Gönderen Konu: e12 corollada ki kaliper tıkırtı sorununu çözdüm. (350 km denendi.)  (Okunma sayısı 5915 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • corollamı özledim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
(öncelikle bu yöntem bozuk yollarda ön taraftan gelen kaliper sesini kesiyor. bozuk yolda giderken frene dokunduğunuzda tkırtılar kesiliyorsa kaliper sesidir.)

evet arkadaşlar uzun süredir ön kaliperlerden gelen tıkırtılar hakkında araştırma yapıyordum. opel formunda bir ustanın bu teknikle kaliper sesini kestiğini öğrendim.

teknik kısaca ısıya dayanıklı silikon ile balataların kaliperlere yapıştırılması.

youtube de izlediğim bir videoda da gördüm. galiba teflonlu silikon ile yapıştırıyor. videoyu bulursam eklerim.

bu 1500 c ye dayanıklı silikon 20 tl ye netten buldum. çok az kullanılıyor zaten.



bunlarda uygulama resimlerim.
bunlar ilk söktüğümde karşılaştığım manzara ince ve kalın zımpara ile sırayla temizledim metal parlayıncaya kadar temizledim.
ve balata spreyi ile yıkadım.








bunlarda silikon sürdükten sonra
fazla slikon sürmenize gerek yok takarken fazlası sıyrılıp geliyor fazlasını temizleyin bulaşmasın etrafa. slikon hızlı donuyor ve kemik gibi sert oluyor.








kaliperi yerine taktıktan sonra arabayı çalıştırdım. frene sıkıca bastım ve arabayı stop ettim. 10 dk sı basılı sonra yavaşça freni bırakarak 30 dk yakın bekledim. uygulama yaptığım yer yakındı 5 dk dikkatli bir şekilde eve gittim freni fazla kullanmadan. 2 saat evde bekledim sonra arabayı kullandım.

sonuç bana göre mükemmel 1 haftadır girmediğim bozuk yol kalmadı sesten eser yok yolda giderken bilerek çukurlara düşüyorum ses yok araba kullanmak çok zevkli bir hal aldı.


peki nasıl kaliper sesi kesildi bana göre;
slikon kaliperle balatayı birleştirince, balatalar kaliper pimlerindeki boşluğu altında ve üstündeki metal yaylara iletiyor kaliperlerin aşağı ve yukarı yöndeki hareketi kısıtlanmış oluyor.
aynı zamanda balataların diske gereksiz çarpması da engelleniyor.

fren balatanız azalmış ise yeni balata alın
bu silikonlu balata nasıl sökülecek diye soranları duyar gibiyim youtube deki videoda kaliperi işkence ile sıkıştırarak söküyordu. 
inşallah sizdede işe yarar.
Chevrolet Cruze 40,000 km 2011

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Şöyle bir durum var sorun çözülüyor ama bir sonraki balata değişimine sıkıntı olmaz inşallah .Neden diyecek olursanız bu denli yüksek ısıya dayanıklı silikonlar sürüldükleri yüzeyden temizlenmesi hayli zordur oda belki sıkıntı yaşatabilir diye düşünüyorum
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
biz de aylardır bu sorunu nasıl çözeriz diye düşünüyorduk. güzel bir çözüm olmuş uygulama kısmı da dahil olmak üzere. bir sonraki balata değişim sürecine kadar gider sanırım. balata değişeceği zaman araca hasar verir mi bilemiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
arabadan ses geldiğini duyup canım sıkılacağına,veriyorum kendimi müziğe  ;)
E12

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • corollamı özledim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Şöyle bir durum var sorun çözülüyor ama bir sonraki balata değişimine sıkıntı olmaz inşallah .Neden diyecek olursanız bu denli yüksek ısıya dayanıklı silikonlar sürüldükleri yüzeyden temizlenmesi hayli zordur oda belki sıkıntı yaşatabilir diye düşünüyorum

bu silikon şömine silikonu diye de biliniyor. sürüldükleri yüzeyde zaten çok az miktarda kalıyor. ıslakken frene basıldığını düşünürsek 1 mm den bile az kalmıştır.

kemiksi bir yapısı var kazıyınca çok rahat çıkar yada zımpara ile.
Chevrolet Cruze 40,000 km 2011

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • corollamı özledim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
biz de aylardır bu sorunu nasıl çözeriz diye düşünüyorduk. güzel bir çözüm olmuş uygulama kısmı da dahil olmak üzere. bir sonraki balata değişim sürecine kadar gider sanırım. balata değişeceği zaman araca hasar verir mi bilemiyorum.

hasar vereceği bir yer olduğunu sanmıyorum. ince bir katman halinde kalıyor çok kolay sökülür gibi geldi bana.
Chevrolet Cruze 40,000 km 2011

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Güzel çalışma olmuş elinize sağlık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 126000
  • Model Yılı: '06
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
aynı sorunla bende muzdariptim. hatta samsun derindere kaliperin değişmesi gerektiğini. erzurum ikbal direksiyon kutusunun değişmesinin gerektiğini falan söyledi. haliyle hepimizin yapacağı gibi sanayide tanıdık bi abiyi buldum :D abimiz kaliperi söktü. kaliper pimlerinin yuvasını kauçuk ile doldurdu ve pimleri yerleştirdi. 5bin km oldu tık yok kesinlikle tavsiye kolay ve risksiz...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • corollamı özledim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
kaliper pimlerine müdahaleyi doğru bulmuyorum o pimler rahat hareket etmeli.
biraz pimlere baktım pimler ne kadar içeri girerse o kadar boşluk oluyor ne kadar geri çekilirse boşluk azalıyor. sanki balatalar azaldıkça ses oranıda artıyor gibi.

sadece bu kaliper tipinde eksik olan, bazı araçlarda olan fren balatalarının arkasında bulunan metal sabitleyici kollar. balata ve kaliper birbirini azda olsa tutsa bu tıkırtı kalmıyor zaten.
Chevrolet Cruze 40,000 km 2011

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Barış bey balataları yapıştırdığınızı okuyunca ilginç ve mümkün bir çözüm olarak düşündüm.  :alkis:

Peki durum şu anda nasıl. Haala faydası varmı yoksa uzun vadeli çözüm olmadı mı.

Balatalar bitince değişimde sıkıntı çıktı mı

Ben de niyetlenmeye başladım ufaktan  :D
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 39650
  • Model Yılı: '12
  • 96 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Güzel çalışma olmuş ama siz sadece balataları sabitlemişsiniz. bende aynı sorunu 2005 corolla hb aracımda yaşamıştım. ancak bendeki sorun pimlerin taşıyıcalar içindeki yuvalarının genişlemesindedi ve ses pimlerin bu boşlukta taşıyıcılara çarpmasındandı. bende pimlere tornada küçük yuvalar açtırmıştım ve oring lastiği bu yuvalara takıp sesi azaltmıştım. ancak yazıldığı gibi pimler rahat hareket edemedikleri için balatalarım diskte daha fazla yapışık kaldılar ve ben pim parası vermeyeyim derken hem balatalarım hem de disklerim daha erken elden gittiler :) bence bu konudaki tek çare serviste yaklaşık 15 tlye satılan diş macunu kadar büyük tüpteki ısıya dayanıklı gres ile ortalama 5000 kilometrede bir söküp yağlatmak. ben başka çare bulamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • corollamı özledim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Barış bey balataları yapıştırdığınızı okuyunca ilginç ve mümkün bir çözüm olarak düşündüm.  :alkis:

Peki durum şu anda nasıl. Haala faydası varmı yoksa uzun vadeli çözüm olmadı mı.

Balatalar bitince değişimde sıkıntı çıktı mı

Ben de niyetlenmeye başladım ufaktan  :D

biraz geç gördüm kusura bakmayın. öncelikle tıkırtı sesi geldiğinde frene hafif dokunduğunuzda tıkırtı kesiliyorsa bu yöntemi deneyin. bazı toyotalar da ses sebebi direksiyon elemanlarından gelmektedir.

ben aracı sattım. fakat yaklaşık 2000 km sonra balata sabitleyici metal parça (3. resimdeki 3 delikli metal parça) olmayan taraf (sondan 3. resimdeki boru ağzı şeklindeki kısım) yapışkan yüzey küçüklüğünden dolayı bıraktı fakat diğer tafafta ses yoktu. şimdi ne oldu bilmiyorum araba kardeşimde bir ara binip denemem lazım. baştan 3. resimdeki parça yoksa hiç uğraşmayın yada o parçayı bulun o parça önemli.

kolay gelsin uygulama yaparsanız resimlerinizi ve yorumlarınızı beklerim.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 27, 2015, 15:05:11
Güzel çalışma olmuş ama siz sadece balataları sabitlemişsiniz. bende aynı sorunu 2005 corolla hb aracımda yaşamıştım. ancak bendeki sorun pimlerin taşıyıcalar içindeki yuvalarının genişlemesindedi ve ses pimlerin bu boşlukta taşıyıcılara çarpmasındandı. bende pimlere tornada küçük yuvalar açtırmıştım ve oring lastiği bu yuvalara takıp sesi azaltmıştım. ancak yazıldığı gibi pimler rahat hareket edemedikleri için balatalarım diskte daha fazla yapışık kaldılar ve ben pim parası vermeyeyim derken hem balatalarım hem de disklerim daha erken elden gittiler :) bence bu konudaki tek çare serviste yaklaşık 15 tlye satılan diş macunu kadar büyük tüpteki ısıya dayanıklı gres ile ortalama 5000 kilometrede bir söküp yağlatmak. ben başka çare bulamadım.

aslında balatayı sabitlemedim kaliperi balataya sabitledim.

eski fiestam da balata değişimi yaparken balataların arkasında balatayı kalipere sabitleyen bacaklar vardı. bence bu bacak kısımları kaliperin balata vasıtası harektini kısıtlıyor.

hatta balataların arkasında ısıya dayanıklı çift taraflı bantlı olanı bile var.

kaliper pimlerini ileri geri oynatarak denemiştim. en fazla boşluk pimlerin tamamen içeri girdiğinde oluyor. yani balata ve disk yeni olursa pimler dışarda kalacağından boşluk daha az olacaktır. balata ve disk ne kadar eski ise pim o kadar içeri girer ve boşluk artar pim ne kadar oynarsa yuva o kadar genişler.

tabi bunlar benim gözlem ve yorumlarım. belkide hiç alakası yoktur.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 27, 2015, 15:19:00
balatanın alt ve üstünde metal parçalar var aşağı yukarı hareketi kısıtlı balata sağa sola giderse ses yapar. kaliper aşağı yukarı hareket ederse ses yapar ikisini birleştirince aşağı yukarı hareket kesilir pimler ses yapmaz. denklem gibi oldu.
Chevrolet Cruze 40,000 km 2011