Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
Aktivasyon eposta
nız mı yok?
Aralık 07, 2025, 07:13:04
↓
Buradan sitemiz içinde arama yapabilirsiniz
Ana Sayfa
Forum
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Toyota Club Türkiye
»
Sorunlar & Çözümler
»
Genel
»
Konu:
İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Gönderen
Konu: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR (Okunma sayısı 3243 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
1 kere teşekkür edildi
İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
:
Temmuz 31, 2008, 20:10:08 »
ARABAYI ÇALIŞTIRDIĞIMDA GAZA BASMAMAMA RAĞMAN DEVİR 2000 E KADAR YÜKSELİP GERİ İNİYOR.BUNUN SEBEBİNİ BİLEN VAR MI.YOKSA BİR SORUN MU VARDIR.İLGİYE TEŞEKKÜR (2006 COROLLA)
Kayıtlı
Toyota Club Türkiye
İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
:
Temmuz 31, 2008, 20:10:08 »
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0-
Kilometre: 317000
Model Yılı: '94
14 kere teşekkür etti
33 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
Yanıtla #1 :
Temmuz 31, 2008, 20:27:28 »
Ilk calistiginda normal degil mi bu Engin Bey?
Bizde bir Kia var. Calistirir calistirmaz 1500-2000 deviri goruyor ve sonra hemen 900-1000 seviyesinde sabitleniyor.
Ben normal saniyordum...
Kayıtlı
Fe... :-)
(Gizli Üye)
TcT Teknoloji Müdürü
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 10300
Model Yılı: '23
424 kere teşekkür etti
983 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
Yanıtla #2 :
Temmuz 31, 2008, 20:35:02 »
Lütfen küçük harfle yazın.
Kayıtlı
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: B+
15 kere teşekkür etti
84 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
Yanıtla #3 :
Temmuz 31, 2008, 20:46:23 »
bence normal değil, servise bi gösterin
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Araç: ---
Kan Grubu: ---
Model Yılı: -
66 kere teşekkür etti
254 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
Yanıtla #4 :
Temmuz 31, 2008, 21:32:13 »
Engin bey motor soğuk iken 2000 d/d bence normal ama arkadaşlarında bahsettiği gibi motor normal ısınma sıcaklığına geldiğinde 900 ila 1100d/d olması lazım.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
1 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
Yanıtla #5 :
Temmuz 31, 2008, 22:44:01 »
teşekkür ederim ilgilenenlere.yani araba kendini ıstmak için mi o devri görüyor.büyük harf alışkanlık kusura bakmayın dikkat ederim bundan sonra.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
Yanıtla #6 :
Ağustos 02, 2008, 00:08:32 »
Engin bey. bahsettiğiniz olay tüm yeni arabalarda var. buna otomatik jikle deniyor. motor ısınana kadar otomatik olarak devir yükselerek hem aracın motorunun biran önce ısınmasına hemde hareket halinde istop etmemesine yarıyor. endişelenecek birşey yok.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
1993 corolla gli
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
2 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
Yanıtla #7 :
Ağustos 02, 2008, 00:30:06 »
benim araç 93 corolla
ilk çalıştırmada motor soğukken 1500 2000 rpm arası çalışıyo
ısındıktan sonra 900 rpm oluyor
yanlız motor sıcakken tekrar çalıştırmada 900 rpm de kalıyo
kesinlikle normal
tuğrulun dediği gibi otomatik jikle
Kayıtlı
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
1993 corolla gli
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
2 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
Yanıtla #8 :
Ağustos 02, 2008, 00:31:02 »
yanlışlıkla msj atarsak nası siliniyo bu arada bilen varmı ?
Kayıtlı
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
1 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
Yanıtla #9 :
Ağustos 02, 2008, 07:35:36 »
tuğrul bey gökhan bey çok teşekkürler.gökhan bey yazıdığınız yerin sağ üst köşesinde değiştir yazısı var oradan bir deneyin.slmlar.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
Yanıtla #10 :
Ağustos 03, 2008, 01:46:32 »
ne demek efendim;)
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Auris
Kan Grubu: 0+
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
Yanıtla #11 :
Ağustos 03, 2008, 11:21:27 »
merhaba benım araç 2003 otm corolla bende ilk çaliştirmada deviri yüksek görüyorum ve biraz bekleyip haraket etmeme rağmen rölanti yüksekliğinden dolayı araçtan kötü sesler geliyo daha sonra düzleliyo bu normailmidir sizce .otm kullanıcıları varsa lütfen yorumlarınızı bekliyorum
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 180
Model Yılı: '14
175 kere teşekkür etti
129 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
Yanıtla #12 :
Ağustos 04, 2008, 17:19:37 »
Yeni nesil yakıt besleme ve ateşleme sistemlerine sahip araçlarda, eğer hava sıcaklığı çok düşük değilse, motor çalıştıktan sonra rölanti devri azamî 1100-1200 d/d' de kalıyor. Ancak marşa basıldığında ve motor çalıştığında anlık olarak 2000-2500 d/d' leri görebilir ki bu bence normaldir. Ancak özellikle sıcak yaz günlerinde sabah marşa bastığınızda röalnti devrinin 2000 d/d seviyelerinde kalmaması gerekir diye düşünüyorum. Hatta eski işyerimdeki Opel Vectra otomobillerde bile jikle devri 1100-1200 d/d seviyesini geçmiyordu. Škoda otomobillerden de biliyorum, çok soğuk bir kış sabah marşa basıldığında devir kısa süreliğine (belki bir-iki dakika kadar) 1100-1200 d/d seviyesinde kalıyor akabinde ise rölanti devrine dönüyor. Artık jikleler de elektronik kontrollü ve zengin karışımı rölanti devrini çok çok fazla yükseltmeden bunu ayarlıyorlar.
Kayıtlı
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Toyota gibi adam olmak!
Araç: Verso
Kan Grubu: 0+
Kilometre: 70000
Model Yılı: '05
3 kere teşekkür etti
3 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
Yanıtla #13 :
Ağustos 09, 2008, 00:19:35 »
Benim 2001 corollam da ilk çalışmada 1500-2000 devir aralığında çalışıyor. Rolanti valfi-otomatik jikle bunu ayarlıyor. motor ısınınca rolanti gittikçe düşüyor. Benim aracın motor ısınınca normal rolanti aralığı 500-600 civarında.
Kayıtlı
Made in *zeync*
Always TOYOTA...
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
1 kere teşekkür edildi
Ynt: İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR
«
Yanıtla #14 :
Ağustos 09, 2008, 08:55:30 »
oktay bey uğur bey ali bey teşekkür ederim
Kayıtlı
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Toyota Club Türkiye
»
Sorunlar & Çözümler
»
Genel
»
Konu:
İLK ÇALIŞMADAKİ DEVİR OLAYI NEDİR