Gönderen Konu: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR  (Okunma sayısı 3243 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« : Temmuz 31, 2008, 20:10:08 »
ARABAYI  ÇALIŞTIRDIĞIMDA GAZA BASMAMAMA RAĞMAN DEVİR 2000 E KADAR YÜKSELİP GERİ İNİYOR.BUNUN SEBEBİNİ BİLEN VAR MI.YOKSA BİR SORUN MU VARDIR.İLGİYE TEŞEKKÜR (2006 COROLLA)

Toyota Club Türkiye

İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« : Temmuz 31, 2008, 20:10:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« Yanıtla #1 : Temmuz 31, 2008, 20:27:28 »
Ilk calistiginda normal degil mi bu Engin Bey?

Bizde bir Kia var. Calistirir calistirmaz 1500-2000 deviri goruyor ve sonra hemen 900-1000 seviyesinde sabitleniyor.
Ben normal saniyordum...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« Yanıtla #2 : Temmuz 31, 2008, 20:35:02 »
Lütfen küçük harfle yazın.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« Yanıtla #3 : Temmuz 31, 2008, 20:46:23 »
bence normal değil, servise bi gösterin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« Yanıtla #4 : Temmuz 31, 2008, 21:32:13 »
Engin bey motor soğuk iken 2000 d/d bence normal ama arkadaşlarında bahsettiği gibi motor normal ısınma sıcaklığına geldiğinde 900 ila 1100d/d olması lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« Yanıtla #5 : Temmuz 31, 2008, 22:44:01 »
teşekkür ederim ilgilenenlere.yani araba kendini ıstmak için mi o devri görüyor.büyük harf alışkanlık kusura bakmayın dikkat ederim bundan sonra.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« Yanıtla #6 : Ağustos 02, 2008, 00:08:32 »
Engin bey. bahsettiğiniz olay tüm yeni arabalarda var. buna otomatik jikle deniyor. motor ısınana kadar otomatik olarak devir yükselerek hem aracın motorunun biran önce ısınmasına hemde hareket halinde istop etmemesine yarıyor. endişelenecek birşey yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1993 corolla gli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« Yanıtla #7 : Ağustos 02, 2008, 00:30:06 »
benim araç 93 corolla
ilk çalıştırmada motor soğukken 1500 2000 rpm arası çalışıyo
ısındıktan sonra 900 rpm oluyor
yanlız motor sıcakken tekrar çalıştırmada 900 rpm de kalıyo
kesinlikle normal
tuğrulun dediği gibi otomatik jikle
 8-)
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1993 corolla gli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« Yanıtla #8 : Ağustos 02, 2008, 00:31:02 »
yanlışlıkla  msj atarsak nası siliniyo bu arada bilen varmı ?  :-\
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« Yanıtla #9 : Ağustos 02, 2008, 07:35:36 »
tuğrul  bey gökhan bey çok teşekkürler.gökhan bey yazıdığınız yerin sağ üst köşesinde değiştir yazısı var oradan bir deneyin.slmlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« Yanıtla #10 : Ağustos 03, 2008, 01:46:32 »
ne demek efendim;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« Yanıtla #11 : Ağustos 03, 2008, 11:21:27 »
merhaba benım araç 2003 otm corolla bende ilk çaliştirmada deviri yüksek görüyorum ve biraz bekleyip haraket etmeme rağmen rölanti yüksekliğinden dolayı araçtan kötü sesler geliyo daha sonra düzleliyo  bu normailmidir sizce .otm kullanıcıları varsa lütfen yorumlarınızı bekliyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« Yanıtla #12 : Ağustos 04, 2008, 17:19:37 »
Yeni nesil yakıt besleme ve ateşleme sistemlerine sahip araçlarda, eğer hava sıcaklığı çok düşük değilse, motor çalıştıktan sonra rölanti devri azamî 1100-1200 d/d' de kalıyor. Ancak marşa basıldığında ve motor çalıştığında anlık olarak 2000-2500 d/d' leri görebilir ki bu bence normaldir. Ancak özellikle sıcak yaz günlerinde sabah marşa bastığınızda röalnti devrinin 2000 d/d seviyelerinde kalmaması gerekir diye düşünüyorum. Hatta eski işyerimdeki Opel Vectra otomobillerde bile jikle devri 1100-1200 d/d seviyesini geçmiyordu. Škoda otomobillerden de biliyorum, çok soğuk bir kış sabah marşa basıldığında devir kısa süreliğine (belki bir-iki dakika kadar) 1100-1200 d/d seviyesinde kalıyor akabinde ise rölanti devrine dönüyor. Artık jikleler de elektronik kontrollü ve zengin karışımı rölanti devrini çok çok fazla yükseltmeden bunu ayarlıyorlar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota gibi adam olmak!
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '05
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« Yanıtla #13 : Ağustos 09, 2008, 00:19:35 »
Benim 2001 corollam da ilk çalışmada 1500-2000 devir aralığında çalışıyor. Rolanti valfi-otomatik jikle bunu ayarlıyor. motor ısınınca rolanti gittikçe düşüyor. Benim aracın motor ısınınca normal rolanti aralığı 500-600 civarında.
Made in *zeync*
Always TOYOTA...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
« Yanıtla #14 : Ağustos 09, 2008, 08:55:30 »
oktay bey uğur bey ali bey teşekkür ederim