Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
Aktivasyon eposta
nız mı yok?
Aralık 06, 2025, 05:32:17
Lütfen
BÜYÜK HARF
kullanmayalım!
Ana Sayfa
Forum
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Toyota Club Türkiye
»
Sorunlar & Çözümler
»
Corolla
»
E100 (1992-1998)
»
Konu:
Sorunlardan Kurtulamıyorum
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Gönderen
Konu: Sorunlardan Kurtulamıyorum (Okunma sayısı 5661 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
Kilometre: 150000
Model Yılı: '96
1 kere teşekkür etti
2 kere teşekkür edildi
Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
:
Temmuz 28, 2013, 02:18:20 »
Daha önce amortisör ile ilgili bir baslık açmıştım ama cevap alamadığım için bütün sorunlarla birlikte aynı sorunu da tek başlıkta toplamak ve siz değerli TCT ailesinin bilgilerinden ve yardımlarından yararlanmak istedim .Öncelikle yazı biraz uzun olacağı için zamanınızı çalaçağımdan dolayı özür dilerim. Ben yaklasık 8 ay önce ae101 lerin sorunsuzluğunun sık sık dillendirilmesi ve herkesin araçlarından memnun olması gibi etkenlerden dolayı ilk arabamı alırken tercihimi ae101 lerden yana kullandım . Ama 2500 tl masraf ettim 8 ayda . Masrafı gözüm görmez sorunlar düzeldiği takdirde ama bir türlü düzelmiyor. Sorunları tek tek yazacağım , biraz uzun olacak ama
1) Arabanın arkasına 2 kişi bile binse araba çok çöküyor ve her yerde altını sürtüyordu . Çok yumuşak ve hiç direnci yoktu .Çamurluk ve teker arası 1-2 parmak anca idi . Bütün bilgisizliğime rağmen mantık yürüterek helezonların direncini kaybetmiş olduklarını ve değiştirilmesi gerektiğini düşündüm. Usta da hiç bir yorum getirmeden değişti .Hangi marka taktı bilmiyorum sormadım da . Ama pahalısını tak dedim kaliteli olsun . Arabanın arkası hiç yükselmedi .Hadi bunu geçtim araba aşırı yaylanmaya başladı. Biraz hızlı iken bir çukura düştüğünde ya da en basitinden yoldaki bir dalgalanmaya girdiğinde araba yaylanıyor ve arkası küt küt vuruyor.Egsoz ya da tampon yere vurmuyor bundan eminim . ses arka lasitklere yakın bir yerden içerdien geliyor sanki. Yani helezon yayı ya da amortisörün bir yeri vuruyor diye düşünüyorum ama . Bunu araç yüklü iken yapıyor. araçta tek kişi iken ne kadar yaylanırsa yaylansın kesinlikle küt diye vurma olmuyor. Ne kadar ustaya götürdü isem de bulamadılar sorunu . En son bir tanesi helezonları tekrar değiştirelim dedi. ben bu durumda hep amortisörlerden şüphelendim ama bütün ustalar amortisörlerin iyi durumda olduğunu değiştirilmesine gerek olmadığını söyledi. araçta takılı olan amortisörlerin tokico marka olduklarını öğrendim bugün.
2)Aracım 96 model corolla gli olduğuna göre orjinal amortisörü tokico marka mı kyb mi ? Yani aracımdaki amortisörler sonradan mı takıldı yoksa hala ilk amortisörler mi bunu öğrenmek istiyorum . Eğer ojinali kyb ise demekki değişmiş diyeceğim.
3) Aracın ön diskleri ve balataları değiştirmiştim ama frenlemede çok titrettiği için 2 ay sonra tekrar değiştirmek zorunda kaldım . Bunların da gittikçe titretmeye başladıklarını hissediyorum . bir de balatalar da yeni değişti yine ama yavaşlamak için değil de durmak için fren yaptığımda acayip bir ses geliyor balatalardan ve ses yarım yarım geliyor yani sanki balataların yüzeyi diske tam oturmamış gibi sanki.Acaba disklerin yamulmasına yol açan başka bir sorun mu var araçta ?
4) Araca benzin simülatörü (Lpg rolesi gibi ama usta simülatör dedi) takıldı . Bir usta önerdi ve 80 TL ye taktırdım . Benzin pompasının boşa çalışmasını engelleyerek ömrünü uzatıyormuş hem de benzinin sürekli dolaşmasını engellleyerek benzin tasarrufu yapıyormuş . Başka bir usta ise enjektörlere benzin gitmediği için kurumasına yol açacağı için zararlı olduğunu söyledi . Arada kaldım ve sizlerin görüşünü öğrenmek istiyorum . Bir de bu cihaz araç benzinde çalışştıktan sonra benzin pompasını kesene kadar sesli çalışıyor . Bu normal mi ?
5) Araç tüpte şehir içi 24-25 kr yakarken ( Lpg =2,69 TL ) benzinde 55-60 Kr yakıyor . Benzinde bu kadar yakmasının sebebi ne olabilir ?
6)Araç hafif bir rüzgarda bile ya da yandan büyük bir araç geçtiğinde bile (hız en az 100 Km/h ) şerit değiştirmeye zorlayacak kadar yalpalıyor. Bu normal mi ?
Daha sormak istediğim çok şey var çünkü acemiyim ama biliyorum uzun oldu daha da uzatmak istemiyorum konuyu . Değerli görüşlerinizi ve çözüm önerilerinizi paylaşırsanız çok yardımcı olursunuz .
Teşekkürler
Kayıtlı
Toyota Club Türkiye
Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
:
Temmuz 28, 2013, 02:18:20 »
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
9 kere teşekkür etti
7 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #1 :
Temmuz 28, 2013, 02:34:13 »
Benim bildiğim kyb yan sanayi olanı.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
Kilometre: 150000
Model Yılı: '96
1 kere teşekkür etti
2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #2 :
Temmuz 28, 2013, 02:37:42 »
Yİne bu forumda şunu okumuştum . Japon montaj olanlarda bir marka , Türkiye montaj olanlarda diğer marka orjinal amortisör. Ama hangisi hangisinin hatırlayamadım . O yazıyı da çok aradım forumda ancak tekrar bulup okuyamadım .
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: AB+
Model Yılı: '11
74 kere teşekkür etti
772 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #3 :
Temmuz 28, 2013, 02:38:17 »
ibrahım bey bu araclar böyle.yere yakın. Biraz yukte maalesef yere deger.turkıye yol şartlarına uygun degıl.keske helezonları değiştirmeseydınız.dedıgınıze gore aracın zıplaması degişimden sonra artmıs.tokıco veya kyb ıkısıde kalitelidir.patlak degılse degişim olmaz.amortisör de aracınızı yükseltmez.keske benzın pompasına takmasaydınız.önemlı olsa lpg kıtı ile takardı butun fırmalar.pompaya zarar verdıgını soyleyende var.disklerdeki titreme diskin yuzeyı bozuk oldugu ıcın.kaliteli dısk balata ötme tıtreme sorununuZU çözer.ş.içi ıyı yakıyor ayarlarıyla oynatmayın.benzınde pkadar yakar.fiyatı iki katı çünkü.verso bile ruzgarda yada tır gecerken sallanıyor.alışacaksınız
Kayıtlı
2011 d4d Corolla
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
Kilometre: 150000
Model Yılı: '96
1 kere teşekkür etti
2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #4 :
Temmuz 28, 2013, 02:47:37 »
Tuncay Bey ilginiz için teşekkür ederim . Cevaplarınız biraz rahatlattı beni . Bazen kendi kendime diyorum , bu araçlar çok övüldüğü için beklentimi yüksek mi tuttum acaba ? Ama her halukarda sorunsuz bir araç istiyorum .
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: AB+
Model Yılı: '11
74 kere teşekkür etti
772 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #5 :
Temmuz 28, 2013, 02:50:27 »
aracta sorun yok gıbı.zorla masraf etmek ıstıyırsanız degiştiirin amortisörleri..rahat olun araca karısmayın binin böle
Kayıtlı
2011 d4d Corolla
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
Kilometre: 150000
Model Yılı: '96
1 kere teşekkür etti
2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #6 :
Temmuz 28, 2013, 02:55:05 »
Yok Tuncay Bey araçta büyük bir sorun var . 4 Kişi binemiyorsun . yaylandığı zaman küt küt vuruyor ama nasıl bir vurma araç delinecek diyorsun sanki . Sadece bu sorunu bile halledebilsem yeter bana
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
9 kere teşekkür etti
7 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #7 :
Temmuz 28, 2013, 02:58:47 »
z rot larına baktırdınız mı? virajlardaki savrulma ve bazen kasislere girerken langur lungur ses bu " Z Rot " lardan geliyor. kireçlenmiş yağı suyu boşalmış eklemler gibi oluyor.Bi baktırın derim.ön ve arkalara..
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
2 kere teşekkür etti
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #8 :
Temmuz 28, 2013, 03:13:57 »
acaba arac sizden önce alçaltılmış olabilir mi takoz felan koyuyorlarya ondan mı vuruyor acaba
Kayıtlı
1.6xli 1994
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
Kilometre: 150000
Model Yılı: '96
1 kere teşekkür etti
2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #9 :
Temmuz 28, 2013, 03:22:29 »
Ahmet Bey , arka z-rotları yeni değiştim . önlerde de sıkıntı olmadığı söylendi .
Murat Bey, Takoz yok araçta hatta bir ara ben aldım taktırdım , 2 gün kullanıp geri çıkarttırdım ,takoz hakkındaki olumsuz görüşlerden ve bir değişiklik hissetmediğimden dolayı .
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
9 kere teşekkür etti
7 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #10 :
Temmuz 28, 2013, 03:56:16 »
Alt takımlardan gelen seslerin nedeni genelde aynıdır.amartisör,z rot, rotiller ,akisler..iyi bir usta zaten bunların hepsine bakmıştır..bunun harcinde şase aksamda çatlama kırılma olduysa. arabanın altını kaldırıp iyi bir inceleme yapmak lazım..
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
Kilometre: 150000
Model Yılı: '96
1 kere teşekkür etti
2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #11 :
Temmuz 29, 2013, 02:56:27 »
Hiç bir sorun bulamıyorlar Ahmet Bey
o dediklerinizin hiç birinde sorun olmadığı söylendi . Aslında araba konusunda usta olan birinin araba yaylandıkça küt küt vurmasının sebebini hemen söyleyebilmesi gerekiyor bence . 96 model ae101 lerde orjinal amortisörlerin hangisinin olduğunu kimse bilmiyor mu acaba ?
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Bir memleket gibidir gemi...
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
Kilometre: 140
Model Yılı: '06
1 kere teşekkür etti
19 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #12 :
Temmuz 29, 2013, 03:45:48 »
Arkada yolcu varken kasiste küt sesi normaldir, 2011 Honda Civic'te bile duymuş olduğum bir ses, sahibi titiz davranıp yetkili serviste amortisör test cihazına soktu aracı fakat bir sorun çıkmadı. Bu sesin sebebi amortisörün sona dayanması.
AE101'ler alçak araçlar, bu konuda yapabileceğiniz birşey malesef yok.
Frende titreme disk yüzeyinden kaynaklanır, torna ile düzelir. Aracın frenleri sıcakken kesinlikle aracınızı yıka(t)mayın.
Aracın yakıt tüketimi yüksek gibi fakat bir sorun olduğuna işaret edecek kadar yüksek bir tüketim değil. 1.4 Opel Corsa ile 13.5lt/100km değerini gördüğüm bile olmuştu. Kullanım kaynaklıdır diye düşünüyorum.
Rüzgardan etkilenme konusu E12 Corolla'mda bile mevcut. Hatta E15'te bu sorunu yaşayanları da duydum, aracınıza has bir sıkıntı değil.
AE101'ler sorunsuzluğu ile nam salmış araçlardır, birer konfor abidesi değiller. Bakımlı bir AE101 15-20 yaşında olmasına rağmen sadece periyodik bakıma ihtiyaç duyar, onun dışında sizi sanayiye sokmaz.
Ve tabi bence.
Kayıtlı
Beşiktaş JK Kongre Üyesi - TMMOB JMO Üyesi - Beşiktaş'ın Şövalye Ruhlu Semt Çocuğu - Bahriyeli
'06 Corolla HB 1.6 16V VVT-I Sol Spec. (SR + CC) A/T - /////ALPINE PMX-F640 SBE-1243BR SPG-17CS SXE-1325S
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
Kilometre: 150000
Model Yılı: '96
1 kere teşekkür etti
2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #13 :
Temmuz 29, 2013, 04:19:37 »
Gökhan Bey öncelikle ilgilendiğiniz ve bu kadar uzun cevaplar yazdığınız için gerçekten çok teşekkür ederim .
Araba sadece kasiste vurmuyor. altını da vurmuyor. Yüklü iken yoldaki bir dalgalanmada bile aynen tabir ettiğiniz gibi amortisör sona vurmuş gibi , daha eseneyemeyecek gibi küt küt vuruyor yaylandıkça . Bu arada beşik gibi maşallah . Ama helezonları değişmeden böyle vurma sorunu yoktu . Değiştikten sonra oldu .Bilmiyorum yani herkes normalmiş gibi yaklaşıyor sorunlara ama nedense yazdığım hiç bir sorun bana normalmiş gibi gelmiyor. Cidden benim için halledemediğim büyük sorunlar . Yani sesin sebebi amortisörün sona vurması ise bu da normal değil . Sona kadar gelmemesi gerekir amortisörün . O zaman amortisörler sıkıntılı . bir de lütfen bilen birisi varsa 96 model ae101 in orjinal amortisörünün markasını yazabilir mi ?
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
1995-Toyota Gli
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
3 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #14 :
Temmuz 29, 2013, 13:51:37 »
İbrahim Bey, bende de 95 gli var. ilk amortisörleri değiştirdiğimde aracın üzerinde tokico vardı. daha sonra kyb taktım. araç küçük kasislerde bile 3-4 kişiyle tak tak vuruyordu. sanki aracın arkası yere vurur gibi. başka ustaya gittim (daha önce toyota servisinde çalışmış) amortisörleri çıkardı "takoz taktı" ve sorun giderildi. bence sen de takoz takdır. yoksa o ses hep gelir.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
Kilometre: 150000
Model Yılı: '96
1 kere teşekkür etti
2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #15 :
Temmuz 30, 2013, 03:01:23 »
Berdan Bey ,takoz dediğiniz amortisör takozu mu yoksa helezonların arasına konulan takozlardan mı ? Bir de benim araç kasislerde altını sürtmüyor. Benim dediğim yaylanınca sanki amortisörler sona gelmiş gibi küt küt vuruyor
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Site Yöneticisi
Deus ex machina
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Model Yılı: -
2904 kere teşekkür etti
3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #16 :
Temmuz 30, 2013, 10:06:58 »
Selam, arkadaşlar oldukça detaylı ve güzel cevaplar vermişler bence. Herkesin izni ile ben de bir kaç ekleme yapmaya çalışayım.
yaylar uygun boyutta mı takıldı, yayların özelliği nasıldı, ona bakmak lazım. Amortisöre uygun olmayan yay sıkıntı çıkarabilir. Yine amortisörlerin sağlığına bakmak lazım. Amortisörler zaman ve kullanıma göre performansını yitirirler. Bahsettiğiniz yay değişimi sonrası yaylanmanın kesilmemesi durumu amortisör zayıflığının belirtisidir. Yay; yoldan gelen darbeyi emerek, belli düzeyde aracın şasesine iletir. Buna Bound denir. Aracın, yer çekimi etkisi ile tekrar yola yaklaşması sonucu ise tekrar bir enerji açığa çıkar ve yayları tekrar sıkıştırır. Sıkışan yay tekrar aracı yukarı itmek ister. Buna da Rebound denir. İlk sıkışmanın sertliği araç sürüş konforunda etkilidir ve aracın yay büklüm sayısı, yay kalınlığı ve materyal sertlik derecesi ile bağlantılıdır. Ayrıca araç ağırlığı da bu konfor düzeyinde etkilidir. Eş süspansiyon sistemi ile daha ağır olan araç daha konforludur denebilir.
Bu bound ve reboundlar konforun yanında aracın yol tutuşunda da etkilidir. bound sırasında yumuşak olması istenen sistemin reboundu bir an önce sönümlendirmesi istenir. Yayın sıkışma ve boşalma etkisini sönümlendiren mekanizma ise amortisördür. Sert amortisör daha çabuk sönümleme sağlar. Ayrıca amortisör stroku(yukarı aşağı çalışma mesafesi) yay ile uyumlu olmalıdır. Yaya göre kısa amortisör stroku, hem vuruntuya, hem de amortisörün çabuk yıpranmasına neden olur.
Yine süspansiyon bağlantı parçalarında yer alan takozların yıpranması ve boşluk yapması da vuruntu tarzı seslere neden olabilir.
Disk, frenleme anında ısınır. Bunun sonucunda genleşir. Ani soğumada ise(soğuk su vb temas ile) yüzeyinde balans oluşabilir. Isınan diskin üzerine gleen soğuk su damlaları, o noktanın diğer noktalardan önce gerilmesine ve dolayısı ile yüzeyde deformasyona yol açacaktır. Ayrıca kullanılan balatalar kesinlikle yumuşak ve kaliteli olmalıdır. Disk değişiminde balatalar da değişmelidir. Oysa balata değişiminde disk değişimine gerek yoktur(disk tölerans değerleri karşılıyor ve sorunlu değil ise).
Aracın başka araçların rüzgarından etkilenmesi gayet normaldir. Önemli olan bunu derecesidir. Bence bunu olumlu şekilde düzeltmede, süspansiyon sisteminin sertliği fayda sağlar. Ancak aşırı sert süspansiyon da konforu düşürür. Ayrıca 185-60 ölçülü, kaliteli ve uygun basınçlı lastikler de önemli bir fayda sağlar. Bunların dışında aracın aerodinamisi, çeşitli parçalar ile iyileştirilebilir. Özellikle altına az hava alması sağlanarak bu etki nispeten azaltılabilir. Keza, aks düzen ayarları da aracınıza uygun olmalıdır. Aracınıza arka rot ayarı da yapılmaktadır(bu kolay kolay bozulmaz).
Kayıtlı
Bazı Faydalı Başlıklar;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0
ve
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=67161.msg911844#msg911844
https://hakanrailways.blogspot.com
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
1995-Toyota Gli
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
3 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorunlardan Kurtulamıyorum
«
Yanıtla #17 :
Temmuz 30, 2013, 10:36:46 »
amortisör takozu taktı usta. benim araç da altını vurmuyor, kasislerde amortisörlerden tak tak diye oldukça rahatsız edici bir ses geliyordu.
Kayıtlı
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Toyota Club Türkiye
»
Sorunlar & Çözümler
»
Corolla
»
E100 (1992-1998)
»
Konu:
Sorunlardan Kurtulamıyorum