Gönderen Konu: Sol AKS Körüğü  (Okunma sayısı 5785 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Sol AKS Körüğü
« : Temmuz 02, 2013, 10:52:57 »
Merhabalar

Toyota'nın ücretsiz check up günlerini her zaman değerlendiren ve acaba arabada bir problem var mı diye yararlandığım her check up'ta bana aracın sol aks körüğünün yırtık olduğunu söylüyorlar.

Aracı alalı 1 yıl oldu ve 2 defa sol aks körüğünün yırtık olduğunu belirttiler. İlkinde sanayideki tanıdığım ustaya gittim ve değiştirmesini belirttim gördüğüm kadarıyla da yırtıktı.

Sormak istediğim neden sol taraf her seferinde yırtılıyor. Buna neden olacak bir durum var mı? Bir de orjinal olmadığı için mi bu kadar kolay yırtılıyor yoksa sol tarafta başka bir durum mu söz konusudur anlayamadım.

Bu durumu yaşayanlar ya da konu hakkında bilgisi olanlar var mıdır?

Toyota Club Türkiye

Sol AKS Körüğü
« : Temmuz 02, 2013, 10:52:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Sol AKS Körüğü
« Yanıtla #1 : Temmuz 02, 2013, 10:58:59 »
 Öncelikle aks körüğü yırtıkken aracı çok kullanmayın bence. Ayrıca  değişimde eski gresi temizletip, yenisini koydurun. Muhtemelen yırtık olan dış aks körüğüdür. Basit bir önlem; kaliteli bir körük alın, sorun normale dönecektir. Ancak her ürüne ya da kutusuna inanmayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Sol AKS Körüğü
« Yanıtla #2 : Temmuz 02, 2013, 11:04:15 »
Öncelikle aks körüğü yırtıkken aracı çok kullanmayın bence. Ayrıca  değişimde eski gresi temizletip, yenisini koydurun. Muhtemelen yırtık olan dış aks körüğüdür. Basit bir önlem; kaliteli bir körük alın, sorun normale dönecektir. Ancak her ürüne ya da kutusuna inanmayın.

Evet dış aks körüğü, internetten baktığımda 20 TL'ye satıldığını biliyorum. Daha önceki usta da bana bu civarda bir ücrete takmıştı.

Kaliteli olarak önerebileceğiniz bir ürün var mı sipariş vermek istiyorum da.

Teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 193000
  • Model Yılı: '96
  • 6 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Sol AKS Körüğü
« Yanıtla #3 : Temmuz 02, 2013, 15:14:42 »
rot balans bozulurmu peki sadece körük değişiminde
===Denenmiş Denenmez===

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Sol AKS Körüğü
« Yanıtla #4 : Temmuz 02, 2013, 18:08:09 »
Yanlış hatırlamıyorsam üst bağlantıları sökmezlerse bozulmuyordu rot ayarı, en azından zamanında bir ustam bu şekilde değiştirebiliyordu. Balans ile zaten ilgili bir durum değil.

Net bir marka bilgim yok ama ürünleri elle kontrol edince bile farklar görülebiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Sol AKS Körüğü
« Yanıtla #5 : Temmuz 02, 2013, 18:09:33 »
Körüğün,sertliği esneme durumu bile bir etkendir.Mesela esneme oranı düşükse yırtılma durumu fazla olur.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Sol AKS Körüğü
« Yanıtla #6 : Temmuz 02, 2013, 18:39:04 »
Merhabalar

Toyota'nın ücretsiz check up günlerini her zaman değerlendiren ve acaba arabada bir problem var mı diye yararlandığım her check up'ta bana aracın sol aks körüğünün yırtık olduğunu söylüyorlar.

Aracı alalı 1 yıl oldu ve 2 defa sol aks körüğünün yırtık olduğunu belirttiler. İlkinde sanayideki tanıdığım ustaya gittim ve değiştirmesini belirttim gördüğüm kadarıyla da yırtıktı.

Sormak istediğim neden sol taraf her seferinde yırtılıyor. Buna neden olacak bir durum var mı? Bir de orjinal olmadığı için mi bu kadar kolay yırtılıyor yoksa sol tarafta başka bir durum mu söz konusudur anlayamadım.

Bu durumu yaşayanlar ya da konu hakkında bilgisi olanlar var mıdır?
Ağabeyimin 96 corollada da aynı sorun vardı ve yan sanayi kullandı 2 defa yırtıldı. Daha sonra servisten orijinal aldı ve sıkıntı yok.Orjinal olmadığından olabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Sol AKS Körüğü
« Yanıtla #7 : Temmuz 02, 2013, 19:42:24 »
Aks zarar görürse serviste 1500 TL .Yan sanayi aks bişeye yaramıyor bilginize !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 230000
  • Model Yılı: '97
  • 21 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Sol AKS Körüğü
« Yanıtla #8 : Temmuz 04, 2013, 12:56:14 »
bana da check-up ta söylemiştiler aldırış etmedim değiştirmedim. en sonunda iki tarafında aks kafasıyla birlikte değiştirdim. küçümsenecek bir durum değil. bence 10 lira fazla olsun orjinal olsun servisten alın takın derim. bana soracak olursanız ben servisten mi aldım hayır maddi durum yetersizliğinden yan sanayi japon malı urw aldım şimdilik bir problem yok.
CESARETLE ATILAN İLK ADIMLAR BÜYÜK BAŞARILARIN MÜJDECİSİDİR.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Sol AKS Körüğü
« Yanıtla #9 : Temmuz 04, 2013, 15:23:34 »
Servis yetkililerini aradım.

Aks dış iç komple satıyorlar ve bana 260 TL fiyat biçtiler. İşçilik dahil 300 TL alacaklar yani.

Sanayiye gittiğimde ise 30 TL parça + 20 TL usta bedeli = 50 TL ye iş bitiyor.

Ama şu bir gerçek ki orjinal ile yan sanayi arasında çok fark var.

Araca bineli 1 yıl oldu şuanda 2. kez değiştireceğim.

Kararsız kaldım tavsiyelerinizi bekliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Sol AKS Körüğü
« Yanıtla #10 : Temmuz 04, 2013, 15:45:21 »
Servis yetkililerini aradım.

Aks dış iç komple satıyorlar ve bana 260 TL fiyat biçtiler. İşçilik dahil 300 TL alacaklar yani.

Sanayiye gittiğimde ise 30 TL parça + 20 TL usta bedeli = 50 TL ye iş bitiyor.

Ama şu bir gerçek ki orjinal ile yan sanayi arasında çok fark var.

Araca bineli 1 yıl oldu şuanda 2. kez değiştireceğim.

Kararsız kaldım tavsiyelerinizi bekliyorum.
Senede 100 lira vermek mi,yoksa 300 lira verip en az bir 5-6 sene kafa dinlemek mi? Tabi defalarca sökülüp takılması,ayrıca bu durumunu geç farketmeniz durumunda oluşacak başka hasarlarıda göze almak var birde.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Sol AKS Körüğü
« Yanıtla #11 : Temmuz 04, 2013, 16:55:03 »
Senede 100 lira vermek mi,yoksa 300 lira verip en az bir 5-6 sene kafa dinlemek mi? Tabi defalarca sökülüp takılması,ayrıca bu durumunu geç farketmeniz durumunda oluşacak başka hasarlarıda göze almak var birde.

Bu taraftan bakacak olursak haklısınız. Bende orjinali ile değiştirme taraftarıyım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Sol AKS Körüğü
« Yanıtla #12 : Temmuz 04, 2013, 16:57:59 »
Bu taraftan bakacak olursak haklısınız. Bende orjinali ile değiştirme taraftarıyım.
Kesinlikle en mantıklısı olur.Yani diken üstünde olmaktansa varsın biraz fazla olsun.Yaşayacağınız en ufak bir sorun emin olun o 200 liradan fazla tutar.Hatta diğer tarafın körüğü ne durumda eğer o da yan sanayi veya eskimiş ise onuda değişmekte fayda var.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Sol AKS Körüğü
« Yanıtla #13 : Temmuz 04, 2013, 17:08:06 »
Kesinlikle en mantıklısı olur.Yani diken üstünde olmaktansa varsın biraz fazla olsun.Yaşayacağınız en ufak bir sorun emin olun o 200 liradan fazla tutar.Hatta diğer tarafın körüğü ne durumda eğer o da yan sanayi veya eskimiş ise onuda değişmekte fayda var.

Diğerini aldığımdan beri hiç değiştirmedim. Herhangi bir problem de yaşamadım. Sanırım orjinal. Yan sanayi olsa kesin zaten sorun çıkartırdı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Sol AKS Körüğü
« Yanıtla #14 : Temmuz 04, 2013, 17:12:30 »
Diğerini aldığımdan beri hiç değiştirmedim. Herhangi bir problem de yaşamadım. Sanırım orjinal. Yan sanayi olsa kesin zaten sorun çıkartırdı :)
Belki önceki sahibi değiştirmiş olabilir.Değişmediyse bile bir baktırın sertleşmişse lastik yırtılıyor bir süre sonra.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......