hayır, aynı yerden alıyorum.
Bu arada konu açılmışken (asıl konuyu dağıtmadan sadece 1 şey sormak istiyorum size hakan bey) "bazı istasyonlar dizele su katıyorlar" dedi bir arkadaş; böyle bir şey olabilir mi? yani su katılmış bir yakıt alsak sonucu ne olur? nasıl anlarız?
Yine de yakıt konusunu göz ardı etmeyin bence, bahsettiğiniz durum düşünüldüğünde.
Yakıtta su olması(belli oranları vardır) normal bir durumdur. Ancak bu oran önemlidir. Yüksek basınç ve ısı altında, su kükürt ile tepkimeye girebilir ve oldukça aşındırıcı asitler ortaya çıkabilir. Bu yüzden yakıttaki su miktarının yanında kükürt miktarı da çok önemlidir motorun sağlığı açısından.
Anlamanın en iyi yolu laboratuvar testleridir.
Bosch kaynaklı bilgiyi aktarayım.
http://www.boschtr.com/boschlife/language1/download_blife/blife_s17/18.pdf''Mazottaki kukurt (sulfur), sulfur dioksit (SO2) ve
sulfurik asit (H2SO4) gibi zararl. egzoz gazlar.n.n da ortaya
c.kmas.na da neden oluyor ayr.ca bu gazlar, canl.lar icin
toksit etki yarat.yor.
Dizel yak.t. yand.d.nda batka yanma at.klar. da olutuyor.
Bu reaksiyon urunleri motor tasar.m., motor c.k.t. ve
cal.tma yukune bad.ml.. Yak.t.n tam yanmas. zehirli
madde olutumunda onemli oranda azalma sadlarken en
uygun hava-yak.t kar.t.m.n.n olutmas., puskurtme
surecinde hassasiyet ve en iyi hava-yak.t kar.t.m.
turbulans.yla destekleniyor. Egzozdan ilk olarak su (H2O)
ve karbon dioksit (CO2) gaz. c.k.yor. Bunun d.t.nda c.kan
gazlar. toyle s.ralamak mumkun:
Karbon monoksit (CO)
Yanmam.t hidrokarbonlar (HC),
Azot oksitler (NOx)
Sulfur dioksit (SO2) ve sulfuruk asit (H2SO4)
Ys partikulleri''