Gönderen Konu: acil yardım....  (Okunma sayısı 1844 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
acil yardım....
« : Eylül 20, 2013, 20:50:57 »
selam arkadaşlar...
2005 mdl 1.6 terra aracım;

3 gün önce aracım normal seyrinde giderken birden akü lambasını yaktı ve direksiyon kilitlendi. Bende arabamı kenara çekip elektrikçimi aradım akünün bittiğini bundan dolayı elektrikli direksiyonun kilitlendiğini söyledi. Takviye yaparak sanayiye gittim ve eski akümü(delphi) yenisiyle(enginezeer) ile değiştirdim. Fakat 2 saat önce yine aynı sorunla karşılaştım. Sebebi sizce ne olabilir? Ben şarj dinamosundan süpheleniyorum... Fiyatı ne kadardır acaba?
Toyota Corolla 1.6 Terra 2005
Toyota Corolla 1.6 Elegant 2013

Toyota Club Türkiye

acil yardım....
« : Eylül 20, 2013, 20:50:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: acil yardım....
« Yanıtla #1 : Eylül 20, 2013, 20:58:05 »
V Kayışınız sağlam mı?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: acil yardım....
« Yanıtla #2 : Eylül 20, 2013, 21:11:07 »
V kayışı sağlam hocam.
Toyota Corolla 1.6 Terra 2005
Toyota Corolla 1.6 Elegant 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: acil yardım....
« Yanıtla #3 : Eylül 20, 2013, 22:00:06 »
Peki abi en onemli sey sarj dinamosu saglammi? Cunku bu bozuksa aku hic sarj olmaz ve motor enerjiyi full akuden alarak akuyu bitirir
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: acil yardım....
« Yanıtla #4 : Eylül 20, 2013, 22:03:15 »
Kömürleri ve rulmanları değiştirip temizliği yapıldıktan sonra sorun giderilmiş olacaktır, eğer konjektöründe bir sorun yoksa.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: acil yardım....
« Yanıtla #5 : Eylül 20, 2013, 22:20:52 »
Kömürleri ve rulmanları değiştirip temizliği yapıldıktan sonra sorun giderilmiş olacaktır, eğer konjektöründe bir sorun yoksa.
Aynen komurler bitmistir buyuk ihtimal. Ya bunu akuyu takan usta kontrol etmesi lazimdi nasil usta oyle. Mesela biz aku aldigimizda ustaya soylemeden kendisi olcum yapip ondan sonra yeni akuyu takti.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: acil yardım....
« Yanıtla #6 : Eylül 20, 2013, 22:41:03 »
Alternatör kömürlerinin belir bir km ile orantı ömrü var mı? yani 100.000 km oldumu alternatör kömürleri değişmeli gib...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: acil yardım....
« Yanıtla #7 : Eylül 20, 2013, 23:59:24 »
Alternatör kömürlerinin belirli bir km ile orantılı ömrü var mı? yani 100.000 km oldumu alternatör kömürleri değişmeli gibi...

Özellikle büyük şehirlerde tekerlekler 100.000km yapmadan motor ve yan parçaları 200.000km yapmış kadar eskiyebilmektedir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: acil yardım....
« Yanıtla #8 : Eylül 21, 2013, 09:05:35 »
Özellikle büyük şehirlerde tekerlekler 100.000km yapmadan motor ve yan parçaları 200.000km yapmış kadar eskiyebilmektedir.
Ben 100.000 km lafın gelişi söylemiştim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: acil yardım....
« Yanıtla #9 : Eylül 21, 2013, 10:38:07 »
Tolga Bey belli bir ömrü yoktur. Kömürün kalitesi, kömür yaylarının kalitesi ve sertliği, kollektör kısmındaki bakırın ve separatörlerin kalitesi, o bölgenin ne kadar toz aldığı ve kirlendiği gibi faktörler ömrünü etkiler.

Eğer herhangi bir sebeple açıldıysa, açılmışken bir temizlik yapmak faydalı olur , onun dışında periyodik olarak değiştirmeye gerek yoktur. Yani bozulana kadar ellememek en iyisi.

Eğer imkan varsa basit bir ölçü aleti edinip, veya arada bir elektrikçiye uğrayıp şarj sisteminin şarj voltajını ölçmek olası birçok problemi önceden farketmenizi sağlayabilir. Şöyle ki: akünüz ve şarj sisteminiz sağlam durumda iken, motorunuzu çalıştırıp akü üzerindeki voltajı ölçüp bir kenara kaydetmekte fayda var. Bu noktada yaklaşık 14 V. luk bir değer okunur. Genellikle 13.8–14.4 V. arasında bir değer çıkacaktır.

Arada bir yine motor çalışır durumdayken tekrar ölçüm yapılarak bu değer kontrol edilir. Bu voltajın zamanla azalması, arızaya yaklaştığınızı gösterir. İyice  azalıp 13V. ların altına inerse, doğru elektrikçiye... Çünkü zaten normal bir akünün voltajı 12.60 , motor çalıştığı halde voltaj düşükse bir problem vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: acil yardım....
« Yanıtla #10 : Eylül 21, 2013, 10:46:23 »
Ben 100.000 km lafın gelişi söylemiştim

Ben de lafın gelişine göre örneklemiştim :) Atilla bey, çok güzel detaylı anlatmış.

Şunu da ilave etmek isterim, yılda 1 defa şarj dinamosunun ızgaralarının içine farklı yönlerden tazikli hava tutarsanız ne kadar toz çıktığına tanıklık etmiş olursunuz, hem tozdan arındırarak daha rahat soğuması sağlanmış olurken hemde elektrik üretim kapasitesi de normale döndürülmüş olur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: acil yardım....
« Yanıtla #11 : Eylül 21, 2013, 11:06:22 »
İlginiz için teşekkür ederim...

Sorunum halloldu konjektördenmiş... 140 TL YE bosh marka  70 tleye çin malı konjektör vardı. Üzerindeki orjinal parçası boş markaydı ancak yapan usta bosh bile bozxuldfuktan sonra 140 tl ye takmanın anlamı yok diyerek çin malıolanı taktı.Şimdşili bir sorun yok bundan sonra da olmaz umarım.


Edit Büyük harf kullanım hatası...
Toyota Corolla 1.6 Terra 2005
Toyota Corolla 1.6 Elegant 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: acil yardım....
« Yanıtla #12 : Eylül 21, 2013, 11:33:27 »
İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM...

SORUNUM HALLOLDU KONJEKTÖRLERDEYMİŞ... 140 TL YE BOSCH MARKA 70 TL YE CİN MALI KONJEKTÖR VARDI. ÜZERİNDEKİ ORJİNAL PARÇASI BOSCH MARKAYDI ANCAK YAPAN USTA BOSCH BİLE BOZULDUKTAN SONRA 140 TL YE TAKMANIN ANLAMI YOK DİYEREK CİN MALI OLANI TAKTI.. ŞİMDİLİK BİR SORUN YOK BUNDAN SONRADA OLMAZ UMARIM...
Geçmiş olsun,fakat keşke bosch tercih etseydiniz.Dünyada bozulmayan,ömrü kısıtlı olmayan hiçbir şey yoktur.Yani nasıl olsa bozulacak diye kaliteden ödün verip bozulma süresini düşürmek çokta mantıklı değil bence.Neyse artık takılmış madem hayırlısı olsun.


Bu arada mesajınızı küçük harflerle olacak şekilde düzenlerseniz seviniriz.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: acil yardım....
« Yanıtla #13 : Eylül 21, 2013, 12:44:06 »
Geçmiş olsun güle güle kullanın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: acil yardım....
« Yanıtla #14 : Eylül 21, 2013, 19:50:51 »
tekrar teşekkür ederim hepinize :)...
Toyota Corolla 1.6 Terra 2005
Toyota Corolla 1.6 Elegant 2013