Gönderen Konu: klimadan motora soğuk hava çekmek  (Okunma sayısı 4190 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
klimadan motora soğuk hava çekmek
« : Ağustos 16, 2013, 00:22:13 »
Forumda daha önce bi kaç arkadaş bu konuda fikir beyan etmişlerdi.
O arkadaşların yorumlarından sonra bana da mantıklı geldi. Klimanın kullanılmayan, mesela ayak soğutma bölümünden ve/veya diğer bölümlerden anahtarlı veya anahtarsız bir uzatma hortumu ile hava filtresi ağzına soğuk hava verilebilir, veya daha farklı bir yere.
Aklıma takılan bi kaç nokta var, belki bu kadar basite indirgenemez belkide uğraşmaya değmez, sadece düşünce aşaması.
Soğuk havanın içinde daha fazla oksijen var ama klimadan gelen havanın içinde temiz ve bol oksijen olacakmı?
Kaputun altı yeterince sıcakken klimadan gelen bir borunun vereceği soğuk hava içeri girebilecek mi?
Soğuk hava içeri girdi diyelim, lpg nin yüksek ısısı sonucu siboplarda oluşan zarara faydası olabilir miacaba?
soruları çoğaltabiliriz.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Toyota Club Türkiye

klimadan motora soğuk hava çekmek
« : Ağustos 16, 2013, 00:22:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: klimadan motora soğuk hava çekmek
« Yanıtla #1 : Ağustos 16, 2013, 06:54:22 »
Kabin içinden motor bölümüne bilek kalınlığında bir boru taşımak imkansız. Kabinden motora açılan bölümde bu büyüklükte yer yok , olsa bile hava elektrik gibi kısa yolu tercih eder ve kabin içindeki havalandırma kanallarından daha çok çıkar, uzatmış olduğunuz borudan çok fazla hava çıkmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: klimadan motora soğuk hava çekmek
« Yanıtla #2 : Ağustos 16, 2013, 07:39:46 »
Onu geçtim, siboplarda oluşan zarar demişsiniz, motorun ısısını 1 derece bile düşüremeyeceği gibi fazla oksijenden dolayı daha büyük patlama olacak ve bu ısı artacaktır.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3391 kere teşekkür edildi
Ynt: klimadan motora soğuk hava çekmek
« Yanıtla #3 : Ağustos 16, 2013, 08:15:26 »
Onu geçtim, siboplarda oluşan zarar demişsiniz, motorun ısısını 1 derece bile düşüremeyeceği gibi fazla oksijenden dolayı daha büyük patlama olacak ve bu ısı artacaktır.

Arkadaşımızın amacıda zaten havayı sogutarak daha yogun hava emmek ve performansı arttırmak gibi duruyor. 

Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: klimadan motora soğuk hava çekmek
« Yanıtla #4 : Ağustos 16, 2013, 08:56:11 »
kesin soyledir  yada boyledir diyemem.
dedigim gibi ise yarar mi yapilan calisma ve emege deger mi.
yakit tasarrufu performans uzun omur veya kisa omur?? ??...
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 904 kere teşekkür edildi
Ynt: klimadan motora soğuk hava çekmek
« Yanıtla #5 : Ağustos 16, 2013, 09:46:59 »
Bizim beyaz eşyacı bir arkadaşın flash mark aracı vardı. Bildiğini elektrik süpürgesinin motorunu hava filitresi ek bağlantısı yapmış aküden 220 yükselteç le de motoru çalışır hale getirmiş aracın için siviç anahtar koymuş.kendi anlattığı ototbanda denemeye çıktım diyo normal zamanda şehir içinde açınca fazl havadan araç boğuluyor stop ediyormuş.Otoban da yüksek hıza çıkmış o esnada turbolama gibi diyor anahtarı bir açtım diyo bir anda araba kadran sona dayandı diyor .araba parçalanacak sanmış biraz denemiş sonra sökmüş böyle bir uygulama sizde yapabilirsiniz illa çakma turbo yapmak istoyorsanız
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3391 kere teşekkür edildi
Ynt: klimadan motora soğuk hava çekmek
« Yanıtla #6 : Ağustos 16, 2013, 09:52:06 »
Bizim beyaz eşyacı bir arkadaşın flash mark aracı vardı. Bildiğini elektrik süpürgesinin motorunu hava filitresi ek bağlantısı yapmış aküden 220 yükselteç le de motoru çalışır hale getirmiş aracın için siviç anahtar koymuş.kendi anlattığı ototbanda denemeye çıktım diyo normal zamanda şehir içinde açınca fazl havadan araç boğuluyor stop ediyormuş.Otoban da yüksek hıza çıkmış o esnada turbolama gibi diyor anahtarı bir açtım diyo bir anda araba kadran sona dayandı diyor .araba parçalanacak sanmış biraz denemiş sonra sökmüş böyle bir uygulama sizde yapabilirsiniz illa çakma turbo yapmak istoyorsanız

Başırı basınç kontrolü yapmadan ciddi problemler olabilir.

Sonradan takılan turboların 0,5 bar ı geçmesi tavsiye edilmiyor.
O kadar bile bassa rakım arttıkça düşen atmosfer basıncını elemine edeceginden hoş olur.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: klimadan motora soğuk hava çekmek
« Yanıtla #7 : Ağustos 16, 2013, 11:19:10 »
Evet, dış ortamdan içeri hava çektiğiniz sürece, klimanın üflediği soğuk havada daha fazla oksijen vardır.

Bunun haricinde ki fikirler Zihni Sinir ötesine geçemez diye düşünüyorum.

Klimadan gelen soğuk hava, derece olarak Sonbahar veya Kışın iyi günlerindeki dış ortam sıcaklığı kadardır, eğer hayali kurulan işlem gerçek olsaydı, bütün otomobiller Kışın Nitrolu gibi davranabilirlerdi özellikle Kutuplarda, Grönlandda, Kanadada, Sibiryada, Norveç ve İsveçte.

Uyarı: Deneme yapmak için boş yere aracınızın firewall'una 10cm çapında delik açmayınız!  :)

Diğer taraftan, Euro3, 4, 5 motorları incelerseniz, motora tam soğuk hava emilmesi istenmez, turbodan çıkan çok sıcak hava önce intercooler ile ısısı düşürülür fakat tam anlamıyla soğutulması istenmez, gerektiğinde emme manifolduna EGR'den sıcak egzost gazı alınır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: klimadan motora soğuk hava çekmek
« Yanıtla #8 : Ağustos 16, 2013, 12:36:25 »
Takipteyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: klimadan motora soğuk hava çekmek
« Yanıtla #9 : Eylül 16, 2018, 22:11:52 »
bu gün aracı şöyle bir inceledim. mühendisleri tebrik ettim tekrar. ve sadece bir ilave aklıma geldi. sizinde fikirlerinizi almak isterim.
 araca göre sağda, radyatörün yanında tek kalıp tamamı kapalı plastik bir malzeme var, bunun üst kısmında hava girişi kanalı açılmış yaklaşık 15*5 büyüklüğünde, dışardan aracın burnuna çarpan hava, hava filtresi kanalına yönlendiriliyor, orada hafif bir boş alan var, o boş alanda klimanın boruları geçiyor, (zannımca ordan geçen soğuk hava filtreye yönleniyor-mühendislik).
 işte tam bu noktada, klimanın borularının geçtiği yere, bilgisayarın işlemcisinde olduğu gibi aliminyum bir soğutucu parçayı klima borusunun etrafına sarıp klimadan gelen soğuk etkisini daha fazla artırsak ve hava filtresinin ağzından girecek soğuk havayı artırmış olurmuyuz, bu basit işlemin bize bir faydası olur mu?
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: klimadan motora soğuk hava çekmek
« Yanıtla #10 : Eylül 16, 2018, 22:27:21 »
bu gün aracı şöyle bir inceledim. mühendisleri tebrik ettim tekrar. ve sadece bir ilave aklıma geldi. sizinde fikirlerinizi almak isterim.
 araca göre sağda, radyatörün yanında tek kalıp tamamı kapalı plastik bir malzeme var, bunun üst kısmında hava girişi kanalı açılmış yaklaşık 15*5 büyüklüğünde, dışardan aracın burnuna çarpan hava, hava filtresi kanalına yönlendiriliyor, orada hafif bir boş alan var, o boş alanda klimanın boruları geçiyor, (zannımca ordan geçen soğuk hava filtreye yönleniyor-mühendislik).
 işte tam bu noktada, klimanın borularının geçtiği yere, bilgisayarın işlemcisinde olduğu gibi aliminyum bir soğutucu parçayı klima borusunun etrafına sarıp klimadan gelen soğuk etkisini daha fazla artırsak ve hava filtresinin ağzından girecek soğuk havayı artırmış olurmuyuz, bu basit işlemin bize bir faydası olur mu?
Arif bey o dediğiniz hava kanalları bütün araçlarda vardır klima borusunun etrafına bazı materyaller yerleştirmek sarmak bişeyleri değiştirmez kendinizi yormaktan öteye geçmez araç fabrikalarında ki mühendisler teknisyen ve teknikerler her gün araç teknolojilerini bir adım öteye taşıyabilmek için ARGE çalışmaları yaparlar klima icat olalı epey uzun zaman oldu tabiki bizim ülkemizde yaygınlaşması yakın zamanlarda olmaya başladı iyi forumlar
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: klimadan motora soğuk hava çekmek
« Yanıtla #11 : Eylül 16, 2018, 22:34:23 »
Evaporatörü araç içinden hava filtresi kutusu içine komple yerleştirseniz bile, üretilen enerji tüketilenden az olacaktır.

Eğer tersi olsaydı, Turbo sistemin çoktan sonu gelmiş olurdu.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '10
  • 20 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: klimadan motora soğuk hava çekmek
« Yanıtla #12 : Eylül 16, 2018, 22:38:10 »
Motor bölmesindeki klima borularında çok soğuma olmuyor. İnce çaplı olanda (yüksek basınç borusu) sıkışmış klima gazı (sıvı olarak) evaporatöre püskürtüldüğünde orada soğuma oluşuyor. İzolelli bölümden fan ile soğuk hava araç içine yönlendiriliyor.

Klimanın % 5 eksi olarak motor gücüne tesiri olduğu belirtilir. Bu sistemle + %5  ten fazla güç kazanmalıyız ki, taşımız kurbağayı ürkütsün.

LPG'li araçlarda regülatörde soğuma-karlanma oluyor. Motor suyu o kısımdan geçirilerek LPG nin geçişinin engellenmesi (donma) önleniyor.
Regülatördeki soğuk bölüm küçük bir radyatör gibi parça ile alınabilir mi? Size yeni düşünce |-\
Benim babam TOYOTA gibi adam...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: klimadan motora soğuk hava çekmek
« Yanıtla #13 : Eylül 16, 2018, 23:00:07 »
yaris 1.33 için diyorum. kaputu açtığımda hava klima borularının olduğu yerde toplanıyor ordan filtreye gidiyor. O kadar sıcak motor haznesi içinde muhakkak ki en serin yer orası, mühendisler illaki bilerek havayı oraya yönlendirip klimayı da ordan geçirmişlerdir diye düşünüyorum. muhakkak %1 bile etkisi olsa bu bir etkidir. biz bu %1 i   % 3  % 4 yapabilirmiyiz. gaye bu.
 ikincisi ise. hava filtresi spiral uzatma borusu var,  boyu 1 mt bundan 2 tane alıp araç içinden klima havalandırmadan, motor haznesine geçsek, bu uzatma borusunun içine de f1-z diye satılan tirbulans- fan elektriksiz, ürün taksak ve soğuk havayı motora ulaştırsak nasıl olur ?

 herşeyden önce, motora soğuk hava vermek iyi bişey mi? bu çalışma ne kadar kurbağa ürkütür, elekle su taşımak gibi bi şey midir ?
hayal ve fikir....

Mesaj Birleştirildi: Eylül 16, 2018, 23:02:11
ben sırf bunun için klimayı çalıştıralım demiyorum. hazır çalışıyorken faydası olsun diyorum.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: klimadan motora soğuk hava çekmek
« Yanıtla #14 : Eylül 17, 2018, 00:21:16 »
Arif bey bahsettiğiniz yer taze hava girişi bu bütün araçlarda birbirine yakın yerden geçer içerden taze hava girişini kapattığınızda hava girişi kesilir
2.sorunuza istinaden motora gereğinden fazla soğuk hava girişi sağlamak yanma odasında düşük yanma oluşturacaktır motor sağlığı açısından iyi değildir çünkü motorun belirli bir derecede sabit kalması gerekli sağlıklı çalışması açısından ve motor soğutma sistemindeki termostatın görevi ısıyı 90 derecelerde tutmaktır siz ise motora soğuk hava girişi yapmaya çalışmaktasınız ve bınuda kabin içinden çekerek var sayalımki yaptınız bu seferde klima kompresörü hiç devreden çıkmayacak çünkü devamlı hava sirkülasyonu olacak araç içini istenilen derecede tutabilmek için devamlı çalışacak ve devamlı motora yük bindirecek ve kısa zamanda kompresör iflas edecek bunların hepsi size maliyet olarak geri dönecek
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.