Gönderen Konu: Regülatör değişiminden sonra yüzde kırk fazla gaz tüketen corolla XE  (Okunma sayısı 10708 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Merhaba ben LPG li 96 model xe sahibiyim. Arabayı alalı yaklaşık 10 ay oldu. Benim sorunum gaz tüketimi ile ilgili. Arabayı aldığımda voltran marka gaz beyni vardı. Bir süre sonra gaz kokusu gelmeye başladı ve atiker marka gaz beyni ile değiştirdim. Beyni değiştirdiğim gün ayrıca motor yağı ve bujileri de değiştirdim. O güne kadar 100 km de 10 litre gaz yakan araç, o günden sonra 13-14 litre yakmaya başladı. Beyni değiştirdiğim servise gittim gaz ayarı yaptılar ama hiçbir değişiklik olmadı. Daha sonra bir kez daha ayar yaptırmaya gittim bu sefer de bazı ayarlar yaptıktan sonra hava filtresinin girişine bant takarak hava girişini daralttı ama hiçbir değişiklik olmadı.. Beyni taktıralı 2200 km oldu. Sorun beyinde midir yoksa kış şartlarında bu kadar fark eder mi, başka bir beyin taktırmalı mıyım? Hangi markayı önerirsiniz
Teşekkürler.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
merhaba ben aracı aldığımda benim araçta çok yakıyordu atiker lpg sistemi vardı hesap yaptım lpg 2 tl iken kmde 20 kuruş yakıyordu daha sonra mimgas marka regülatör  taktırdım diğer markalar hakkında bilgim yok  karbüratörü temizlettim yakıt düştü kışın biraz fazla yakar doğruda atiker farkettiriyor ağbimde aynı dertten şikayetçi siz hava filtresinide değiştirin bide hava filtre kutusunun alt sac kısmını ve lpg mikserini karbüratörün üzerine lpg montajı sırasında takılan parça kontrol edin  veya ettirin kırık olduğu zaman havayı çok alırsa lpgde fazla yakar şöyle bişeyde var lpgde havayı çok alırsa çok yakar benzindede tam tersi havayı az alırsa çok yakar ve aracın hararetine etki eder benim tavsiyelerim bunlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Konuyu daha önce dile getirmişsiniz ancak cevap veren olmamış sanırım, aracınıza taktırdığınız bujilerin marka ve model kodunu verebilirseniz bu ihtimali gözden çıkarmış oluruz.Ancak bana sorarsanız sorun yeni takılan Atiker regülatör ve yapılan ayarda.

Karbüratörlü araçlarda hava alımı fazla ancak gaz girişi az olduğu için regülatörü mümkün mertebe açmak zorunda kalıyorlar aksi takdirde tekleme ve çekiş sorunu baş gösteriyor.

Çözüm karbüratörün üzerindeki,hava filtre kazanının altında kalan regülatörden gelen LPG hortumunun bağlı olduğu LPG montajcılarının dağıtıcı dediği (muhtemelen sizde de tek girişli) parçayı çift girişli dağıtıcı ile değiştirmek, regülatörden çıkışı T yaparak ve dağıtıcı içerisinde bulunan etrafı delikli plakanın delik sayısını ve delik genişliğini arttırmak böylece karbüratöre giren LPG'nin olabildiğince homojen dağılımını sağlamak, LPG regülatör vanasının kısılmasını ancak bu şekilde sağlayabilirsiniz.

Tek girişli dağıtıcı;



Çift girişli dağıtıcı



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
aracınıza taktırdığınız bujilerin marka ve model kodunu verebilirseniz bu ihtimali gözden çıkarmış oluruz.


İlgilendiğiniz için öncelikle teşekkür ederim. Buji markasını biliyorum (NGK sanırım ama model kodunu bilmiyorum. Aldığım yerde bilgisayardan uyumlu olup olmadığına bakarak aldım.) Şunu da belirtmeliyim regülatörü değiştirdiğim gün eskimiş olan bujilerimi ve motor yağını da değiştirmiştim. Daha önce buji tırnak aralığının gazlı araçlarda daha kısa olması gerekir diye duymuştum acaba sorun bu olabilir mi? Ya da bu kadar etkiler mi? sonuçta yaklaşık yüzde kırk fazla yakıyor. 


Ancak bana sorarsanız sorun yeni takılan Atiker regülatör ve yapılan ayarda.

Karbüratörlü araçlarda hava alımı fazla ancak gaz girişi az olduğu için regülatörü mümkün mertebe açmak zorunda kalıyorlar aksi takdirde tekleme ve çekiş sorunu baş gösteriyor.

Çözüm karbüratörün üzerindeki,hava filtre kazanının altında kalan regülatörden gelen LPG hortumunun bağlı olduğu LPG montajcılarının dağıtıcı dediği (muhtemelen sizde de tek girişli) parçayı çift girişli dağıtıcı ile değiştirmek, regülatörden çıkışı T yaparak ve dağıtıcı içerisinde bulunan etrafı delikli plakanın delik sayısını ve delik genişliğini arttırmak böylece karbüratöre giren LPG'nin olabildiğince homojen dağılımını sağlamak, LPG regülatör vanasının kısılmasını ancak bu şekilde sağlayabilirsiniz.

Bu söylediklerinizi de deneyeceğim ama regülatör değişimi diğer parçalara bu kadar etki eder mi? Son çare olarak başka masraf yapmadan regülatörü mü değiştirsem (BRC mesela) katkısı olur mu? Teşekkür ederim.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Bu söylediklerinizi de deneyeceğim ama regülatör değişimi diğer parçalara bu kadar etki eder mi? Son çare olarak başka masraf yapmadan regülatörü mü değiştirsem (BRC mesela) katkısı olur mu? Teşekkür ederim.

Regülatör LPG sistemini komple etkileyebilir, değiştiğinde çözüm olacağına garanti verilirse (ki ben olsam Atiker'in cıvatasını bile arabama takmam) BRC ile değiştirilebilir.