Gönderen Konu: 2010 1.4 d-4d corolla sabah soğuk çalışmada devirin yükselip düşmesi .  (Okunma sayısı 3066 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar selamlar.

Aracım 2010 1.4 d-4d corolla

Sorunum aracı sabah çalıştırdığımda rolantide hafif gaz verip bıraktım mı geri rolantiye düşmek yerine devir sürekli 1100-1200 devire gelip geri rolantiden daha düşük bir devire geliyor . Az bir şey ısınınca normal çalışmaya başlıyor .

Bunun ilk başta yakkıttan olduğunu düşünüp petrolümü değiştirdim fakat faydası olmadı . 5000-10000 km de bir de enjektör temizleyici kullanırım . Aracımın 30000 de piston ve sekmanları değişti ve sorun ondan sonra başladı .

Aracımda birde race chip denilen chip var . Bunuda çıkarıp denedim ama değişen bir şey olmadı zaten aynı chipi piston ve sekman değişiminden öncede kullanıyordum ve sorun yoktu .

Sorunu pek takmamakla birlikte eğer çözümü varsa bilmek isterim . Birde diğer 1.4 d-4d kullanıcıları bu sorunu yaşayıp yaşamadığını belirtirse sevinirim .

Şimdiden yardımcı olacak arkadaşlara teşekkürler .


Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Mahmut ben daha önce böyle bir sorun yaşamadım. Servise bir göster istersen.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Mahmut ben daha önce böyle bir sorun yaşamadım. Servise bir göster istersen.

Abi servise değilde dışarıda belki gösteririm . Ondan önce shellin en son çıkardığı yakıtı denicem bakalım yapacak mı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Hava filtresi üzerindeki sensörün temiz mi?

Yeni yakıtıda dene ama sorun yakıttan değil gibi..

Bencede öncelikle yetkiliden arıza tespiti yaptırmakta fayda var.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Hava filtresi üzerindeki sensörün temiz mi?

Yeni yakıtıda dene ama sorun yakıttan değil gibi..

Bencede öncelikle yetkiliden arıza tespiti yaptırmakta fayda var.
Abi yetkili bir servise gitmeyi düşünmüyorum dışarıda özel bir servise götürebilirim . Aslında sorun o kadar muhim değil çünkü az birşey ısınınca düzeliyor ama mide bulandırıyor.
Birde sensörü nasıl temizliye bilirim araç 40000 oldu ve daha temizlenmedi. Kirlenmişmidir ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Abi bogaz kelebegine ve maf sensorune bir bak derim :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Abi bogaz kelebegine ve maf sensorune bir bak derim :)

İlke mafı temizlicem ama nasıl olduğunu bilmiyorum .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
İlke mafı temizlicem ama nasıl olduğunu bilmiyorum .

Abi e12 de çıkarılıp işte kontak spreyi ile temizliyorlar (yağsız sprey) Asla birşey değdirmemelisin sebebi ise ince zar telleri var zarar verebilirsin. He birde zarar görürse biraz pahalı parça :) Bildiklerim bu abi bana güvenerek yapma tabi :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Abi e12 de çıkarılıp işte kontak spreyi ile temizliyorlar (yağsız sprey) Asla birşey değdirmemelisin sebebi ise ince zar telleri var zarar verebilirsin. He birde zarar görürse biraz pahalı parça :) Bildiklerim bu abi bana güvenerek yapma tabi :)

İlke madem pahalı bir parça .Tekin abinin de yorumunu alim öyle kalkışak bu işe . :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
İlke madem pahalı bir parça .Tekin abinin de yorumunu alim öyle kalkışak bu işe . :)

Evet abi öyle yap :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Abi e12 de çıkarılıp işte kontak spreyi ile temizliyorlar (yağsız sprey) Asla birşey değdirmemelisin sebebi ise ince zar telleri var zarar verebilirsin. He birde zarar görürse biraz pahalı parça :) Bildiklerim bu abi bana güvenerek yapma tabi :)

İlke güzel tarif etmiş, içine kesinlikle herhangi bir cisim sokmamalısın.
Kendin temizlemek istiyorsan önce kontakt veya fren kaliper temizleyici spreyden edinmen gerekiyor.

-Motorun çalışmıyor ve kontak anahtarın aracın üzerinde değil,
-Tırnağına bastırarak sensörün fişini çıkartıyorsun, biraz sıkıdır, acele etmeden sakince ve tırnağa nazikçe bastırarak,
-Sensörü sabitleyen 2 yıldız vidayı söküyorsun,
-Sensörü yukarı kaldırırken O ring contasının düşüp kaybolmamasına dikkat et,
-Ağzındaki 2 delikten içeri kısa aralıklı spreyi püskürt, her püskürtme sonunda sıvı dışarı akmalı, 3'er defa sıkman yeterlidir,
-İçinde sıvı kalmadığına emin ol ve soğuyan sensörü en az 5dk dışarıda güneş altında bekleterek ısınmasını ve tam kurumasını sağla,
-Sensörü yerine takarken, O ring contasının kesilmesini önlemek için kontrollü olarak yerine geçir, ve vidalarını çok fazla sıkma,
-Fişini tak ve motorunu çalıştır.

İlk çalıştırmada rölantin 1.2 üzerinde olabilir fakat sonrakilerde sorun olmaz.
Artık havalar da serinlediğinden bundan sonrakilerde de dış ortama göre rölantin 800d/d üzerinde başlangıç yapabilir.
Shell Nitro Diesel kullanmanı tavsiye ederim.
Muhakkak orjinal hava filtresi kullan.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Abi bilgilendirme için teşekkürler . Dediklerinizi yapacağım olmazsa bakım zamanı götürdüğüm yere şikayetimi söylücem . Depo bitsin ilk iş shellin yeni çıkardığı yakıtı denemek olacak .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar Tekin abinin  tarif ettiği gibi sensörü temizledim ve 3 gündür bu sorun başıma gelmedi . Umarım tekrarlamaz .

Tekrardan Tekin abiye teşekkürler .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
hocam 2010 ve sonrasında toyota kullanmamak en iyisi 2007-2009 arası toyota al sorunsuz kullan tek derdin benim gibi servis sorunun ve buğu sorunun olur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
abi bu kadar kompleks düşünmeyin benim fikrim ilk çalıştırmada motor ısınana kadar jiklenin devrede olması çünkü bende kışın ilk çalıştırmada 1500 devirde çalışmaya başlıyo dediğin gibi daha sonra rolantinin altına bi düşüyo yükseliyo hani bi sıkıntı olduğunu düşünmüyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 9 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar selamlar.

Aracım 2010 1.4 d-4d corolla

Sorunum aracı sabah çalıştırdığımda rolantide hafif gaz verip bıraktım mı geri rolantiye düşmek yerine devir sürekli 1100-1200 devire gelip geri rolantiden daha düşük bir devire geliyor . Az bir şey ısınınca normal çalışmaya başlıyor .

Bunun ilk başta yakkıttan olduğunu düşünüp petrolümü değiştirdim fakat faydası olmadı . 5000-10000 km de bir de enjektör temizleyici kullanırım . Aracımın 30000 de piston ve sekmanları değişti ve sorun ondan sonra başladı .

Aracımda birde race chip denilen chip var . Bunuda çıkarıp denedim ama değişen bir şey olmadı zaten aynı chipi piston ve sekman değişiminden öncede kullanıyordum ve sorun yoktu .

Sorunu pek takmamakla birlikte eğer çözümü varsa bilmek isterim . Birde diğer 1.4 d-4d kullanıcıları bu sorunu yaşayıp yaşamadığını belirtirse sevinirim .

Şimdiden yardımcı olacak arkadaşlara teşekkürler .



Sizin sorundan farklı ancak yardımcı olabileceği düşüncesi ile kararsız rolanti olarak servisin belirttiği, soğuk hava ve ilk marşta meydana gelen bir durum başıma geldi.Devir göstergesi 900-1000 arası hızlı bir şekilde gidip geliyor ve titreme yapıyordu, servise durumu izah etmem ile ECU güncellemesi ile rolanti bandının düzene gireceğini ifade etti ve nitekim öyle de oldu.
Aracımda ve tüm araçlarda, dünyadaki en çok vergi alınan en pahalı benzinini kullanıyoruz.
Aracımıza aldığımız 1 litre akaryakıttan Devlet %67 vergi almaktadır. Benzinin vergisiz litre fiyatı 1 liradır.
Ayrıca stok fazlası benzini devlet yurt dışına vergisiz olarak 1TL ve altına satmaktadır
www.pahalibenzinehayir.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
abi bu kadar kompleks düşünmeyin benim fikrim ilk çalıştırmada motor ısınana kadar jiklenin devrede olması çünkü bende kışın ilk çalıştırmada 1500 devirde çalışmaya başlıyo dediğin gibi daha sonra rolantinin altına bi düşüyo yükseliyo hani bi sıkıntı olduğunu düşünmüyorum
Hasan kardeşim kışın soğukta ilk çalıştırmada yüksek devirde çalışması normal ama sürekli belli devir arasında devrin düşüp çıkması normal değil zaten sorunu da kışın ortasında yaşamadım . İlgin için yinede teşekkürler


Sizin sorundan farklı ancak yardımcı olabileceği düşüncesi ile kararsız rolanti olarak servisin belirttiği, soğuk hava ve ilk marşta meydana gelen bir durum başıma geldi.Devir göstergesi 900-1000 arası hızlı bir şekilde gidip geliyor ve titreme yapıyordu, servise durumu izah etmem ile ECU güncellemesi ile rolanti bandının düzene gireceğini ifade etti ve nitekim öyle de oldu.

Abi sorunum Tekin abinin yaptıklarını uygulayınca düzeldi . En sonda depomu shellin çıkardığı yakıt ile doldurdum araç şu an iyi herhangi bir sıkıntı yok . Yinede ilginiz için teşekkürler .