Gönderen Konu: Toyota ile Mazda  (Okunma sayısı 10738 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #60 : Mayıs 26, 2013, 18:04:45 »
bana kalsa mazda daha güzel ama tüm dünyada toyota almış başını gidiyor
He he 26 milyar dolarlık şirket yav.Bmw yi bile geçmiş.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #60 : Mayıs 26, 2013, 18:04:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #61 : Mayıs 26, 2013, 18:06:28 »
geçer tabi
bmw pahalı masraflı kaba saba alaman hanzosu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #62 : Mayıs 26, 2013, 18:07:40 »
geçer tabi
bmw pahalı masraflı kaba saba alaman hanzosu
Keşke benim de iyi bir alaman hanzom olsa.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #63 : Mayıs 26, 2013, 18:09:11 »
Boş ver
benzini ayrı dert
periyodik bakımı yıkım
kaza yapsan ocağın battı
üstüne üstlük zevksiz hantal ağır tipsiz bir araba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #64 : Mayıs 26, 2013, 18:10:46 »
 
Boş ver
benzini ayrı dert
periyodik bakımı yıkım
kaza yapsan ocağın battı
üstüne üstlük zevksiz hantal ağır tipsiz bir araba
Zaten ondan almıyorum. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #65 : Mayıs 26, 2013, 18:13:46 »
Haa... tamam o zaman
tahmin etmiştim..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 45 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #66 : Mayıs 26, 2013, 20:40:01 »
Serdar bey 1 rotor 654cc, iki rotor olursa 1308cc( Turkiyede bu model kullaniliyor) 3 rotor ve 4 rotorlu modelleri var. Neden hala cift rotary diye bisi yok diyorsunuz?
Ayrica Mazdanin RX-7'den agzi yanmadi. Taylandta hala ortalikta gezinen RX-7'leri gorebilirsiniz fiyatlarida RX-8'den daha pahali. Turkiyede saglam RX-7 olmamasinin tek nedeni bilincsiz soforler ve cahil ustalar. En basitinden bu motor yapisi geregi yag yakar her 1,000km de yaklasik 150-200ml yag yakar (sizin araci kullanim tarzina gore 350-400ml kadar yakabilir) ve piyasada satilan pahali sentetik veya full sentetik yaglar bu motorda bir ise yaramaz. Bu motora organik yag koymaniz lazim (ucuzlarindan yani)

Konu Rotay motora dondu. Bence asil konumuza geri donelim.

ben tek rotorlu sanıyordum çift ve fazlası olduğu konusunda haklısınız. mazdanın rx-7 konusunda ağzının yanması dizginlenemeyen yakıt tüketimi dolayısıylaydı şehiriçi neredeyse 20 lt tüketen motor rakiplerinin karşısında dezavantajlı konuma geçti
onuncu köy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 112000
  • Model Yılı: '09
  • 15 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #67 : Mayıs 26, 2013, 23:15:44 »
Aynen , BMW kadar tipsiz bir araba yok. 5 serisindeki mekan ile 7 serisindeki mekan aynı.
Camry 3.5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #68 : Mayıs 26, 2013, 23:48:04 »
Aynen , BMW kadar tipsiz bir araba yok. 5 serisindeki mekan ile 7 serisindeki mekan aynı.

Bence bu biraz da zevk meselesi .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #69 : Mayıs 27, 2013, 11:17:48 »
ben tek rotorlu sanıyordum çift ve fazlası olduğu konusunda haklısınız. mazdanın rx-7 konusunda ağzının yanması dizginlenemeyen yakıt tüketimi dolayısıylaydı şehiriçi neredeyse 20 lt tüketen motor rakiplerinin karşısında dezavantajlı konuma geçti
Yakit konusunda haklisiniz ama bu tur araclar zaten gunluk kullanilmiyor, keyif arabasi ozel gun ve gecelerde kullanildigi icin ne yaktigi cokta onemli degil (en azindan sahipleri icin) :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kadınlar insandır, biz insanoğlu.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #70 : Mayıs 27, 2013, 11:30:12 »
Yaklaşık 3-4 haftadır 30bin tl civarı butce ile 2nci el temiz bir arac bakıyorum, ilk tercihlerim Corolla ya da honda , ancak mazdayı hiç dusunmuyordum, ama sanırım temiz bir sey bulursam 3ncu tercihim olarak artık dusunebilrim.Açıkcası mazda hakkında burda yazılanlardan sonra ki en az sorun cıkaran marka oldugu bayagı bir zikrediliyor, artık bakacaz...
Sizi sabah namazına kaldıracağına söz veren birisiyle evlenin!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Her dil, gönlün perdesidir.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 77777
  • Model Yılı: '09
  • 12 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #71 : Mayıs 27, 2013, 11:40:09 »
yazdığımız konu en azından bir amaca hizmet ettiğini görmem beni mutlu etti.
Eğer bir mazda alırsanız yorumlarınız bizmle paylaşır mısınz ?
beilki toyota değil de bir mazda sahibi olurum
.....TOYOTA COROLLA 2009 1,6 ELEGANT VE SİYAH.....
İyi şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #72 : Mayıs 27, 2013, 11:58:47 »
Mazda xedos hakkında bilgisi olan varmı?
Xedos ile kısa süreli ilgilenmiştim. V6 2,5 motor, segmentinin standart özellikleri, solar sunroof, v.b. Mazda markasının karakteristik özelliklerinin toplandığı bir araç diye bahsedilirdi. Araç yok denecek kadar az sayıda gelmiş...
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kadınlar insandır, biz insanoğlu.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #73 : Mayıs 27, 2013, 13:16:08 »
yazdığımız konu en azından bir amaca hizmet ettiğini görmem beni mutlu etti.
Eğer bir mazda alırsanız yorumlarınız bizmle paylaşır mısınz ?
beilki toyota değil de bir mazda sahibi olurum
Kesinlikle paylaşırım, yeterki temiz bir araba bulayım  :olu:
Sizi sabah namazına kaldıracağına söz veren birisiyle evlenin!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #74 : Mayıs 27, 2013, 16:18:14 »
  Şöyle bir şey olsun isterim gerçekten... ;)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #75 : Mayıs 27, 2013, 18:50:00 »
Bu güzel bir şey :)
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #76 : Mayıs 27, 2013, 20:52:02 »
Her ne kadar Toyota tutkunu olsamda Mazdanın benim gözümdeki yeri hep ayrıdır diğer japonlardan.

Mazda 90'larda Xedos serisi ile Amerika'da şu an da Lexus'un olduğu konumda olmak için ilk adımı atan ancak 90'ların başındaki Japonya ekonomi krizi nedeniyle bu idealini gerçekleştirememiş, çok güçlü bir ar-ge ve teknolojiye sahip olmasına rağmen bir çok ülkede (Rusya ve kuzey avrupa hariç, kendi canım ülkemde buna dahil) distribütörleri tarafından rakiplerinin karşısında ezik düşmüş bir marka.

90'ların ortasında Toyota-Komatsu motor bloğunda silindir açılmasının lazer ile sağlanmasını keşfettiğinde (dünyada ilk seri üretim olarak ZZ serisi motorlarda kullanılmıştır), Mazda da bir fikir türedi ve motor bloğunda metal alaşımın yanı sıra seramik kullanmayı, lazer kesim sayesinde silindirlerin daha hassas kesilebileceği ve alaşım içerisindeki seramiğin dağılmayacağını düşündü.

Prototip olarak o zamanlar geliştirme aşamasındaki Amerikada efsane olan Miller Cycle çevrimli 2.3 litrelik Xedos (Mazda Millenia) motorunu kullandılar, pistonlar ve motor içerisindeki hareketli parçalar da, geliştirilen metal-seramik alaşımı kullandılar ve prototipi bir dizi teste tabi tuttular.

Miller Cycle atmosferik bir motorun supercharge tarzı çok daha fazla hava alarak çalışmasına yarayan bir teori ancak motor ısısının da bir o kadar yükselmesini sağlıyordu,ayrıca alaşım içerisindeki seramiğin yüksek ısıda form değiştimesini engelleyen özel bir yağ gerektiriyordu (Nippon Oil ile birlikte günümüzde daha yeni kullanılan API SM standartlarında geliştirdiler) bunca eksi etmene rağmen eldeki sonuç 1.ooo.ooo (birmilyon) kilometrede silindir içerisindeki aşınma 0.01'di, bu o zaman için inanılmaz birşeydi.

Bu motorun bu alaşım ile kullanıma sunulmamasının en büyük sebebi o şartlarda ki üretim ve kullanım (özellikle özel bir yağ gerektirmesi) maliyetlerinin yüksek oluşundandır, ancak millercycle teknolojisini es geçmemiş ve kullanıcılarına atmosferik bir motorda supercharge gücü sunan motoru kullanma fırsatını yaratmıştır.

Ayrıca wankel (rotary) motor Formula 1 kullanımı (düz pist yarışları) için dizayn edilmiş küçük hacimlerde inanılmaz devir ve güç üreten ancak tork üretimi düşük ve yağlama ve soğutma konusunda sıkıntılı bir motordu (RX7'de hala bazı zorunlar mevcut RX8'de birçoğu giderilmiş), Mazda bu teknolojiyi de birçok teknolojiyi olduğu gibi (solar sunroof, geri tork iletimli şanzıman, tork bandı değiştirilebilen sıralı motor vs. vs.) öksüz bırakmayarak günümüze kadar taşıdı.Ar-ge ile sorunlarını ve eksi yanlarının birçoğunu giderdi ve kullanıcılarına sundu.

Mazda benim gözümde sırf teknolojiyi tam anlamı ile kullanıcılarına sunması ile bile bambaşka bir markadır, standart (Mazda 2-3-5-6) modelleri haricinde hala daha (örneğin CX serisinde Sky Active) geleceğin teknolojilerini şimdiden sunan nadir bir markadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #77 : Mayıs 27, 2013, 23:18:37 »
geçer tabi
bmw pahalı masraflı kaba saba alaman hanzosu
Kemal abi naptin sen almanlara aman laf etme kendini tartışmanın ortasında bulursun sonra. Alamancı kardeşler ağız actirmiyorlar bisey söylersen fanatik oluyorsun sonrada:D
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota ile Mazda
« Yanıtla #78 : Mayıs 28, 2013, 14:02:04 »
Bu güzel bir şey :)
Ne keyif yapılır şu mevsimde. :) 10 yaş gençleştirme etkisi var bunun. :P