Gönderen Konu: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)  (Okunma sayısı 22235 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #140 : Kasım 08, 2013, 21:05:13 »
Ercü'nün dediği uygulamalar yapılırsa 1.4 Turbo Astrayı bile tokatlabilir. :islik:

5.25 xdrive'a kadar yolu  var Musti :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #140 : Kasım 08, 2013, 21:05:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #141 : Kasım 08, 2013, 21:22:53 »
turbonun büyüklüğüne bağlı bişey. 3 5 bar basarsan hertürlü arabayı geçersin ama bizim amacımız o değil.

amaç düşük hacimden daha fazlasını almak. Bu amaçla içeriye daha fazla hava girmeli. verimliliği yükseltmeliyiz.
mesela düşük devirde yüksek tork alabiliriz.

çıkma bir turbo ile yarım bar basınç , geniş tork eğrisi , güzel ayarlar arabayı zevkli hale getirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #142 : Kasım 10, 2013, 11:29:15 »
5.25 xdrive'a kadar yolu  var Musti :D
Belki S2000 :) yok o kadar değil ama Vtec avcısı ya da Gtı için şaka makinası olabilir.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #143 : Kasım 10, 2013, 12:55:15 »
turbonun büyüklüğüne bağlı bişey. 3 5 bar basarsan hertürlü arabayı geçersin ama bizim amacımız o değil.

amaç düşük hacimden daha fazlasını almak. Bu amaçla içeriye daha fazla hava girmeli. verimliliği yükseltmeliyiz.
mesela düşük devirde yüksek tork alabiliriz.

çıkma bir turbo ile yarım bar basınç , geniş tork eğrisi , güzel ayarlar arabayı zevkli hale getirir.
o araba 3-5 barda yürüyebilecek mi?
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #144 : Kasım 10, 2013, 13:12:08 »
o araba 3-5 barda yürüyebilecek mi?
Yürüse bile durabilecek mi, dursa bile ne kadar dayanacak? Aracın bütün parçalarının belirli bir dayanımı var. Fren sisteminden tutunda yürüyen bütün aksamlarına kadar. Hatta kaportasının dayanımı bile önemli. Bu kadar detaylı bir işi yapmaya girişince astarı yüzünü geçti dedikleri durum olur. Motoru zorlamadan hava filtresi ve egzoz falan yapılabilir. Ama turbo gibi işlemlere sıcak bakmıyorum. Yanılmıyorsam bir aracın fren gücü motor gücünün 8 katı gibi miktar oluyordu. Bu oranı düşününce bile vazgeçmek için yeterli geliyor bana.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '91
  • 53 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #145 : Kasım 11, 2013, 10:00:18 »
:)

Bir araç herşekilde güçlenir.
Burada tamamen para konuşur.
turbo meselesi çokçok ayrıntılı böyle her konusu ayrı bir tartışma yaratır.
ben bi hesap yaptım turboyla bu araç ne kadara patlar , kaç lirayla yürütürüz ortalama 17 18 binlira çıkarttım.
Hesabını siz yapın :) 17 18 gömdükten sonra 1.4 t mi xdrive mı siz karar verin.
bide bizde şu var gitsinde nası giderse gitsin :D dursun diyen yok :) motor güçlenecekse fren sistemi 2 kat fazla güçlenecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #146 : Kasım 11, 2013, 12:25:59 »
:)

Bir araç herşekilde güçlenir.
Burada tamamen para konuşur.
turbo meselesi çokçok ayrıntılı böyle her konusu ayrı bir tartışma yaratır.
ben bi hesap yaptım turboyla bu araç ne kadara patlar , kaç lirayla yürütürüz ortalama 17 18 binlira çıkarttım.
Hesabını siz yapın :) 17 18 gömdükten sonra 1.4 t mi xdrive mı siz karar verin.
bide bizde şu var gitsinde nası giderse gitsin :D dursun diyen yok :) motor güçlenecekse fren sistemi 2 kat fazla güçlenecek.

Malesef 2 kat değil 8 kat güçlenmesi gerekiyor Ertan abinin dediği gibi ;) Sen bu araca 3-5 bar turbo basıncı basarsan malesef ayda bir sanayiye gidip arabada olan bütün vidaları sıktırırsın çünkü dayanamının dışına çıkmış oluyorsun :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #147 : Kasım 11, 2013, 12:36:13 »
Merakımdan soruyorum.
3/5 bar hava basan turbo varmı?

Benzinlilerde bildigim kadarı ile 1 bar basıyor.
Geçen haftada bi 1,3 multijet turbo arızasına baktıgım için biliyorum 1,5 max basıyor. 1,6 olursa zarar vermemesi için korumaya alarak arızaya giriyor.

Birtek VW TSI motorlarda 2 bar gibi hava basıyor yanlış hatırlamıyorsam ancak ondada zarar vermemesi için sıkıştrma oranı düşük seçiliyor.

3 bar çook fantastik.
5 bar? Yorumsuz.

Bilgisi olan varsa bende merak ettim.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #148 : Kasım 11, 2013, 17:26:40 »
Merakımdan soruyorum.
3/5 bar hava basan turbo varmı?

Benzinlilerde bildigim kadarı ile 1 bar basıyor.
Geçen haftada bi 1,3 multijet turbo arızasına baktıgım için biliyorum 1,5 max basıyor. 1,6 olursa zarar vermemesi için korumaya alarak arızaya giriyor.

Birtek VW TSI motorlarda 2 bar gibi hava basıyor yanlış hatırlamıyorsam ancak ondada zarar vermemesi için sıkıştrma oranı düşük seçiliyor.

3 bar çook fantastik.
5 bar? Yorumsuz.

Bilgisi olan varsa bende merak ettim.

Ahmet abi çok detaya girmişsin yav :D 0.3-0.5 yazmayı unuttuğumuzda oldu bunlar hep.

Şaka bir yana eski teknoloji bir araca sadece motor yapılıp diğer aksamlara dokunmadan turbo yapılırsa çıkacak sonuçlardan behsediyorduk...
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #149 : Kasım 11, 2013, 18:35:39 »
Ahmet abi çok detaya girmişsin yav :D 0.3-0.5 yazmayı unuttuğumuzda oldu bunlar hep.

Şaka bir yana eski teknoloji bir araca sadece motor yapılıp diğer aksamlara dokunmadan turbo yapılırsa çıkacak sonuçlardan behsediyorduk...

Yanlış bilgi çok tehlikelidir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #150 : Kasım 11, 2013, 20:06:56 »
3 bar demek 100hp lik motoru 300hp yapmak demek. yok öyle bi turbo.. olsa bile benim turbo ile amacım yarışmak değil. kontrolü bende olan ayarla istediğim kadar güç almak.

sanırım gaz sistemini değiştirmek bana yetecek

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '91
  • 53 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #151 : Kasım 13, 2013, 13:20:09 »
Malesef 2 kat değil 8 kat güçlenmesi gerekiyor Ertan abinin dediği gibi ;) Sen bu araca 3-5 bar turbo basıncı basarsan malesef ayda bir sanayiye gidip arabada olan bütün vidaları sıktırırsın çünkü dayanamının dışına çıkmış oluyorsun :)


Üstad zaten misal verdim.
:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • AIRBOSS
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #152 : Ocak 08, 2014, 21:52:31 »
kolay gelsin abi
RC PİLOT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 211000
  • Model Yılı: '96
  • 1 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #153 : Ocak 08, 2015, 00:19:33 »
maşallah...bu arada 93 _ 94 reno 9'a 8 _ 9 bin lira verilirken bu araçlara vermeye değmez denmesi düşündürücü...brodway alacağına gel ae92 alalım denilince altı alçak abi yaramaz :D
Sadece Huzur...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Omega 2.5 - V6
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '99
  • 85 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #154 : Ocak 08, 2015, 00:50:58 »
Kardeşim motor için hayallerin yoksa bence hiç bulaşma zaten gerekli altyapıyı oluşturana kadar çok çekeceksin,frenidir motorudur soğutmasıdır yürüyenidir mal edeceğin paralar çok uçuyor,bana kalırsa geliştrilmeye açık araçlarla uğraşman..
Bu orjinallikte topladığın bir aracı elleme derim.Maşallah ağız tadıyla binesin..
94 D.slx / 88 Mercedes B.230E / 99 Pug 306 / 07 Corolla / 74 Taunus / 84 T.131 / 91 taunus / 87 Gold Taunus(mefta) / 96 Vectra cd / 03 TDCI Mondeo /  İmpreza 08 / Mini Çupra İbiza / 99 Omega

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 98000
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #155 : Ocak 25, 2015, 23:53:27 »
Baştan sona kadar izledim yapılanı takdire şayan bir durum Allah kaza bela vermesin gayet güzel olmuş aracınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '91
  • 53 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #156 : Nisan 10, 2015, 14:33:32 »
Çok uzun süredir aranızda olamadığım için üzgünüm , tekrar iyi dilekleriniz için minnettarım.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #157 : Nisan 10, 2015, 15:21:39 »
tatmin olmak için mi ilan açtın ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '91
  • 53 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #158 : Nisan 10, 2015, 15:28:39 »
Sayın yöneticim , moderatör.

Üyeliğimin silinmesini ve konunun kapatılmasını rica ediyorum.

Lakin ben bu foruma azar yemek ters tepki almak için  ya da kişileri kışkırtmak için girmedim.

Ben yanlış birşey'de yapmadım.

Kendimi tatmin etmek gibi bir amacım'da yoktu.


Size hayatınızda ve bu grupta iyi günler dilerim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 Corolla Efsanesi Hayat Buluyor ! :)
« Yanıtla #159 : Nisan 10, 2015, 15:30:47 »
hayır şimdi kızacak birşey yok :) ilan koymuşsun satmayı düşünmeden rakamı abartmışsın.
sonrası muhabbet.

ne sorayım ki ? :)