Gönderen Konu: ae101 karbüratörden enjeksıyona cevırme prof. yardım..  (Okunma sayısı 6641 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • her zaman japon..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür etti
selam  arkadaslar..

aracım 93 GL karbüratörlü.. arac temız oldugu ıcın bu modelı aldım.. ama ıcımde 114 hp lik corollalar kaldı.. aracımı bıraz daha yurutmek ve ekonomıden de kazanmak ıcın enjeksıyonlu yaptırmak ne kadar dogru, olur mu olmazmı, kaş yapalım derken göz cıkartıp guzelım aracı uzermıyım dıyede dusunuyorum..
motorun aynı oldugunu sace bırının ustunde karb var dıgerınde enjektor var dıyede duydum.. neyse

bana profesyonel yardım lazım.. yardımcı olmaya calısan arkadaslara sımdıden tesekkurler..

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: ae101 karbüratörden enjeksıyona cevırme prof. yardım..
« Yanıtla #1 : Mart 16, 2013, 20:59:07 »
Öncelikle 105 hp ile 114 hp arasında çok bir fark olacağını sanmıyorum.İkiside 4AFE motor olması lazım.Ancak yakıt konusunda fark olur tahminimce.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • her zaman japon..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: ae101 karbüratörden enjeksıyona cevırme prof. yardım..
« Yanıtla #2 : Mart 16, 2013, 21:48:39 »
benım aracım 90 hp..  114 hp bu kasayı ucurur bence..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: ae101 karbüratörden enjeksıyona cevırme prof. yardım..
« Yanıtla #3 : Mart 16, 2013, 22:07:55 »
bana profesyonel yardım lazım...

Ne kadar profesyonel yardım lazım ? :D

Şaka bir yana Kadir kardeşim 4A-F ile 4A-FE motorların bloklarının aynı olduğu doğrudur ancak 4A-FE sistemsel olarak bambaşka bir motor, aşağıda minimum ihtiyacın olacak 4A-FE parçalarını yazıyorum, bunların dışında sağlam işçilik ve zaman gerekecek umarım yeterli olur.

-Silindir Kapağı (Komple Dolu)
-Takım Conta
-Emme Manifoldu
-Eksoz Manifoldu
-Gaz Kelebek Gövdesi
-Gaz Teli
-Motor Elektrik Tesisatı
-Enjeksiyon ve Yakıt Sistemi (ECU,Yakıt Deposu Dahil)
-Distribütör ve Ateşleme Sistemi (Bobin, Buji Kablosu vs.)
-Bilimum Müşür ve Sensörler.

Bu işlemi sırf performans için istiyorsan, karbüratörlü sistemlerin önü daha açktır, örnek olarak;

-Weber  Çift Boğaz Karbüratör
-Walbro Pro Benzin Pompası
-Custom Air İntake
-Custom Eksoz

ve birkaç düzen ayarı sonrası 150hp görmen olası ancak motor ömrünü azaltırsın, bu yüzden motor içi modifikasyonunada girmen gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ae101 karbüratörden enjeksıyona cevırme prof. yardım..
« Yanıtla #4 : Mart 16, 2013, 22:31:14 »
 Hem ekonomik açıdan, hem de teknik olarak tavsiye edilecek bir durum değil. Yapılır mı, elbet kide yapılır ve gerekli olabilecek parçaları Ufuk arkadaşımız yazmış. Ayrıca; şanzıman oranlarına, ön fren disklerinin ebatlarına da bakmak lazım.

 Enjeksiyonlu model olsaydı, dereceli egzantrik ile(tabi egzoz ve manifold da) 2. düzey modifiye olabilir, aşırı besleme ile  daha da yukarılara çıkarılabilir. Tabi bunlar için de yağ pompası, yay vs modlar gerekecektir. Tabi jant, lastik vs...
 Karbüratörlüde direk taşlama ve yeni hacme uygun karbüratör ayarı ya da uygun karbütatör, motor gücünü ve torkunu arttırabilir.

 Bence aracınıza keyifle binin, performansı yeterli gelmediği noktada, alt yapısı moda uygun bir ya da direk daha performanslı bir araca geçebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • her zaman japon..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: ae101 karbüratörden enjeksıyona cevırme prof. yardım..
« Yanıtla #5 : Mart 17, 2013, 00:03:33 »
aracımı lpgde kullanıyorum.. enjeksıyon sıstemınde yakıt degısımının performansı karburatorluye gore cok fazla dezavantajlı etkılemeyecegını dusundugumden bu sısteme gecmek ıstedım.. aracıma 17 jant taktım ve yordugunun farkındayım.. ama gelgelım yenı model kalıtelı araclarla hemen hemen aynı hızda vıraja gırebılıyorum..

motor omrunu azaltcak bsey yapmak ıstemem..  karburator sıstemıne katkı saglamak mantıklı.. pekı karburatore destek yaptıgımda lpg de nasıl bı performansla karsılasırım? cıft karburator ve pompa bırbırıyle dogru orantılı bı ıkılı pekı lpg sıstemı ıcın cıft bogaz karb yeterlı olurmu? air intake hava filtre kitiydi ssanırım lpgde hava fıltre kıtı ıse yarıcakmı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: ae101 karbüratörden enjeksıyona cevırme prof. yardım..
« Yanıtla #6 : Mart 17, 2013, 00:19:10 »
Eski aracımız 1992 Corolla 1.6 XL karbüratörlüydü. onda da 4AF karbüratörlü 90 beygir motor vardı.Şuan 114HP 1.6 4AFE (Enjeksiyonlu)Şunu söyleyeyim arasında performans açısından epey fark var.Yakıt olarakta aynı kullanımda daha az yaktığını düşünüyorum.Ölçüm yapmadık.Değiştirmek yerine böyle binin derim.Orjinal haliyle kalsın.Zaten Japon kasa tahmin ettiğim kadarıyla.Bozmaya gerek duymam ben olsam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • her zaman japon..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: ae101 karbüratörden enjeksıyona cevırme prof. yardım..
« Yanıtla #7 : Mart 17, 2013, 00:23:51 »
motorun ıcıne gırmedıkten sonra sıkıntı olmaz dıye kullanıcı olarak dusunuyorum.. işinin ehli olanlar bılırler aslında.. nerelere gırmek motorun yapısını bozmaya tehdıt olabılır??

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • her zaman japon..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür etti

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: ae101 karbüratörden enjeksıyona cevırme prof. yardım..
« Yanıtla #9 : Mart 17, 2013, 01:39:55 »
Bu iş size çok pahalıya patlar gibime geliyor onun yerine çıkma bir 4afe motoru bulun direk onu takın ayrıca 4afeye uygun şanzımanda tabi kendi parçalarınızla fiyat düşümü yapılsın alın takın en mantıklısı bu olur o da eksiksiz olur temiz olur gibime geliyor fakat değer mi orası tartışılır bunun yerine biraz para biriktirip uygun fiyata elinizdekini çıkarın 4afe motorlusunu alıp keyifle binebilirsiniz.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • her zaman japon..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: ae101 karbüratörden enjeksıyona cevırme prof. yardım..
« Yanıtla #10 : Mart 17, 2013, 02:16:39 »
zamanında almadım sımdı de ugrasıyorum ıste.. haklısınız degmezgıbı... 1000 tl cıvarında motora takvıye yapmak ıstıyorum.. azcık daha yurusun dıye ama arastırdıgım kadarıyla dedıgınız gıbı 4afe daha ıyı..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: ae101 karbüratörden enjeksıyona cevırme prof. yardım..
« Yanıtla #11 : Mart 17, 2013, 02:22:27 »
zamanında almadım sımdı de ugrasıyorum ıste.. haklısınız degmezgıbı... 1000 tl cıvarında motora takvıye yapmak ıstıyorum.. azcık daha yurusun dıye ama arastırdıgım kadarıyla dedıgınız gıbı 4afe daha ıyı..

1000 tllik takviye gerçekten büyük para diyebilirim. Birçok şey yapılır aslında sensör derdiniz yok mesela 51lik ara boru güzel bir susturucu hava filtresi Ufuk abinin dediği gibi weber çift boğaz yükse verimler elde edebilirsiniz ama yok satarım diyorsanız o 1000lirayı arabayı yenilemek için kullanın derim ama bu kişisel bir görüştür yapılır mı yapılır verim alınırsa 10 numarada olur.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • herkese selam 93 model 1,6 gl corolla kullanıcısıyım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: ae101 karbüratörden enjeksıyona cevırme prof. yardım..
« Yanıtla #12 : Nisan 24, 2013, 15:34:25 »
kadir kardeşim bende de 93model karbüratörlü tip corolla var 97yılından beri kullanıyorum 1,6gl..  avrupa kasanın kapı iç dizaynını yerli kasalara değişmem.. konula alakasız oldu biraz ama söleyim dedim.. benim bildiğim bizim araçlar 95bg.. 90 değil 127nm tork değerine sahip.. zamanında bende  enjeksiyonluya çevirtmek için araştırmıştım ama harcanacak para ile elimdekini satıp daha yenisini alabilirim dedim o yüzden olduğu gibi bıraktım bu şekilde keyif almaya bak derim motorunu çok fazla kurcalatma ileride ağır masraflar açabilir.. bana göre mantıklı olan kompile motor değişimi daha mantıklı geliyor.. benim hayalimde de 4age tip 20v olan motor var 160bg ve 162nm tork değerine sahip.. yurt dışından komple sıfır olarak getirtme imkanım olsa hiç durmazdım...:(  kazasız belasız sürüşler...