Gönderen Konu: Amortisör sorunu  (Okunma sayısı 3510 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Amortisör sorunu
« : Eylül 30, 2013, 10:55:06 »
 Merhaba ,

 1997 Corolla GLİ sahibiyim.2006 yılında arka amortisörleri değiştirdim. Markası aklımda değil.Ancak, 2 sene sonra da ön amortisörleri değiştirdim "tociko" ile tamirci aynı olduğuna göre , muhtemelen arkalar da aynı markadır. Neyse, arka amortisörler ile yaklaşık 40.000 km yaptım. Dün tamirci olan akrabamız arka koltuğa oturunca amortisörün patlak dedi. Ben de zaten bir kaç senedir şüpheleniyordum. Yani bu olay yeni olmadı, muhtemelen bir kaç yıllık. Ben ki, senede 7.000 km bile yapmayan biriyim ve çok büyük bir çukura girdiğimi de hatırlamıyorum, bu taktirde, amortisörün bu kadar çabuk patlaması normal mi ?
 Bu durumda, aracıma en uygun , daynıklı ve rahat amortisör hangisidir ve hangi cinstir ?
 Monroe mi takayım , değilse tavsiyeleriniz ne olabilir. Zaten çoğu yerinden ses gelen aracın , hiç değilse amortisörler yüzünden ekstra sese maruz kalmasını istemiyorum.
 Şunu da ifade edeyim, % 90 şehir içinde kullnmakla beraber , bazen memelekete de gidiyorum.Doğu yolları da malum biraz bozuk, hele de bu sene ! Bu gidiş gelişlerde , arabanın içinde 3 kişi oluyor, ama arka koltuk ve bağaj maalesef ağzına kadar dolu.Araba adeta şaha kalkıyor. Bu sene ölçtüm, insan hariç ,150 kg yükle gidiş geliş 2000 km yol yapmışım. Bu en zor şartı da dikkate alarak, amortisör tavsiyesi yaparsanız sevinirim.

Toyota Club Türkiye

Amortisör sorunu
« : Eylül 30, 2013, 10:55:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör sorunu
« Yanıtla #1 : Eylül 30, 2013, 14:14:32 »
toyotanın kullandığı amortisörler tociko ve kyb dir. Ama başka markalarda vardır monreo maysan gibi ama en çok kullanılanı kyg exel gazlı olanlarıdır sağlamdır serttir sizin amortisörlerin palamasına sebeb helezonlar basık olabilir onlarad baktırın birde amortisör değişirken servisten sarı renkde amörtisör iç takoz almayı unutmatın dışarıda satılan yan sanayiler ilk yüklemede patlayabiliyor benim başıma geldi çünkü amortisörleri yeni değişmişdim arka amortisörlerde orijinal fabrikasyon iç takozlar vardı usta bunları değişelim dedi siyeh yan sanayi takoz taktı 10 gün sonra izmire gittim gelirken biraz yüklü geldim eve geldim sabah kaltım işe gideceğim sol arka tekerden yağ damlıyor ustaya gittim baktı amortisör patlamış dedi söktük birde ne göreyim takılan yan sanayi takoz kapruz gibi dağılmış takoz dağılınca amortisör köküne kadar oturuyor ve sıkışıp patlıyor bende servisden 2 tane orijinal arka amortisör takozu aldın 2 tanesi 65 tl idi taktırdım 2 seneden beri sorun yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör sorunu
« Yanıtla #2 : Eylül 30, 2013, 14:40:46 »
  Hakan bey güzel bilgiler vermiş zaten.
 Bence amortisör de performans, dayanım vs. de en üste konumlandırılabilecek marka belli, onu yazmama gerek yok sanırım. Aracınıza yönelik olarak Kyb ya da Tokico kaliteli olarak bilinen markalardandır. Ancak aracın yürüyen aksamında yaylanma sadece amortisör ile sağlanmaz, daha doğrusu amortisör; yayın salınımını kısıtlayan bir sistemdir. Yani yay(helezonlar) zeminden gelen darbeyi emer ve araca belli oranda yansıtır. Aracın; yerçekimi etkisi ve momentum ile geri harekete başlamasının derecesini belirleyen ve bu salınımı kısıtlayan sistem ise amortisördür. Yumuşak amortisör konfor sağlar ancak yol tutuşu azaltır, sert amortisörde durum tersidir. Keza yay için de durum böyledir ancak bunun bazı şartları vardır, aşırı sert yay, yol tutuşu arttırmanın yanında belli durumlarda(bozuk yüzey) yol tutuşu azaltabilir. Bu ayrı bir konu.
 Ayrıca amortisörlerinin hem ebat olarak hem de özellik olarak(sertlik) yayınız ile uyumlu olmalıdır. Yaylar da belli kullanım koşulları ve süre zarfında özelliğini yitirir. Bu yüzden bence de öncelikle yaylarınızı kontrol ettirmeniz ve gerekli ise kesinlikle dayanımı yüksek(yay üretimi göründüğü kadar kolay bir üretim değildir, materyal, şekil vs. olarak)  yaylar temin etmeniz gerekmektedir, uygun amortisörler ile beraber. Ayrıca amortisörlerin stokta bulundurma şekilleri de onların ömründe etkilidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Amortisör sorunu
« Yanıtla #3 : Eylül 30, 2013, 21:43:55 »
 Sayın Hakan Özbabalık ve Hakan Öztürk , cevaplarınıza teşekkür ederim. Verdiğiniz bilgilerden , genelde ihmal edilen ( ya da ettiğim ) helezon yayının da önemini bir kez daha anladım. Bu arada takoz meselesi de önemli gerçekten. Onu servisten almayı deneyebilirim.Takoz yüzünden amortisörden olmak çok acı.
  Bu arada Sayın Hakan Öztürk ,amortisörde en üst marka belli demişsiniz ve yazmaya gerek görmemişsiniz.Ama benim gibi konuya ilgisi olup da  bilmeyenler için de en iyi markayı belirtirseniz sevinirim. Alamasak da ( orda bir köy var uzakta misali ) hiç değilse bilgimiz olur.
 Olması da iyi olur. Zira bugün amortisörcü ile muhabbet ederken , benim Tokico yu kötülemem onun ise övmesi yüzünden açığa düştüğümü hissettim.
 Bilgi iyi bir şey ... Onun için öğrenmek gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör sorunu
« Yanıtla #4 : Ekim 01, 2013, 10:15:42 »
  Aslında bununla ilgili detaylı ve teknik bir konu açmak gerekiyor, bunun yararlı olacağını düşünüyorum.
 Bahsettiğim amortisör üreticisinin burada reklamını yapıyor gibi görünmek istemem ama gerçekten bu konuda bence ayrı bir yere sahip bir markadır. Üretim yelpazelerinden bir kaç örnek;
 


 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Amortisör sorunu
« Yanıtla #5 : Ekim 02, 2013, 12:13:31 »
 Dün ( yetkisiz ) servise gittim. Dıştan muayene ile, sağ arka amortisörün takozunun bir bölümünün kopup düştüğü kalanın ise parçalanmış olduğu söylendi. Deneme turuna çıktık. Usta, deneme turunda arabanın esnemesinin iyi olduğunu söyledi. Benim duyduğum sesleri ise önemsemedi ve amortisörlerin patlak olmadığını söyledi.
 Neyse... Arka amortisörler söküldü.Sol amortisör takozunun da parçalanmış olduğu görüldü. Amortisörlerin ikisi de patlak değildi.Ama ustaya ve benim de gördüğüme göre biraz zayıflamıştı.Daha kolay hareket ediyorlardı.Araç tam dolu iken, kasislerden geçerken duyduğum metal çarpma sesinin de, kontrol için amortisör aşağı doğru bastırıldığında, dibine vurunca çıkan sesle aynı olduğunu da anladım. İki tane sarı (yerli ) takozu taktık. Çifti 30 TL. Bu arada, her sökülmede olduğu gibi hesapta olan ve olmayan durumlar da ortaya çıktı.Hafif ses yapan arka Z rot  ( japaon )40 TL ye, Arka askı (viraj) lastikleri de çifti 30 TL ye değişti. 70 TL de işçiliği dahil edersek,toplam 170 TL verip rahatladık. Ha bu arada, arka frenlerin bakımı ve antifiriz konrolü de eşantiyondan yapıldı.
 Ses ne oldu derseniz. Sanki azalmakla beraber, gene de hafif bir tok sesi geliyor. Lastikleri de yeni değiştiğim göz önüne alınırsa, bu sesin lastiklerden de gelme ihtimaki var mıdır bilmem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör sorunu
« Yanıtla #6 : Ekim 02, 2013, 14:02:29 »
  Geçmiş olsun.
 Belli süre ve yoğunlukta kullanılan amortisörler ilk günkü performansının bir kısmını kaybeder. Amortisörlerin karşılıklı olarak, aynı şekilde ve performansta hareket edebilmesi önemlidir.