Gönderen Konu: 97 xei model lastik önerisi  (Okunma sayısı 11011 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 97 xei model lastik önerisi
« Yanıtla #20 : Mart 05, 2009, 12:47:36 »
arkadaşım koyacağın lastikle aracın yorulur, ibren saçma sapan gösterir, gittiğin hızı görmezsin, yakıtın artar, gel vazgeç bu sevdandan... olmaz o, lastik çapı çok büyüyor bir de takozu yükseltcem diyorsun araban leylek gibi kalkar, jip gibi görünür, iğrenç görünür, yakıtı içer, gitmez.. gel sana 195/45-16 takalım, takozu da boşver, sürtme yaparsa biraz çamurluk açılır, hatta bu işlemden sonra çamurlukla jant arası boşluğu da kapatmak lazım, 3.5cm yay süper gider...ben önerimi yaptım, istersen dene aklındakini, ama durum bu..
Hocam güzel söylüyorsun fakat araç zaten alçak, 205 taban daha iyi yol tutuşu sağlamazmı 195 e göre?
birde 45 yanak diyorsun iyi esneme yapmaz çukurlarda sakat olur diye düşünüyorum 50 yanak ideal olmazmı?

Toyota Club Türkiye

Ynt: 97 xei model lastik önerisi
« Yanıtla #20 : Mart 05, 2009, 12:47:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 97 xei model lastik önerisi
« Yanıtla #21 : Mart 05, 2009, 13:20:14 »
205 taban daha iyi yol sağlar ama sürtme yapar, 195/45-16 idealdir, kayıbın çok çok azdır 175/65-14e göre, esneme konusuna gelince, bindiğin araç suv değil, arazi aracı değil, pick up değil vs vs, bindiğin araç tamamen asfalt aracı diye tabir edilen cinsten sen bir de tutup 16 jant takmayı planlıyorsun, 14 jant olan jantlara +2 diyorsun, yanak küçülmeden bu işi yapamazsın zaten, 50 yanak ideal diye birşey söz konusu değil, o 50 bir birim değil, yüzde..195/45 dediğimizdeki yanak ölçüsü 195in yüzde 45idir, sen 205/50 takınca yanağın 205in yüzde 50si olcak..araç hareket bile edemicek kadar sürtecektir..o kadar yer bile yok çamurluklarımızda, hadi diyelim açtırdık çamurlukları bir takım işlemler yapıldı, bu sefer de kaybın %4.9 olcak, yani ibrende sapma olacak, ibre 100 derken hızın 95 olcak..ondan da başka, eski lastiğin dönme çapı km başına  545.57 iken yeni lastiğinki  520.31, bu yüzden motora binen yük daha fazla, gaza daha fazla basman gerekicek, daha çok yakıt yakarken daha yavaş kalkacaksın..tek artısı son hızında olcak, son hızın artacak ama deli gibi benzin yakıyor olcaksın ve o son hıza da çok zor çıkacaksın..aracın toyota olmasaydı sürekli hararet yapacaktı vs..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 97 xei model lastik önerisi
« Yanıtla #22 : Mart 06, 2009, 01:21:45 »
aracın toyota olmasaydı sürekli hararet yapacaktı vs..

Bu avcinin Toyota'si gibi olmus.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 97 xei model lastik önerisi
« Yanıtla #23 : Mart 06, 2009, 03:33:48 »
205 taban daha iyi yol sağlar ama sürtme yapar, 195/45-16 idealdir, kayıbın çok çok azdır 175/65-14e göre, esneme konusuna gelince, bindiğin araç suv değil, arazi aracı değil, pick up değil vs vs, bindiğin araç tamamen asfalt aracı diye tabir edilen cinsten sen bir de tutup 16 jant takmayı planlıyorsun, 14 jant olan jantlara +2 diyorsun, yanak küçülmeden bu işi yapamazsın zaten, 50 yanak ideal diye birşey söz konusu değil, o 50 bir birim değil, yüzde..195/45 dediğimizdeki yanak ölçüsü 195in yüzde 45idir, sen 205/50 takınca yanağın 205in yüzde 50si olcak..araç hareket bile edemicek kadar sürtecektir..o kadar yer bile yok çamurluklarımızda, hadi diyelim açtırdık çamurlukları bir takım işlemler yapıldı, bu sefer de kaybın %4.9 olcak, yani ibrende sapma olacak, ibre 100 derken hızın 95 olcak..ondan da başka, eski lastiğin dönme çapı km başına  545.57 iken yeni lastiğinki  520.31, bu yüzden motora binen yük daha fazla, gaza daha fazla basman gerekicek, daha çok yakıt yakarken daha yavaş kalkacaksın..tek artısı son hızında olcak, son hızın artacak ama deli gibi benzin yakıyor olcaksın ve o son hıza da çok zor çıkacaksın..aracın toyota olmasaydı sürekli hararet yapacaktı vs..
Türkay a + olarak belki sana yol tutuşu artacak oalrak geliyor ama direksiyonun bir kere eskisine göre çok daha ağırlaşacak.Fren mesafen belki kısalacak ama ıslak zemindeki lsatiklerinin suyu dışa vermesi ne olacak?
Karşılaştırdığın araçlar yeni nesil.Ona göre torku ayarlanmış o motor gücüne göre jant lastik uyumu verilmiş.
O zaman Mazda RX-8 de 1.3 motor var sen benimki 1.6 diye ben bunu yerim mi diceksin? (gibi)

Yani öyle he deyince jant lastik büyümüyor.
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 97 xei model lastik önerisi
« Yanıtla #24 : Mart 07, 2009, 11:47:19 »
Türkay hocam'a ve konuya katılan arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için sağolun.
    Kararımı %70 değiştirmeyi başardınız fakat yinede tam net birşey yok kafamda, şöyle;
1-Arkadaşımda golf V var 15" jantları var, jantlarını bana verip yeni jant almayı düşünüyor. Fakat onunkisi 5 bujonlu acaba bende diskleri ve kampanaları değiştirerek aracımı 5 bujona dönüştürebilirmiyim?
2- Buna gerek kalmadı diyelim ve tanıdıklardan uygun fiyata 15 jant 4 bujonlu buldum, peki o zaman ideal ölçülerim ne olacak?
    Açıkçası yakıtı ve yürüyen aksamı pek etkilemeden maksimum güvenlik, yol tutuşu istiyorum. Lastiklerimi değiştirmem gerek yaklaşık 3 ay önce çok ilginç bir kaza yaptım ( ALLAH kimseye vermesin ) kaza şokunu atlatmak çok zor ve sonrasında belkide bir ömür iz bırakabilecek olumsuz bir durum. Hatlı magirus minibüse arkadan çarptım :( süratim belki 45 km/h bile yoktu fakat fren mesafesi 3 araba boyundaydı. Fazlaca sürüklendim asfalt yeni, zemin kuru ve temizdi yinede sürüklendi. Ben fren yaptığım anda aracımın çok rahat durabileceğini düşünerek herhangi bir kurtarma girişiminde bulunmadım fakat sabunlu yerde gidiyormuş gibi kızaklama yaparak çarptım. Basiretim bağlandı sanki o anda... Kaputum değişti çamurluklar çekiçlendi vs... Artık bu lastiklerle trafiğe çıkmaya korkuyorum vesselam. Herkese selamlar Gözünüzü yorum kusura bakmayın Saygılar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 97 xei model lastik önerisi
« Yanıtla #25 : Mart 07, 2009, 15:19:27 »
15 inç takarsanız lastik olarak 185/55-15 takmalısınız, aracınıza en uygun ebat budur, arkadaşınızın golf jantlarını da takabilirsiniz aracınıza ama araya flanş mıydı neydi öyle bir parça yaptırmanız gerekli, ve bu uygulama ne kadar sağlıklı bilemiyorum, bence aracınız için üretilmiş 4x100 bijonlu jantlara bakın
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: 97 xei model lastik önerisi
« Yanıtla #26 : Mart 10, 2009, 23:49:29 »
arkadaşım ben 3 sene önce arabayı aldığımda(95 xei)üzerinde goodyear gt2 vardı.lastik çok sert ve içeriye felaket bi ses veriyor.sonra bridgestone turanza 4 tane aldım.bana yine sert geldi ve lastiklerin 2si 1 sene sonra yarıldı. bu kış kleber(michelinin yan ürünü)kullandım bana çok yumuşak geldi ve 1 hafta önce michelin energy lastik aldım dört tanesini 460 tlye ve 500km. yol yaptım çok memnunum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: 97 xei model lastik önerisi
« Yanıtla #27 : Mart 11, 2009, 08:45:16 »
Nusret Bey, sizi Tanışma bölümünde ayrı bir başlık altında tanıyabilir miyiz?
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: 97 xei model lastik önerisi
« Yanıtla #28 : Nisan 10, 2009, 03:29:39 »
185-60-14 bridgestone er 300 turanza kullanıyorum uzun yolu gayet güzel şehir içinde de ideal sert kış geçiren bölgelerde kışa pek uygun olmaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: 97 xei model lastik önerisi
« Yanıtla #29 : Nisan 10, 2009, 03:34:22 »
ayrıca 175/65/14 ün muadili 185/60/14 olarak geçer matematiksel hesap yapılırsa 185 tabanlı muadil lastik 175 e göre 2 milimetre kadar alçak kalır , taban ie 1 cm genişlediği için ae 101 lere has (1.6 motordaki) gaza asılınca sağa sola sapmayı belli bir oranda düşürür , hissedilir yol tutuş artısı getirir arabayı yorma adına bir durum söz konusu olacağını tahmin etmiyorum arabanın kasa yapısı ağırlığı motora göre az kalıyor zaten

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: 97 xei model lastik önerisi
« Yanıtla #30 : Nisan 11, 2009, 10:14:36 »
Ben aracı aldım alalı bridgestone kullanıyorum hiç şikayetim olmadı en son 1 hafta önce aldım b330 tanesini 90 tl den memnunum şimdilik diğer lastiklerde var mı bilmiyorum ama ücretsiz yol yardımı da var buda önemli bence
96 corolla xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 34 YR 812
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 97 xei model lastik önerisi
« Yanıtla #31 : Nisan 11, 2009, 12:27:32 »
bende 95 xei de 185/65 14 bridgestone b330 kullanıyom gerçekten tavsiye edilecek 4 mevsim bi bi lastik gerek yol tutuş gerek fren mesafesi falan ben gayet memnunum lastik gerçekten aracaın en önemli parçası araba ne olursa olsunj lastik her zaman iyi olmalıdır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • sen dost olursan sayısız dost görürsün(hz.mevlana)
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 97 xei model lastik önerisi
« Yanıtla #32 : Mayıs 11, 2009, 23:40:39 »
selam arkadaslar ben oto lastik ve rot balans isiyle ugrasıyorum lastik konusu kafasına takılan arkadaslara yardımcı olmak ısterım 175/65/14 ebatında benim tavsiyem mıchelın enery saver  veya brıdgestone evo 330 olur aracın rot balans ayarı düzgün olursa lastik basıncları ayda 2 defa kontrol edilirse biz ön arka basıncları 2.2 bar tavsiye ederiz o zaman muhtesem bı permans ve konfor elde edebilirsiniz bu arda ben de 175/65/14 hankook 702 kullanıyorum aracı aldigim arkadas yenı takmıs ben de sökmedim deneyeyim diye aslında fena degil sehir icinde uzun yol yapmak ta nasip olmadı aracım daha yeni iste böyle yazdım bi seyler sorusu olan arkadaslarıma tecrübelerimle yardımcı olmak isterim saygılar....
96 corolla 1.6 16valve GLİ a/c(beyaz güvercin)