Gönderen Konu: Volkswagen XL1  (Okunma sayısı 1382 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Volkswagen XL1
« : Eylül 16, 2013, 16:51:28 »


Dünyanın en az yakan seri üretim otomobili olarak da tanınan Volkswagen’in sıra dışı aracı XL1’i, Almanya’nın Köln kentinde test ettik. Sadece 250 adet üretilecek otomobilin fiyatının 110 bin euro’dan fazla olması bekleniyor.

Teknik Özellikler
Motor: 830cc, 2 silindir 48 HP turbo dizel + 20 HP elektrik
Şanzıman: 7 ileri DSG Otomatik
Gövde: Karbon fiber, alüminyum ve magnezyum
Ağırlık: 795 kg.
Tüketim: 100 km’de 0.9 lt
Üretim adedi: 250

AG’nin Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ferdinand Piech, 2000 yılının başında kafasındaki “geleceğin otomobili” fikrini ortaya koydu. “Günlük kullanıma uygun olmalı ve 100 km’de 1 litre yakıt tüketmeli” demişti Piech. 2002’den bu yana üç kez geliştirilen otomobil, nihayet seri üretime hazır. Milliyet, bu otomobilin Köln’de düzenlenen test sürüşüne Türkiye’den katılan tek gazete oldu.
Almanya’nın Osnabrück kentinde ki eski Karmann fabrikasında üretimine başlanan hibrit XL1, gerçekten de adeta yakıtı “kokluyor”, ancak asla ucuz ve herkesin satın alabileceği bir otomobil olamayacak. En azından şimdilik!
Çünkü sadece 250 adet üretilmesi ve yaklaşık 110 bin euro’nun üzerinde fiyatla satılması planlanıyor. Türkiye’ye ise şimdilik 1 adet adet getirilmesi hedefleniyor. O da satış için değil.
Ancak bu otomobildeki teknolojilerin bir çoğu, ileride “herkesin alabileceği” otomobillerde de kullanılabilecek. Onu da anlatacağım, az sonra...

Her şey tasarruf üzerine...
Yola çıkmadan önce, tasarımından başlamak gerek. Çünkü sadece ben değil, onu yolda gören Almanlar bile şaşkırdı.
Aracın yakıt tüketiminin azaltılması için akla gelebilecek tüm tasarım ve malzeme seçeneklerine başvurulmuş. Filmlerdeki uzay araçlarını andıran ön görünüme ve arkaya doğru daralan tasarıma sahip otomobil, Lamborghini gibi yukarı doğru açılan “martı kanat” yan kapılarıyla da ilginç. Arka tekerleklerin üzeri bir panelle kapatılırken, kapılarda aynalar kaldırılmış. Onun yerine iki yanda küçük kameralar, kapı içlerine de minik ekranlar var.
Hafif ve güçlü “karbon fiber”, neredeyse otomobilin her metrekaresinde kullanılmış. Sadece ana iskeleti alüminyum. Bir de iç mekanda biraz plastik, biraz döşeme kumaşı ve camlardaysa polikarbon mevcut. Toplam boş ağırlık ise 795 kilo.

Asfaltın merkezine seyahat!
VW Polo’dan kısa, Porsche Boxster’dan ise daha alçak olan XL1’in boyu 3.888 mm, genişliği de 1.665 mm. Yerden yükseklik ise sadece 1.1 m civarında. Bu da, otomobille giderken “asfaltın merkezine seyahat” ediyormuş gibi hissettiriyor.
Yere yakınlık, aracın altından geçen rüzgarın direncini azaltıp, asfaltta daha düzgün gidebilmeyi de sağlıyor. Aracın lastikleri de, sürtünmeyi azaltmak amacıyla hayli ince.
Sürücünün “ensesinde” XL1’in iki silindirli 48 HP’lik motoru yer alıyor. Tabii bir de 27 HP’lik bir elektrik motoru. Bagajda ise, birkaç küçük çantalık sadece. İki kişilik iç mekanda koltuklar yan yana değil! Yolcu koltuğu, sürücünün biraz daha gerisine. Nedeni de, aerodinamik ve ağırlık dengesi. Küçük direksiyon simidi, kapı içlerindeki monitörler, eski stil çevirmeli açma kolları ilk dikkat çekenler.
XL1, çok satılsın diye üretilmemiş. Ama üzerindeki teknolojiler, gelecek VW modellerinde olacak. Örneğin minik iki silindirli dizel motorun, 8. nesil Golf’e konulması, planlar arasında.

http://ekonomi.milliyet.com.tr/yakiti-resmen-kokluyor-ama-ucuz/ekonomi/detay/1764071/default.htm

Toyota Club Türkiye

Volkswagen XL1
« : Eylül 16, 2013, 16:51:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen XL1
« Yanıtla #1 : Eylül 20, 2013, 22:21:46 »
dizel+hibrid oldukça mantıklı...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen XL1
« Yanıtla #2 : Eylül 21, 2013, 21:05:05 »
Kullanışlı görünmüyor bence, motor gücü de çok düşük. 2 kişi şehir içi ideal görünüyor.
Toyota Corolla 2001 1.6 Terra Special
Toyota Corolla 2010 1.6 Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen XL1
« Yanıtla #3 : Eylül 21, 2013, 23:57:23 »
toplamda 68 hp yani 1600 kg luk 136 beygirlik bir araca denk gibi, belkide aşmış şekilde dsg ile , gerçekten güzel..