Gönderen Konu: Rolantideki sarsıntı nedendir ?  (Okunma sayısı 3401 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Rolantideki sarsıntı nedendir ?
« : Temmuz 18, 2013, 11:57:07 »
Merhabalar. Aracım 93 model karbüratörlü 1.6 corolla. Araba rolantide çalışırken çok sarsıntılı çalışıyor, bazende stop ettiğimde 1-2 saniye tekrar çevirip supab vurması gibi ses yapıp stop ediyor. Motor kulaklarında herhangi bi rorun yok. Dün ustaya götürdüm. Conta yakmışsın dedi.  Arabada su eksiltme yok hararette yapmadım, yağda bozulmamış zaten yeni değiştim. Bilgisi olan varmı veya daha önce tecrübe eden varmı ?
İnandığı gibi yaşamayanlar, yaşadıkları gibi inanmaya başlarlar.

Toyota Club Türkiye

Rolantideki sarsıntı nedendir ?
« : Temmuz 18, 2013, 11:57:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantideki sarsıntı nedendir ?
« Yanıtla #1 : Temmuz 18, 2013, 13:55:44 »
  Karbüratör ve yakıt filtresinin durumuna, temizliğine ve ayarlarına bakmak iyi olabilir.
 Motor kulakları iyi kontrol edilmeli, bazen iç takozları çatlayabiliyor.
 Hava filtresi(kabı ve borusu dahil), bujiler de kntrol edilmeli, araca uygun olan filtre ve bujiler kullanılmalı.
 Gelişmeleri paylaşırsanız faydalı olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantideki sarsıntı nedendir ?
« Yanıtla #2 : Temmuz 18, 2013, 15:51:55 »
Bugün tekrar sanayiye gittim başka ustaya. Biraz bakındı 4. buji kablosunu çıkarıyordu arabada ses değişmiyordu 4. silindir çalışmıyor dedi sonra biraz daha bakındı gaz kısık deyip gaz ayarını açtı bir anda araba düzeldi. 4. buji kablosunu çıkarınca ses değişti bu defa. Şimdi sorun yok kullanıyorum bir kaç gün bakalım ne olacak. ÖNEMLİ : arabanın yağını 1000 km önce değiştim. değiştiğim ustaya az yağ eksiltme var  20w 50 koysak nasıl olur dedim oda o olmaz 15w 50 koyalım o iyidir dedi eyvallah dedik koyduk. Şimdi arabaya bakan usta motor yağını sordu böyle böyle deyince gel dedi yine 10w 40 koyalım değişelim yağını o yağ iyi değil subaplara zarar verir kim bilir belki bu sorunda ondan kaynaklı olabilir dedi. Yağını değişince tekrar bilgi veririm.
İnandığı gibi yaşamayanlar, yaşadıkları gibi inanmaya başlarlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantideki sarsıntı nedendir ?
« Yanıtla #3 : Temmuz 18, 2013, 15:56:43 »
  Karbüratör ve yakıt filtresinin durumuna, temizliğine ve ayarlarına bakmak iyi olabilir.
 Motor kulakları iyi kontrol edilmeli, bazen iç takozları çatlayabiliyor.
 Hava filtresi(kabı ve borusu dahil), bujiler de kntrol edilmeli, araca uygun olan filtre ve bujiler kullanılmalı.
 Gelişmeleri paylaşırsanız faydalı olabilir.

Yağını değiştiğim zaman karbüratör temizliğide yaptırmayı düşünüyorum. Bujilerim ve kabloları orjinal, hava filitresinide yeni değiştim. Tekrar bakarım hava filitre borularına  :alkis:
İnandığı gibi yaşamayanlar, yaşadıkları gibi inanmaya başlarlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantideki sarsıntı nedendir ?
« Yanıtla #4 : Temmuz 18, 2013, 16:04:20 »
Forumda aynı model araba kullanan görmek beni mutlu etti. Bende 1 yıldır keyifle kullanıyorum aracı.

Eğer km'si varsa aracının (benim 219.000) Mobil 1 10W 60 kullanmanı tavsiye ederim. Bu yağ 150.000 km üzerindeki yağ eksilten araçlar için uygulanan ve memnun kalınan bir yağdır.

Yağ değiştirildiği zaman hava filtresi, yağ filtresi bunları da değiştir ve sıfırdan araç kullan ne demek istediğimi anlayacaksın.

Bu arada senin araç fitillerinin durumu nedir? Benim artık değiştirme vakti geldi de. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantideki sarsıntı nedendir ?
« Yanıtla #5 : Temmuz 18, 2013, 16:21:22 »
Forumda aynı model araba kullanan görmek beni mutlu etti. Bende 1 yıldır keyifle kullanıyorum aracı.

Eğer km'si varsa aracının (benim 219.000) Mobil 1 10W 60 kullanmanı tavsiye ederim. Bu yağ 150.000 km üzerindeki yağ eksilten araçlar için uygulanan ve memnun kalınan bir yağdır.

Yağ değiştirildiği zaman hava filtresi, yağ filtresi bunları da değiştir ve sıfırdan araç kullan ne demek istediğimi anlayacaksın.

Bu arada senin araç fitillerinin durumu nedir? Benim artık değiştirme vakti geldi de. 

Sık sık irtibata geçeriz hocam  :) Benim 252.000 de ve çok memnunum. Atilla amcadan okumuştum mobil 10w 60 tavsiyesini fiyatına baktım çok yüksek o yüzden 10w 40 bırakmayı düşünüyorum. Aslında eksilenden tamamladığımızla aynı paraya geliyorda yinede düşüneyim dediğinizi. Fitiller çok iyi bu hafta sonu vazelinlemeyi düşünüyordum ama malum ramazan çok yaklaşamıyorum arabaya. Bu arada yanlış değilsem fitil fiyatları biraz yüksek olacak. Eğer çok kötü durumda değilse takviye falan yaparsın daha ekonomik olur.
İnandığı gibi yaşamayanlar, yaşadıkları gibi inanmaya başlarlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 207000
  • Model Yılı: '99
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: Rolantideki sarsıntı nedendir ?
« Yanıtla #6 : Ağustos 16, 2013, 17:10:28 »
Selamlar , dün itibariyle  93 model Corolla lx E-100 aldım,  ilk sahibinden orijinal 133 binde. gayet herşeyi orj. tüm bakımları triger , yağı filan değiştirilmiş şekilde. benim araçta rölanti biraz aşağıda duruyor. bir iki arkadaş karbürotörcüye göster diyorlar sizin bir öneriniz var mıdır.
menfaatsiz sev...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantideki sarsıntı nedendir ?
« Yanıtla #7 : Ağustos 17, 2013, 00:39:22 »
Sık sık irtibata geçeriz hocam  :) Benim 252.000 de ve çok memnunum. Atilla amcadan okumuştum mobil 10w 60 tavsiyesini fiyatına baktım çok yüksek o yüzden 10w 40 bırakmayı düşünüyorum. Aslında eksilenden tamamladığımızla aynı paraya geliyorda yinede düşüneyim dediğinizi. Fitiller çok iyi bu hafta sonu vazelinlemeyi düşünüyordum ama malum ramazan çok yaklaşamıyorum arabaya. Bu arada yanlış değilsem fitil fiyatları biraz yüksek olacak. Eğer çok kötü durumda değilse takviye falan yaparsın daha ekonomik olur.
800-900 lerde ise iyidir. Karbiratorun orda bir vida var ondan ayarlayin
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantideki sarsıntı nedendir ?
« Yanıtla #8 : Ağustos 17, 2013, 15:38:19 »
Selamlar , dün itibariyle  93 model Corolla lx E-100 aldım,  ilk sahibinden orijinal 133 binde. gayet herşeyi orj. tüm bakımları triger , yağı filan değiştirilmiş şekilde. benim araçta rölanti biraz aşağıda duruyor. bir iki arkadaş karbürotörcüye göster diyorlar sizin bir öneriniz var mıdır.
Aracınız hayırlı olsun


sorması ayıp olmazsa kaça aldınız?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantideki sarsıntı nedendir ?
« Yanıtla #9 : Ağustos 19, 2013, 16:33:33 »
Selamlar , dün itibariyle  93 model Corolla lx E-100 aldım,  ilk sahibinden orijinal 133 binde. gayet herşeyi orj. tüm bakımları triger , yağı filan değiştirilmiş şekilde. benim araçta rölanti biraz aşağıda duruyor. bir iki arkadaş karbürotörcüye göster diyorlar sizin bir öneriniz var mıdır.

Müjdat ŞİMŞEK inde dediği gibi karbüratörün oradan ayarlayabilirsi. karbüratörüde temizletmek istersen iyi bir karbüratörcüye götür yüzüne gözüne bulaştıran usta çok malesef.
İnandığı gibi yaşamayanlar, yaşadıkları gibi inanmaya başlarlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolantideki sarsıntı nedendir ?
« Yanıtla #10 : Ağustos 21, 2013, 04:11:32 »
Selamlar , dün itibariyle  93 model Corolla lx E-100 aldım,  ilk sahibinden orijinal 133 binde. gayet herşeyi orj. tüm bakımları triger , yağı filan değiştirilmiş şekilde. benim araçta rölanti biraz aşağıda duruyor. bir iki arkadaş karbürotörcüye göster diyorlar sizin bir öneriniz var mıdır.
hayırlı olsun rolanti ayarı yazın 800 900 kışında 1000 civarı ayarı karbüratördeki vidadan ve lpg mikserinin üzerindeki ayarlardan yapılır siz bilgisayarla ayar yapan lpg'cilere götürün egzosta kablo takıp bilgisayarla cüzi bir rakama ayarlıyorlar