Gönderen Konu: Tüketici Hakem Heyeti  (Okunma sayısı 897 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Tüketici Hakem Heyeti
« : Haziran 04, 2013, 20:07:28 »
Merhaba arkadaşlar aslında benzer konular vardı fakat çok eski tarihli olduklarından yeni konu açma ihtiyacı duydum.Bu heyete yapılan başvurular ne kadar süre içinde sonuçlanır? Kararlarda nasıl bir yol izleniyor,tüketiciye yardımcı olma mantığındalar mı yoksa neyse o mu?
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Toyota Club Türkiye

Tüketici Hakem Heyeti
« : Haziran 04, 2013, 20:07:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakem Heyeti
« Yanıtla #1 : Haziran 04, 2013, 20:36:00 »
ertan şu şeklide oluyor sen satın aldığın fatura ile şikayetini yazılı olarak veriyosun sonra onlar işleme koyup üretici/satıcı ya ihrat çekip savunmasını istiyorlar karşı taraf buna bağlı olarak dava açabiliyor tabi bunlar biraz uzun süre gelen olabiliyor birazda karşı tarafın tutumuna bağlı kendilerini haklı görürlerse 1 2 yılda sürebilir
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakem Heyeti
« Yanıtla #2 : Haziran 04, 2013, 20:41:48 »
ertan şu şeklide oluyor sen satın aldığın fatura ile şikayetini yazılı olarak veriyosun sonra onlar işleme koyup üretici/satıcı ya ihrat çekip savunmasını istiyorlar karşı taraf buna bağlı olarak dava açabiliyor tabi bunlar biraz uzun süre gelen olabiliyor birazda karşı tarafın tutumuna bağlı kendilerini haklı görürlerse 1 2 yılda sürebilir
Firmanın açıkçası hiç anlaşmaya gönlü yok.Çünkü defalarca aynı sorun oldu her defasında değişik işler yaptılar.Günlerce aradım konuştum durumu anlattım geri döneceğiz deyip dönüş yapmadılar.Şikayet vara yazdım 2 saat sonra aradılar değişim olmaz dediler(öncesinde parça siparişi vermişlerdi) değişim istiyorum deyince siparişi iptal ettiler.Sonrasında bana verdikleri yazıda arıza yok dediler.Madem arıza yok ne diye parça sipraişi verdiniz dedim yanıt yok.Elimde 4 tane evrak var 2 sinde arıza yok 2 sinde aynı parça değişimi yapıldı(değişim olmayanın birisi en sonki iptal edildikten sonra verilen yazı) Ürünü teslim alırken arızayı gören servis götürünce göremez oluyor nasıl oluyorsa.Verdim heyete 2 ay önce hala durumu yeni kayıt görünüyor,bir gelişme yok.Ne zaman sonuçlanır ne şekilde işler bilemiyorum.O yüzden soruyorum.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakem Heyeti
« Yanıtla #3 : Haziran 04, 2013, 22:45:38 »
dediğim gibi karşı tarafa ulaştıktan sonra onların itirazını değerlendircekler ama tüketici heyetinin peşini bırakma dava ise dava kesin sonuç alırsın.bir akrabam bir tlf için 1,5 sene uğraştı telefonu aldığında 500 tl idi sonra mahkeme falan toplam 1250 tl geri aldı
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakem Heyeti
« Yanıtla #4 : Haziran 04, 2013, 22:50:13 »
dediğim gibi karşı tarafa ulaştıktan sonra onların itirazını değerlendircekler ama tüketici heyetinin peşini bırakma dava ise dava kesin sonuç alırsın.bir akrabam bir tlf için 1,5 sene uğraştı telefonu aldığında 500 tl idi sonra mahkeme falan toplam 1250 tl geri aldı
Açıkçası dediğim gibi bırakmaya niyetim yok.Sırf insanları aptal yerine koymaları yüzünden bu işe girdim.Mantıklı bir şekilde iletişime geçseler,durumu anlatsalar, hiç sorun değil.Ama bunlar sürekli benim aramama,geri döneceğiz deyip dönmemelerine,kafalarına göre iş yapmalarından dolayı oldu.Alacağım parayı zaten gözden çıkardım,çünkü ürünün hali kalmadı ve bozulsa garantiside bitmiş oluyordu bu durumdan sonra ve tekrarlayacağıda kesindi.2 ay oldu hala bir gelişme yok olmadı yarın bir arayıp sorayım bakalım nedir durum.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '08
  • 277 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: Tüketici Hakem Heyeti
« Yanıtla #5 : Haziran 05, 2013, 09:08:24 »
2013 yılı için değeri 1191,52-TL’nin altında bulunan uyuşmazlıklarda Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulması zorunludur. Bu heyetin vereceği karar tarafları bağlar. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirler.

2013 yılı için değeri 1191,52-TL. ve üzerindeki uyuşmazlıklarda ise Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulabileceği gibi doğrudan Tüketici Mahkemesine de başvurulabilir. Bu değer ve üzerindeki uyuşmazlıklar için Hakem Heyetinin vereceği karar bağlayıcı olmayıp delil niteliği taşıdığından, taraflarca benimsenmemesi halinde yine Tüketici Mahkemesine başvurulması gerekecektir.

Satın aldığınız mal/hizmete ilişkin uyuşmazlığınız,
•Mal/hizmette bulunan ayıba ilişkin ise
•Satıcı/sağlayıcı ile imzalamış olduğunuz sözleşmede yer alan haksız şartlara ilişkin ise,
•Taksitle satın aldığınız mal/hizmete için erken ödeme bulunmanız halinde yapılması gereken erken ödeme indiriminin hiç yapılmaması veya yanlış yapılmasına ilişkin ise,
•Satın aldığınız devre tatil sözleşmesinin sözleşmeye uygun olarak verilmemesi veya sözleşme gereği ödemeniz gereken üyelik ücretinin çok yüksek olmasına ilişkin ise,
•Satın aldığınız paket tur sözleşmesinin sözleşmeye uygun olarak düzenlenmemesine ilişkin ise,
•Kampanyalı (ön ödemeli) olarak satın aldığınız mal/hizmetin zamanında ve gereği gibi teslim edilmemesine ilişkin ise,
•Mesafeli sözleşme (internet, tv, vb. aracılığıyla) ile aldığınız mal/hizmetin size zamanında teslim edilmemesi, cayma hakkınızı kullanmanıza rağmen bedelin iade edilmemesine ilişkin ise,
•Banka veya tüketici finans kuruluşu ile imzalamış olduğunuz kredi sözleşmesini erken kapatmanıza rağmen gerekli olan faiz indiriminin yapılamaması veya yanlış yapılması veya sözleşme hükümlerinin ölçüsüz derecede aleyhinize olmasına ilişkin ise,
•Banka veya tüketici finans kuruluşu ile imzalamış olduğunuz sözleşme esnasında sizden çeşitli isimler altında sözleşmede yer almadığı halde masraf vb. alınmasına ilişkin ise,
•İmzalamış olduğunuz abonelik sözleşmesine ilişkin ise,
•Kapıdan aldığınız mal/hizmete ilişkin 7 gün içerisinde cayma hakkınızı kullanmanıza rağmen satıcı veya sağlayıcının ilk yedi gün içerisinde sizden para veya kıymetli evrak alınması yasak olduğu halde aldığı para veya kıymetli evrakın iadesi veya iptaline ilişkin ise,

uyuşmazlığınızın çözümlenmesi için uyuşmazlık bedelini de dikkate alarak ikamet ettiğiniz yerdeki veya mal/hizmeti satın aldığınız yerdeki Kaymakamlık bünyesinde yer alan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesi'ne başvurmanız gerekecektir. Eğer bulunduğunuz yerde Tüketici Mahkemesi yoksa Asliye Hukuk Mahkemelerine Tüketici Mahkemesi sıfatıyla başvurabilirsiniz.

BAŞVURUNUZU NASIL YAPACAKSINIZ?

Şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) bizzat veya posta yolu ile başvurabilirsiniz.
Yazılı dilekçenizde,
• Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,
• Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,
• Ne kadar para ödediğinizi,
• Sorunun ne olduğunu,
• Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,
• Ne yapılmasını istediğinizi anlatın.

GÖRÜŞÜLME SÜRESİ?

Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç 3 ay içinde karara bağlanır. Kararlar, alındığı tarihten itibaren 5 gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir. Hakem Heyeti kararlarının taraf ve sonuçlarını gösterir listeler, İllerde İl Müdürlükleri, İlçelerde Kaymakamlıklarda duyuru panolarında aylık olarak ilan edilir.