0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yunus bey ben olmaz imkansız demiyorum . Ama sizinde bir araçta sorun olmuş diye markayı kötülemeniz yanlış . Siz sorunlu bildiğiniz için kötülemiş olabilirsiniz ama mazda sizin bildiğiniz gibi bir araç değil . Mazda genel olarak baktığımızda şu an toyota dan çok daha sorunsuz bir araç . Dediğiniz gibi arkadaşınızın aracında yaşanan sorun ya kullanıcı hatası yada usta o aracın dilinden anlamadığındandır belkide fabrika hatasıdır sonuçta mazda da kul yapısı ürettiği araçların içinde milyonda birde olsa sorun çıkacaktır . Ama genele baktığımızda mazda sorunsuzluk bakımından diğer japonlarla aynıdır hatta 1 kalem üstündür diyebilirim . Bahsettiğiniz 626 ların modeline denk gelen corollalar gerçekten sorunsuzlukta bir numara ama biz eskiye değil şimdiye bakarsak mazda 3 şu an güncel corolla dan sorunsuzluk anlamında bana göre 1 tık üstün gözüküyor . Usta konusunda ise bilmediğim için bir şey diyemem ama ben bugüne kadar mazdaya sorunlu muamelesi yapan usta görmedim .
usta dediğiniz adam bu arabayı sat kurtul demez usta adam o arabayı adam eder eğer usta ise hep aynı modelle mi geliyor o ustaya kronik bir arızamı yoksa her gün başka bir sorunla mı bence usta var BİR USTA var usta olmayan bir yerde usta olmak çok iyidir ıst da bostancı ataürk levent ve topkapı sanayilerinde ben ustalık üstüne kimseyi koyamam
Bu dünyada milyonda bir hata ile uretilen bir urun ya yoktur yada iki elin parmaklarını gecmez, ya kardesim mazdayı falan kotuledigim yok banane mazdadan sanki hiissem var mazdada, tanık oldugum bir seyi anlattım, ve bu gercek aynen dedigim gibi, oldu birgun yolunuz giresuna düserse sizi mazda dan bıkan usta ile tanıstırırım...
Yunus bey ilk mesajımda alıntı yaptığım yorumlarınıza bir bakın isterseniz . Ben size mazdayı kötüleyemezsiniz demiyorum . Siz mazdayı ama bilerek ama bilmiyerek kötülediniz zaten şu an onun için tartışıyoruz . Bilmeden kötülediyseniz bir şey dediğim yok zaten bilerek kötülediğinizi düşünmüyorum . Sadece demek istediğim mazda sizin bildiğiniz gibi sorunlu 5 para etmez bir araç değil . Tasarımıyla olsun yol tutuşu ile olsun diğer japonlarla aynı kalitede hatta bazı yönlerde daha iyi bir araç kötü yönleride var mesela Türkiye için 2. eli pek parlak değil ama bu sebep bu markayı kötülemek için yetmez Mesajımıda size karşı değil sadece araç alımında karar verecek arkadaş veya arkadaşlar doğru karar versinler diye yazdım sonuçta bunları okuyanlar ona göre araç tercihinde bulunuyorlar ve yanlış bilgilerle yapılan tercihlerden pişman olmalarını istemem .
Nebi Bey kusura bakmayın, yazdıklarınız cok devrik ve iç içe girmiş cümlelerden oluşmuş, biraz imla kurallarına dikkat edersek daha iyi anlaşabilriz. Yani anlamadım
Öncelikle çok güzel bir konu olmuş, diğer taraftan; çok değerli yorumların yanında, ilginç! olanlar da var.Japon üreticiler ve başlarda Sakichi Toyoda( Toyota Production System) in temellerini bir tezgah ile(Type G Toyota power loom) atmıştır. Buradan gelişen sistem ise Jidoka olmuştur(otonomasyon). Bu ise; Poka Yoke den( hatanın tespiti ve önleme) farklı olarak, hatanın tespitinin otomasyonudur. Yani sistemin hatayı önleme için geliştirilen sistemlere(yine sektörden Japon mühendislerin araştırma ve çalışmalarıyla) hatanın tespitinin büyük oranda garanti altına alınmasını sağlayan sistemler geliştirmişlerdir. Toyoda ailesi bu ve benzeri süreçlerin geliştirilmesinde akıllıca bir yol izleyerek, kalite hedefleri doğrultusunda sistem geliştirebilecek uzmanları, bakış açısına sahip kişileri kadrosuna katmak olmuştur. Mazda'dan Shingo bunlardan birisidir. Yine mühendis Ohno 'nun da,(Eiji Toyoda ile) kitle üretimden, yalın üretime geçmekte geliştirdikleri sistemler ile önemli katkıları olmuştur. Ancak bu üretim sistemleri artık bir çok üretici tarafından uygulanmaktadır. Diğer yandan; üretim miktarı arttıkça, kalite ranjında açılma olması çok anormal değildir. Sonuçta hiç bir makina ve hiç bir işçi birbirinin tıpatıp aynısı değildir. Bu üretim sistemleri, yaklaşımları[hepsinin temelinde müşteri memnuniyeti ve karlılık artışı(muda: israf önlenerek)] sonucunda dünyanın en karlı otomotiv üreticisinin Toyota olması kimseyi şaşırtmsmalıdır. Zaten hedef bu idi ve tüm çalışmalar bunun için yapıldı. Ancak karlılık ile satış, sorunsuzluk ile sağlamlık bazen karıştırılabilmektedir. Genel arıza tespit anketlerine tam katılmamakla beraber, veri olarak bunlara itibar etmekten başka bir yol yoktur. Buna göre, bildiğim kadarı ile Mazda en sorunsuz otomotiv üreticilerinden birisi. Toyota da iyi bir yerde ancak büyümeden çok, genişlemenin sıkıntılarını çekiyor gibi, kendi geliştirdiği felsefeye uygun olmayarak.Ayrıca, artık markaların saf üreticileti de yok, araçlar ortak parçalar ya da uzman parça üreticilerinin ürünlerini kullanabiliyor, karlılık rekabetinden dolayı. Bu konuda yazılacak çok ve detaylı nokta olmasının yanında, firmaların hedeflerine de bakmak gerek. Mazda, acaba Toyota kadar araç satmak istiyor mu? Bir aracın yollarda çok görünmesi ya da az görünmesi bazı noktaların gözden kaçmasına neden olmamalı.Tüm bunların yanında; emin olun, 200.000 km bakım istemeyen, sorunsuz vs araçlar yspmsk ta teknolojik olarak mümkün ancak bu ticari açıdan rasyonel olmaz...
yunus bey usta kişi arabanın ne tür arıza verdiğini bunu yapan insandırsizin usta gibi bu arabyı sat kurtul demezıst da olan ustalar atatürk sanayi bostancı sanayi topkapı sanayı gibi yerlerdeki ustalara arabayı gösterdiğiniz zaman bu ustalar size arabanızı sıfıra yakın araç gibi teslim ederlersizn ustanız bence kanatimce kendini geliştirememiş ustalardan klasik mantıkla hareket edenlerden gibime geliyor arızalı olan bir aracı bir kendi ustanıza gösterin birde başka bir ustaya bakın bakalım sonuçlarına yola ya kendi ustanzla çıkarsınız yada başka bir ustanız olmuş olur.umarım bu sefer anlatabilmişimdir.
Benim nedense subaruya karşı daha farklı bir sempatim var.japon denince 4x4 ustası subaruyu atlamak olmaz