Gönderen Konu: 2008 1.4 D4D Otomatik Dizel Yaris Sol  (Okunma sayısı 11630 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89700
  • Model Yılı: '08
  • 71 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 otomatik dizel yaris şanzıman sorunları
« Yanıtla #20 : Mayıs 24, 2013, 08:49:28 »
zaman ayırıp tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler,
paylaştıkça daha kısa sürede daha çok şey öğrenir, yeni şeylere daha fazla zaman ayırabiliriz,
insan makinayı sevince anlamaya, anladıkça da öğrenmeye başlıyor,
yol yaptıkça daha çok şey öğreneceğiz inşallah.
Bu arada kompresyonla durma konusunda Tekin bey'e katılıyorum zira sistem yanlış ölçmüyor ise ayağınızı gazdan çektiğiniz anda gösterge "0" litreye düşüyor ve insanın yüzünü sıcak bir tebessüm kaplıyor :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2008 otomatik dizel yaris şanzıman sorunları
« Yanıtla #20 : Mayıs 24, 2013, 08:49:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 otomatik dizel yaris şanzıman sorunları
« Yanıtla #21 : Mayıs 24, 2013, 09:33:05 »
...sistem yanlış ölçmüyor ise ayağınızı gazdan çektiğiniz anda gösterge "0" litreye düşüyor ve insanın yüzünü sıcak bir tebessüm kaplıyor :)

Tüketim 0.1L/100km'nin altında olduğundan böyle göstermek zorunda kalıyor, tüketimin 0. olması sadece motor stop konumunda olabilir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89700
  • Model Yılı: '08
  • 71 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 otomatik dizel yaris şanzıman sorunları
« Yanıtla #22 : Mayıs 24, 2013, 09:39:06 »
O halde 2 sorum olacak izninizle

1) Yokuş aşağı olduğu için araç potansiyel enerjisi ile hareket ettiğinden motor gerçekten de "0" yakıt ile gidebilir, motorun beslenmesine gerek yok diye düşünüyorum (akü bittiğinde vurdurarak çalıştırdığımız zamanları hatırlayınca motorun dönmesine mani bir durum değil gibi gözüküyor)

2) Gerçekten "0" yapılamıyor ise o halde "rölantiden" az, "sıfırdan" çok bir değer midir kastedilen?

saygılarımla.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 otomatik dizel yaris şanzıman sorunları
« Yanıtla #23 : Mayıs 24, 2013, 09:51:21 »
Evet Tamer bey, 0.09 olabilir.

Son günlerde yapılan çalışmaları düşünün 1L/100km gibi değerler var. Ağırlık, hava ve yol direncini min düşürünce çıkan değer bu oluyor.

Çok dik uzun bir yokuş aşağı doğru motor stop 4. 5. vitesle gidilebilir ama düz bir yolda motor içine o 0.09L girmez ise araç hemen yığılır.

0.09 motorun kompresörünü ortadan kaldırmak için harcanan miktardır.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 otomatik dizel yaris şanzıman sorunları
« Yanıtla #24 : Mayıs 24, 2013, 13:00:32 »
...
Biraz önce dikçe bir yokuşta tarif ettiğiniz şekilde hemen denememi yaptım, fakat bende dediğiniz şekilde davranış olmadı ve aracım tek fren bırakmayla aynı tepkiyi yine verdi.....
Tecrubeyle sabit olduğunu belirtmiştim. O kadar alışkanlık oldu ki, bazen rampalarda kalkış öncesi çift fren işlemini otomatik yapıyorum... :)
Daha modelli bir m/m bulursanız, denemenizi tavsiye ederim. Bu tür ipuçları, servis tarafında dahi atlanan ve ya bilinip ve unutulan şeylerdir.

...
200m sonraki trafik ışıklarına gaz vermeden, viteste yaklaşmaya devam ederseniz;
Oluşan motor kompresörü ile yakıt tüketiminiz 0.L/100km olur,
Debriyaj balatasına ters yönde yük biner ama aşınması o kadar çok az olur ki belki toplamda sadece bir kaç yüz km daha çabuk bitmiş olur,
Oysa bu tip tekrarlanan binlerce sadece frenle yaklaşımlarda, fren balatalarınız çok daha çabuk eskir,
Yaklaşım süratinizi öyle bir ayarlamalısınız ki, durmak istediğiniz çizgiye, viteste ama frene sabit kıpırdamadan basarak yaklaşırsanız, şanzımanınız her sn sürekli düşen sürat ve motor devrine ayak uydurarak vites küçülterek kompresör yaparken, son bir kaç metrede tamamen duracağını anladığı için de debriyaja tam basar ve durur ama hazır 1. viteste bekler. Sizin vitesi boşa alıp tekrar E yapmanız gerekmez.
Bu arada İbrahim bey bunların güzel taktikler olduğunu belirtmiş, bunlar benim nasıl araç kullandığım ve taktiklerim değil.
Bu sistemin nasıl çalıştığını sizlerle paylaşmamdır.
Teoride Sizin anlattığınız şekilde gerçekleştiğini biliyorum ve Size katılıyorum.
Hatta ; Aracı ilk aldığımda, trafik ışıklaklarına yaklaşırken, nerdeyse son anlara kadar fren kullanmadan manuel vites düşürerek aracı motor freni ile
yavaşlatıyordum. (çalıştığım firmada tam otomatik 8 ileri tiptronik A6 var, onu bazen kullanıyorum ve onunla bu hareketi yapıyorum, çok hoş oluyor vites küçülterek hız düşürmek)
Ancak ; M/M sorunları ve bakım/tamir maliyetlerini öğrendiğimde ve forumlardaki yorumları okudukça, M/M elektronik ve mekanik aksamlarını yormamak adın, frenle durmaya yöneldim. Motorun kompresyonunu olumsuz etkilediğini biliyorum, sakıncalı olduğunuz da farkındayım, ancak m/m tarafından olası sorunları daha geç yaşamak için böyle önlem aldığımı düşünüyorum. Yani özetle, mümkün olduğunca, m/m aksamlarının ömrünü uzatmak adına yapılan hareketler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 otomatik dizel yaris şanzıman sorunları
« Yanıtla #25 : Mayıs 28, 2013, 08:34:29 »
Tekin hocam, elbette ki elinize su dökemeyiz ama tecrübelerimi yazdım sadece. Maksat paylaşım olsun.Haklısınız, doğru tabir sizin yazdığınız gibi...Ama ne olduğunu anlamışsınız. :)
Dik yokuşlarda değil, rampalarda diye yazmışım. Rampadan kastım, az eğimli yollarda.
Tekin hocam, çift fren olayı bir arkadaşımın tavsiyesidir ve tecrübeyle sabittir. Ayağı frenden çekince, araç kavrama yapmaya başlar, ancak eğimi bilemediği için, eğim varmış gibi başlangıçta yüksek kavrama yapmaz ve araç geriye hızla kayar. Çift fren yaparak, araca, rampada olduğumuzu bilgilendiriyoruz ve daha yüksek bir kavrama ve devir yükseltmesini ipucu veiryoruz.
Siz de kendi aracınızda deneyin, eğer olmuyorsa, daha yeni model M/M  araç bulun ve deneyin. Anlattığım gibi olduğu göreceksiniz. Dilerseniz Çorlu'ya buyrun, misafirim olun, sizinle Tekirdağ köftesi yeriz, sohbet eder kaynaşırız, benim arabada bol bol deneriz. :)
Yaklaşık 23 yıldır motorlu araç kullanıyorum. Kamyon, kamyonet, minibüs, cip ve en az 7-8 değişik model marka otomatik/manuel araç kullandım ve hiç heyecen yaptığımı hatırlamıyorum. Özellikle kendi aracımla eğimli yollarda da heyecan yapmıyorum. :)

Bir de bu hususta ne düşünüyorsunuz.
Örneğin 200-300 mt sonra trafik ışıkları var ve kırmızı yanıyor. Vitesi boşa atmadan frene basarsak, araç ışıklara gelip durana kadar, vites küçültüyor ve vites değiştirme sarsıntıları bariz hissedliyor. Bu durum, vites değişimleri anında balatanın aşınmasına sebep oluyor.
Ben, ışıklara 300mt kala kırmızı ışık gördüğümde, vitese boşa alıp, fren ile arabayı durduruyorum. Bu olay, belki fren balataların daha hızlı aşınmasına sebep olur, ancak balatanın daha yavaş aşınmasına sebep olur.



Levent abi bunu hiç denememeiştim ama bu yazını okuyunca denedim ve evet dediğin gibi çift fren yapınca araç geri kaymayacak kadar kavrama yapmaya başlıyor şahane oldu bu bilgi :D  eşim artık rahat edecek rampalarda

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 otomatik dizel yaris şanzıman sorunları
« Yanıtla #26 : Mayıs 28, 2013, 08:43:09 »
Levent abi bunu hiç denememeiştim ama bu yazını okuyunca denedim ve evet dediğin gibi çift fren yapınca araç geri kaymayacak kadar kavrama yapmaya başlıyor şahane oldu bu bilgi :D  eşim artık rahat edecek rampalarda
Mesut abiiiii...... :), sende pejo vardı ya...., ne zaman aldın sen Yaris? Forumdan kopmuşum.... Güle güle kullan arabanı. Allah kaza bela vermesin.
Paylaşımımın işe yaradığına sevindim. :)
Rampada geri kaçırma, kadın sürücülerin gerçekten zorlandığı bir olay. Eski bir abimiz Honda jeep almıştı (hangi model hatırlamıyorum) onda da m/m vardı.
Abimizin hanımı, aracı 2-3 defa ışıklarda geri kaçırmış ve arabadan soğumuş. Ben de o aralar corolla'yı almıştım ve bu ipucunu başka bir forumdaki paylaşımdan okumuştum. Söyledim abimize, o da eşini bu özelliği kullanmaya öğretti. Hala kullanıyorlar honda'yı. Oysa ki bir ara sırf geri kaçırma olayından dolayı satmaya düşünüyorlardı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 otomatik dizel yaris şanzıman sorunları
« Yanıtla #27 : Mayıs 29, 2013, 12:39:17 »
Mesut abiiiii...... :), sende pejo vardı ya...., ne zaman aldın sen Yaris? Forumdan kopmuşum.... Güle güle kullan arabanı. Allah kaza bela vermesin.
Paylaşımımın işe yaradığına sevindim. :)
Rampada geri kaçırma, kadın sürücülerin gerçekten zorlandığı bir olay. Eski bir abimiz Honda jeep almıştı (hangi model hatırlamıyorum) onda da m/m vardı.
Abimizin hanımı, aracı 2-3 defa ışıklarda geri kaçırmış ve arabadan soğumuş. Ben de o aralar corolla'yı almıştım ve bu ipucunu başka bir forumdaki paylaşımdan okumuştum. Söyledim abimize, o da eşini bu özelliği kullanmaya öğretti. Hala kullanıyorlar honda'yı. Oysa ki bir ara sırf geri kaçırma olayından dolayı satmaya düşünüyorlardı.


Levent abi baya geride kalmışsın o halde :D yarisi alalı 6 7 ay oluyor :D jant yay led gündüz farı çalışması kol dayama bagaj aydınlatma birsürü iş yaptım yine :D


burdan bakabilirsin abi :)  http://www.cardomain.com/ride/4008460/2012-toyota-yaris/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 otomatik dizel yaris şanzıman sorunları
« Yanıtla #28 : Mayıs 29, 2013, 14:33:11 »
Levent abi baya geride kalmışsın o halde :D yarisi alalı 6 7 ay oluyor :D jant yay led gündüz farı çalışması kol dayama bagaj aydınlatma birsürü iş yaptım yine :D
burdan bakabilirsin abi :)  http://www.cardomain.com/ride/4008460/2012-toyota-yaris/
Yaparsın bilirim. Gündüz farı led çalışmanın detayları var mı bir yerde. Bakmak isterim. (bi de koltıkların altına led çalışması yap, çok iyi oluyor, tavan lambası ile paralel yanıyor)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89700
  • Model Yılı: '08
  • 71 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 otomatik dizel yaris şanzıman sorunları
« Yanıtla #29 : Haziran 04, 2013, 09:54:01 »
Levent abi baya geride kalmışsın o halde :D yarisi alalı 6 7 ay oluyor :D jant yay led gündüz farı çalışması kol dayama bagaj aydınlatma birsürü iş yaptım yine :D


Fotolara baktım, çok şık olmuş, güle güle kullanın Mesut Bey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89700
  • Model Yılı: '08
  • 71 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 otomatik dizel yaris şanzıman sorunları
« Yanıtla #30 : Temmuz 03, 2013, 16:47:25 »
Sanırım şanzımanınız MMT/MM, motorunuz diesel olduğuna göre ve eğer düz satıhtaysanız, ayağınızı frenden çektiğinizde, rölantide dahi üretilen yüksek tork ile hareket edebiliyor olmanız gerekir.

Eğer araç hareket etmekte zorlanıyorsa, lastik hava basınçlarınız oldukça düşük olabilir!

Dolayısiyle iki araç arasında biraz daha sakin davranarak aracınızın kendi kendine hareket etmesini bekleyiniz.

Sorun hala devam ederse, yetkili servisinizde kalibrasyon yaptırınız.


80.000 km. bakımda belirttiğim hususla ilgili olarak mmt şanzumana kalibrasyon ayarı yapıldı ve harika oldu.
İşte budur, ayağımı frenden çeker çekmez ister ileri ister geri viteste olsun artık hareket ediyor  :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89700
  • Model Yılı: '08
  • 71 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 otomatik dizel yaris şanzıman sorunları
« Yanıtla #31 : Temmuz 03, 2013, 17:08:53 »
1. Rampada kalkış yaparken aracı geri kaçırmamak için, ayağınız frendeyken, hafif ayağınızı alın (geri kaçmayacak kadar) sonra tekrar basın.
Sonraki frenden ayağınızı aldığınızda, kavramayı daha hızlı yapıyor ve araç geri kaçmıyor. M/M olan araçla da eğim kontrolü yok, ancak bu çift fren tekniği ile,
aracı geri kaçırmadan, rampada kalkış yapabiliyorsunuz.


Deniyorum fakat, eğer bir şeyleri yanlış yapmıyorsam 2008 D4D MMT Yaris Sol bu özelliği desteklemiyor :olmamış:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89700
  • Model Yılı: '08
  • 71 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 1.4 D4D Otomatik Dizel Yaris Sol
« Yanıtla #32 : Temmuz 04, 2013, 09:45:00 »
Dün aracımı 80.000 bakım için yetkili servise götürdüm.
80.000 bakımın ağır bir bakım olduğunu daha önceden de söylemişlerdi. Dolayısıyla başıma gelecekleri bilerek randevumu aldım :)
Öğlen bıraktığım aracımı akşam üzeri teslim ettiler.

Yapılan işlemlere gelince;
Yağ Filtresi
Hava Filtresi
Yakıt Filtresi (Filtre için epey pahalı bir fiyatı var)
Polen filtresi
Motor Yağı (10W40)
şanzıman yağı
MMT şanzıman kalibrasyon (Harika oldu, dünya varmış dedirtti  :alkis:)
Diğer aksamların kontrolü, sarf malzemeleri ve işçilikler

Ücret 680 TL

40.000 ve katları ağır bakımdır diye duymuştum. Dolayısıyla bundan sonra sadece ağır bakımları yetkili servislerde diğerlerini ise özel servislerde yaptırmak gibi bir düşüncem var, zira daha ekonomik olacağı su götürmez :) Siz ne dersiniz?

Bu arada bir sonraki yağ değişimini sormayı unuttum, forumda her 10.000 km.de bir diye okuyorum ama doğru mudur? Ezbere iş  yapmayalım sonra!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 1.4 D4D Otomatik Dizel Yaris Sol
« Yanıtla #33 : Temmuz 04, 2013, 17:26:53 »
2008 1.3 benzinli yaris 29.06 yapılanlar ve ucret;
yağ
yağ filtresi
hava filtresi
polen filtresi
157 tl.kayseri aksoy.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89700
  • Model Yılı: '08
  • 71 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 1.4 D4D Otomatik Dizel Yaris Sol
« Yanıtla #34 : Nisan 24, 2014, 11:09:09 »
Uzunca bir aradan sonra herkese selamlar,

Dün başıma gelen bir olayı anlatmak istiyorum. Karşıya geçip aracı park ettikten yaklaşık 2 saat kadar sonra marşa bastım, tuhaf uyarı sesleri ve sönük gösterge lambalarını görünce tamam dedim akü bitmiş herhalde ama açık unuttuğum bir şey de yokken bir anlam veremedim.

Ona rica buna minnet derken nafile, kimseden takviye kablosu bulamadım, kaldı ki önceki aracımda bir gün bile eksik etmediğim bir parçaydı ama bunda atladım işte. Uzunca bir süre sonra telefonla bulabildiğim bir taksiden rica ettim, 50 TL'ye el yapımı takviye kablosu ile aracı çalıştırdık ve yola koyulduk.

Giderken tuhaflıklar dizboyu, göstergeler gidip geliyor, direksiyon Renault Toroslardan daha ağır, vites arada düşüyor vs. Herhalde şarj yok dedim, manuele alayım da belki daha az akü harcar diye bu şekilde devam ettim. Sarıyerden çıktım, çok şükür karşıya da geçtim, tam İdealtepe'de herşey durdu. Çekici çağırdım, İdealtepe'den Pendik'e 200 TL ücret aldılar.

Buradan çıkarılacak derslere gelince;

*Takviye kablosunu aracınızdan eksik etmeyin, hayat kurtarır.
*Aylar önce bir kez daha marş basmamıştı, küçük belirtileri bazen büyütüp tedbir alın. 5 seneyi doldurmuş aküyü değiştirmek daha ucuza gelecekti.
*Yol yardımı hizmetleri ile ilgili olarak kasko olayını bir kez daha düşünmekte fayda olabilir.
*Trafik sigortalarında çekici hizmeti verenler de oluyormuş poliçe zamanınız geldiği zaman göz önünde bulundurmakta fayda var.

İyi forumlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89700
  • Model Yılı: '08
  • 71 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 1.4 D4D Otomatik Dizel Yaris Sol
« Yanıtla #35 : Nisan 25, 2014, 20:00:36 »
Sıkıntının tamamı akünün boşalması ve ömrünü doldurmasıymış. Şarjla ilgiili herhangi bir sorun  olmadığını söylediler.

Akü 225 TL
90.000 bakıma yaklaştığından onu da yaptırdım, toplamda 700 küsur bir rakamı buldu.

Toyota Asistan yol yardımı uygulamasını yeni duydum ve faydalı bularak 70 TL ücretle satın aldım. Çekici vb. tüm yolda kalma durumlarını kapsıyormuş, başıma geldiği için bana cazip geldi.

İyi forumlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota aşktır...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '11
  • 17 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 1.4 D4D Otomatik Dizel Yaris Sol
« Yanıtla #36 : Nisan 29, 2014, 13:51:15 »
toyota yol asistanı yaptırıyorum her yıl 70 tl gibi bir ücreti var yıl boyunca yetkili servise ücretsiz çekim işlemi var.
ayrıca mevcut arıza durumunda ilk önce usta geliyor eğer usta arızayı gideremezse çekici ile aracınız ücretsiz servise çekiliyor.
bence ne zaman lazım olacağı belli olmayan böyle güzel bir hizmet için fazla bir para değil.
kızımın gümüşü
o bizim ailemizin bir ferdi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 711 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 1.4 D4D Otomatik Dizel Yaris Sol
« Yanıtla #37 : Nisan 29, 2014, 13:59:09 »
akü öyle bir anda bitermiymiş :) geçmiş olsun. sanayide okadar elektrikçide çalıştım hiç böyle göstergelerin sönmesi gibi bir durum görmedim :) yani devir 1000 in üzerindeyse zaten altarnatör bütün sistemi besliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 1.4 D4D Otomatik Dizel Yaris Sol
« Yanıtla #38 : Nisan 29, 2014, 14:06:57 »
toyota yol asistanı yaptırıyorum her yıl 70 tl gibi bir ücreti var yıl boyunca yetkili servise ücretsiz çekim işlemi var.
ayrıca mevcut arıza durumunda ilk önce usta geliyor eğer usta arızayı gideremezse çekici ile aracınız ücretsiz servise çekiliyor.
bence ne zaman lazım olacağı belli olmayan böyle güzel bir hizmet için fazla bir para değil.

Bence gereksiz Toyota yolda bırakmaz kolay kolay. ;)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota aşktır...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '11
  • 17 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 1.4 D4D Otomatik Dizel Yaris Sol
« Yanıtla #39 : Nisan 29, 2014, 14:10:24 »
Bence gereksiz Toyota yolda bırakmaz kolay kolay. ;)
kızımın gümüşü
o bizim ailemizin bir ferdi