Gönderen Konu: Kayış mı zincir mi?  (Okunma sayısı 64282 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Kayış mı zincir mi?
« : Mart 20, 2013, 02:39:05 »
Arkadaslar bı konuyu merak edıyorum ve bılgısı olan arkadaslardan yardım beklıyorum.
Toyota avensis 2.0 d4d dcat 2004 model araçta triger kayışımı var yoksa zincir mi ve zincir kac km de kayış kac km de degişmesi gerekir?
Yardımlarınız ıcın sımdıden tesekkur ederım.

Toyota Club Türkiye

Kayış mı zincir mi?
« : Mart 20, 2013, 02:39:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #1 : Mart 20, 2013, 03:01:12 »
Arkadaslar bı konuyu merak edıyorum ve bılgısı olan arkadaslardan yardım beklıyorum.
Toyota avensis 2.0 d4d dcat 2004 model araçta triger kayışımı var yoksa zincir mi ve zincir kac km de kayış kac km de degişmesi gerekir?
Yardımlarınız ıcın sımdıden tesekkur ederım.

zincirdir zincir.. zincirler ömürlük olarak tasarlarnır ama pratikte öyle olmaz genelde.. siz zincir ne zaman fazla ses yapmaya başlarsa o zaman gergisiyle birlikte değiştirirsiniz... özenli kullanılan bir araçta 300-400 bin km'ye kadar zincir kolay kolay tık demez. genelde zaten ne olur ne olmaz diye değiştirilir..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #2 : Mart 20, 2013, 03:05:26 »
zincirdir zincir.. zincirler ömürlük olarak tasarlarnır ama pratikte öyle olmaz genelde.. siz zincir ne zaman fazla ses yapmaya başlarsa o zaman gergisiyle birlikte değiştirirsiniz... özenli kullanılan bir araçta 300-400 bin km'ye kadar zincir kolay kolay tık demez. genelde zaten ne olur ne olmaz diye değiştirilir..
tesekkur ederım arkadasım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #3 : Mart 20, 2013, 11:44:42 »
Zincir. Bence periyodik bakımdaki değiştirme periyoduna uymayın siz eğer aracınızı uslubuyla kullanırsanız Hasan kardeşimin dediği gibi ömrü uzun olur.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #4 : Mart 20, 2013, 14:52:49 »
Zincir diyenler el kaldırsın  :lol:

1CD-FTV motorlar eski nesil C serisi dizellerden türetildikleri için tahrik kayışla gerçekleşir, değişim periyodu 100.000km yada 5 yıldır, aşağıda inceleyebilirsiniz.

Saygılar.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #5 : Mart 20, 2013, 14:59:54 »
Ufuk Usta, bu motorlarda zincir değişimi yapılıyordu servislerde Avrupada bir sıkıntı vardı o motor bu motor değil miydi. Yoksa 2.2lerde miydi?
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #6 : Mart 20, 2013, 15:02:40 »
Evet 2.2 AD-FTV motorlardı Sercanım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #7 : Mart 20, 2013, 15:05:05 »
Evet 2.2 AD-FTV motorlardı Sercanım.

O değilde fena patladık :D
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #8 : Mart 20, 2013, 16:31:54 »
ben yazarken emin değildim (zaten "zincirdir zincir.." şeklinde ifade ettim) ama 2.0 litrelik bi turbodizel motorda kayış kullanılacağı 40 yıl düşünsem aklımın ucundan geçmezdi şahsen..%99 zincirdir deyip o şekilde yazdım.. yıllardır 1.3 benzinli motorda bile zincir kullanan bir firmadan yine aynı dönemdeki 2.0 turbo dizelde kayış kullanması hakikaten çok acayip.. valla gözümle görmeden inanasım gelmiyor..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Her dil, gönlün perdesidir.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 77777
  • Model Yılı: '09
  • 12 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #9 : Mart 20, 2013, 17:32:00 »
2009 corolla 1,6 benzinlilerde de mi zincir var
.....TOYOTA COROLLA 2009 1,6 ELEGANT VE SİYAH.....
İyi şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #10 : Mart 20, 2013, 17:36:28 »
2009 corolla 1,6 benzinlilerde de mi zincir var

Evet zincir sistemi mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #11 : Mart 20, 2013, 21:22:39 »
ben yazarken emin değildim (zaten "zincirdir zincir.." şeklinde ifade ettim) ama 2.0 litrelik bir turbodizel motorda kayış kullanılacağı 40 yıl düşünsem aklımın ucundan geçmezdi şahsen..%99 zincirdir deyip o şekilde yazdım.. yıllardır 1.3 benzinli motorda bile zincir kullanan bir firmadan yine aynı dönemdeki 2.0 turbo dizelde kayış kullanması hakikaten çok acayip.. valla gözümle görmeden inanasım gelmiyor..

Bende zinciri değişen motorlar olduğunu biliyordum ama 2.0 ile 2.2'y, karıştırmışım :) Gözümle görmeden inanırım ama Ufuk olduğu için inanırım.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #12 : Mart 20, 2013, 22:57:02 »
 Aslında buradan çok gpzel ve faydalı bir tartışma çıkabilir.(zaten bu süregelen bir karşılaştırmadır)
 Zincir - Kayış karşılaştırması şeklinde.
 Her ikisini de öne çıkaran avantaj ve dezavantajlar mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #13 : Mart 20, 2013, 23:44:31 »
Aslında buradan çok gpzel ve faydalı bir tartışma çıkabilir.(zaten bu süregelen bir karşılaştırmadır)
 Zincir - Kayış karşılaştırması şeklinde.
 Her ikisini de öne çıkaran avantaj ve dezavantajlar mevcut.
  tamamen haklısın. ikisinin de avantaj ve dezevantajı var. benim rav4 kayış, bmw2002 zincir, ravın kayışı daha km si dolmadığı halde  beş sene dolduğu için tedirginim ve arabada kayış taşıyorum ve en kısa zamanda kendim değiştireceğim. bmw yi aldığımız 12 yıldan beri zincir değişmemişti fakat çok ses yapıyordu ve rölanti ayarıyla avans ayarı düzensiz olmasına rağmen kopmasıyla ilgili hiç şüphem oluşmadı. geçen hafta zinciri bizzat değiştirdim ve artık motor bir saat gibi çalışıyor. zincirli motorda kopma tehlikesi milyonda (hadi biraz tenzilat yapıp binde bir diyelim) bir olduğundan daha güvenlidir ama eskiyince motorda güç kaybı ve yakıt sarfiyatı artışı yapar. kayış eskiyince çalışmada bir fark yaratmasada kopup yolda bırakma tehlikesi oluşturur. hangisinin iyi olduğuna sizler karar verin.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 94000
  • Model Yılı: '08
  • 46 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #14 : Mart 20, 2013, 23:55:54 »
Bence zincirli sistem daha iyi. Kayış koptuğunda ki kopma riski bakımları zamanında yapılmaz ise kullanıcının başını ciddi maddi sıkıntıya sokabilir.
Her şey suretin suretinin sureti...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #15 : Mart 24, 2013, 15:11:52 »
Bence zincirli sistem daha iyi. Kayış koptuğunda ki kopma riski bakımları zamanında yapılmaz ise kullanıcının başını ciddi maddi sıkıntıya sokabilir.

Zincir kopmaz diye bir risksizlik söz konusu değil, ayrıca zincir gerilimi yağ basıncı ile sağlandığından bazen yağ pompası arızası, kullanılan yağ kalitesi, yeni zincir seti montajı sırasındaki hatalar sebebi ile zincir daha riskli hale gelebiliyor, ayrıca zincir tahriğinin her halükarda daha sesli bir yapıya sahip olduğunun unutulmaması gerekiyor.

Triger kayışının kopma riski bakım ile ilgilidir, Türkiye şartlarında (Toyota için) 100.000km ömür biçilse de Avrupada bu süre 150.000km.Benim şahsi görüşüm günlük kullanım araçlarında (150hp/300Nm altı), doğru ve kaliteli parça kullanıldığı takdirde kayış tahrikli sistemlerden yana.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #16 : Mart 24, 2013, 18:53:39 »
verdiğin faydalı bilgiler için teşekkürler ufuk kardeşim :).ayrıca dipnot olarak farklı markalarda örneğin fiat larda zincir seti 160.000 km de değiştirilmesi öneriliyor bilginize yani tüm markalar toyota gibi uzun ömürlü değil

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172000
  • Model Yılı: '99
  • 19 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #17 : Aralık 22, 2013, 01:18:30 »
yeni bir konu açmaktan forum yönetiminden yeniden uyarı almak istemediğim için uzak durdum. bu yüzden de bu konuyu yeniden hortlatmak zorunda kaldım. bunun için özür diliyorum. 99 avensis aracımın trageri kayış mı yoksa zincir mi bende bundan emin olmadığım için sormak istedim. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1410 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #18 : Aralık 22, 2013, 02:33:54 »
Avensisler bildiğim kadarı ile zincirli
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Kayış mı zincir mi?
« Yanıtla #19 : Aralık 22, 2013, 09:23:34 »
motor kodunu biliyorsanız çok rahat kendiniz öğrenebilirsiniz. şayet herhangi bir araç için söz konusu olduğunda, triger setinin yerini az çok biliyorsanız baktığınızda dışı kapalı metal görünümlü bir kutu/kapak/düzen görüyorsanız büyük ihtimâl zincir demektir.