Gönderen Konu: Carbon Clean ile ilgili yardım.  (Okunma sayısı 1855 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 Toyota Corolla D4-D Siyah MMT
    • www.merdiaahsap.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Carbon Clean ile ilgili yardım.
« : Temmuz 25, 2013, 13:27:22 »
Hayırlısıyla Corolla ile 6. seneyi gördük. Bir kaza ile bir de yağlama arızasından kaynaklı krank değişim operasyonun altından başarıyla kalkan aracımın yaklaşık 4-5 ay önce de enjektörlerini değiştirdik. Km ise 230.000'in üzerinde. Yakıt tüketimi ortalama 6.0-6.5 litre civarında. Aracı 50.000 km civarında almıştık. O gün bu gündür carbon clean denen uygulamayı yaptırmadık. 1 aydır internette CC ile ilgili forumları dolaşıyorum. 100.000 den sonra yaptırmanın pek manası yok diyen de var, 40.000 de bir yapılması şart diyen de.  CC ile ilgili neler düşünüyorsunuz, yaptıranlarınız varsa deneyimlerini paylaşabilirler mi?
sapphire

Toyota Club Türkiye

Carbon Clean ile ilgili yardım.
« : Temmuz 25, 2013, 13:27:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Carbon Clean ile ilgili yardım.
« Yanıtla #1 : Temmuz 25, 2013, 18:24:41 »
Özellikle, çekiş problemi, rölantide titreme, soğuk havalarda geç çalışma, yakıt tüketiminde artış gibi durumlar var ise, hem Carbon Clean hemde gaz kelebeği temizliği yapılması ihtiyacı var demektir. Tam olarak şu kadar km'de bir demek doğru olmaz ama bu tip belirtiler, genellikle şehir trafiğinde kullanılan araçlarda, 100.000km + - civarlarında ortaya çıkar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 Toyota Corolla D4-D Siyah MMT
    • www.merdiaahsap.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Carbon Clean ile ilgili yardım.
« Yanıtla #2 : Temmuz 25, 2013, 20:11:12 »
Aracın enjektörleri değiştirildiğinden dolayı bahsettiniz sorunlardan hiçbirisi mevcut değil, ancak sonuç olarak 200.000 km'yi aşmış bir motordan bahsediyoruz. Belki yurtdışı için bakıldığında Toyota için 200.000 kilometre daha hayatının baharıdır ancak ülkemizdeki Eurodiesel yakıtının Avrupa'da satılan yakıttan yaklaşık beş kat daha fazla kükürt ihtiva ettiğini göz önüne alırsak bu kilometredeki bir motorun tip temizleme işlemlerine tabi tutulması faydalı mıdır değil midir?
sapphire

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Carbon Clean ile ilgili yardım.
« Yanıtla #3 : Temmuz 25, 2013, 21:25:46 »
Ülkemizde satılan eurodiesel yakıt tüm dünya ile aynı standarttadır ve 10ppm veya aşağısı kükürt oranına sahiptir, PO en yüksek setan sayısı ile övünmektedir. Öncelikle, içinde en çok su barındıran Opet yakıtından uzak durarak işe başlayabilirsiniz, sonrasında ise her 10.000km'de bir enjektör temizleyici ile devam edebilirsiniz.

PO ve Shell yakıtlarını tavsiye ederim.

200.000km'deki bakımlı Diesel motoru 20.000km'lik motor gibi düşünebilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Carbon Clean ile ilgili yardım.
« Yanıtla #4 : Temmuz 26, 2013, 09:38:47 »
Ülkemizde satılan eurodiesel yakıt tüm dünya ile aynı standarttadır ve 10ppm veya aşağısı kükürt oranına sahiptir, PO en yüksek setan sayısı ile övünmektedir. Öncelikle, içinde en çok su barındıran Opet yakıtından uzak durarak işe başlayabilirsiniz, sonrasında ise her 10.000km'de bir enjektör temizleyici ile devam edebilirsiniz.

PO ve Shell yakıtlarını tavsiye ederim.

200.000km'deki bakımlı Diesel motoru 20.000km'lik motor gibi düşünebilirsiniz.
Tekin bey, opetin benzininde de  diğer istasyonlara göre daha çok su varmı acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Carbon Clean ile ilgili yardım.
« Yanıtla #5 : Temmuz 26, 2013, 09:45:38 »
Tekin bey, opetin benzininde de  diğer istasyonlara göre daha çok su varmı acaba?

Opetin Benzini konusunda bilgim yok ama yeterli oktana sahip olacağını düşünmüyorum.

Benzin konusunda 97 oktanlık PO kesinlikle öneririm, ben şimdilik Shell 97 aldım, bir sonraki depoda PO deneyeceğim, önceki aracım benzinli Suzuki Swift 1.3 idi ve PO 98 oktan kullanıyordum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Carbon Clean ile ilgili yardım.
« Yanıtla #6 : Temmuz 26, 2013, 09:47:49 »
Opetin Benzini konusunda bilgim yok ama yeterli oktana sahip olacağını düşünmüyorum.

Benzin konusunda 97 oktanlık PO kesinlikle öneririm, ben şimdilik Shell 97 aldım, bir sonraki depoda PO deneyeceğim, önceki aracım benzinli Suzuki Swift 1.3 idi ve PO 98 oktan kullanıyordum.
Teşekkür ederim .
Shell ve Opet kullanıyordum , shell ile devam edeceğiz artık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Carbon Clean ile ilgili yardım.
« Yanıtla #7 : Ağustos 12, 2013, 14:55:40 »
Özellikle, çekiş problemi, rölantide titreme, soğuk havalarda geç çalışma, yakıt tüketiminde artış gibi durumlar var ise, hem Carbon Clean hemde gaz kelebeği temizliği yapılması ihtiyacı var demektir. Tam olarak şu kadar km'de bir demek doğru olmaz ama bu tip belirtiler, genellikle şehir trafiğinde kullanılan araçlarda, 100.000km + - civarlarında ortaya çıkar.

Merhabalar;

Carbon Clean  ve Gaz kelebeği temizliği ile ilgili ayrıntılı bilgi alabilir miyim?

Ben özellikle tepe çıkarken eskisine nazaran performansında düşük olduğunu gözlemliyorum.

Aracım 1993 model 1.6 GL Karbüratörlü. ( 220.000 KM'de )

Bu belirttiğiniz temizlik için yapılması gerekenler nelerdir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Carbon Clean ile ilgili yardım.
« Yanıtla #8 : Ağustos 12, 2013, 15:18:12 »
Merhabalar;

Carbon Clean  ve Gaz kelebeği temizliği ile ilgili ayrıntılı bilgi alabilir miyim?

Ben özellikle tepe çıkarken eskisine nazaran performansında düşük olduğunu gözlemliyorum.

Aracım 1993 model 1.6 GL Karbüratörlü.

Bu belirttiğiniz temizlik için yapılması gerekenler nelerdir?

Yapılması gereken, bu işi yapan bir yere gitmektir.

Diğer taraftan Karbüratörlü motorda Carbon temizliğini kendiniz de basit bir şekilde yapabilirsiniz.

Kaliteli bir Injector Cleaner alıp her 5.000km'de bir kutu deponuza bocalayınız.

Fren Kaliper Temizleyici (yağsız) sprey alın,
Motor çalışmıyor ve soğuk iken gaz pedalına bir ağırlık koyarak gaz kelebeğinin açık kalmasını sağlayınız,
Spreye plastik ince bir hortum takarak gözle görünen en derin noktalara kadar temizleyiniz, özellikle bir altta bulunan Carbon kelebeğini,
Temizlik esnasında fazla sprey kullanmamaya özen gösterip temizlik sonrası motoru çalıştırmadan en az yarım saat bekleyiniz.


Bujilerinizin iyi durumda iseler, temizlik ve tırnak aralağının iyi olduklarına dikkat ediniz.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)