Gönderen Konu: Bir Model, Bir Ömür: Toyota RAV4  (Okunma sayısı 3934 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Bir Model, Bir Ömür: Toyota RAV4
« : Haziran 13, 2013, 10:23:55 »
Toyota’nın belki de en güzel başarı masallarından birisi o... 1994 yılında tatlı, masum bakışlarla başlayan yolculuk 2013’te son derece sert, tuttuğunu koparan ve iddialı bakışlarla devam ediyor: Karşınızda Toyota RAV4’ün 19 senelik evrimi!

Japon oto üreticisi Toyota tarafından hayat bulan RAV4 projesi, ilk kompakt crossover modeli olarak tarihe geçiyor. Japonya ve Avrupa’da 1994 yılında halkla tanışan araç 1996’da Kuzey Amerika’ya uzanırken, SUV modellerinin artırılmış bagaj hacmi, daha yüksek görüş alanı ve sürekli dört çeker sürüş sistemi gibi ayrıcalıklarının neredeyse tümüne sahip ancak aynı zamanda da bir kompakt aracın ekonomik yakıt tüketimi ve manevra yeteneği ile donatılmış bir araba arayanlara en güzel seçenek olarak sunuluyordu.









“Recreational Activity Vehicle With 4 Wheel Drive”, yani dört çeker rekreasyonal aktivite aracı olarak açabiliriz RAV4 ismini. Kulağa oldukça hoş gelen bu kısaltma, ilk olarak 1994 senesinde kullanıldı. RAV4, orijinal olarak Corolla platformuna kurulu bir araç olarak hem iki hem de dört kapılı versiyonları ile birlikte sarışa sunuldu. Amerika Birleşik Devletleri’nde 2.0 litrelik dört silindirli araç 120 beygir üreterek piyasaya çıktı. Hem önden çekişli hem de dört çeker sürüş sistemi mevcuttu, ve RAV4 beş vitesli manüel veya dört vitesli otomatik şanzımanlar ile birlikte tercih edilebiliyordu. 1997 yılında Automobile Magazine adlı dergi tarafından yılın aracı seçilen RAV4, 1998’de ön ve arka yüzleri bakımından hafifçe makyajlandı. Aynı sene içerisinde Toyota soft-top özelliğine sahip iki kapılı versiyonu da satışa çıkarıyordu. 7 beygirlik artışla 127 beygire yükselen güç de bu sırada gerçekleştirilen planlar arasındaki yerini aldı. 1999’da iki kapılı hardtop modeli Amerikan kadrosundan çıkarılarak beş kapılı ve soft-top modelleri baş başa bıraktı. Japonya’da 2.0 litrelik 3S-GE BEAMS motoru 177 beygir gücünde bulunabiliyordu.








Toyota RAV4’ün 1994 yılında başlayıp 2000 yılında son bulan ilk macerası, bayrağı bu tarihte devralarak yoluna devam eden ikinci nesil RAV4’e başarılarla dolu bir geçmiş kazandırıyordu. Yeni RAV4, ne yazık ki çoğu RAV4 meraklısının görüşünce ilk tasarım kadar heyecan verici olamadı. Ne o eski tatlılığını, ne de kendisinden sonra üretilen modellerin ciddi, şık görüntüsünü yakalayamayan araç yine de oldukça ilgi görmekteydi; çünkü insanların ihtiyacını karşılamaya yetecek en uygun araçlardan birisiydi. 2005 yılında kapanan ikinci nesil Toyota RAV4 devri, yeni modeller için bundan sonrasında devamlı olarak yukarıya çıkan bir grafik çizmeye hazırlanıyordu.
















Toyota RAV4, 2006 model yılı ile tamamıyla yep yeni bir tasarıma kavuşuyordu. Tamamen yeni bir platform kullanan araç 2005 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda ilk kez halkın beğenisine sunuldu. Yeni RAV4, Electronic Power Steering olarak açılan EPS sistemine sahipti. Üçüncü nesil RAV4 iki versiyon ile satışa sunuldu: kısa ya da uzun "muhterem aks kafasi" mesafeli modeller. Kısa aralıklı model sadece Japonya ve Avrupa’da satılırken uzun RAV4 Avustralya ve Kuzey Amerika’da varlık gösterdi. 2007 yılından beri, uzatılmış RAV4’de Japonya’daki kısa meslektaşı olan Toyota Vanguard ile birlikte satıldı. Araç, yenilenmiş bir ön yüzün üzerinde bulunan yeni ızgara, tampon, kaput ve farlar ile birlikte meraklılarını selamlıyordu. Üçüncü nesil Toyota RAV4, 2008 ile 2011 yıllarında makyajlamalara maruz kalarak 2013 yılına kadar son derece başarılı bir devri kapattı.








RAV4’ün en son, yani dördüncü jenerasyonu 2012 Los Angeles Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Amerika Birleşik Devletleri’nde satışlar Ocak 2013’ün ilk aylarında başlarken İngiltere ve Avustralya’da yeni RAV4 Şubat ayında satışa sunuldu. Motor seçenekleri arasında 2.0 ve 2.5 litrelik dört silindirli benzinlilerin yanı sıra 2.0 ve 2.2 litrelik turbodizeller bulunmakta. Aktarım seçenekleri ise 6 vitesli manuel, CVT otomatik ve 6 vitesli otomatik olarak sunuluyor. Aracın İngiltere versiyonu 2013’te piyasaya sürülürken ilk Avrupa modelleri 2.0 litrelik benzinli veya 2.0 litrelik dizel opsiyonlarına sahipti. Son RAV4’ün Tayvan modeli 2.0 litrelik Dual VVT-i ZR I-4 motora bağlı 7 vitesli manuel moduna sahip CVT aktarım ile veya 2.5 litrelik Dual VVT-i AR I-4’e bağlı 6 vitesli otomatik aktarım ile birlikte satışa sunuldu.

Hayatlarımızda ilk tasarımı ile tatlı bir gülümseme yaratmayı başaran RAV4’ün 19 sene sürmüş olan ve günümüzde de aynı başarı ve güven ile sürmekte olan yolculuğuna yakından göz atma imkanı bulduk. Her güncellenen veya yenilenen modeli ile şıklığını bir basamak daha yukarıya taşıyan RAV4’e, dişli rakiplerini ekarte etmek için çıktığı zorlu mücadelede tüm içtenliğimizle başarılar diliyoruz!

Kaynak: www.traraba.com
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Toyota Club Türkiye

Bir Model, Bir Ömür: Toyota RAV4
« : Haziran 13, 2013, 10:23:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir Model, Bir Ömür: Toyota RAV4
« Yanıtla #1 : Haziran 13, 2013, 11:34:13 »
Ilk Ravlara da ayri bir bayiliyorum.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir Model, Bir Ömür: Toyota RAV4
« Yanıtla #2 : Haziran 13, 2013, 12:21:35 »
Konu için teşekkür ediyorum. Güzel bir konu olmuş.
2012 RAv4 alacağım seni :) 
2013 kasada bozmuşlar gibi geldi, geçen ay yakından görme şansım oldu yetkili satıcıda yeni kasayı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir Model, Bir Ömür: Toyota RAV4
« Yanıtla #3 : Haziran 13, 2013, 13:04:57 »
zaman zaman versoyu satıp 2.0 lt lik bir rav 4 düşünmüyor değilim. konu için teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir Model, Bir Ömür: Toyota RAV4
« Yanıtla #4 : Haziran 13, 2013, 13:53:53 »
Sondan bir önceki modeli daha güzelmiş.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir Model, Bir Ömür: Toyota RAV4
« Yanıtla #5 : Haziran 13, 2013, 13:58:15 »
Jeep düşüneydim, land cruiser alırdım. Bir safarici abimin söylediği gibi, "Bu işlere gireceksen Paran kadar Land Cruiser alacaksın, 82 model de olsa 2010 modelde(o zaman sene 2010du) araban land cruiser olacak demişti. Ama şehir kullanımında bulunduğum ve spor kullanımı sevdiğim için suv lar bana uzak.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-toyota-karatas-tan-2013-toyota-rav-4-2.0-multidrive-s-elegance-127553578/detay
Dışını beğendim fakat, içi çirkin geldi.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Her dil, gönlün perdesidir.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 77777
  • Model Yılı: '09
  • 12 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir Model, Bir Ömür: Toyota RAV4
« Yanıtla #6 : Haziran 13, 2013, 14:07:26 »
toyota  heralde iç mekan görüntüsüne tek bir model adı altında karar vermış gibi duruyor yani bir vw baktığınızda polo golf jetta caddy içi nasılsa toyota da aynı iç görüntüyü sunuyor bence iyi mi değil çünkü her modelin kendine has bir görüntüsü olması daha güzel gibi geliyor polo golf jetta  hangisine binersen bin aynı iç mekan karıştırısın belki hangi modelldeyim diye... tartışma yaratmamak adına düşüncelerimi yazmak istedim

rav 4 türkiyede istenilen seviyeye ulaşmaması olması 2,0 cc lik benzinli modellerinin olması vergi dezevantajı doğuruyor tıpkı honda gibi yüksek motor yüksek vergi

1,6 dizel yap üstüne 125 hp koy torku 350 yap en azından bak bakalım satışların nasıl patlıyor millet vw opeli  bırakır toyotadan başka araca binmez.
saygılar
.....TOYOTA COROLLA 2009 1,6 ELEGANT VE SİYAH.....
İyi şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.