Gönderen Konu: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş  (Okunma sayısı 5443 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« : Ekim 13, 2013, 12:58:09 »
Arkadaşlar 1.33 vvti motor 6 ileri şanzumanlı auris kullanıyorum araçtan genel olarak memnunum ancak bir konuda sıkıntılıyım araç 1 den 2 ye atınca gaz yemiyo yokuşlarda diğer aracım 1.4 70 beygir linea kasa agır motor güçsüz olmasına rağmen aynı yollarda aynı agırlıkla deniyorum çok fark var çekiş konusunda linea 5 vites bunlamı alakalıdır yoksa yakıtı aurise shellden linea ya po dan alıyorum ondanmı birde auris 3 binde linea 174 binde yeni olmasının bir farkı olurmu

Toyota Club Türkiye

Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« : Ekim 13, 2013, 12:58:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #1 : Ekim 13, 2013, 13:22:22 »
Arkadaşlar 1.33 vvti motor 6 ileri şanzumanlı auris kullanıyorum araçtan genel olarak memnunum ancak bir konuda sıkıntılıyım araç 1 den 2 ye atınca gaz yemiyo yokuşlarda diğer aracım 1.4 70 beygir linea kasa agır motor güçsüz olmasına rağmen aynı yollarda aynı agırlıkla deniyorum çok fark var çekiş konusunda linea 5 vites bunlamı alakalıdır yoksa yakıtı aurise shellden linea ya po dan alıyorum ondanmı birde auris 3 binde linea 174 binde yeni olmasının bir farkı olurmu

Lineanın 2. vites oranı aurise oranla kısa ise o şekilde atılması normaldir. Bunu kolay bir şekilde anlayabilirsiniz. 1. viteste kesiciye kadar yüklenip ardından 2. viteside kesiciye kadar kullanın kesiciye girdiklerinde auris kaçta oluyor linea kaçta oluyor burdan anlayabilirsiniz. Ayrıca linea benzinli mi ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #2 : Ekim 13, 2013, 13:25:53 »
Evet benzinli hantal bir araç 5 vites ama aurisin daha güçlü ve daha fazla torka sahip bir motoru varken 2. viteste ondan hantal kalması şaşırttı beni

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #3 : Ekim 13, 2013, 13:28:09 »
Birde linea da yokuşta 1 le kalk 3 bini görmeden at 2 ye gaz yiyo tırmanıp çıkıyo auriste ise 1 de 3 bin devire getir 2 ye at araç afallıyo gaz yemiyo bir anda

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #4 : Ekim 13, 2013, 15:27:36 »
Elektronik gaz pedalinin gecikmesiyle alakali olan bir durum ayrica dedigim gibi 2. Vites orani uzun olabilir.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #5 : Ekim 13, 2013, 15:36:15 »
Bu durumda yapacak birşey yok anladığım kadarıyla teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #6 : Ekim 13, 2013, 15:57:51 »
Elektronik gaz pedalina cozum var sprint booster diye bir cihazla telli gaz pedali gibi tepkiler elde edebilirsiniz. Ama 450-500 tl civarinda olmasi lazim mobildeyim link pcye gcince atarim
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dr. Driver
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 63 kere teşekkür etti
  • 384 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #7 : Ekim 25, 2013, 00:45:32 »
benim de var 1,33 2012 kasa başlarda benim de öyleydi 1000 km civarlarında ama şimdi canavar gibi oldu. otobanda baya zorladım açtım hız kuralı falan koymadık ama araba kendine geldi HIZ FELAKETTİR...
R1 35 
╚╬╬╬     Yolumuza Auris olmadan devam ediyoruz :(
  24 6   
Bu sene de şampiyon görelim sizi!! Beşiktaşk En Büyük Aşk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • auris 1.33
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #8 : Ekim 29, 2013, 22:58:46 »
auris 1.33 2010 yılında aldım 36 ay vadeli borcu biter bitmez sattım..1.33 ve rampa zıt şeyler...araç 1300 kg motor 1.3 istediği kadar 100 bg olsun hikaye önemli olan tork...kullanımınız boyunca rampada 1 den 2 ye atınca bunalıma gireceksiniz..

saygılar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #9 : Ekim 29, 2013, 23:23:24 »
Bence 100bg o kadar da hikaye falan değil kullanmayı bilmek lazım. Bu motorun tork-devir grafiği incelenirse torku 1900-2000devir civarı hızlı bir miktar artış oluyor yani 2000devir öncesinde tork çok düşük(sanırım vvti sistemi) o yüzden rampada kesilmesini istemiyorsanız vites yükseltirken 2000devirin altına düşürmeyeceksin.  Bu da demektir ki (yaklaşık değerler veriyorum)  özellikle çok dik rampalarda 1.viteste en az 30km/h hıza ulaşıp yani 3900devir civarı 2.vitese atacaksın ve 2.vitese attığında devir 2000 civarı olacak devam edeceksin.  Sonraki vites geçişlerinde yani 2den 3e veya 3ten 4e geçerken çok sıkıntı yok dişli oranları çok yakın ama 1'den 2'ye geçerken neredeyse yarı yarıya dişli oranı değişiyor o yüzden bu sıkıntı oluyor ama gayet basit sadece biraz deviirr  :)
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #10 : Ekim 29, 2013, 23:31:22 »
1.4 70bg linea aurise göre çok daha hafif diye biliyorum birinci sebebi bu. İkincisi de 1.4 motor düşük devirlerde(2000 altında) biraz daha yüksek torka sahiptir ama devir 2000üzerine çıkınca hele ki 3500-4000 civarında 1.33 motor kendini gösteriyor.   Genel olarak 1.4 Linea daha hafif olup fakat daha çok yakıt tüketip daha az performansa sahiptir.
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • auris 1.33
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #11 : Ekim 30, 2013, 21:36:25 »
Özgür bey 1.33 aurisiniz varmı?bilmiyorum ama ben bu aracı 22000 km kullandım...o kasanın hakkı 1.6..öyle rampayı çıkarken 4-5 bin devirde vites atacaksın olmuyor...araç dik bir rampada yığılıp kalıyor sonra 1.vites çıkıyorsuuz..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #12 : Ekim 30, 2013, 22:05:57 »
1.33 corollamız var elbette bundan 1.6 performansı beklenmez. Dediğiniz yığılma durumu rampanın dikliğine göre değişir ama benim demek istediğim şu : bu motordan biraz olsun performans beklemek istiyorsak devirli kullanmak şart.
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #13 : Temmuz 30, 2017, 13:11:38 »
Merhaba. Toyotanın 1.33 motorlu versiyonlarında klişe haline gelmiş motor kasaya ağır geliyor sözünü bilgili bilgisiz herkez söylemektedir. Bu araç şehir içi normal bir kullanıma göre tasarlanmıştır. Performans arabası değildir. Ekonomiktir.Hiç bir sorun çıkarmaz. En önemlisi çok güvenlidir. Ama ben yokuşta hiç vites değiştirmeyim, aracım gaza bastığımda güzel tepki versin sürerken agrasif olayım diyecek arkadaşlara üç farklı çözüm sunacağım. Bu motoru 5000 devir aralığında kullansınlar, yada kendilerine dizel bir araç alsınlar yada son olarak daha çok yakıt tüketimi olan büyük benzinli motorlu modelleri tercih etsinler. Araç 99 beygir, 0-100 km hızlanması 12.sn, ortalama yakıt tüketimi 7 litredir. Bu arabayla 190 km hızıda gördüm ortalama 10 lt oldu.  110 km ile kullandım ortalama 5lt yakıt tüketimi oldu. Çok az yakacak , çok güvenli olacak, C sınıf olacak, dünyanın en iyi otomobil makası olacak, ve sıfır fiyatı 60 bin tl olacak bizde diyeceğiz ki bu araba seri değil, yokuşta vites düşürüyorum...(:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Aşk-ı Derun
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '00
  • 11 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #14 : Temmuz 30, 2017, 14:44:13 »
1,33 motor ekonomi için üretilmiş bir motor değildir kendimizi kandırmayalım sadece ekonomik gücü zayıf olup sıfır Corolla yada auris almak isteyen insanlara da hitap etmesi için onlara da satabilmek için üretilmiştir. kullananlar çok iyi bilir ki 1.33 motor zorlandığı için 1.6 motordan daha fazla yakar, performans konusuna zaten hiç bir girmiyorum bile
Onlara: Yeryüzünde fesat çıkarmayın, denildiği zaman, "Biz ancak ıslah edicileriz" derler.
Şunu bilin ki, onlar bozguncuların ta kendileridir, lâkin anlamazlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #15 : Ağustos 01, 2017, 18:25:54 »
1,33 motor ekonomi için üretilmiş bir motor değildir kendimizi kandırmayalım sadece ekonomik gücü zayıf olup sıfır Corolla yada auris almak isteyen insanlara da hitap etmesi için onlara da satabilmek için üretilmiştir. kullananlar çok iyi bilir ki 1.33 motor zorlandığı için 1.6 motordan daha fazla yakar, performans konusuna zaten hiç bir girmiyorum bile

Merhaba. Siz 100 bin tl üzerinde para verip koltuk ısıtmasından tutunda otomatik park özelliği olan bir auris alacaksınız ve arabada 1,33 motor olacak bu zaten mantıklı değil. Dolayısı ile bu motor en ekonomik modelde bulunur, bana göre kötü bir motor olduğu anlamına gelmez beklentinizin ne olduğuyla alakalı bence. İki tane atmosferik teknolojileri aynı motorların 1,33 veya 1,6 olması arasında maliyet farkı olacağını düşünmüyorum. Bence arabayı 150 ile giderken zorlarsınız 110 km ile giderken değil, yada trafikte dur kalk durumunda zorlayamazsınız dolayısı ile ben 1,33 lt aurisin ekonomik olması için performanstan ödün verdiğini düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: -
  • 116 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #16 : Ağustos 01, 2017, 21:20:46 »
Sırf bu yüzden sattım,ilk kalkışta çok hantaldır,3.vites canavardır gaza getirir insanı,rampada utandırır.Bu efsane bir mevzudur,çok arkadaş forumda birbirinin kalbini kırmıştır :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #17 : Ağustos 03, 2017, 22:39:08 »
Toyota utandırmaz, belki hayal kırıklığına uğratır😬

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: Yeni auris 1.33 2 vites çekiş
« Yanıtla #18 : Ağustos 19, 2017, 22:31:21 »
1.33 ve 1.6 aracları  aynı performansları bekleyerek kıyaslamak yanlış.ben de 2015 auris kullanıyorum.ancak 1,33 şehir içi sakin kullanım ile ekonomik oluyor.4 bin devirden sonra da performans veriyor.ve yakıyor.uygun devirde de gayet iyi gittiğini belirteyim.rampalarda da kesinlikle devir düşürmeye gelmiyor.