Gönderen Konu: ATMOSFERİK ARAÇLARA YAZILIM ATILIR MI ?  (Okunma sayısı 23527 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
ATMOSFERİK ARAÇLARA YAZILIM ATILIR MI ?
« : Ağustos 20, 2013, 17:43:32 »
Merhaba arkadaşlar ; yazılım şirketlerinin internet sayfalarında turbo araçlarda en az %30 atmosferik araçlarda en az%15 güç artışı yazıyor.
Tabiki de turbo araçlarda yazılımdan daha çok verim aldığını biliorum ama çoğu atmosferik mod'lu araçların specleri baktığım zaman yani motor modifikasyonlarıına baktığım zaman yazılım (chip) göremiyorum. Bunun nede nedir ? Bilgisi olan arkadaşlar yada tahmin yürütebilecek arkadaşlar bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.

Toyota Club Türkiye

ATMOSFERİK ARAÇLARA YAZILIM ATILIR MI ?
« : Ağustos 20, 2013, 17:43:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ATMOSFERİK ARAÇLARA YAZILIM ATILIR MI ?
« Yanıtla #1 : Ağustos 20, 2013, 17:57:47 »
  Öncelikle bazı araçlara chip programlama yapılabilirken özellikle günümüz araçlarında chip programlama direk olarak yapılamıyor. Onun yerine Ecu'yü yanıltan(herhalde bu yorum doğrudur) bir ara Ecu kullanılıyor.
 Atmosferik aracın motoru potansiyel gücünün altında bir şekilde programlanmış ise(emisyon, tüketim, ömür vs. sebeplerden) bu potansiyeli ortaya çıkarmaya çalışmak, fayda/fiyat değerlendirmesi yapınca çok rasyonel olmayabiliyor. Bazı yerlerde yazan; açık filtre ile %5 gibi anlamsız değerlere zaten itibar etmemek lazım bence tabi. Atmosferik bir araçta kullanılacak performans tipi eksantrik mili, hava filtresi, headers vs. sonrası programlama ise daha iyi sonuçlar aldırabilir. Aşırı beslemeli araçlarda ise oldukça basit oynamalar ile, önemli etkiler almak mümkün olduğundan yukarıda yazdığınız şekilde bu tarz araçlarda bu modifiyelere rastlamak daha olasıdır.
 Bu arada bu modifiyeler, yol tutuş, güvenlik, frenleme sistemleri ile komplike olduğunda anlamlı olabilir bence.
 Arkadaşlar, daha fazla ya da farklı bilgiler de paylaşacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: ATMOSFERİK ARAÇLARA YAZILIM ATILIR MI ?
« Yanıtla #2 : Ağustos 21, 2013, 10:37:54 »
  Öncelikle bazı araçlara chip programlama yapılabilirken özellikle günümüz araçlarında chip programlama direk olarak yapılamıyor. Onun yerine Ecu'yü yanıltan(herhalde bu yorum doğrudur) bir ara Ecu kullanılıyor.
 Atmosferik aracın motoru potansiyel gücünün altında bir şekilde programlanmış ise(emisyon, tüketim, ömür vs. sebeplerden) bu potansiyeli ortaya çıkarmaya çalışmak, fayda/fiyat değerlendirmesi yapınca çok rasyonel olmayabiliyor. Bazı yerlerde yazan; açık filtre ile %5 gibi anlamsız değerlere zaten itibar etmemek lazım bence tabi. Atmosferik bir araçta kullanılacak performans tipi eksantrik mili, hava filtresi, headers vs. sonrası programlama ise daha iyi sonuçlar aldırabilir. Aşırı beslemeli araçlarda ise oldukça basit oynamalar ile, önemli etkiler almak mümkün olduğundan yukarıda yazdığınız şekilde bu tarz araçlarda bu modifiyelere rastlamak daha olasıdır.
 Bu arada bu modifiyeler, yol tutuş, güvenlik, frenleme sistemleri ile komplike olduğunda anlamlı olabilir bence.
 Arkadaşlar, daha fazla ya da farklı bilgiler de paylaşacaktır.

Öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşşekkür ederin Hakan bey. Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla standar bir atmosferik araca yazılım atmak çok mantıklı değil çünkü fayda/fiyat açısından alınan verim az verilen para çok. Bu yüzden yapılmıyor yada tercih edilmiyor diyorsunuz. Ama atmosferik bir araca hava filtresi, headers egzoz sistemi, performans tipi eksantrik mili gibi yüklemeler yapıldıktan sonra yazılımdan daha çok verim alınabilir ve bu tip atmosferik yüklü araçlarda da yazılım görmek mümkün diyorsunuz. Yanlış anlamışsam lütfen düzeltin beni. Ama asıl sorunda burda özellikle bu modifiye aleminde isim yapmış atmosferik araçların speclerine baktığım zaman ki bu araçlar başlıca saymak gerekirse  civic si, vti, ep3 ve fn2 typeR, s2000, nissan 350z yada m3 gibi araçlarda bu saydığımız yüklemeler olmasına rağmen yazılım göremedim onun için sorma gereyi duydum. Ki bu araçlarda 3-4 bin tl'lik egzoz sistemleri var. Araçlarını 7-8 beygir güçlendirebilmek için milyarlar harcıyorlar 1000-1500 tl verip yazılımda yaptırabilirler sonuçta. Birde yakın bir arkadaşım turbo olmayan atmosferik araçlara yazılım zarar veriyormuş dedi motoru bitiriyor dedi ne kadar doğru bilemiyorum ama arkadaşımın bu söylediğini de başka hiç kimseden duymadım ne de gördüm tabi ne kadar doğru bilemicem.