Öncelikle bazı araçlara chip programlama yapılabilirken özellikle günümüz araçlarında chip programlama direk olarak yapılamıyor. Onun yerine Ecu'yü yanıltan(herhalde bu yorum doğrudur) bir ara Ecu kullanılıyor.
Atmosferik aracın motoru potansiyel gücünün altında bir şekilde programlanmış ise(emisyon, tüketim, ömür vs. sebeplerden) bu potansiyeli ortaya çıkarmaya çalışmak, fayda/fiyat değerlendirmesi yapınca çok rasyonel olmayabiliyor. Bazı yerlerde yazan; açık filtre ile %5 gibi anlamsız değerlere zaten itibar etmemek lazım bence tabi. Atmosferik bir araçta kullanılacak performans tipi eksantrik mili, hava filtresi, headers vs. sonrası programlama ise daha iyi sonuçlar aldırabilir. Aşırı beslemeli araçlarda ise oldukça basit oynamalar ile, önemli etkiler almak mümkün olduğundan yukarıda yazdığınız şekilde bu tarz araçlarda bu modifiyelere rastlamak daha olasıdır.
Bu arada bu modifiyeler, yol tutuş, güvenlik, frenleme sistemleri ile komplike olduğunda anlamlı olabilir bence.
Arkadaşlar, daha fazla ya da farklı bilgiler de paylaşacaktır.