Gönderen Konu: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar  (Okunma sayısı 12496 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • RoadChaser
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 17000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« : Mart 26, 2013, 12:47:32 »
Arkadaşlar tekrar merhaba,

Aracım 2013 Auris Advanced Skypack 1.4 D-4D M/M

Genel anlamda memnunum ama kritik noktalar var nedenini anlamış değilim.
12 yaşımdan beri araba kullanırım şuan 23 yaşımdayım ilk defa tam olmasa da otomatik araç kullanmaya başladım. Otomatik vitese karşı ön yargılıydım araba da haz veren en önemli şey devirle oynamaktır diye düşünüyordum ama yavaş yavaş bu fikirlerimi çürütmeye başladım. Yoğun trafikte çok iyi oluyor.

Araç genel anlamda çok kaliteli. ZAten toyota tercihimizin sebebi de kalite ve sağlamlıktı. Yoksa bu paralara çok daha donanımlı araçlar alabiliyorduk.

Gelelim gözlemlerime;

- Akıllı giriş sistemi var araçta. Kumanda yanınızda iken araca yaklaşınca iç aydınlatma yanıyor. Elinizi kulba uzatırsanız kapılar ve ayna açılıyor . Yalnız uzaktan kumanda ile uzaktan camı açıp kapama özelli yok. Bu özelik çok aranan bir sistem. 4 cam elektrikli ve bu tek tık inip kalkmalı sistemden ama nedense cam açık kaldıysa tekrar binip marşı açıp kapatmak gerekiyor.

-Far ve yağmur sensörü var. Köprü girişlerinde biraz geç açılıyor bu çok sorun değil ama Follow me home (ışıklı takip) özelliği manuel yapılıyor. Bunu sensöre bağlı otomatik hale getirebilirlerdi. Aynı zamanda aracı açtığımızda veya yaklaştığımızda gece karşılama amaçlı lamba yanmıyor. Bana değişik geldi.

-Araçta esp dediğimiz stabilite programı var. bu sistem direksiyon milinde açı sensörü sağlıyor. BAzı araçlarda sağa ve sola dönüşlerde düşük hızlarda sis lambaları yanıyor. Buna çok dikkat edemedim ama bizim araçta var olduğuna dair bir kanıta da ulaşamadım. Artık bu özellik B segmenti araçlarda standarta dönerken C segmenti araçta olmaması ilginç

-Kapı açık uyarısı tek lamba olmuş. Hangi kapı açık anlaşılmıyor.

-Sebebini çözemediğim yine Start-Stop olayı var. Araç düğme ile çalışıyor ama start stop özelli konulmamış. Halbuki bu özellik yoğun trafikte yakıt ekonomise çok katkı sağlıyor.

-Otomatik vites araçta Cruise Control yok. Manuel de pek randuman vermediği için konmuyor ama otomatiğe de konmaması çok ilginç sadece benzinli üst donanımlarda var.

-Touch ekranı çok iyi. Telefonu direk bağlayıp rahatça konuşabiliyorum. USB de parça geçişleri çok yavaş. Hoparlörlerin ses kalitesi bana çok düşük geldi.

-Aldığımız bayii dekki satış danışmanı Navigasyon alt yapısı olduğunu söyledi sadece yazılım yokmuş.  Bir kesinlikle video fln izleyemiyoruz. Bari el frenine bağlı video oynatma özelliği konsaydı güzel olabilirdi.

-Radyoda 6 kanal kayıt edliebiliyor ve bunlardan bağımsız önceden kayıtlı 36 kanal var. Bu 36 kanalı ayarlayamıyoruz.

-Araçtaki ses yalıtı çok iyi. Önceki aracıma yalıtımı kendim yapmıştım Bunda gerek kalmadı. Kullanıcılar teker sesinden bahsediyor. Ben de teker yerine tekerin sebep olduğu taş toprak sıçramöalarının sesini daha çok hissediyorum. Diğer arçlarda böyle bir durum yok. Çok dikkatimi çekti. hafif topraklı bir yola girdiğimde sanki aracı taşlıyorlarmış gibi oluyor.

- Kaput altına baktığımızda benim ilk dikkatimi kablolar çekti. Kablo demetleri alelade bir biçimde açıkta duruyor. Umarım ileri zamanlarda sorun teşkil etmez.


-Belki acemiliğimdendir ama 1 vites kalkışlarda biraz zayıf heleki HAc (yokuş kalkış desteği) açıksa aracın kalması hac kapandıktan sonra 4-5 sn sürüyor.
-Yokuşlara sakin girerseniz sürekli vites değiştiiryor manuele alıp sabt tutabiliyorum vitesi.


Şimdilik aklımda bunlar var. Bu konudaki bilgileirnizi merak ediyorum. Teşekkür ederim.
'13 Auris 1.4 D-4D M/M Advanced SkyPack-Beyaz
LG G2 Black 32GB with 4.4 KitKat
Junior Detailer

Toyota Club Türkiye

2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« : Mart 26, 2013, 12:47:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 182000
  • Model Yılı: '14
  • 58 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #1 : Mart 26, 2013, 16:31:30 »
Ali bey yeni bir araç yeni Auris henüz bizde bir şey bilmiyoruz ama teşekkür ederiz gayet güzel inceleyip paylaşmışsınız zaman içinde eminim aracı kullandıkça daha çok bilgi vereceksiniz saygılarımla....
"Türk Birliği`nin bir gün hakikat olacağına inancım vardır. Ben görmesem bile, gözlerimi dünyaya onun rüyaları içinde kapayacağım. Türk Birliği`ne inanıyorum, onu görüyorum. Yarının tarihi, yeni fasıllarını Türk Birliği`yle açacaktır. Dünya sükununu bu fasıllar içinde bulacaktır.Türk'ün varlığı bu köhne aleme yeni ufuklar açacak, güneş ne demek, ufuk ne demek, o zaman görülecek."   M.KEMAL ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah kazadan beladan cümlemizi korusun.
    • Kişisel Bloğum
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #2 : Mart 27, 2013, 01:11:28 »
Ali bey, dediğiniz aracı haftasonu test sürüşünde kullandım. Kasım ayında almış olduğum 2012 1.4 D-4D comfort plus araca sahibim ancak, bazı konularda ben 2013 kasaları beğenmedim. Aklıma gelenleri şöyle sıralayayım:

1. si malzemeden biraz çalmışlar gibi. Direksiyonun üzerindeki düğmeler bana lineanın kapı kolunu hatırlattı. eski kasalara göre hiç estetik yok düğmelerde.

2. si konsol yerleşimi çok basit ve bana göre çapsız olmuş. Özellikle ön konsolu kısa tutmaları hiç hoşuma gitmedi. Aurisin o bildiğim estetikliği açıkçası kaybolmuş gibime geldi. Ancak mavi ışıklandırma kullanmaları gayet hoş olmuş. Ayrıca o bardaklıkları kaldırmaları hiç de hoş olmamış. ancak direksiyonun altına ekledikleri bozuk para çekmecesi de hoşuma gitmedi değil :)

3. sü manuel vites kullanan ve ona alışkın biri olarak, m/m vites bana gayet rahat geldi. Ayrıca vites geçişlerinde araç pek belli etmiyor. Bu da güzel bir duygu açıkçası. Ancak gaza biraz fazla yüklenince sanki araba biraz fazla bağırıyor gibime geldi. Dediğim gibi manuel vites kullanıcısıyım çok alışık değilim m/m şanzumana.

4. sü araç çok basık kalmış. Arabanın içine oturunca kendimi hamburgerdeki köfte gibi hissettim. Aklımdan ilk geçen de olası taklada tavan ne kadar ezilirdi. Şu andaki aracım sanki bana bu konuda daha da güvenliymiş gibi geliyor. Tabiki bu tespitim bir bilimsel veri değil sadece benim hissetmem.

Sadece yaklaşık olarak aynı paraya daha donanımlı bir auris alabileceğim kafamı kurcaladı. ancak gerek konsol gerek iç yerleşim olarak 2012 kasa derim. Özellik olarak ise 2013 kasa. Hayırlı olsun tekrardan.
Auris 1.4 D-4D Comfort Plus
Peugeot 206+ 1.4 Sportium - Satıldı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • RoadChaser
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 17000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #3 : Mart 27, 2013, 18:37:40 »
Ali bey, dediğiniz aracı haftasonu test sürüşünde kullandım. Kasım ayında almış olduğum 2012 1.4 D-4D comfort plus araca sahibim ancak, bazı konularda ben 2013 kasaları beğenmedim. Aklıma gelenleri şöyle sıralayayım:

1. si malzemeden biraz çalmışlar gibi. Direksiyonun üzerindeki düğmeler bana lineanın kapı kolunu hatırlattı. eski kasalara göre hiç estetik yok düğmelerde.

2. si konsol yerleşimi çok basit ve bana göre çapsız olmuş. Özellikle ön konsolu kısa tutmaları hiç hoşuma gitmedi. Aurisin o bildiğim estetikliği açıkçası kaybolmuş gibime geldi. Ancak mavi ışıklandırma kullanmaları gayet hoş olmuş. Ayrıca o bardaklıkları kaldırmaları hiç de hoş olmamış. ancak direksiyonun altına ekledikleri bozuk para çekmecesi de hoşuma gitmedi değil :)

3. sü manuel vites kullanan ve ona alışkın biri olarak, m/m vites bana gayet rahat geldi. Ayrıca vites geçişlerinde araç pek belli etmiyor. Bu da güzel bir duygu açıkçası. Ancak gaza biraz fazla yüklenince sanki araba biraz fazla bağırıyor gibime geldi. Dediğim gibi manuel vites kullanıcısıyım çok alışık değilim m/m şanzumana.

4. sü araç çok basık kalmış. Arabanın içine oturunca kendimi hamburgerdeki köfte gibi hissettim. Aklımdan ilk geçen de olası taklada tavan ne kadar ezilirdi. Şu andaki aracım sanki bana bu konuda daha da güvenliymiş gibi geliyor. Tabiki bu tespitim bir bilimsel veri değil sadece benim hissetmem.

Sadece yaklaşık olarak aynı paraya daha donanımlı bir auris alabileceğim kafamı kurcaladı. ancak gerek konsol gerek iç yerleşim olarak 2012 kasa derim. Özellik olarak ise 2013 kasa. Hayırlı olsun tekrardan.

Merhaba,

Araç eski aurisden olağanca farklı olmuş. Tek benzeyen kısımları auris yazıları diyebilirim.

1- Dİreksiyon düğmeleri benimde hoşuma gitmedi kullanımı zor gibi geldi bana.

2-Konsol yerleşimi segmentindeki eski ve yeni bir çok araçtan farklı duruyor. Biraz eski ve keskin bir yapısı var. Ama ben memnunum açıkçası kabarık durmuyor heryere rahatça ulaşabiliyorum.

3-Ben de ilk defa otomatik şanzıman kullanıyorum. Henüz alışabilmiş değilim ayak debriyaj arıyor.

4-Aracın tavan direkslerinde kullanılan çelik eski aurisin malzemesinden daha  dayanıklı ve daha hafif. Bu konuda sonuna kadar araca güveniyorum. Koltuk ve direksiyonu araylayınca (1.77 boyundayım ve koltukta yatar gibi otururum) gayet rahat oturuyorum belirttiğiniz kadar rahatsız olmadım.  Beni cam tavan korkutuyor sadece . kaza anında nasıl olacak acaba?

Hiç akılda yokken bir anda gördük beğendik aldık bakalım neler çıkacak .

Teşekkür ederim.
'13 Auris 1.4 D-4D M/M Advanced SkyPack-Beyaz
LG G2 Black 32GB with 4.4 KitKat
Junior Detailer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #4 : Mart 27, 2013, 21:43:55 »
merak ettiğim benım aracı alırken size bu özellikelr var dendide sonradan çıkmadım.donanım özelliklerini bilmeden mı aldınız.
Senın dediğin sağa sola dönüte ışıkların yanması veya virajı aydınlatması diyorsan hangi b sınıfı standart veya orta donanımda mevcut.Dediğin bixenon adaptif far üst seviye donanımlarda mevcut.
Toyotaların hiçbirinde buna eski model yılındakilerde dahil  4 cam kumandadan kapanmıyor.hatta yenı modellerde tek donukuşla cam kaldırma özelligini adece şoför tarafına koymuslardı.
Start -stop olayına gelince ışıkta veya bekeldiğinizde aracı boşa aldıggınızda araç stop ediyor debriyaja bastıgınızda geri çalısıyor.bu özelliği çogu kullanıcı devre dısı bırakıyor bazen.marş dınamosunun ömrü acısından en kadar sağlıkllı olur onuda bilemem.Yapanlar düşünmüşlerdir elbette ama kafada soru işaretıde bırakmıyor değil.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #5 : Mart 28, 2013, 00:12:52 »
aman dikkat et, babamın yaptığı gibi, debriyaj niyetine frene yüklenme de :)

Toyotanın neden hala 1.4 dizele CC koymadığını ise bir türlü anlayabilmiş değilim...

Buarada güzel bir tercih yapmışsın, özellikle de Skywiev'ın tadını çıkar...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Aşk-ı Derun
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '00
  • 11 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #6 : Mart 28, 2013, 00:23:08 »
işte ben bu yüzden yeni kasa çıkar çıkmaz almadım biraz daha bekleyip bu tür problemler giderilince ve makyajlanınca almayı düşünüyorum  ;)
Onlara: Yeryüzünde fesat çıkarmayın, denildiği zaman, "Biz ancak ıslah edicileriz" derler.
Şunu bilin ki, onlar bozguncuların ta kendileridir, lâkin anlamazlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • RoadChaser
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 17000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #7 : Mart 28, 2013, 01:33:54 »
merak ettiğim benım aracı alırken size bu özellikelr var dendide sonradan çıkmadım.donanım özelliklerini bilmeden mı aldınız.
Senın dediğin sağa sola dönüte ışıkların yanması veya virajı aydınlatması diyorsan hangi b sınıfı standart veya orta donanımda mevcut.Dediğin bixenon adaptif far üst seviye donanımlarda mevcut.
Toyotaların hiçbirinde buna eski model yılındakilerde dahil  4 cam kumandadan kapanmıyor.hatta yenı modellerde tek donukuşla cam kaldırma özelligini adece şoför tarafına koymuslardı.
Start -stop olayına gelince ışıkta veya bekeldiğinizde aracı boşa aldıggınızda araç stop ediyor debriyaja bastıgınızda geri çalısıyor.bu özelliği çogu kullanıcı devre dısı bırakıyor bazen.marş dınamosunun ömrü acısından en kadar sağlıkllı olur onuda bilemem.Yapanlar düşünmüşlerdir elbette ama kafada soru işaretıde bırakmıyor değil.

Donanım özellikleirni bilerek aldım ama bazı uygulamalar sonradan açılabiliyor. Onu sorgulamak istedim. Alacak arkadaşlarıdna bilgisi olur.
Benim aydınlatma olayım sadece sisler. Mevcut esp direksiyon milinde açı sensörü sağlıyor buna bağlı bir ufak yazılım ile bu işlem yapılabilir. Bana dese toyata 5dk da yapıyım öyle ahım şahım bişi değil.
Toyotayı bilmem ama aynı sınıf en azından 308de bu özellik hem kapama hem açma olarak var. Kapama çok gerekli iken açma ise yaz aylarında çok faydalı olabiliyor.
StartStop olayını toyota motor açısından koymuyormuş. Koyan araçların motorlarına kastı var demekki. Arkadaşımda punto var 3 yıldır kullanıyor şimdiye kadar yağ ve balatadan başka değişeni olmadı sürekli şehir içi tarfikte olan bir araç.

Valla soru işareti ben de dde çok fazla anlayamadığım o kadar çok nokta varki.

aman dikkat et, babamın yaptığı gibi, debriyaj niyetine frene yüklenme de :)

Toyotanın neden hala 1.4 dizele CC koymadığını ise bir türlü anlayabilmiş değilim...

Buarada güzel bir tercih yapmışsın, özellikle de Skywiev'ın tadını çıkar...

Onu Golf7 test ederken yaşadım da artık akıllandım sol ayağı dayanağa dayıyorum direk öyle hareket ediyorum.  :D

motor olarak değilde şanzıman olarak otoatikleştirilmiş ve ya otomatik araca Cruise controlun zararı nedir çok merak ediyorum. Hadi manuelde atmalar fln yaşanıyor bu normal ama otomatikte olmaması bir acayip.

Valla skyview ü arkaya oturanlar tadını çıkarıyor ben pek yukarı bakamıyorum bir de bu aralar hava puslu fln. Bir tek geçen trafikte kar yağıyordu beklerken baktım baya eğlenceli oluyor izlemesi.


işte ben bu yüzden yeni kasa çıkar çıkmaz almadım biraz daha bekleyip bu tür problemler giderilince ve makyajlanınca almayı düşünüyorum  ;)

Pek bir düzeltme gelmez zannedersem olursada 2-3 yıla anca çünkü artık arge çalışmaları kullanıcılar üzerinde oluyor. fabrikalar bu çalışmalar için çok para harcamıyor.
'13 Auris 1.4 D-4D M/M Advanced SkyPack-Beyaz
LG G2 Black 32GB with 4.4 KitKat
Junior Detailer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 6 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #8 : Mart 29, 2013, 20:03:43 »
merak ettiğim benım aracı alırken size bu özellikelr var dendide sonradan çıkmadım.donanım özelliklerini bilmeden mı aldınız.
Senın dediğin sağa sola dönüte ışıkların yanması veya virajı aydınlatması diyorsan hangi b sınıfı standart veya orta donanımda mevcut.Dediğin bixenon adaptif far üst seviye donanımlarda mevcut.
Toyotaların hiçbirinde buna eski model yılındakilerde dahil  4 cam kumandadan kapanmıyor.hatta yenı modellerde tek donukuşla cam kaldırma özelligini adece şoför tarafına koymuslardı.
Start -stop olayına gelince ışıkta veya bekeldiğinizde aracı boşa aldıggınızda araç stop ediyor debriyaja bastıgınızda geri çalısıyor.bu özelliği çogu kullanıcı devre dısı bırakıyor bazen.marş dınamosunun ömrü acısından en kadar sağlıkllı olur onuda bilemem.Yapanlar düşünmüşlerdir elbette ama kafada soru işaretıde bırakmıyor değil.

tuncay bey auristeki start stop bosa alinca motor stop ediyor demissiniz, benim 2011 elegant aurisim var motor durdu mu diye merak ediyorum, acaba ben mi fark edemiyorum? bir de nasil devre disi birakiliuor?
1.6 auris elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #9 : Mart 30, 2013, 13:07:53 »
tuncay bey auristeki start stop bosa alinca motor stop ediyor demissiniz, benim 2011 elegant aurisim var motor durdu mu diye merak ediyorum, acaba ben mi fark edemiyorum? bir de nasil devre disi birakiliuor?
hikmet bey auriste start stop yok.Bazı markaların araçlarında var.Toyotaların hiçbirinde start stop veya değişik adlarla çalışan sistem yok.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #10 : Mart 30, 2013, 13:41:13 »
Ali bey
11 yıldır araba kullandığınızı belirtmişsiniz
sanırım eski model arabalar kullandınız
zira yazdıklarınızdan acemi olduğunuz fikrine kapılıyorum nedense

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • RoadChaser
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 17000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #11 : Mart 30, 2013, 22:59:20 »
Ali bey
11 yıldır araba kullandığınızı belirtmişsiniz
sanırım eski model arabalar kullandınız
zira yazdıklarınızdan acemi olduğunuz fikrine kapılıyorum nedense

2000-2001  Astra G 1.6 16v           (2000model)
2001-2004  Fiat Uno  1.4 SXie 70   (1993 italyan)
2007           Ehliyet
2004-2011  Corsa C 1.3 CDTi (2004) , Ford Fİesta 1.4 16v (2000), Fİat Palio 1.2 16v (2006), Ford Fiesta 1.4Tdci (2004), BMW 3.16i (1994)
2011-2013  Peugeot 206+ 1.4 HDi (2011)
2013-          Toyota Auris 1.4 D-4D


Toyota konusunda acemiyim haklısınız. Motor yapıları ve tekonolojileri hakkında 2 yılda pejo aracım için okumadığım makale kalmadı. Herşeyini en ince ayrıntısına kadar inceledim. Nereisinde ne var nasıl çalışır ne işe yarar ne zaman sorun çıkarır. Pejonun servisleirne sunduğu yedek parça ve araçla ilgili bütün şemaların olduğu sedre sistemmini bile kullandım. Diyagnostik araçlarını inceledim ve kullandım. BSi şemalarını ve yapısını aynı şekilde Ecu şemalarını detaylı inceledim. Aynı şeyleri toyota da yapmak isterdim ama pejoya dokunduğum gibi dokunmak istemiyorum. Auris oyuncak gibi durmuyor pejo artık oyuncak gibi olmuştu bana.

Karşılaştırmam ve yaklaşımım bazı özellikleirn araçlarda mevcutken son kullanıcıya kapatılması. Bunu pejoda çok gördüm. 2004 206 lara CC den tutun yol bilgisayarı, yağmur ve far sensörü aktivasyonuna kadar neler yaptık. Kontak dışı BSi üzerinden ne gibi çalışmalar yaptık. Bunlar araçta evcutken çok değerli!! fransız mühendisler bunları asya ya çıkan araçlara kısıtlamışlar. 


C segmenti bir araçta ilk mesajımda bahsettiğim durumlar neden olmuyor ben bunun yorumlarını bekliyorum sizden. Var da bunlar bize mi kapalı geliyor?


'13 Auris 1.4 D-4D M/M Advanced SkyPack-Beyaz
LG G2 Black 32GB with 4.4 KitKat
Junior Detailer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #12 : Mart 31, 2013, 00:55:52 »
2012 auris konfort extra triptonik dizel sahibiyim aynen bende yeni aurisi beğenmedim. sadece önden biraz kurtarıyor, özellikle aracın arkası kia hyundai mitsubishi çakması gibi bişe olmuş sanki sonuç olarak toyotayı tebrik ediyorum rakipleriyle şekil konusunda baş edemediği için..
İzzetle mevti, zilletle hayata tercih edenlerdeniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #13 : Nisan 01, 2013, 16:59:19 »
dün benimde 2013 auris test etme imkanım oldu.Ama söylenenlere katılıyorum araç çok boş ve acayip gerilemiş.konsol tipi hyundai era türü arka kia türü aydınlatma cam modülü kapı uyarıları hepsi iptal olmuş zaten.(Zaten yoktu cam modülü.konmamışta)İçide çok basit kesinlikle 57000 tl edecek araç değil.Arkadaşıma cumartesi opel astra 1.4 oto.navıgasyon bluetooth double teyp sunroof aracı 53000 tl aldık.Ve iç dizaynda çok hosuma gitti.Kimse yanlış anlamasın ama auris 2013 sınıfta kalmış kararımca.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #14 : Nisan 01, 2013, 21:18:12 »
dün benimde 2013 auris test etme imkanım oldu.Ama söylenenlere katılıyorum araç çok boş ve acayip gerilemiş.konsol tipi hyundai era türü arka kia türü aydınlatma cam modülü kapı uyarıları hepsi iptal olmuş zaten.(Zaten yoktu cam modülü.konmamışta)İçide çok basit kesinlikle 57000 tl edecek araç değil.Arkadaşıma cumartesi opel astra 1.4 oto.navıgasyon bluetooth double teyp sunroof aracı 53000 tl aldık.Ve iç dizaynda çok hosuma gitti.Kimse yanlış anlamasın ama auris 2013 sınıfta kalmış kararımca.
veli bey 57 bin lira dediğiniz aurisin hangi modeli bir söyleyin.Böyle yazıyorsunuz yanlış yazıyorsunuz sonra.Sİz opel 1,4 dediğiniz muhtemelen 140 hp olan ve benzinli modeli.manuel vitesmi opel ayrıca.
57 bin lira dediğiniz auris ise 1,4 dizel ve cam tavanlı.Aurisi 1,6 benzinli en fullu 58,200 lira.
Aldıgınız astrada sport donanımı herhalde.sonradan 2,000 lira navıgsayona 2,000 lirada sunrofa vererek opsiyons atın alıp almıs.güle güle kullansın.
Sİz 2 araç içinde  53 bin liraya auris advance multidrive s şanzıman ,opel 1,4 sport navi sunrıoof modelini alırsınız .Auris  araçın opelden artıları anahtarsız çalıstırma ,hız sabitleme vsc trc hac gibi sistemler auriste varken opelde sunroof almıs olacaksınız..2 bin lira aurise fazla verirseniz cam tavan alıyorsunuz.Ki bunun yanında multidrive şanzumanı söylemıyorum bile.Eleştirirken fiyat olarak doğru eleştirelim lütfen.
Genellikle bir önceki kasa sahipleri sonra çıkan kasayı sevmiyor.Bendede corolla hb varken yeni çıkan aurisi ilk halini beğenmemiştim.Makyajlandıktan sonra eh işte demiştim.Ama şimdi bu kasa dış görünüş olarka öncekinden çok güzel.iç mekana gelince zevk meselesi.bernce oda güzel.Beğenen alıyor zaten.
Düzenleme:Enjoy paketine ilaveten sport paketine baktıgınız zaman hepsi var.Ben tek sportun donanımın okudum yok sandım.Astra trc esp msp  gibi elektronik sistemler fazlası ile varmıs.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #15 : Nisan 01, 2013, 21:36:20 »
veli bey 57 bin lira dediğiniz aurisin hangi modeli bir söyleyin.Böyle yazıyorsunuz yanlış yazıyorsunuz sonra.Sİz opel 1,4 dediğiniz muhtemelen 140 hp olan ve benzinli modeli.manuel vitesmi opel ayrıca.
57 bin lira dediğiniz auris ise 1,4 dizel ve cam tavanlı.Aurisi 1,6 benzinli en fullu 58,200 lira.
Aldıgınız astrada sport donanımı herhalde.sonradan 2,000 lira navıgsayona 2,000 lirada sunrofa vererek opsiyons atın alıp almıs.güle güle kullansın.
Sİz 2 araç içinde  53 bin liraya auris advance multidrive s şanzıman ,opel 1,4 sport navi sunrıoof modelini alırsınız .Auris  araçın opelden artıları anahtarsız çalıstırma ,hız sabitleme vsc trc hac gibi sistemler auriste varken opelde sunroof almıs olacaksınız..2 bin lira aurise fazla verirseniz cam tavan alıyorsunuz.Ki bunun yanında multidrive şanzumanı söylemıyorum bile.Eleştirirken fiyat olarak doğru eleştirelim lütfen.
Genellikle bir önceki kasa sahipleri sonra çıkan kasayı sevmiyor.Bendede corolla hb varken yeni çıkan aurisi ilk halini beğenmemiştim.Makyajlandıktan sonra eh işte demiştim.Ama şimdi bu kasa dış görünüş olarka öncekinden çok güzel.iç mekana gelince zevk meselesi.bernce oda güzel.Beğenen alıyor zaten.

o saydıklarınız özelliklerden anahtarsız çalıştırma hariç hepsi astra'da mevcut. alan arkadaş iyi bir tercih yapmış astra'da eskiği yok fazlası var. auris'te para verseniz de navigasyon alamıyorsunuz. clio symbol göstergelerinden kurtulmak için 57-58 bin tl para vermeniz gerekiyor benzinli auris'e ki bence bu para asla etmez. işin garibi manuel şanzımanla satın alamıyorsunuz. beğenmek kişiye göre değişir tabi sizin de dediğiniz gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #16 : Nisan 01, 2013, 21:50:51 »
hakan doğru söyluyorsun.Donanım paketini acayip yqazmısşar.Donanımın üstüne eklemişler.hakanın dediği astrada hepsi var.Auriste multidrive sanzuman ve anahtarsız çalıstırma mevcutopelde ise sunroof ve navigasyon...1,4 140 turbo astra bir yanda atmosferik 132 hp auris.İkiside benzınlı alınacak ve lpg olayı işin içine girerse auris öndedir.kimin neye ne kadar para vereceğine aklım ermez.Herkez cebını ve parasını bildiği içine  ne alacagı ona kalmıstır.o yüzden 57 58 etmez gibi tartısmalara girmeyeceğim.Alan hayrını görsün.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • RoadChaser
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 17000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #17 : Nisan 01, 2013, 23:03:25 »
1994den beri bir çok opel kullandık. 1994 de 1990 model opel corsa sedan vardı. Galiba A kasa oluyor. Türkiye de nadir olan araçlardadı. 1.4 swing modeli. Donanım seviyesi o zamana göre düşüktü ama yalıtım ve motor gücü çok iddialı idi. 180-190km hıza çok rahat ulaşıp bunu hissettirmiyordu. 900kg civarında ve olabildiğince sağlam bir araçtı. Dodge AS250 kamyon freni boşalınca gri geri inip bizim araca önden vurup durmuş. Sadece ön panjur ve sol far değişti. Şimdi düşünüyorum aynı araba pejo ya da aurise gelse sigorta pert kaydı çıkartır. Ondan sonra 2000de yeni astra aldık. Onlarda sınıfının tartışılmaz en iyisi idi. Ne zaman opel general motordan ayrıldı işler sarpa sardı. Artık japon alman hibridi deneme motorlar kullanıyor opel. Çok fazla kişi üst kapak ve contalardan şikayet etti. Her defasında yenilemeye çalıştı ama artık opel itibarını yitirdi. Ben bayılıorum insignia ya ama o bile opeli kuratamadı.

Aurise bakarken astra ya baktık dizeli 13 iyi ama o kasaya yetmemiş. aurisdeki performans ı alamadım.

Görünüm ve öellik bakımından astra daha üstün. Yanılmıyorsam CruiseControl standart bir donanım. Dizellerinde bile var. Navigasyon ve sunroof opsiyonelki zaten navigasyon cihazı aurise de takılır çançinçon işler.

kalite ve performans bakımından auris açık ara öndeydi. Aurisdeki yol tutuşu ve ivmelenme performansı aradaki fiyat farkını vermeye değer.

Yakıt tüketimi için çok araştırdık opel bayisindeki araç danışmanı bile abi 5.8lt den aşağı yakamazsın dedi. O kasa ve motor için şehir içi tüketim bana göre de 1.4 motora göre daha çok olacaktır.
'13 Auris 1.4 D-4D M/M Advanced SkyPack-Beyaz
LG G2 Black 32GB with 4.4 KitKat
Junior Detailer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #18 : Nisan 02, 2013, 01:30:22 »
1994den beri bir çok opel kullandık. 1994 de 1990 model opel corsa sedan vardı. Galiba A kasa oluyor. Türkiye de nadir olan araçlardadı. 1.4 swing modeli. Donanım seviyesi o zamana göre düşüktü ama yalıtım ve motor gücü çok iddialı idi. 180-190km hıza çok rahat ulaşıp bunu hissettirmiyordu. 900kg civarında ve olabildiğince sağlam bir araçtı. Dodge AS250 kamyon freni boşalınca gri geri inip bizim araca önden vurup durmuş. Sadece ön panjur ve sol far değişti. Şimdi düşünüyorum aynı araba pejo ya da aurise gelse sigorta pert kaydı çıkartır. Ondan sonra 2000de yeni astra aldık. Onlarda sınıfının tartışılmaz en iyisi idi. Ne zaman opel general motordan ayrıldı işler sarpa sardı. Artık japon alman hibridi deneme motorlar kullanıyor opel. Çok fazla kişi üst kapak ve contalardan şikayet etti. Her defasında yenilemeye çalıştı ama artık opel itibarını yitirdi. Ben bayılıorum insignia ya ama o bile opeli kuratamadı.

Aurise bakarken astra ya baktık dizeli 13 iyi ama o kasaya yetmemiş. aurisdeki performans ı alamadım.

Görünüm ve öellik bakımından astra daha üstün. Yanılmıyorsam CruiseControl standart bir donanım. Dizellerinde bile var. Navigasyon ve sunroof opsiyonelki zaten navigasyon cihazı aurise de takılır çançinçon işler.

kalite ve performans bakımından auris açık ara öndeydi. Aurisdeki yol tutuşu ve ivmelenme performansı aradaki fiyat farkını vermeye değer.

Yakıt tüketimi için çok araştırdık opel bayisindeki araç danışmanı bile abi 5.8lt den aşağı yakamazsın dedi. O kasa ve motor için şehir içi tüketim bana göre de 1.4 motora göre daha çok olacaktır.
Auris'in Astra'ya göre tek artı noktası daha performanslı bir motora sahip olmasıdır o da Astra'ya göre. Normalde öyle çok tatminkar değil ama Astradan iyidir. 'Yol tutuş ve kalite için fiyat farkına değer' demişsiniz, bu iki konu tartışmasız Astranın önde olduğu iki konu zaten. Hele ki yol tutuş konusunda sınıfının en iyisi yeni Astra. Motoru ufak, kasa ağır ama Auristen fazla yakmıyor ayrıca yakından biliyorum. Hantallığı ilk kalkışta sadece, sonrasında gayette iyi gidiyor, drag yapmayan için problem yok. Vergi avantajı da var. Tasarım ve donanım konusunda Astranın daha iyi olduğunu söylemişsiniz zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris hakkında kafama takılanlar
« Yanıtla #19 : Nisan 02, 2013, 09:45:12 »
tabiki arkadaşlar herkes kendince haklı ben sadece aynı gün iki aracı deneme izleme imkanım olmuştu ve ikisi arasındaki fikrimi söyledim.zevkler ve istekler farklı olduğu sürece zaten rekabet olacaktır elbette 2013 aurisleri beğenen çok fazla kişide olacaktır.Yakıt konusunda zaten auris açık ara liderdir bencede.