Gönderen Konu: 2006 terra el freni ayarı  (Okunma sayısı 3274 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
2006 terra el freni ayarı
« : Ağustos 20, 2013, 22:02:09 »
Tekrardan merhaba yeni aldığım aracın el freni 7 çıttan sonra tutuyor bunu 3 çıta indirmek için nereden ayar yapmam lazım arka frenler disk balataların durumu ön arka yarım balatları değiştirmeden bu iş çözülür mü ? Arka tekerleğin bir tanesinde diske bağlı kaç balata var?
yabancı bir sitede 2 adet diskin üzerinde 2 adet kampana şeklinde diskin göbeğinin içerisinde gördüm onun için soruyorum.
http://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/84814-how-to-change-rear-brake-discs/

Toyota Club Türkiye

2006 terra el freni ayarı
« : Ağustos 20, 2013, 22:02:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra el freni ayarı
« Yanıtla #1 : Ağustos 20, 2013, 23:14:40 »
Evet doğru, el freni için kampana fren sistemi uygulanmıştır, disk için kullanılan balatalarınızı değiştirmeden el freni ayarınızı kampanalardan yaptırabilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra el freni ayarı
« Yanıtla #2 : Ağustos 20, 2013, 23:15:44 »
Bu soruyu kendim cevaplıyayım az önce youtube de bir videoda gördüm el freni gerdirme civatasını el freninin üzerinden kol dayama konsolu söküyoruz ve el freni üzerindeki kontra somunları gevşetip ayar yapıyoruz aynı Tofaş Şahinlerdeki gibi.Ben tutma derecesini 1. çıttan sonra ayarladım 4. çıtta oldukça sağlam tutuyor çok zorlarsam 5. çıta atlayabiliyor.Siz siz olun bu işlemi yaparken düz zeminde yapın ve gerekirse arka tekere veya ön tekere takoz koyun.Bu gergi somununu ayarlarken 1. çıtta aracı rahat ileri geri ittirebilecek pozisyonda 2. çıtta biraz daha zor ileri geri ittirebilecek poziyonda balatardan ses gelebilir sorun değil 3. ve daha üst pozisyonlarda düz zeminde sizin o aracı ileri geri hareket ettirememeniz olcağı pozisyonda  somunu sıkmalısınız.Aksi taktirde fazla gergin olursa arka fren balataları diskimizin göbeğine sürteceği için bize sorun çıkartır.
Arka tekerleklerde toplam 8 adet balatamız bulunmaktaymış...
Aşağıdaki videonun 30. saniyesinde el freni ayar somunu gösterilmekte.
Toyota Corolla Gearbox And Handbrake Dismantle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra el freni ayarı
« Yanıtla #3 : Ağustos 20, 2013, 23:15:59 »
tolga bey arka disklerin içinde el fren balataları var ayarları yapılarak el freni istediğiniz konuma getirilebilir ama servisinizden destek almak zorunda kalabilirsiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra el freni ayarı
« Yanıtla #4 : Ağustos 20, 2013, 23:18:20 »
Evet doğru, el freni için kampana fren sistemi uygulanmıştır, disk için kullanılan balatalarınızı değiştirmeden el freni ayarınızı kampanalardan yaptırabilirsiniz.
Abi neden bu japon el freni için böyle bir zahmete girmiş ki amaç ne bunda bir tekerde 4 balata ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra el freni ayarı
« Yanıtla #5 : Ağustos 20, 2013, 23:20:11 »
tolga bey arka disklerin içinde el fren balataları var ayarları yapılarak el freni istediğiniz konuma getirilebilir ama servisinizden destek almak zorunda kalabilirsiniz
Ben az önce o işi hallettim biliyorum kampana sisteminin içerisinde orta tarafta tır tırlı üzerine çelik yay basan bir saplama var ondan ayar yapılıyor ama gerek kalmadı şimdilik.İlginiz için tekrar teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra el freni ayarı
« Yanıtla #6 : Ağustos 20, 2013, 23:23:37 »
Tolga bey, öncelikle el freni ayarı için videodaki gibi ortalığı dağıtmaya gerek yok, arka tekerleri ve disk/kampanayı çıkartarak hem temizlik hem ayar rahatça ve çabucak yapılmaktadır. 2012'den itibaren yeni modellerde, el freni arka kaliper pistonlarını tetikleme yoluyla görev gördüğünden, kampana sistemden çıkarılmış, hem daha etkili el freni hemde ayar işi gerekmeyen yeni sisteme kavuşulmuştur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra el freni ayarı
« Yanıtla #7 : Ağustos 20, 2013, 23:27:27 »
Tolga bey, öncelikle el freni ayarı için videodaki gibi ortalığı dağıtmaya gerek yok, arka tekerleri ve disk/kampanayı çıkartarak hem temizlik hem ayar rahatça ve çabucak yapılmaktadır. 2012'den itibaren yeni modellerde, el freni arka kaliper pistonlarını tetikleme yoluyla görev gördüğünden, kampana sistemden çıkarılmış, hem daha etkili el freni hemde ayar işi gerekmeyen yeni sisteme kavuşulmuştur.
Teşekkür ederim cevabın için Tekin abi artık balata temizliğini arka fren balatalarını değişirken diskleri söküp yaparım.Şimdi müsait bir ara V kayışı değişicem onu da bir videoda gördüm aynı zamanda teknik resimide mevcut fotoğraf makinam yok olsa yaptıklarımı resimleyip koyucam buraya.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra el freni ayarı
« Yanıtla #8 : Ağustos 20, 2013, 23:38:49 »
V kayışı değişiminde gergi rulmanınıda kontrol et, ses varsa değişmek gerekir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra el freni ayarı
« Yanıtla #9 : Ağustos 20, 2013, 23:46:54 »
V kayışı değişiminde gergi rulmanınıda kontrol et, ses varsa değişmek gerekir.
Devirdaimi de kontrol et abi belki hafif kaciriyor olabilir bizim araba 2006 model ama bu sene 17bin (orj. Km) bakiminda degisti :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra el freni ayarı
« Yanıtla #10 : Ağustos 20, 2013, 23:49:38 »
V kayışı değişiminde gergi rulmanınıda kontrol et, ses varsa değişmek gerekir.
Bakarım abi rulmanada kafam takıldığı bir durum var toyota da alternatör rulman dağıtan çok acaba takılan kayıştan dolayı mı yoksa gergiden dolayı mı kaynaklanıyor alacağım kayışta ne marka önerirsin bana baya baya bir çatlak var üzerinde bir de bu araçlarda devirdaim pompası V kayışı üzerinden mi hareket alıyor yoksa triger zincirinden mi hareket alıyor ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra el freni ayarı
« Yanıtla #11 : Ağustos 20, 2013, 23:55:27 »
Devirdaimi de kontrol et abi belki hafif kaciriyor olabilir bizim araba 2006 model ama bu sene 17bin (orj. Km) bakiminda degisti :)

Devirdaim pompası V kayışından tahrik alıyor, bazen hafif kaçırmanın normal olacağını düşünüyorum, pompanın içinde bulunan basınç limitöründen çıkan damlalar olabilir. Eğer bariz bir şekilde akıntı, su kaybı yoksa devirdaimi değişmeye gerek yoktur.

V kayışını sökmüşken alternatörüde söküp bakım yapabilirsin, böylece rulman konusunda kafan takılı kalmaz.

V kayışı markası konusunda fikrim yok.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra el freni ayarı
« Yanıtla #12 : Ağustos 21, 2013, 00:01:50 »
V kayisi markasi hakkinda birsey soyleyemem ama suna dikkat et abi. Alacagin v kayisi mutlaka iplikli olsun yani lastigin icinde iplik olsun. (orj. boyle abi) Daha ucuz olsun diye sadece lastikten yapilan kayis var ama bizim gibi tekrardan degistirmek zorunda kalirsin 1yil olmadan ciyaklamaya basladi.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra el freni ayarı
« Yanıtla #13 : Ağustos 24, 2013, 18:55:49 »
Bu gün V kayışını değiştirdim arkadaşlar çok basitmiş biraz güç lazım o kadar aşağıdaki resimde nasıl takıldığını gösteren resimde var zaten gergi rulmanımda sağlam 25 TL ye resimdeki kırmızı siyah kayışın aynısını alıp taktık yan taraftan baktığımda ipleri seyrek olarak görünüyor boyları aynı bir sıkıntı yok.
http://corolla-corolla.blogspot.com/2010/08/v-kaysn-da-degistirdik-d.html