Gönderen Konu: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor  (Okunma sayısı 6012 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Bir internet sitesinde 1ZR-FAE kodlu 1.6 valvematic motordan "supercharger" desteği 132 kW (177HP) güç ve 203 Nm tork elde edildiğini gördüm. Forum üyeleri arasında bu motora bu tarz bir modifikasyon yapan varmı? Bu bir tür turbo uygulamasımı? Herhalde motoru çok zorlayan bir uygulama olmalı.

http://www.monumenttoyota.co.za/New-Vehicle-Detail.aspx?id=206
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor
« Yanıtla #1 : Nisan 16, 2013, 10:45:00 »
Aslında çokta aşırı bir zorlama yok.Çünkü 1.6 standart motoru 132 hp gücünde.Çıkarıldığı güç ise 177 hp.Yani 45 hp civarı bir artış var.Daha önce corolla tsport compressor modeli vardı mesela 1.8  225 hp gücünde.1.8 ortalama bir motor 140-150 hp civarındadır.150 hp olsa(2.0 benzinlisi bu gücü veriyor gerçi ama) 225-150 desek 75 hp fark yapar. Bir başka model düşünelim yine başka markadan vw 1.4 tsi mesela 1.4 motorun ortalama vereceği güç 80-95 hp arasıdır ortalama.Turbo ile 122 hp ve 160 hp lik versiyonları var.160 hp olan için konuşursak 160-100 dersek 60 hp artış var.Şimdi karar sizin normal mi değil mi?  :)
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor
« Yanıtla #2 : Nisan 16, 2013, 10:49:09 »
Paylaştığınız linkte, 0-100 9,31 yazıyor. 132 bg'lik Auris zaten 10saniyede çıkıyor 100'e bence bu siteye pek riayet etmemek gerek.Yanlışlar var.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor
« Yanıtla #3 : Nisan 16, 2013, 10:50:23 »
Aslında çokta aşırı bir zorlama yok.Çünkü 1.6 standart motoru 132 hp gücünde.Çıkarıldığı güç ise 177 hp.Yani 45 hp civarı bir artış var.Daha önce corolla tsport compressor modeli vardı mesela 1.8  225 hp gücünde.1.8 ortalama bir motor 140-150 hp civarındadır.150 hp olsa(2.0 benzinlisi bu gücü veriyor gerçi ama) 225-150 desek 75 hp fark yapar. Bir başka model düşünelim yine başka markadan vw 1.4 tsi mesela 1.4 motorun ortalama vereceği güç 80-95 hp arasıdır ortalama.Turbo ile 122 hp ve 160 hp lik versiyonları var.160 hp olan için konuşursak 160-100 dersek 60 hp artış var.Şimdi karar sizin normal mi değil mi?  :)

Hep aynı hatayı yapıyoruz, mühendislikte ve ticarette yüzdesel hesaplama yapılır, rakamların çok ufak göründüğü yerde yüzdeler çok çok yüksek olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '07
  • 9 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor
« Yanıtla #4 : Nisan 16, 2013, 10:51:29 »
160Nm torktan 203Nm ye. Çok güzel olsa gerek. Tr de uygulayan varsa ciddi ciddi düşünürüm.
3) 2020 Peugeot 3008 1.6 Active Life Prime Ed., 2007 Toyota Yaris 1.0 Terra
2) 2012 Avensis Elegant Extra, 2012 Auris 1.33 Comfort
1) 2005 Focus Collection 1.6i HB.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor
« Yanıtla #5 : Nisan 16, 2013, 10:56:11 »
160Nm torktan 203Nm ye. Çok güzel olsa gerek. Tr de uygulayan varsa ciddi ciddi düşünürüm.
Bu işlemi sonradan uygulamak hem zor hemde emin olun şuanki aracınızı satıp harcayacağınız parayıda eklerseniz elde edeceğinizden daha güçlü bir araç alabilirsiniz. Motorun bütün aksamlarının güçlü olanlarıyla değiştirilmesi,daha iyi bir soğutma ve fren sistemi,aktarma organları, egzoza kadar komple elden geçmesi gerekiyor.Kimse aracın gitmesini ancak istediğinizdede duramamasını istemez değil mi?
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor
« Yanıtla #6 : Nisan 16, 2013, 11:16:09 »
Supercharger uygulamasinda sadeve filtre ve enjrktor degisir. SCnin mantigi emme manifoldu sokulur onun yerine SC takilir bu alet iceri daha fazls ve basincli hava almaya yaraysn sistemdir. Sayilari salliyorum. Onceden 100 bar hava emen arac bu pacayla 300bar hava emer bu sekilde daha verimli ysnma olusur ve performansa yonelik bir artis olur. Ayrica tsportda da sadece enjektor degisir diye biliyorum belki hava akismetredd degisiyordur ama bu uygulamada piston virt zirt seyler degismiyor trdnin sitesinden arastirin aracinizin motoruna uygun varsa gerekli degisikliklerle uygulayabilirsiniz.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '07
  • 9 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor
« Yanıtla #7 : Nisan 16, 2013, 11:32:35 »
Bu işlemi sonradan uygulamak hem zor hemde emin olun şuanki aracınızı satıp harcayacağınız parayıda eklerseniz elde edeceğinizden daha güçlü bir araç alabilirsiniz. Motorun bütün aksamlarının güçlü olanlarıyla değiştirilmesi,daha iyi bir soğutma ve fren sistemi,aktarma organları, egzoza kadar komple elden geçmesi gerekiyor.Kimse aracın gitmesini ancak istediğinizdede duramamasını istemez değil mi?

Kardeşim sen naptın öyle. Komple motoru değiştirdin, yetmedi eksoz, yakıt sistemi, aktarma organları.  :D
Süpercharger bildiğim kadarıyla bir kompressördür. Temel amaç dışarıdan gelen havayı basınçlı bir şekilde içeri püskürtmektir. Tabi bu havayı karşılamak için normalden yüksek basınçta yakıt püskürtmek gerekmektedir.
3) 2020 Peugeot 3008 1.6 Active Life Prime Ed., 2007 Toyota Yaris 1.0 Terra
2) 2012 Avensis Elegant Extra, 2012 Auris 1.33 Comfort
1) 2005 Focus Collection 1.6i HB.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor
« Yanıtla #8 : Nisan 16, 2013, 11:38:47 »
Kardeşim sen naptın öyle. Komple motoru değiştirdin, yetmedi eksoz, yakıt sistemi, aktarma organları.  :D
Süpercharger bildiğim kadarıyla bir kompressördür. Temel amaç dışarıdan gelen havayı basınçlı bir şekilde içeri püskürtmektir. Tabi bu havayı karşılamak için normalden yüksek basınçta yakıt püskürtmek gerekmektedir.

Sonrasında da öyle giden bir makinenin virajdaki kontralarını, frene bastığınızda da ne kadar mesafede duracağını düşünmek gerekmektedir :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor
« Yanıtla #9 : Nisan 16, 2013, 11:40:05 »
T-sportalara yapılan sistemin aynı klasik Toyota işi :D Aurisin makyajsız kasasında daha fazla olduğunu düşünüyorum bu durumun.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor
« Yanıtla #10 : Nisan 16, 2013, 12:57:33 »
Kompresörün şekilleri markadan markaya değişiklik gösterebildiği gibi çalışma prensibi aynı olan bu sistem gücünü kasnağa bağlı kayıştan alır. Özellikle başlangıç ve sonraki düşük devirlerde görev gören, turboya nazaran daha düşük basınç uygulayan bu sistem için motorda yapısal değişikliğe gidilmemesi, benzinli motorlarda rahatça kullanılabilmesine olanak tanımaktadır.

Supercharger, 1.4 D-4D motorda uygulansa, mevcut turbo çalışma aralığı da 1.800-3.000d/d'dan  2.200-3.400 d/d'ya çekilse...

Bu motorun üreteceği güç ve tork ile Toyotanın hangi modellerinde kullanılabileceğinin hayalini sizlere bırakıyorum. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor
« Yanıtla #11 : Nisan 16, 2013, 13:41:24 »
Aslında çokta aşırı bir zorlama yok.Çünkü 1.6 standart motoru 132 hp gücünde.Çıkarıldığı güç ise 177 hp.Yani 45 hp civarı bir artış var.Daha önce corolla tsport compressor modeli vardı mesela 1.8  225 hp gücünde.1.8 ortalama bir motor 140-150 hp civarındadır.150 hp olsa(2.0 benzinlisi bu gücü veriyor gerçi ama) 225-150 desek 75 hp fark yapar. Bir başka model düşünelim yine başka markadan vw 1.4 tsi mesela 1.4 motorun ortalama vereceği güç 80-95 hp arasıdır ortalama.Turbo ile 122 hp ve 160 hp lik versiyonları var.160 hp olan için konuşursak 160-100 dersek 60 hp artış var.Şimdi karar sizin normal mi değil mi?  :)

Ertan  T-Sport ilk çıktığında düz 1.8 VVT-LI motorlu  193HP idi  sonradan compressor eklendi ve 225HP ye çıkarıldı  artış sadece 32hp   193/32 dersek   yaklaşık 6 da 1 oranında,  ama 132 HP lik bir motora 45 HP güç eklersen 3 te 1 oranına düşer ve motor 2 kat zorlanır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor
« Yanıtla #12 : Nisan 16, 2013, 14:43:49 »
Ertan  T-Sport ilk çıktığında düz 1.8 VVT-LI motorlu  193HP idi  sonradan compressor eklendi ve 225HP ye çıkarıldı  artış sadece 32hp   193/32 dersek   yaklaşık 6 da 1 oranında,  ama 132 HP lik bir motora 45 HP güç eklersen 3 te 1 oranına düşer ve motor 2 kat zorlanır
Bu durumda vw tsi 160 lıklar kadar zorlanır diyebiliriz gibi kabaca.122 den 160 a çıkarıldığı an bile zorlama varki 122 hp gücüde 1.4 motordan alıyor zaten. ::)
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor
« Yanıtla #13 : Nisan 16, 2013, 14:51:09 »
1NR-FE kodlu 1.33 motorda "supercharger" ile desteklendiğinde hatırı sayılır bir performans sunuyor. 5200 devirde 130 PS güç ve 4400 devirde 180 Nm tork. Şu anda prototip bir modelde kullanılsa da gelecek için ümit vadediyor. Bu motor bu şekilde günümüzün atmosferik basınçlı 1.6'larının yerini rahatlıkla doldurur gibi görünüyor.

http://www.dream-car.tv/2012/01/18/toyota-grmn-iq-130g-mt/
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor
« Yanıtla #14 : Nisan 16, 2013, 15:07:56 »
1NR-FE kodlu 1.33 motorda "supercharger" ile desteklendiğinde hatırı sayılır bir performans sunuyor. 5200 devirde 130 PS güç ve 4400 devirde 180 Nm tork. Şu anda prototip bir modelde kullanılsa da gelecek için ümit vadediyor. Bu motor bu şekilde günümüzün atmosferik basınçlı 1.6'larının yerini rahatlıkla doldurur gibi görünüyor.

http://www.dream-car.tv/2012/01/18/toyota-grmn-iq-130g-mt/
1.6 lar kadar uzun ömrülü olur mu orası ayrı bir nokta tabi.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: "Supercharger" destekli 1ZR-FAE (1.6 valvematic) motor
« Yanıtla #15 : Nisan 16, 2013, 16:05:42 »
Bende mi denesem acaba :)