Gönderen Konu: 200.000 bakımı 1.4 vvti  (Okunma sayısı 3263 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
200.000 bakımı 1.4 vvti
« : Mart 16, 2013, 13:16:02 »
arkadaşlar 2001 model e11 1.4 vvti aracım 200.000 km devirmek üzere. daha önceki sahibinin hangi parçaları değiştirip değiştirmediği, km düşürüp düşürmediğini bilmediğimden dolayı bazı önemli işlemleri yaptırmak istiyorum. triger zinciri ve debriyaj balatası ilk öncelikler. yapmam gereken diğer işlemler ve marka konusunda bana yardımcı olursanız sevinirim.

Toyota Club Türkiye

200.000 bakımı 1.4 vvti
« : Mart 16, 2013, 13:16:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • CARİNAe 2.0 GLİ
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 21 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: 200.000 bakımı 1.4 vvti
« Yanıtla #1 : Mart 16, 2013, 13:21:36 »
arkadaşlar 2001 model e11 1.4 vvti aracım 200.000 km devirmek üzere. daha önceki sahibinin hangi parçaları değiştirip değiştirmediği, km düşürüp düşürmediğini bilmediğimden dolayı bazı önemli işlemleri yaptırmak istiyorum. triger zinciri ve debriyaj balatası ilk öncelikler. yapmam gereken diğer işlemler ve marka konusunda bana yardımcı olursanız sevinirim.
Hakan bey sitemizden Ufuk Sönmez le görüş yapmak istediklerini + yapılacak başka işlemleri sana detaylı anlatır parça konusundada yardımcı olur kolay gelsin
Yiğitler kan döker Bayrak solmaya.Anadolu başlar Vatan olmaya.Kızılelma'ya heyy Kızılelma'ya.Engüzel marşını vurmadan mehter.Ya AllahBismillahAllahuekber.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 200.000 bakımı 1.4 vvti
« Yanıtla #2 : Mart 17, 2013, 01:51:00 »
Zinciri değiştirmenize gerek yok eğerki ses gelmiyorsa. Öncelikle yağ hava polen filtresini kesin değiştirin sonra benzin filtresini de özellikle orjinali ile değiştirin. V kayışını değiştirin. Fren direksiyon hidrolikleri şanzıman yağı ve son olarak soğutma suyunu değiştirdiğinizde hiçbir sorun kalmayacaktır...
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 200.000 bakımı 1.4 vvti
« Yanıtla #3 : Mart 17, 2013, 02:37:08 »
Zinciri değiştirmenize gerek yok eğerki ses gelmiyorsa. Öncelikle yağ hava polen filtresini kesin değiştirin sonra benzin filtresini de özellikle orjinali ile değiştirin. V kayışını değiştirin. Fren direksiyon hidrolikleri şanzıman yağı ve son olarak soğutma suyunu değiştirdiğinizde hiçbir sorun kalmayacaktır...
Denizli'de özel serviste çalışan bir abime konuyu actim. Neredeyse sizin yazdiklarinizla aynı şeyleri söyledi.  Benzin filtresini ve v kayışını 20000 km önce değiştirdim. Zaten her 10000 kmde yağ filtresini değiştiririm. Polen filtresi listeme eklendi.  Pazartesi geri kalanları yaptırıp debriyaj balatasini degistirecegim. Birde spor yaylarim takılacak.  Aracimi muayeneden sorunsuz geçirdim. Şimdi odullendirme zamanı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 200.000 bakımı 1.4 vvti
« Yanıtla #4 : Mart 17, 2013, 02:52:59 »
Denizli'de özel serviste çalışan bir abime konuyu actim. Neredeyse sizin yazdiklarinizla aynı şeyleri söyledi.  Benzin filtresini ve v kayışını 20000 km önce değiştirdim. Zaten her 10000 kmde yağ filtresini değiştiririm. Polen filtresi listeme eklendi.  Pazartesi geri kalanları yaptırıp debriyaj balatasini degistirecegim. Birde spor yaylarim takılacak.  Aracimi muayeneden sorunsuz geçirdim. Şimdi odullendirme zamanı.

YAğ olarak 5w40 castrol edge koyun farkı hissedersiniz tam sentetik yağın yapısı biraz daha farklı oluyor. Bence bir ödül daha gelmeli o araca açık hava filtresi gelirse süper olabilir :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 200.000 bakımı 1.4 vvti
« Yanıtla #5 : Mart 17, 2013, 04:35:30 »
Bence bir ödül daha gelmeli fo araca açık hava filtresi gelirse süper olabilir :)
yazmayı unuttum açık hava filtresine sahibiz. Birde katalizörü taktirdik orjinal egzos sisteminin yerine komple 48 cm düz boru kıvırtacağız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 200.000 bakımı 1.4 vvti
« Yanıtla #6 : Mart 17, 2013, 11:28:37 »
yazmayı unuttum açık hava filtresine sahibiz. Birde katalizörü taktirdik orjinal egzos sisteminin yerine komple 48 cm düz boru kıvırtacağız.

KAtalizörü taktınız mı ? 48lik takılacağız zaman mutemelen sökülür öyle değil mi ? Ayrıca filtre olarak ne kullanıyorsunuz ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 200.000 bakımı 1.4 vvti
« Yanıtla #7 : Mart 19, 2013, 02:27:08 »
KAtalizörü taktınız mı ? 48lik takılacağız zaman mutemelen sökülür öyle değil mi ? Ayrıca filtre olarak ne kullanıyorsunuz ?
mesajınıza geç cevap verdiğim için kusura bakmayın.  Aem dry flow filtrem var. Kit halinde. Ancak yer problemi yüzünden mantar filtre kullanmayı düşünüyorum.  Egzos için de kat ve orta susturucu olmadan direk kıvrımlı düz boru ve sona orjinal veya fazla ses çıkarmayan son susturucu düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 200.000 bakımı 1.4 vvti
« Yanıtla #8 : Mart 19, 2013, 02:35:13 »
mesajınıza geç cevap verdiğim için kusura bakmayın.  Aem dry flow filtrem var. Kit halinde. Ancak yer problemi yüzünden mantar filtre kullanmayı düşünüyorum.  Egzos için de kat ve orta susturucu olmadan direk kıvrımlı düz boru ve sona orjinal veya fazla ses çıkarmayan son susturucu düşünüyorum.

Yok estağfurullah olur mu öyle şey. Malesef dediğiniz gibi bizim kaputun altı dar ve filtre sıkıntı çıkartıyor mantarın verimi nedir bilmiyorum ama umarım iyi  olur. HAdi bakalım gelişmeleri bekliyoruz herhalde bunlardan sonra bi dyno yaparsınız ? Birde port polish düşünüyor musunuz ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 200.000 bakımı 1.4 vvti
« Yanıtla #9 : Mart 19, 2013, 09:39:39 »
Port polis düşünüyorum. Bi taraftan da motoru açtırmak içimden gelmiyor. Bu konuda gaza gelmem lazım biraz :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: 200.000 bakımı 1.4 vvti
« Yanıtla #10 : Mart 19, 2013, 10:39:11 »
arkadaşlar 2001 model e11 1.4 vvti aracım 200.000 km devirmek üzere. daha önceki sahibinin hangi parçaları değiştirip değiştirmediği, km düşürüp düşürmediğini bilmediğimden dolayı bazı önemli işlemleri yaptırmak istiyorum. triger zinciri ve debriyaj balatası ilk öncelikler. yapmam gereken diğer işlemler ve marka konusunda bana yardımcı olursanız sevinirim.

Hasan bey bencede zincir ses yapmıyorsa değiştirmeyin. Check-up ücretsiz bu ara Toyotada gidip ücretsiz check-up yaptırın sorun nedir ne değildir öğrenin. Ama ücretsiz olduğunu vurgulayın.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: 200.000 bakımı 1.4 vvti
« Yanıtla #11 : Mart 19, 2013, 13:49:16 »
mesajınıza geç cevap verdiğim için kusura bakmayın.  Aem dry flow filtrem var. Kit halinde. Ancak yer problemi yüzünden mantar filtre kullanmayı düşünüyorum.  Egzos için de kat ve orta susturucu olmadan direk kıvrımlı düz boru ve sona orjinal veya fazla ses çıkarmayan son susturucu düşünüyorum.

problem nedir Hasan kardeşim ?    mantar filtreyi kesinlikle tavsiye etmiyorum , performans araçlarında çok ie yarıyor sadece sünger olduğu için ama perfomans aracı kullanan biri motorun ömrünü düşünmüyor , sünger filtreler tozu içine azda olsa çeker ve uzun vadede motor zarar görür.  bence K&N yada Simota açık hava filtresi alıp K&N fitlre yağı ile yağlayıp kullan ;)


AEM Dry Flow da çekiş düşürme sorunu var mesela bir arkadaş şu konuda bahsettmiş okumanı öneririm :  http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/111880-aem-dry-flow-filtre.html

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 200.000 bakımı 1.4 vvti
« Yanıtla #12 : Mart 19, 2013, 17:14:58 »
problem nedir Hasan kardeşim ?    mantar filtreyi kesinlikle tavsiye etmiyorum , performans araçlarında çok ie yarıyor sadece sünger olduğu için ama perfomans aracı kullanan biri motorun ömrünü düşünmüyor , sünger filtreler tozu içine azda olsa çeker ve uzun vadede motor zarar görür.  bence K&N yada Simota açık hava filtresi alıp K&N fitlre yağı ile yağlayıp kullan ;)

AEM Dry Flow da çekiş düşürme sorunu var mesela bir arkadaş şu konuda bahsettmiş okumanı öneririm :  http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/111880-aem-dry-flow-filtre.html
aem de çekiş vb. sorun yok allaha şükür. bende aem kırmızı filtre var ve problemim yok ancak filtrenin boyutlarından dolayı izolasyon yapamıyorum. tek sıkıntım bu. mantarı tavsiye etmiyorsanız farklı yollara başvurmak lazım.

Hasan bey bencede zincir ses yapmıyorsa değiştirmeyin. Check-up ücretsiz bu ara Toyotada gidip ücretsiz check-up yaptırın sorun nedir ne değildir öğrenin. Ama ücretsiz olduğunu vurgulayın.
Check up bana hep ücretsiz sercan bey. dükkan komşum özel toyota servisi :D arkadaşımda aracımı kendisi denedi ve ses olmadığını değişime gerek olmadığını söyledi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: 200.000 bakımı 1.4 vvti
« Yanıtla #13 : Mart 19, 2013, 21:00:12 »
Ozaman ya kutu içi performans filtre yada kendinden karbon korumalı simota filtre öneririm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 200.000 bakımı 1.4 vvti
« Yanıtla #14 : Mart 19, 2013, 21:21:16 »
aem de çekiş vb. sorun yok allaha şükür. bende aem kırmızı filtre var ve problemim yok ancak filtrenin boyutlarından dolayı izolasyon yapamıyorum. tek sıkıntım bu. mantarı tavsiye etmiyorsanız farklı yollara başvurmak lazım.

Borunun ucuna filtreler için özel borular var körüklü onlardan alıp takıp farın arkasına alabilirsiniz sahsen ben öyle yaptım ve gerçekten verimi çok iyi oldu tavsiye ederim.



Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)