Gönderen Konu: michelinn lastik sorunu  (Okunma sayısı 1971 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 9 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
michelinn lastik sorunu
« : Eylül 09, 2013, 22:07:33 »
iyi akşamlar arkadaşlar. mayıs ayında 4 adet lastik aldım iki hafta önce kaldırıma 1. viteste sıfır yanaşayım derken hafif bir sürtme sonucu ( kaldırımın kenarı sivri idi)  V şeklinde 1 cm kadar yırtıldı. 1 yıl yol yardımı vardı ama telefonum yanımda olmadığı için ve de bilmediğim bir şehirde olduğum için michelin nin servisine değil de continental in servisini gördüm oraya götürdüm. bana kaynak olacağını söylediler. ne kadar sağlam olur dediğimde orjinalıne yakın olur dediler. tamam yapın dedim yapmışlar yırtılmayan taraflardan daha sert bir kaynak yapılmış ama benim hala içim rahat değil. acaba bu kaynak ne kadar sağlam olur ne kadar dayanır. uzun yolda bir sıkıntı çıkarır mı? internette bunun cevabını bulamadım bir de size sorayım dedim eğer bu konuda bilgisi olan varsa ve de paylaşırsa çok memnun kalırım ( arabam yaris 1.0 motor olduğu için çok hız yapamıyorum maksimum 130 ..... yapıyorum o da otobanda)

Düzenleme:Trafik kuralları.

Toyota Club Türkiye

michelinn lastik sorunu
« : Eylül 09, 2013, 22:07:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #1 : Eylül 09, 2013, 22:22:12 »
o tarafı yenisiyle değiştirin...Lastikler çok yol yapmadığı için farketmez...
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 9 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #2 : Eylül 09, 2013, 22:33:22 »
değiştirme de yeni lastik parası mı alırlar acaba ?? 4 aylık lastiği çöpe atıp da 120 lira vermek istemiyorum tekrar..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #3 : Eylül 09, 2013, 22:51:23 »
Kullanıcı hatası derler..Çok uğraşmayın bence..
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #4 : Eylül 09, 2013, 22:55:41 »
Yırtılma sonucu lastik patlayıp indiyse, 120TL'ye yenisini almanız, doğru bir karar olacaktır. Garantiden faydalanamazsınız.

Sadece yüzeysel yırtılma varsa, söylediğiniz süratler bile risklidir, yinede yenisini almanızda fayda vardır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #5 : Eylül 09, 2013, 23:30:41 »
michelin lastiklerinin yanakları çok zayıftır, birde kaynaklısını kullanmak intihar etmek gibi bir şey.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1011 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #6 : Eylül 10, 2013, 00:11:40 »
Bir çukura girdiginizde yanaklara başınç çogalacagından en zayıf yerden patlatacaktır.bence hiç riske girmeyin bu lastiklerin yanakları kord bezinden(karkas) sırt kuşaklarıda çelikten yapılıyor kesildimi ne kadarda iyi tamir yapılsa her zaman risk vardır.benim çalıştıgım zamanlarda kamyon lastiklerinin yanak limitleri + - 0.8 mm di ölçümlerini yapıyordum.sizin hayatınız yüzmir liradan daha degerli. :DUR:
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 9 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #7 : Eylül 10, 2013, 17:23:15 »
yorumlarınız için çok teşekkür ederim..sanırım yenilemekte fayda var..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #8 : Eylül 10, 2013, 17:36:38 »
yorumlarınız için çok teşekkür ederim..sanırım yenilemekte fayda var..
Bencede yenisiyle degistirin ayrica 1.0 yarisle o hizlara pek cikmayin bence

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #9 : Eylül 10, 2013, 17:48:04 »
  Normal binek araçlar için, yanaklarda hatırladığım kadarı ile sadece 3mm. lik mantar yamaya sağlıklı olacak şekilde izin veriyorlar. Tabanda ise 6mm olması lazım. Bu kastettiğim mantar yamadır, yanaktaki yarılma kesinlikle tamir için uygun değildir. Lastiğin üzerine binen yük, basınç, ısıl vs. kuvvetler göz ardı edilmemelidir. Bahsettiğiniz şekilde bir işlemin, balans üzerinde etkisi ayrı bir konudur. Risk almadan, arkadaşların söylediği şekilde, yeni bir lastik daha sağlıklı olacaktır.

 Düzeltme:Ölçü değeri.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #10 : Eylül 10, 2013, 17:52:51 »
Arkadaşlar yorum yapmışlar, ben üstüne daha fazla yorum yapmayayım bence en doğrusu değişim, neden mi? Canınız söz konusu arabanız değil.



Edit:İmla.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #11 : Eylül 10, 2013, 18:09:50 »
Korkulu rüya görmektense uyanık kalmayı tercih ederim .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 9 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #12 : Eylül 10, 2013, 23:59:02 »
doğru söylüyorsunuz arkadaşlar yola çıkmadan bu işi halladecem artık... bu arada yarıs le sadece otobanda 130 larda gittim... normalde zaten 125 i gördüğümde direksiyon çok hafifleşmeye başlıyor.. haa şuda var daha önce kış lastikleri vardı 7 yıllık falandı o da aldığımda uzerinde vardı onda direksiyonun hafiflemesi 130 larda olurdu bu sefer 125 i gördüğümde  üflesem dönecek şekile geliyordu.. sanırım tekerden diye düşündüm bende.. uzun lafın kısası çok zorlamıyorum arabayı.. maks 135 i görmüştüm bi kaç kere ama en makulu sanırım 120 (otoban) hız limitlerine uymak lazım ;) bide hakan arkadaşım mantar yamadan bahsetmiş.. mantar yama ile kaynak aynı şey midir ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #13 : Eylül 11, 2013, 11:11:20 »
  Mantar yama ile kaynak aynı şey değil. Kaynağı; genelde ağır ticari araçlar, lastik dış çepheri için kullanır ve bu, dişli dış halkanın, özel ısıl işlemler ile lastiğe geçirilmesini gerektirir. Yol kenarlarında, bu lastiklerin parçalarına denk gelmişsinizdir.

 Mantar yamada düzeltme yapayım, verdiğim değerler cm değil, mm olmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 9 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #14 : Eylül 11, 2013, 14:29:05 »
bana yama değil kaynak yaptılar ama... dediğin gibi lastiğe ısıl işlemlerle geçirildiyse ve ticari araçlara yapılıyorsa benim arabaya yapılan kaynak da sağlam o tarz kaynaktır. neyse zaten aldığım yeri aradım biz bir kaynağı inceleyelim sağlam olup olmadığına karar veririz dediler. oradan çıkan sonuca göre buraya açıklamayı yaparım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #15 : Eylül 11, 2013, 17:28:47 »
  Ağır vasıtalarda lastiğin dış çepherine geçirilen(kaynatılan) dişli kesim ile sizin söylediğiniz işlem(anladığım kadarı ile yanağa yama) arasında çok büyük farklar vardır. En temel fark; birisinde tabana ve komple, diğerinde yanağa ve parça olarak yapılmasıdır bence.
 
Konuyu çok uzatmak istemem, sonuçta burada herkes bilgi ve fikrine göre, sağlıklı olabilecek şekilde yorumda bulunuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 9 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: michelinn lastik sorunu
« Yanıtla #16 : Eylül 14, 2013, 16:32:27 »
bugün michelin bayisine götürdüm tekeri.. adamlar kaynağı hem içten hem dıştan sıcak kaynak olarak yaptıklarını, kendilerinin de böyle yaptığını hiç bir sıkıntının olmayacağını söylediler. şuan için sağlam gözüktüğünü de söylediler. biraz olsun içimi rahatlattı bu durum..