Gönderen Konu: D4D Dizel Yakıt tüketiminde ve rölanti sesinde artış (Konvertör temizleme mi???)  (Okunma sayısı 2685 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Aracım 8000 Km de, dizel auris D4D.

Bugün touch ekranda yakıt ortalama değerlerini gösteren grafiklere baktığımda ortalama tüketimimin ciddi arttığını gördüm. (her zamanki ev-iş arası yolum) . Rölantide çalışırken de eskisinden daha sesli çalışıyor sanki. Aracın kitapçığında 364. sayfada "dizel partikül filtresi (DPF) sistemi" diye bir başlıkta katalitik konvertörün temizlenmesi diye bir şey anlatılmakta; rolantinin yükseleceğinden v.s. bahsediyor.

Sizce bugün yaşadığım durumun bununla ilgisi var mıdır? inşallah bunla alakalı rutin bir olaydır. Bu motoru uzun zamandır kullananların görüşlerini rica ediyorum.
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=53153.msg728868#msg728868


yaşdığımız sorunun aynı olduğunu düşünüyorum.  çevre yolunda .... km hızlarda biraz zorladım eski haline geldi. dediğiniz gibi partiküller artış oluyor galiba.



Düzenleme:Trafik kuralları.
seni öldürmeyen herşey güçlendirir.
         AURİS 2013  D4D ACTİVE SKYPACK BİYAZ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=53153.msg728868#msg728868


yaşdığımız sorunun aynı olduğunu düşünüyorum.  çevre yolunda 140 km hızlarda biraz zorladım eski haline geldi. dediğiniz gibi partiküller artış oluyor galiba.
eski yazdıklarınızı okudum, dediğiniz gibi araç dururken dahi anlık tüketim yüksek, zaten rolanti sesinden de anlaşılıyordu. bugun sabah normale döndü gibi tüketim, sanırım tezimde haklıyım. forum da da bu motordan kullanan o kadar üye var, 2 kelam yazamadılar  :hoş:
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
kitapçıkta dizel partikul filtresi ile bilgi olması lazım. yüksek hızdan ziyade yüksek devirde kullanılması gerekiyor sanırım belirli bir sure re-jenerasyon işlemi yapılması için.. yani sürekli kısa mesafede ve düşük devirde kullanıldığı zaman  filtre tıkanıyor..
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
kitapçıkta dizel partikul filtresi ile bilgi olması lazım. yüksek hızdan ziyade yüksek devirde kullanılması gerekiyor sanırım belirli bir sure re-jenerasyon işlemi yapılması için.. yani sürekli kısa mesafede ve düşük devirde kullanıldığı zaman  filtre tıkanıyor..
şehir içi yoğun kullanıyorum, sebebi bu demek ki. teşekkür ederim.
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
kitapçıkta dizel partikul filtresi ile bilgi olması lazım. yüksek hızdan ziyade yüksek devirde kullanılması gerekiyor sanırım belirli bir sure re-jenerasyon işlemi yapılması için.. yani sürekli kısa mesafede ve düşük devirde kullanıldığı zaman  filtre tıkanıyor..

+1

Bence gereksiz bir şey .Önce havayı fazla kirletmemesi için partükülleri tutuyor sonra o partükülleri tutan filtreyi temizlemek için ayrı yakıt yakarak havayı kirletiyor .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Bakımdan sonra bu ses muhtemelen azalacak ve tekrar uygun seviyeler(ses ve tüketim) yakalanacaktır..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
+1

Bence gereksiz bir şey .Önce havayı fazla kirletmemesi için partükülleri tutuyor sonra o partükülleri tutan filtreyi temizlemek için ayrı yakıt yakarak havayı kirletiyor .
:D :D :D haklısınız
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
  Bakımdan sonra bu ses muhtemelen azalacak ve tekrar uygun seviyeler(ses ve tüketim) yakalanacaktır..
inşallah, ancak bu sabah normale döndü gibi, yaklaşık bu süreç 50 km devam etti; 2 gün işten eve evden işe gidiş geliş süresince.
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
inşallah, ancak bu sabah normale döndü gibi, yaklaşık bu süreç 50 km devam etti; 2 gün işten eve evden işe gidiş geliş süresince.
Yakıtta, aldığınız yer konusunda bir değişiklik oldu mu bu arada. Bunu da gözden kaçırmamak lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Yakıtta, aldığınız yer konusunda bir değişiklik oldu mu bu arada. Bunu da gözden kaçırmamak lazım.
hayır, aynı yerden alıyorum.

Bu arada konu açılmışken (asıl konuyu dağıtmadan sadece 1 şey sormak istiyorum size hakan bey) "bazı istasyonlar dizele su katıyorlar" dedi bir arkadaş; böyle bir şey olabilir mi? yani su katılmış bir yakıt alsak sonucu ne olur? nasıl anlarız?
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
hayır, aynı yerden alıyorum.

Bu arada konu açılmışken (asıl konuyu dağıtmadan sadece 1 şey sormak istiyorum size hakan bey) "bazı istasyonlar dizele su katıyorlar" dedi bir arkadaş; böyle bir şey olabilir mi? yani su katılmış bir yakıt alsak sonucu ne olur? nasıl anlarız?
Yine de yakıt konusunu göz ardı etmeyin bence, bahsettiğiniz durum düşünüldüğünde.
 Yakıtta su olması(belli oranları vardır) normal bir durumdur. Ancak bu oran önemlidir. Yüksek basınç ve ısı altında, su kükürt ile tepkimeye girebilir ve oldukça aşındırıcı asitler ortaya çıkabilir. Bu yüzden yakıttaki su miktarının yanında kükürt miktarı da çok önemlidir motorun sağlığı açısından.
 Anlamanın en iyi yolu laboratuvar testleridir.

 Bosch kaynaklı bilgiyi aktarayım.
http://www.boschtr.com/boschlife/language1/download_blife/blife_s17/18.pdf

''Mazottaki kukurt (sulfur), sulfur dioksit (SO2) ve
sulfurik asit (H2SO4) gibi zararl. egzoz gazlar.n.n da ortaya
c.kmas.na da neden oluyor ayr.ca bu gazlar, canl.lar icin
toksit etki yarat.yor.
Dizel yak.t. yand.d.nda batka yanma at.klar. da olutuyor.
Bu reaksiyon urunleri motor tasar.m., motor c.k.t. ve
cal.tma yukune bad.ml.. Yak.t.n tam yanmas. zehirli
madde olutumunda onemli oranda azalma sadlarken en
uygun hava-yak.t kar.t.m.n.n olutmas., puskurtme
surecinde hassasiyet ve en iyi hava-yak.t kar.t.m.
turbulans.yla destekleniyor. Egzozdan ilk olarak su (H2O)
ve karbon dioksit (CO2) gaz. c.k.yor. Bunun d.t.nda c.kan
gazlar. toyle s.ralamak mumkun:
 Karbon monoksit (CO)
 Yanmam.t hidrokarbonlar (HC),
 Azot oksitler (NOx)
 Sulfur dioksit (SO2) ve sulfuruk asit (H2SO4)
 Ys partikulleri''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Yine de yakıt konusunu göz ardı etmeyin bence, bahsettiğiniz durum düşünüldüğünde.
 Yakıtta su olması(belli oranları vardır) normal bir durumdur. Ancak bu oran önemlidir. Yüksek basınç ve ısı altında, su kükürt ile tepkimeye girebilir ve oldukça aşındırıcı asitler ortaya çıkabilir. Bu yüzden yakıttaki su miktarının yanında kükürt miktarı da çok önemlidir motorun sağlığı açısından.
 Anlamanın en iyi yolu laboratuvar testleridir.
hakan bey çok teşekkürler bilgiler için. dizelde yakıtın kalitesi konusu çok çok önemli imiş, 5-6 aydır ilk kez dizel kullanan birisi olarak yeni yeni öğreniyorum bu işleri. şehirler arası istasyonlardan dizel almadım henüz, ne kadar bildik marka da olsa bana riskli geliyor. şehir içindeki bilinen yerlerden alıyorum. bir de "enjektör temizleyici katkısı" sanırım dizellerde motor ömrü için, yakıt ekonomisi için gereken bir ara bakım değil mi?


2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Yakıt alırken bildik yerleri tercih etmekte fayda var bence.
 Alınan yakıtın kalitesi, kendi katkıları vs. özellikle aşırı beslemeli(turbo vs.) ve yüksek püskürtme basınçlı araçlar için önemli bence. Yakıt aldığınızda fişini saklamanızı önerebilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
dizel partikül filtresini resetlemek için bir saat süreyle en az 60 km/h hızda kullanılması gerektiğini duymuştum.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/