Gönderen Konu: ısınınca çekişten düşme  (Okunma sayısı 32765 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Edeb Ya Hu"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 218000
  • Model Yılı: '02
  • 58 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
ısınınca çekişten düşme
« : Nisan 27, 2013, 11:03:46 »
Günaydın efendim. Forumda arama yaptım ama tam olarak aradığımı bulamadım. Aracım ısındıktan sonra bariz bir şekilde çekişten düşüyor ve yakıt da ciddi derecede artıyor. Hafif bir yokuşta dahi kalkışta zorlanıyor defalarca gaz vermek zorunda kalıyorum.

1. Forumda araştırma yaptığımda aracın sıcak hava çekmesinden bahsediliyor. Bu sıcak hava çekme nedir ve nasıl bertaraf edilir? Sıcak hava çekmesi yakıtın artışına neden olabilir mi?
2. Baskı balatadan olabilir mi?
3. Ayrıca 195/60/15 olan lastikleri 195/65/15 olarak yazlıkları taktırdım. bu çekişi ve yakıtı etkiler mi? (arabanın altı alçaktı bulunduğum ilçenin yolları çok kötü bundan dolayı 195/65/15 taktım.)

Soruları size sormamın sebebi bulunduğum yer en yakın sanayiye 200 km uzaklıktadır. Araç 2002- 194000- sol modeli...
"Bu âlem-i fânîde ne mîr ü ne gedâyız
Âlâlara âlâlanırız pest ile pestiz."
                                                Bağdatlı Ruhi

Toyota Club Türkiye

ısınınca çekişten düşme
« : Nisan 27, 2013, 11:03:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #1 : Nisan 27, 2013, 11:13:25 »
Günaydın efendim. Forumda arama yaptım ama tam olarak aradığımı bulamadım. Aracım ısındıktan sonra bariz bir şekilde çekişten düşüyor ve yakıt da ciddi derecede artıyor. Hafif bir yokuşta dahi kalkışta zorlanıyor defalarca gaz vermek zorunda kalıyorum.

1. Forumda araştırma yaptığımda aracın sıcak hava çekmesinden bahsediliyor. Bu sıcak hava çekme nedir ve nasıl bertaraf edilir? Sıcak hava çekmesi yakıtın artışına neden olabilir mi?
2. Baskı balatadan olabilir mi?
3. Ayrıca 195/60/15 olan lastikleri 195/65/15 olarak yazlıkları taktırdım. bu çekişi ve yakıtı etkiler mi? (arabanın altı alçaktı bulunduğum ilçenin yolları çok kötü bundan dolayı 195/65/15 taktım.)

Soruları size sormamın sebebi bulunduğum yer en yakın sanayiye 200 km uzaklıktadır. Araç 2002- 194000- sol modeli...
Lastik yanağını artırmak biraz daha aracı yorar ancak çok aşırı bir zorlanma var sanıyorum sizde.Bilemiyorum ama hararet göstergenizde bir yükselme var mı? Soğutma suyu ne zaman değişti? Ayrıca hava filtreniz ne durumda?
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 45800
  • Model Yılı: '11
  • 19 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #2 : Nisan 27, 2013, 11:24:00 »
Allah yardımcınız olsun,
1.sorunuz hakkında bilgim yok.
2.sorunuz için araba soğukkende yapması gerek diye düşünüyorum.
3.Etkiler ama sizin bahsettiğiniz kadar değil.
araba lpg li mi. eğer lpgli ise ve bu söylediklerinizi lpgde yapıyorsa benzinde deneyin.iyi günler
Hayatın km'sini hergün sıfırla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Edeb Ya Hu"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 218000
  • Model Yılı: '02
  • 58 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #3 : Nisan 27, 2013, 12:50:01 »
Araçta LPG yoktur. Araç soğukken gayet canavar gibi.
"Bu âlem-i fânîde ne mîr ü ne gedâyız
Âlâlara âlâlanırız pest ile pestiz."
                                                Bağdatlı Ruhi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #4 : Nisan 27, 2013, 12:58:39 »
Motor sıcaklığı normal seviyede mi? Antifriz karışım dereceniz doğru mu?

Egzos dumanı var mı? varsa ne renk?

Bilgisayara bağlanıp zengin/fakir karışım olup olmadığına baktırmanız lazım, sensörlerde sorun olabilir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #5 : Nisan 27, 2013, 13:00:11 »
Motor soğukken jikle motor devrini yüksek tutmakta ve çekiş problemi yaşamadığınız hissi duymaktasınız.

Lastik yanağını kalınlaştırmanın avantajı, konfor artışıdır fakat dez avantajı tork kaybıdır.

Orjinal ebadınıza dönüş yaparak bu problemden kurtulursunuz fakat madem yeni aldınız, eskiyene kadar kullanınız, nasıl olsa çok kötü yollarda tork fazlalığı pek işinize yaramayacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Edeb Ya Hu"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 218000
  • Model Yılı: '02
  • 58 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #6 : Nisan 27, 2013, 13:12:37 »
Motor sıcaklığı normal sıcaklık göstergesi hep ortada... Fan çalışıyor.
Duman yok...
"Bu âlem-i fânîde ne mîr ü ne gedâyız
Âlâlara âlâlanırız pest ile pestiz."
                                                Bağdatlı Ruhi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #7 : Nisan 27, 2013, 15:19:15 »
Hocam aracınızı baskı balatasında sorun var yüksek ihtimal bitik .Bitik baskı balata araç sogukken çekiş ve gidişte sorun olmaz araç ısındıktan sonra debriyaj kavraması yükselir ama sizin ayagınız alıştıgı için size normal gelebilir.rampalar kalkmak zorlaşır araç bagırır ama gitmez zorladıkça araç çekişi düşer sebebi ise baski ile balata yüzeyi tam birbirine yapışmadıgı için kaçırma sebepli sürtünme oluşur buda zaten bitme noktasındaki balatayı haddinden fazla ısıtır bu ısınma kavramayı ve çekişi ciddi anlamda zayıflatır .Siz istedigniz hıza ulaşmak için fazladan gaza basarsınız araç geç ivmelenme yaptıgından yakıt sarfiyatını hayli artar .İyi bir ustaya aracı gösterin veya çok dik bir rampada durun araç ta 3-4 kişi mümkünse arkada otursun araçla rampada el freni olmadan kalkmaya çalışın gazı hayli faz verin araç kalkmıyor geri kaçıyor ise baskı balata bitiktir, araç kalkmaya çalışıyor hatta ciddi bir patinaj çekiyorsa çok iyidir hafif bir patinaj ile yavaş yavaş hızlanıyorsa bitmesine ranak kalmışl demektir.

sorun bence bu başka yerde aramaya gerek yok .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota Corolla 1.6 elegant A/T
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #8 : Mayıs 02, 2013, 13:31:26 »
Merhaba eğer aracınızın debriyajı kaçırmıyorsa kesinlikle supap ayarlarınızı kontrol ettirmeniz gerekiyor ısındıktan sonra aracın eksoz çıkışının düzenli buhar halinde çıkması gerekiyor. elinizi egsoza koyduğunuzda pap pat vurur bir his yapıyorsa supap ayarlarınız sıkı demektir. birde stop ederken kendi kendine çalışıyormu 2-3 saniye?
Today Tomorrow  E15 :)
0w20 Petronas

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir memleket gibidir gemi...
    • 9GAG - Just For Fun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #9 : Mayıs 02, 2013, 14:12:38 »
Sıcak hava çekme problemi ise genel olarak açık hava filtresi takılan araçlarda karşılaşılan bir durum, aracın orjinal halinde böyle bir sıkıntı olacağını sanmıyorum açıkçası.

"Hafif bir yokuşta dahi kalkışta zorlanıyor, defalarca gaz vermek zorunda kalıyorum" demişsiniz. Bu bir balata kaçırma belirtisidir genel olarak.

Lastik konusuna açıklık getirmek gerekirse;
Eğer dikkatli bir sürücüyseniz 195/65/15 lastikle konforunuzun arttığını farkedeceksiniz, hız kodu olarakta T olması bu yönde avantaj sağlayacaktır.
Dezavantaja gelecek olursak, yakıt tüketiminiz bir miktar artış gösterecektir. Ayrıca dikkat edilmesi gereken husus ise hız göstergeniz 100km/sa gösteriyorsa 103km/sa ile yol alıyor olacaksınız, radarlara dikkat.
Beşiktaş JK Kongre Üyesi - TMMOB JMO Üyesi - Beşiktaş'ın Şövalye Ruhlu Semt Çocuğu - Bahriyeli

'06 Corolla HB 1.6 16V VVT-I Sol Spec. (SR + CC)  A/T - /////ALPINE PMX-F640 SBE-1243BR SPG-17CS SXE-1325S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #10 : Mayıs 02, 2013, 14:31:13 »
Günaydın efendim. Forumda arama yaptım ama tam olarak aradığımı bulamadım. Aracım ısındıktan sonra bariz bir şekilde çekişten düşüyor ve yakıt da ciddi derecede artıyor. Hafif bir yokuşta dahi kalkışta zorlanıyor defalarca gaz vermek zorunda kalıyorum.

1. Forumda araştırma yaptığımda aracın sıcak hava çekmesinden bahsediliyor. Bu sıcak hava çekme nedir ve nasıl bertaraf edilir? Sıcak hava çekmesi yakıtın artışına neden olabilir mi?
2. Baskı balatadan olabilir mi?
3. Ayrıca 195/60/15 olan lastikleri 195/65/15 olarak yazlıkları taktırdım. bu çekişi ve yakıtı etkiler mi? (arabanın altı alçaktı bulunduğum ilçenin yolları çok kötü bundan dolayı 195/65/15 taktım.)

Soruları size sormamın sebebi bulunduğum yer en yakın sanayiye 200 km uzaklıktadır. Araç 2002- 194000- sol modeli...
3. lastik çevresinin büyümesi yere iletilen torku azaltacaktır ancak sizin ebatlarda bu çok büyük fark doğurmaz.
 2. Balatadan ise; kalkıştan itibaren bu sorun görünür. Hafif rampa yukarı, son viteste ve 60Km/s. gibi hızlarda iken gaza yüklenin, devir ile hız homojen artıyor ise balatada sorun yoktur. Ancak devir hızla artıyor faka araç hızlanmakta ağır kalıyorsa balatadan da şüphelenilebilir.
 1. Silindirlere giren sıcak hava elbet kide yakıtı arttırır, motor ömrünü düşürür(sıcaklığa bağlı olarak) vs. Benzinli motorlar 14/1 gibi bir hava/yakıt karışımı ile ideal olarak çalışır. Benzin, uygun oranda oksijen ile birleştiğinde(oksijen yakıcı gazdır) silindir içinde buji yardımı(yanıcı, yakıcı ve ateş) ile patlama(benzinli araç) gerçekleşir. Sıak hava ise hacmen soğuk olana göre geniştir. Bu da içinde barındırdığı oksijen atomu miktarını düşürür, dolayısı ile silindire giren yakıtın tamamı yanamaz(yetersiz oksijen) ve hem silindir içi patlama gücü, dolayısı ile motor gücü düşer, hem yakıtın bir miktarı yanmadan atılır.

Bunların dışında; bujiler, filtreler, sensörler, katalitik çevirici ve egzoz gibi noktalarda kontroller iyi olabilir. Filre ve bujilerin zaten orjinal ya da muadili olduğunu düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Edeb Ya Hu"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 218000
  • Model Yılı: '02
  • 58 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #11 : Mayıs 04, 2013, 19:53:59 »
Merhaba eğer aracınızın debriyajı kaçırmıyorsa kesinlikle supap ayarlarınızı kontrol ettirmeniz gerekiyor ısındıktan sonra aracın eksoz çıkışının düzenli buhar halinde çıkması gerekiyor. elinizi egsoza koyduğunuzda pap pat vurur bir his yapıyorsa supap ayarlarınız sıkı demektir. birde stop ederken kendi kendine çalışıyormu 2-3 saniye?

sübap ayarlarının sıkı olması ne demek yani iyi bir şey mi kötü mü?
Arabayı stop ederken gecikme hissi hiç yaşamadım.
"Bu âlem-i fânîde ne mîr ü ne gedâyız
Âlâlara âlâlanırız pest ile pestiz."
                                                Bağdatlı Ruhi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Edeb Ya Hu"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 218000
  • Model Yılı: '02
  • 58 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #12 : Mayıs 04, 2013, 19:56:29 »
Hocam aracınızı baskı balatasında sorun var yüksek ihtimal bitik .Bitik baskı balata araç sogukken çekiş ve gidişte sorun olmaz araç ısındıktan sonra debriyaj kavraması yükselir ama sizin ayagınız alıştıgı için size normal gelebilir.rampalar kalkmak zorlaşır araç bagırır ama gitmez zorladıkça araç çekişi düşer sebebi ise baski ile balata yüzeyi tam birbirine yapışmadıgı için kaçırma sebepli sürtünme oluşur buda zaten bitme noktasındaki balatayı haddinden fazla ısıtır bu ısınma kavramayı ve çekişi ciddi anlamda zayıflatır .Siz istedigniz hıza ulaşmak için fazladan gaza basarsınız araç geç ivmelenme yaptıgından yakıt sarfiyatını hayli artar .İyi bir ustaya aracı gösterin veya çok dik bir rampada durun araç ta 3-4 kişi mümkünse arkada otursun araçla rampada el freni olmadan kalkmaya çalışın gazı hayli faz verin araç kalkmıyor geri kaçıyor ise baskı balata bitiktir, araç kalkmaya çalışıyor hatta ciddi bir patinaj çekiyorsa çok iyidir hafif bir patinaj ile yavaş yavaş hızlanıyorsa bitmesine ranak kalmışl demektir.

sorun bence bu başka yerde aramaya gerek yok .
normal bir yokuşta arka taraf dolu iken kalkışlarda 3-4 defa gazı tazelemek zorunda kalıyorum ki toparlayıp kalkabilsin. Titreyerek kalkıyor...
"Bu âlem-i fânîde ne mîr ü ne gedâyız
Âlâlara âlâlanırız pest ile pestiz."
                                                Bağdatlı Ruhi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota Corolla 1.6 elegant A/T
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #13 : Mayıs 06, 2013, 14:31:07 »
sübap ayarlarının sıkı olması ne demek yani iyi bir şey mi kötü mü?
Arabayı stop ederken gecikme hissi hiç yaşamadım.

iyi birşey değil sübap ayarları gereğinden fazla sıkı olduğunda araç hem fazla alamaz motor içine hemde eksoz iyi tahliye edilemez buda performans düşmesine neden olur bu şikilde kullanırsanız sübaplarınız yanar ve işlevini yerine getiremez hale gelirsilindir kapağı sökülerek subaplarn değişmesi gerekir.
Today Tomorrow  E15 :)
0w20 Petronas

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #14 : Mayıs 06, 2013, 14:38:42 »
Sedat bey'in motorunun sübap ayarlarının yapılamayacağını farzederek, sıkı (yeterli aralığa sahip değil) olma ihtimalini düşünmüyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Edeb Ya Hu"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 218000
  • Model Yılı: '02
  • 58 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #15 : Mayıs 06, 2013, 19:04:35 »
Sedat bey'in motorunun sübap ayarlarının yapılamayacağını farzederek, sıkı (yeterli aralığa sahip değil) olma ihtimalini düşünmüyorum.
Bizim moturun sübap ayarı yapılamıyor mu yani tam anlayamadım da :blink:
"Bu âlem-i fânîde ne mîr ü ne gedâyız
Âlâlara âlâlanırız pest ile pestiz."
                                                Bağdatlı Ruhi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #16 : Mayıs 06, 2013, 22:19:40 »
Bizim moturun sübap ayarı yapılamıyor mu yani tam anlayamadım da :blink:

90'lı yıllardan bu yana üretilen yeni nesil motorlarda sübaplar direkt olarak egzantrik milinden tahriklenerek açılıp kapanmaktalar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota Corolla 1.6 elegant A/T
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #17 : Mayıs 08, 2013, 12:00:35 »
Bizim moturun sübap ayarı yapılamıyor mu yani tam anlayamadım da :blink:

e12 kasada kullanılan vvt i motorlarda malesef süpab ayarları yapılamıyor. yalnızca 4 af motorlarda supab ayar şimleri mevcut tu ayar yapılabiliyordu ama dedeğim gibi e12 lerde malesef bu yok silindir kapağı sökülmesi gerekiyor yapısı biraz farklı.
Today Tomorrow  E15 :)
0w20 Petronas

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Edeb Ya Hu"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 218000
  • Model Yılı: '02
  • 58 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: ısınınca çekişten düşme
« Yanıtla #18 : Mayıs 17, 2013, 16:26:28 »
Hepinize cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Sağolun
"Bu âlem-i fânîde ne mîr ü ne gedâyız
Âlâlara âlâlanırız pest ile pestiz."
                                                Bağdatlı Ruhi