Gönderen Konu: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var  (Okunma sayısı 3194 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« : Ağustos 15, 2013, 22:01:38 »
Arkadaşlar bu gün 2006 terra aldım maşallah araç güzel şu aynalara ayara yapmaya yarayan düğmelerin altında bir tane kapaklı göz var ruhsat koyma yeri o kapağı kapatıyorum hep açılıyor böyle bir şey başına gelen var mı? Ben mıknatıslı bir sistem yaparım diye düşündüm ama belki daha basit orjinal bir çözümü vardır diye sizlere danışmak istedim.Bir de araç rölentide deviri bir aşağı yukarı oynatıyor en uyuz olduğum durum VW de de vardı.Hava filitresinin üzerindeki MAP sensörünü söktüm temizledim kontak sprey ile yüzü gözü açıldı gaz kelebeğine bakamadım takım taklavat yoktu gaz kelebeğini sökersem temizlemek için kalibrasyon vs gerekiyor mu ? Birde bu devir dalgalanmasını başka neden yapar ? Unutmadan V kayışımda bir sürü çatlak mevcut gözle görülür büyük ihtimal hiç değişmemiş kaç paralık şey bu hangi marka uyumlu ve sağlam gergiyi boşandırıp kendim değişebilirim malum aracı yeni aldım ve tam parama göre araç aldım elimde pek fazla bişi kalmadı...

Toyota Club Türkiye

2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« : Ağustos 15, 2013, 22:01:38 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #1 : Ağustos 16, 2013, 00:18:35 »
Kapak konusunda bişey diyemem ama kelebek konusunda bişey yapmanıza gerek yok.

Kayışıda bosch servislerinde yada yan sanayi parça satan yerlerae bulursunuz 40 50tl bişey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #2 : Ağustos 16, 2013, 01:15:34 »
Benim 2005 sedan terra da kafayı yemiştim ilk aldığımda Denizli yetkili servisine gittiğimde standart işlemler yapıldı ertesi gün yeniden rolanti 600-1000 arası dolaşmaya başladı. Bu forumda öğrendim ki bizim modellerde normalmiş, rolantide az yakması için aracın ecusundan kaynaklanıyor sanırım daha sonra kafaya takmadım bende. Yine de daha detaylı bilen arkadaşlar vardır muhakkak.
2005 Corolla 1.6 Terra + OMVL - Ortalama Tüketim=8.6
R1 3 5
╚╬╬╬      2011 Auris 1.6 Comf.Extra + Prins -Tüketim= ?
  2 4 6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #3 : Ağustos 16, 2013, 05:30:49 »
Benim 2005 sedan terra da kafayı yemiştim ilk aldığımda Denizli yetkili servisine gittiğimde standart işlemler yapıldı ertesi gün yeniden rolanti 600-1000 arası dolaşmaya başladı. Bu forumda öğrendim ki bizim modellerde normalmiş, rolantide az yakması için aracın ecusundan kaynaklanıyor sanırım daha sonra kafaya takmadım bende. Yine de daha detaylı bilen arkadaşlar vardır muhakkak.
arac rolantide titreyerek calısır dogru ama dalgalanma yapmaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #4 : Ağustos 16, 2013, 09:31:42 »
Aynı sorun sayfalarca konuşuldu forumda ama çözüm bulan olmadı. Bende de 2006 terra hb var, bu rölantide titreme sorunu
debriyaj setini değiştirince başladı, aracı ilk aldığımda 800 rpm civarlarında gezinirdi, ne zaman debriyaj setini değiştirdim
600-650 rpm de dolaşmaya başladı.
Tamirciyede aisin set kullan dedik ama başında duramadık artık hangi debriyaj setini taktı, doğru düzgüm takamadımı emin değilim açıp bakmak lazım debriyaja, kafamı kurcalayan bu sorun için debriyaj setini bir kez daha değiştirmeyi bile düşündüm. O gün bugün
arabada ne değişecekse kendim dışardan bulup tamircinin eline veriyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #5 : Ağustos 16, 2013, 09:40:29 »
Rolanti de aracın düşük çalışmasının debriyaj setiyle bir bağlantısı olduğunu sanmıyorum. Kelebek boğazını maf sensörünü temizletin ha birde akünün eksi kutup başını çıkarın 15 dakika felan bekleyin geri takın .rölantiniz yüksek ihtimal fabrikasyon ayarlara döner .Ben ilk aldığımda maf ve kelebek sensörünü temizlettim rölanti yüksek çalışmaya başladı ustaya dedim abi bu yüksek çalışıyor 1-2 haftaya düzelir dedi onu bekleyecez dedim dünyanın benzinini yakar dedim .Akünün eksi kutup başını çıkardı biraz bekledik daha sonra geri taktı çalıştır dedi çalıştırdım biraz gaz verdim olay tamam dı
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #6 : Ağustos 16, 2013, 09:45:28 »
Rolanti de aracın düşük çalışmasının debriyaj setiyle bir bağlantısı olduğunu sanmıyorum. Kelebek boğazını maf sensörünü temizletin ha birde akünün eksi kutup başını çıkarın 15 dakika felan bekleyin geri takın .rölantiniz yüksek ihtimal fabrikasyon ayarlara döner .Ben ilk aldığımda maf ve kelebek sensörünü temizlettim rölanti yüksek çalışmaya başladı ustaya dedim abi bu yüksek çalışıyor 1-2 haftaya düzelir dedi onu bekleyecez dedim dünyanın benzinini yakar dedim .Akünün eksi kutup başını çıkardı biraz bekledik daha sonra geri taktı çalıştır dedi çalıştırdım biraz gaz verdim olay tamam dı
Gözüm, ne formatlar ne resetler attım ben arabaya, senin dediklerinin hepsini yaptım bir iki saat sonra 600-650 rpm ye geri döndü.
Sayfalarca yazı okudum forumda konuyla ilgili, daha önce başına gelenlerden tavsiyeler aldım, uyguladım ama sonuç değişmedi.
Şimdi 600-650 rpm ye alıştık mutlu mesut geçinip gidiyoruz arabamla :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #7 : Ağustos 16, 2013, 13:10:39 »
zaten olması gereken rolanti devri duz icin 550-600 otomatik icin 600-650. teknik dokumanlarda yazıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #8 : Ağustos 16, 2013, 14:16:50 »
zaten olması gereken rolanti devri duz icin 550-600 otomatik icin 600-650. teknik dokumanlarda yazıyor
Eğer öyle yazıyorsa daha bir rahatladım. Teşekkür ederim bilgi için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #9 : Ağustos 17, 2013, 00:58:20 »
Bu gün gaz kelebeğini temizledim bir kaç eksiği giderdim yarın polen filitresi vs alıcam kısmetse debriyaj pedalını yağladım ses kesildi ama devir oynaması kesilmesi :( yağına suyuna baktım sularını tamamladım bunun antifirizi kırmızımışşş.bujileri söktüm gayet iyi lastikleri şişirdim ama balans yaptırmakta gerekicek sanırsam 120 den sonra titreme oluyor maşşallah direksiyon sesi kaliper sesi falan duymadım hiç tam istediğim gibi koy yaını suyunu gitt...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #10 : Ağustos 17, 2013, 09:00:21 »
Bu gün gaz kelebeğini temizledim bir kaç eksiği giderdim yarın polen filitresi vs alıcam kısmetse debriyaj pedalını yağladım ses kesildi ama devir oynaması kesilmesi :( yağına suyuna baktım sularını tamamladım bunun antifirizi kırmızımışşş.bujileri söktüm gayet iyi lastikleri şişirdim ama balans yaptırmakta gerekicek sanırsam 120 den sonra titreme oluyor maşşallah direksiyon sesi kaliper sesi falan duymadım hiç tam istediğim gibi koy yaını suyunu gitt...
Abi iyi yapmissin gaz kelebegini cikarip temizledin dimi yoksa onunu silmek fayda etmiyor
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #11 : Ağustos 17, 2013, 09:26:27 »
Abi iyi yapmissin gaz kelebegini cikarip temizledin dimi yoksa onunu silmek fayda etmiyor
Çıkarttım tabi 10 lokma ile söktüm çok zor temizledim yaa ilk önce benzili bez ile sildim defalarca kelebeğe fazla yanaşmadan belki pozisyonu kayar diye düşündüm sonra emme manifoldunun içine girebildiğim kadar fırça ve benzin ile temziledim son olarak her yeri balata spreyi ile detaylıca giriş yaparak temizledim baya fark etti temizlik açısından  hava filitremi ve polen filitresini de değiştiricem bu gün bir de ön arka tekerlekleri söküp balataların durumlarını kontrol edeyim duruma göre gelecek ay onları da değişirim belki V kayışına da bu gün bakıcam o beni korkutuyor baya çatlak var üzerinde çünki...
Başka bakmam gereken önemli yerler varsa bana yazın arkadaşlar o kısımları da kontrol edeyim...


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #12 : Ağustos 17, 2013, 11:21:25 »
Çıkarttım tabi 10 lokma ile söktüm çok zor temizledim yaa ilk önce benzili bez ile sildim defalarca kelebeğe fazla yanaşmadan belki pozisyonu kayar diye düşündüm sonra emme manifoldunun içine girebildiğim kadar fırça ve benzin ile temziledim son olarak her yeri balata spreyi ile detaylıca giriş yaparak temizledim baya fark etti temizlik açısından  hava filitremi ve polen filitresini de değiştiricem bu gün bir de ön arka tekerlekleri söküp balataların durumlarını kontrol edeyim duruma göre gelecek ay onları da değişirim belki V kayışına da bu gün bakıcam o beni korkutuyor baya çatlak var üzerinde çünki...
Başka bakmam gereken önemli yerler varsa bana yazın arkadaşlar o kısımları da kontrol edeyim...
Radyator suyunuzu olcturun abi degismesi gerekiyorsa degistirn
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #13 : Ağustos 17, 2013, 13:19:58 »
Radyator suyunuzu olcturun abi degismesi gerekiyorsa degistirn

Radyatör suyumun dercesi -30 çıktı biraz da ilave ettim.polen filitresini iç aydınlatma ışıklarını (klima panelindeki)değiştirdim.Jantlar küflüydü tel fırça ile fırçaladım güzelce yine siyaha boyadım kurmasını bekliyorum.Diğer aracımdan kalan benzini boşalttım.Kısa hüzmeli lambalarımı değiştirdim diğer aracımdan söktüğüm yüksek güçlü 12V 60Watt osram lambaları taktım.Her halde bu arabaların lambaları hiç patlamayan cinsten takmışlar deli oldum değiştiriken japon burada düşünememiş.LPG dolum ağzına kapak aldım paslanmaz kibar zincir ile bağladım çok orjinal oldu.V kayışı için fiyat aldım dayco 45 TL miş onu daha sonra değişicem akünün sularını tamamladım kutup başlarına sıcak su döküp gresledim.Vites kolunun olduğu kısımdaki körüğü söküp altındaki burca gres sürdüm daha rahat oldu debriyaj ön tarafta debriyaj çatalının körüğünü açtım içine sıvı gres saldım gıcırtı yapıyordu oda kesildi radyo antenin kauçuk tarafı güneşten parçalanmış onu söktüm siyah ısı ile daralan makoron geçirdim üzerine süper oldu çakmağı çıkarttım eski toyotamın çakmağını taktım yerine bu çok obat olmuş kaba duruyordu lşimdi daha kibar yoruldum ama :) hepsini 5 saatte yaptım ve sıkıntısız.Şöför tarafında rusat koyma gözü varya oraya bir çözüm üretemedim gerçi üğrettim ama orjinal ve güzel olmıyacağı için hala düşünüyorum nasıl yapsam diye delmeden biçmeden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #14 : Ağustos 17, 2013, 13:32:03 »
tolga 45 tl dayconun kayısıona verme.aracı uzun süre kullanacaksan  servisten al.sonucta 70-bin 80 binde bir değişiyor..2004 corolla sol hb mde orjinal kayıs değişirken dısardan dayco aldım.Ertesi gün avare(boş) gergisi bozuldu.buda motorda hiçbir etkisi yok ama vuk vuk tarzında acayip bir ses.Suan servislerde kampanya var.80-85 tl ye geliyor orjinali..70 bin 80 bin civarında aracın V kayısı sanzuman yagı değişiyor.40 bin katlarında bujiler değişiyor.hava poleni kafana göre değişirsin..Az sorun çıkartır.ama sagından solundan ses gelir.küllügün üzerindeki kapak hemen hemen hepsinde kırılır.Teypin ustundeki çerçeve ile gögüs arasında açıklık sıfırlarında bile var.bunun haricinde yagını suyunu  değiştir bin..Tİtremeye gelince  maf sensörü ve kelebeği temizlemişsin zaten.Hafifte olsa arac içinde hissedersin.Bazen koltuk kafalıkları sallanıyordu..bu vvt in özelligi.1100-rpm den başlar 550-600 de durur..Bunun haricinde sarsıntı asırı  titreme çekişte zayıflık falan varsa araçta lpg li ise subaplar zarar görmüş olabilir..motorun kompresyonu nasıl ölçtürdünmü bilmiyorum ama lpg  ye daha dayanaklı subaplar ile uzun süre  sorunsuz kullanırsın.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #15 : Ağustos 17, 2013, 13:32:40 »
Vayy abi cok guzel is yapmissin ellerine saglik. radyator suyu eklemekle iyi yapmissin :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #16 : Ağustos 17, 2013, 13:46:21 »
oraya ruhsat koymayacaksın.Ben içine lpg göstergesini monteletmiştim.Yanlıs hatırlamıyorsam tırnakların yanında siyah keçe vardı o da tutuyordu.Sende içerden gözükmeyecek şekilde çift taraflı bant veya başka bir şekilde sıkıstıracak sekilde ayarlarsın..
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #17 : Ağustos 17, 2013, 13:49:06 »
tolga 45 tl dayconun kayısıona verme.aracı uzun süre kullanacaksan  servisten al.sonucta 70-bin 80 binde bir değişiyor..2004 corolla sol hb mde orjinal kayıs değişirken dısardan dayco aldım.Ertesi gün avare(boş) gergisi bozuldu.buda motorda hiçbir etkisi yok ama vuk vuk tarzında acayip bir ses.Suan servislerde kampanya var.80-85 tl ye geliyor orjinali..70 bin 80 bin civarında aracın V kayısı sanzuman yagı değişiyor.40 bin katlarında bujiler değişiyor.hava poleni kafana göre değişirsin..Az sorun çıkartır.ama sagından solundan ses gelir.küllügün üzerindeki kapak hemen hemen hepsinde kırılır.Teypin ustundeki çerçeve ile gögüs arasında açıklık sıfırlarında bile var.bunun haricinde yagını suyunu  değiştir bin..Tİtremeye gelince  maf sensörü ve kelebeği temizlemişsin zaten.Hafifte olsa arac içinde hissedersin.Bazen koltuk kafalıkları sallanıyordu..bu vvt in özelligi.1100-rpm den başlar 550-600 de durur..Bunun haricinde sarsıntı asırı  titreme çekişte zayıflık falan varsa araçta lpg li ise subaplar zarar görmüş olabilir..motorun kompresyonu nasıl ölçtürdünmü bilmiyorum ama lpg  ye daha dayanaklı subaplar ile uzun süre  sorunsuz kullanırsın.
Abi kayış için söylediğini uyguluycam.Bujileri söktüm daha yeni değişmiş pırılpırıl 60 bin bakımda hava filitresi de bembeyaz yağıda yeni mobil 10W40 koymuşlar buna uyumludur her halde kitapçıkta yazıyor.Küllüğün ordaki kapak sağlam abi sol tarafta aynaları sağa solaçeviren düğmelerin altındaki kapağı kapatıyorum açılıyor ona bir çözüm bulamadım daha.Aracı kompresyon testine soktum alırken 13 ila 13.5 arasında çıktı silindirlerdeki değerler bujilerede o zaman baktım zaten.Şu emniyet kemerinin düdüğü nasıl susar bunun klidi vs var mı acaba koltuğun altından ucunu bulup iptal mi etsem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #18 : Ağustos 17, 2013, 14:05:19 »
ykapagın yan tarafına keçe veya kagıt sıkıstır kapat kapagı.ben versoyu alırken  kompresyonu 22, 23 çıkmıstı serviste ölçtüüler..13,13,5 az değilmi yahu ..
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 terra aldım sonunda bir kaç sorum var
« Yanıtla #19 : Ağustos 17, 2013, 14:34:43 »
Kapak işini halletcem şimdi ön çalışma yaptım eski HDD lerin içinde güçlü bir mıknatıs var belki bilirsiniz ondan kullanıcam.
ykapagın yan tarafına keçe veya kagıt sıkıstır kapat kapagı.ben versoyu alırken  kompresyonu 22, 23 çıkmıstı serviste ölçtüüler..13,13,5 az değilmi yahu..
Abi bak benim aracı ölçtükleri alet aşağıda ilk resimdekinden 10 ile 14 bar arası zaten yeşil gösterilmiş 1.6 motor için gayet iyi dediler özel toyota servisinde aşağı doğru indiğine farklı kompresyon saatleri mevcut
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/137659-motor-sikistirma-orani-ile-kompresyon-testi-arasindaki-fark.html