiha okuduktan sonra Kartal oto sanayi turbocusundan aldım bu şekilde de dikkat etmeye çalışıyorum. Turbo değişimi sonrası arıza kronikleşmez.
10000 km de turboda kullanıcı hatasından kaynaklı bir problem çıkacağını sanmıyorum.. eğer turbo arızalıysa gerçekten değişimi sonrasında tekrar aynı problemi çıkarmaz tabi yeni takılan da hatalı değilse
öncelikle cevap veren herkese çok teşekkür ederim. arızanın kullanıcı hatası olduğunu sanmıyorum çünkü aracı son derece sakin kullanan birisiyim ani hızlanmadır devirsiz kullanmadır, lambalar sönmeden motor çalıştırmadır bu tür şeylere çok dikkat ederim. serviste turbonun yenisini taktılar Kadir Beyinde dediği gibi belki psikolojik olabilir ama yeni torbodan sonra aracın performansı arttı diyebilirim yinede henüz borcu bitmemiş bir aracın arıza çıkartması insanın canını oldukça sıkıyor Allah kaza bela vermesin diyelim teşekkürler.
Öncelikle beçmiş olsun.Bilgi olarak paylaşmak istedim.Bahsi geçen kullanıcı hatası olan turbo arızası sakin kullanmak ile pek alakası yok.İlk çalıştırmada tam yaglama olmadan yüksek devir ve daha önemlisi stop ederken dinlendirmeden stop etmektir.Kısa bir bilgilendirme olsun.
selam arkadaşlar, 9 ay önce sıfır aldığım 2012 model toyota coralla comfort extra dizel aracımın geçen ay 10.000 km bakımları yapıldı. dün ise yolda giderken motor arıza lambası yandı hemen toyota servisine gittim mesai saati bittiği için yol yardımı geldi araca cihaz bağladılar ve bana turbonun bozulduğunu söylediler, pazartesi için servis randevusu verdiler. daha 12.000 km de bir aracın turbosunun bozulması normalmidir? şayet yenisi takılırsa yine aynı arızayı yaparmı , coralla dizellerin kronik bir problemi mi bundan sonra sizce nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkür eder herkese iyi bayramlar dilerim..
+1 Turbolar genelde kullanici hatasindan dolayi ariza veriyor.
Komik durumlar bunlar. Kadir bey; Böyle bir uyarı var mı acaba aracın kullanma kılavuzunda?