Gönderen Konu: buğu sorunu  (Okunma sayısı 2801 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
buğu sorunu
« : Ekim 07, 2013, 10:09:17 »
arkadaşlar arabamda aşırı derece de buğu sorunu var.. yağmurlu veya soğuk havalarda arabada  bir kişi bile olsa  içerden dışarısı gözükmüyor.. ön ve arka dahil olmak üzere 6 cam birden bembeyaz oluyor bunun sebebi nedir.. çözüm için kaloriferi ve rezistansı kullanıyoarum ama kapı camları için yeterli olmuyor

Toyota Club Türkiye

buğu sorunu
« : Ekim 07, 2013, 10:09:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: buğu sorunu
« Yanıtla #1 : Ekim 07, 2013, 10:11:37 »
İç sirkülasyon düğmesi kapalı olması gerekiyor. Soğuk havalarda dışarıdan taze hava girişi olmalıdır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: buğu sorunu
« Yanıtla #2 : Ekim 07, 2013, 10:14:21 »
tekin bey arabam 2008 corolla iç sirkülasyon düğmesi bu araçlarda basılı olduğunda yani ışığı yandığında kapalı oluyor ve dışarıdan hava gelmiyor.. demek istediğiniz dışarıdan hava gelmesi ve kaloriferin ısısıyla dışa havanın karışması mıdır.. yanlış mı anlamışım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: buğu sorunu
« Yanıtla #3 : Ekim 07, 2013, 10:23:20 »
Sizin aracınız da düğme sistemi nasıl bilmiyorum ama içerden havalandırma tuşana basmayacaksınız o zaman havayı direk dışardan çeker bu şekilde aracınız camları içerden buğu yapmaz .Ben 14 yıldır Toyota kullanırım daha camımın buhu yaptığını görmedim hiç .Tabi şu var bazı kullanıcılar motorun sıcağını hem almak adına dış havalandırmayı kapatıp iç havalandırmayı aktif ediyorlar oda camlara buhu yaptırıyor .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: buğu sorunu
« Yanıtla #4 : Ekim 07, 2013, 10:23:51 »
tekin bey arabam 2008 corolla iç sirkülasyon düğmesi bu araçlarda basılı olduğunda yani ışığı yandığında kapalı oluyor ve dışarıdan hava gelmiyor..

Düğme basılıp ışığı yakıldığında sistem açık yani dışardan gelen havayı engelleyen kapak kapalı anlamında olduğundan "Kapalı olmalı" diye sistemi belirttim.

demek istediğiniz dışarıdan hava gelmesi ve kaloriferin ısısıyla dışa havanın karışması mıdır.. yanlış mı anlamışım

Doğru anladınız, kaloriferin ısısıyla dış hava karışması gerekiyor.

İç sirkülasyon sadece "AC" klima ile beraber kullanıldığında daha verimli soğutma sağlanırken yakıttan da tasarruf edilmiş olunur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: buğu sorunu
« Yanıtla #5 : Ekim 07, 2013, 11:06:23 »
Tekin abinin dediği gibi iç havlandırma kötü kokulu ve tozlu ortamlardan geçerken veya yazın klima etkisini daha iyi hissetmek için kullanılır
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: buğu sorunu
« Yanıtla #6 : Ekim 07, 2013, 11:21:31 »
Tekin abinin dediği gibi iç havlandırma kötü kokulu ve tozlu ortamlardan geçerken veya yazın klima etkisini daha iyi hissetmek için kullanılır

yücel bey doğru diyorsunuzda iç havalandırma içeri hava üflerken gözle göremediğimiz tozlar uçuştuğu için sürekli kapalı tutuyoruz.. acaba buğuyu engelleyici sıvılar mı kullansam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1011 kere teşekkür edildi
Ynt: buğu sorunu
« Yanıtla #7 : Ekim 07, 2013, 12:30:09 »
Dış hava sirkülasyon ışıgı yandıgı  müddetçe(dışarıdan hava almaz)buğu önleyicilerde pek fayda etmez.ama illaki ben bu şekilde kullanıcam diyorsanız o zaman klimanızıda açıp gezeceksiniz buda artı yakıt demek
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: buğu sorunu
« Yanıtla #8 : Ekim 07, 2013, 14:00:18 »
yücel bey doğru diyorsunuzda iç havalandırma içeri hava üflerken gözle göremediğimiz tozlar uçuştuğu için sürekli kapalı tutuyoruz.. acaba buğuyu engelleyici sıvılar mı kullansam


yaz kış araca biner binmez ilk yapacağınız şey tüm camları açıp havalandırmayı sonuna kadar açarak aracı havalandırmanızı tavsiye ederim böylelikle hem aracın içerisindeki havayı değiştirmiş olursunuz hemde havalandırma borularındaki havayı temizlemiş olursunuz ayrıca araç içindeki kokularıda kısmende olsa giderirsiniz.unutmayın bunu yaz kış mutlaka uygulayın.Sürüş esnasıda buğulanan camı ancak havalandırma yolu ile açabilirsiniz ki uda tekin ağabeyin tarifinin en doğrusu olduunu gösterir ayrıca acizane tavsiyem madem sıvı kullanmaya niyetlisiniz:) o sıvıların mahiyeti alkol olduğundan camlarınızı en basitinden kolonya ile silmenizi tavsiye ederim faydasını görürsünüz)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: buğu sorunu
« Yanıtla #9 : Ekim 22, 2013, 16:20:43 »
Dış hava sirkülasyon ışıgı yandıgı  müddetçe(dışarıdan hava almaz)buğu önleyicilerde pek fayda etmez.ama illaki ben bu şekilde kullanıcam diyorsanız o zaman klimanızıda açıp gezeceksiniz buda artı yakıt demek

bende sabahları işe gitmeden aracıma bindiğimde fazlaca ön camda buğu oluyor..bende motoru ısıtmadan direk ön cam hava akış düğmesini çalıştırıyorum..sizlere sormak istediğim, ben resimdede görüldüğü gibi buğuyu çözmek için 7 numaraya bastığımda 8 numarayla beraber yanıyor ve fan üflemeye başlıyor..aracın içide bir kaç dakika sonra haliyle ısınıyor..bugu çözülüyor..çözülme esnasında sanırım yakıttan gidiyor.doğrumudur ? yada ben yanlış bir yolmu izliyorum ? yakıta etki yapmadan buğu çözme yolları yokmu ? yakıtı geçtım.buğuyu çözeceğim derken motor ısınmadan klimayı çalıstıyorum bu esnada bu sıkıntı veririmi ??  aracımı yeni aldığım ve ilk geçireceğim kış sezonu olduğundan henüz ayarlarıyla ilgili sıkıntılarım var.bunlarıda siz değerli arkadaşların yardımlarıyla eksikliklerimi gidereceğimi düşünüyorum.
E12

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: buğu sorunu
« Yanıtla #10 : Ekim 22, 2013, 16:33:37 »
Dış hava sirkülasyon ışıgı yandıgı  müddetçe(dışarıdan hava almaz)buğu önleyicilerde pek fayda etmez.ama illaki ben bu şekilde kullanıcam diyorsanız o zaman klimanızıda açıp gezeceksiniz buda artı yakıt demek

bende sabahları işe gitmeden aracıma bindiğimde fazlaca ön camda buğu oluyor..bende motoru ısıtmadan direk ön cam hava akış düğmesini çalıştırıyorum..sizlere sormak istediğim, ben resimdede görüldüğü gibi buğuyu çözmek için 7 numaraya bastığımda 8 numarayla beraber yanıyor ve fan üflemeye başlıyor..aracın içide bir kaç dakika sonra haliyle ısınıyor..bugu çözülüyor..çözülme esnasında sanırım yakıttan gidiyor.doğrumudur ? yada ben yanlış bir yolmu izliyorum ? yakıta etki yapmadan buğu çözme yolları yokmu ? yakıtı geçtım.buğuyu çözeceğim derken motor ısınmadan klimayı çalıstıyorum bu esnada bu sıkıntı veririmi ??  aracımı yeni aldığım ve ilk geçireceğim kış sezonu olduğundan henüz ayarlarıyla ilgili sıkıntılarım var.bunlarıda siz değerli arkadaşların yardımlarıyla eksikliklerimi gidereceğimi düşünüyorum.
Alıntı ilginç olmuş :)
 Araçta kullanılan ve enerji çeken(rezistans, fan vs.) her şey aynı zamanda tüketim demektir ancak bunlar çok küçük miktarlarda tüketime etki eder. Diğer yandan camlar buğulu halde araç kullanmak kesinlikle çok tehlikelidir.
 Havalandırma yönlerini doğru şekilde ayarladığınızda(konsol ayar tuşları ve hava kanalları yardımı ile, camlara doğru) ve dış sirkülasyon konumunu seçtiğinizde, hele ki aracınızda buğu önlemek için özel bir sistem var ise(bir tuş ile aynalar, cam vs. buğunu açan) bu buğu oluşma fenomenini kolayca atlatabilirsiniz. Ayrıca kimi araçların camları buğu oluşumuna karşı daha etkilidir. Ayrıca dış hava ile iç hava ısı farkını çok yapmamakta da fayda vardır, araç içindekilerin sağlığı açısından.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: buğu sorunu
« Yanıtla #11 : Ekim 22, 2013, 16:40:33 »
Alıntı ilginç olmuş :)
 Araçta kullanılan ve enerji çeken(rezistans, fan vs.) her şey aynı zamanda tüketim demektir ancak bunlar çok küçük miktarlarda tüketime etki eder. Diğer yandan camlar buğulu halde araç kullanmak kesinlikle çok tehlikelidir.
 Havalandırma yönlerini doğru şekilde ayarladığınızda(konsol ayar tuşları ve hava kanalları yardımı ile, camlara doğru) ve dış sirkülasyon konumunu seçtiğinizde, hele ki aracınızda buğu önlemek için özel bir sistem var ise(bir tuş ile aynalar, cam vs. buğunu açan) bu buğu oluşma fenomenini kolayca atlatabilirsiniz. Ayrıca kimi araçların camları buğu oluşumuna karşı daha etkilidir. Ayrıca dış hava ile iç hava ısı farkını çok yapmamakta da fayda vardır, araç içindekilerin sağlığı açısından

benim aracımda özel bir sistem varmı bilmiyorum..hakan bey ben nasıl bir yol izlemeliyim ? resimden yola çıkarak bir tavsiyeniz olabilirmi ?
E12

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: buğu sorunu
« Yanıtla #12 : Ekim 22, 2013, 16:41:25 »
buğuyu çözmek için nasıl bir yol izlemeliyim ?
E12

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: buğu sorunu
« Yanıtla #13 : Ekim 22, 2013, 16:55:27 »
  5 numaralı düğme, hava dıştan girecek şekilde olmalı. Yani iç sirkülasyon konumunda olmamalı.
 Fan hızı en yüksekte olmalı(ilk buğu bertaraf edilmeye çalışılırken),
 AC aktif olursa buğu daha çabuk gider.
 Yan havalandırma kanalları, yan cama ve yukarı dönük olmalı ve açık konumda olmalılar. Arka cam rezistansı da aktif olmalı.
 
 Buğu gittikten sonra fan hızı normale düşürülüp, klima kapatılabilir, arka cam rezistansı kapatılabilir.

 Kimi araçlarda Mak. vb. düğme oluyor, ona basınca sistem en yüksek ayarlarda çalışıyor ve hem arka cam hem de aynaların rezistansları devreye giriyor ve kısa sürede buğuyu bertaraf edebiliyor.
 Konumuzla direk ilgili değil ama hatta bazı araçların silecek suyu bile ısıtmalı olabiliyor.. Gizli rezistanslı ya da silecek bölgesi ısıtmalı camlar da mevcut bildiğim kadarı ile.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • FlickR -FotoShare
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: buğu sorunu
« Yanıtla #14 : Haziran 18, 2014, 22:06:47 »
Sorun çözülmüş olabilir fakat şöyle bir açıklama getirmek istiyorum ; polen filtresi uzun zamandır değişmemiş araçlarda bu sorun yaşanabilir. Bir zamanlar ben de yaşıyordum. Polen filtresini yenileyince  düzeldi  )