Gönderen Konu: çekiş problemi ve uğultu  (Okunma sayısı 2694 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • SELAMLAR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
çekiş problemi ve uğultu
« : Şubat 25, 2013, 01:53:17 »
arkadaşlar. 2004 1.6 vvt-i motor terra aracımı yeni aldım. araçta çekiş problemi yaşamaya başladım. yokuşlarda titreme yapmaya başladı. kalkışlarda gazı fazla vermek zorunda kalıyorum. 3000 deviri geçtikten sonra bağırıyor sanki. acaba lpg den mi kaynaklanıyor dedim ama benzinde de aynısını yapıyor.  vitesler zor geçiyor özellikle geri vitese geçerken. usta baskı balatasından diyor. başka bir nedeni olabilir mi. :-\
AKKM KMV.

Toyota Club Türkiye

çekiş problemi ve uğultu
« : Şubat 25, 2013, 01:53:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: çekiş problemi ve uğultu
« Yanıtla #1 : Şubat 25, 2013, 09:03:38 »
ustan doğru söylüyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • SELAMLAR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: çekiş problemi ve uğultu
« Yanıtla #2 : Şubat 25, 2013, 11:42:20 »
teşekkür ediyorum.
AKKM KMV.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • corollamı özledim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: çekiş problemi ve uğultu
« Yanıtla #3 : Şubat 25, 2013, 13:27:35 »
debriyaj balatası gibi geldi banada
eğer yaptırırsan kaç km. de ve kaç paraya hangi marka olduğunu yazarsan sevinirim.
Chevrolet Cruze 40,000 km 2011

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: çekiş problemi ve uğultu
« Yanıtla #4 : Şubat 25, 2013, 19:43:16 »
Baskı balatan bitmiş hocam 3000 devirden sonra bağırma olayı bu motorların genelinde var forumda veya başka yerlerde de okursunuz bunu zaten motor çok bağırıyor diye ama viteslerin sert geçmesi kalkışlarda titreme bunların sebebi baskı balatadır .Debriyajın pedalını üstündeki merkezden debriyaj düşürülerek bir müddet daha idare edilir ama çözüm değildir bir müddet daha idare eder sadece .Benim aracım 125 binde ve hala orijinal baskı balatası üzerinde yukarıdan kavrıyordu kendim pedal ayarından hafif düşürdüm şu an beni idare ediyor ama çok olmasa da viteslerim dişli geçiyor farkındayım ısındığı zaman kaçırmalar oluyor
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: çekiş problemi ve uğultu
« Yanıtla #5 : Şubat 25, 2013, 22:16:21 »
aynen debriyajda kaçırma var sizin o şekilde yakıtta çok yakar zorlarsanız tamamen de kalabilir yolda
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • SELAMLAR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: çekiş problemi ve uğultu
« Yanıtla #6 : Şubat 26, 2013, 17:17:47 »
hocalarım dediğiniz gibi dün götürdüm ustaya baskı balatadan şüphelenmişti.  titremeler lpg den oluyor normaldir dedi.. ama debriyajı ayarlamam gerektiği kesin.
AKKM KMV.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: çekiş problemi ve uğultu
« Yanıtla #7 : Mart 09, 2013, 12:12:03 »
2005 terram var 46000 KM'de bendede baskı balata isteme gibi bir durum başladı. Aranızda yeni değişen arkadaşlar varmı varsa eğer ne marka alalım ve KAÇ TL ye mal olur. (ben yetkili serviste değiştirmek istemiyorum,ancak parçayı oradan alabilirim.) bu konuda yaza olursa buradan herkez bilgilenmiş olur. Ben istanbul Anadolu yakasındayım.. tavsiyelire açığım. Saygılar Allah kaza bela vermesin cümlemize

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • CARİNAe 2.0 GLİ
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 21 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: çekiş problemi ve uğultu
« Yanıtla #8 : Mart 09, 2013, 12:25:47 »
2005 terram var 46000 KM'de bendede baskı balata isteme gibi bir durum başladı. Aranızda yeni değişen arkadaşlar varmı varsa eğer ne marka alalım ve KAÇ TL ye mal olur. (ben yetkili serviste değiştirmek istemiyorum,ancak parçayı oradan alabilirim.) bu konuda yaza olursa buradan herkez bilgilenmiş olur. Ben istanbul Anadolu yakasındayım.. tavsiyelire açığım. Saygılar Allah kaza bela vermesin cümlemize
Uğur abi geçmiş olsun en iyi markalar bildiğim kadarıyla luk-valeo ve daikin dir ama fiyatları hakkımda bilgim yok (henüz değişmediğim için)
Yiğitler kan döker Bayrak solmaya.Anadolu başlar Vatan olmaya.Kızılelma'ya heyy Kızılelma'ya.Engüzel marşını vurmadan mehter.Ya AllahBismillahAllahuekber.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: çekiş problemi ve uğultu
« Yanıtla #9 : Mart 09, 2013, 12:35:44 »
Uğur abi geçmiş olsun en iyi markalar bildiğim kadarıyla luk-valeo ve daikin dir ama fiyatları hakkımda bilgim yok (henüz değişmediğim için)

Aisin veya Daikin varken Luk veya Valeo'nun yüzüne bakılmaz Ahmet abi :) Ben söyleyeyim Aisin veya Daikin her ikisi de 230TL.

Bu arada titreşim problemi için ateşleme bobinleri ve hava akış metresinin kontrol edilmesi gerekli.LPG kitli ZZ serisi motorların ateşleme bobini yakması meşhurdur.

Geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 224000
  • Model Yılı: '05
  • 18 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: çekiş problemi ve uğultu
« Yanıtla #10 : Mart 19, 2013, 18:22:59 »
Uğur Bey,

Otostart ta 174 tl falan yalnış hatırlamıyorsam Valeo marka Komple debriyaj seti özel servisler 150 tl işçilik maliyeti 325 tl gibi olur. Ben geçen yıl otostart com dan 160 tl ye alıp 125 tl ye işçilik ile özel serviste yaptırmıştım. Memnunum gayet iyi öneriririm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: çekiş problemi ve uğultu
« Yanıtla #11 : Mart 20, 2013, 22:21:00 »
arkadaşlar hepinize teşekkür ederim. Ancak geçen aracı götürdüm usta aldı gezdi baktı abi öyle bir sıkıntı yok baskı iyi dedi :)) bende sevindim.. sizin görüşlerinizi okuyunca aracımın böyle bir şeye ihtiyacı olduğunu düşünmüştüm.. Demek ki başka bir sıkıntı var çekiş biraz düştü)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: çekiş problemi ve uğultu
« Yanıtla #12 : Mart 20, 2013, 22:38:15 »
 Orta dereceli ve uzun bir rampa çıkarken en yüksek v.teste hızınız 50-60km/s de iken gaza yüklenin, o sırada devir ve hız göstergesini takip edin. Devir hızlıca artıyor ancak araç hızlanmakta zorluk çekiyorsa debriyaj balatasından şüphelenebilirsiniz. Bu test sırasında güvenliği de elden bırakmamak gerekir.
 Diğer sıkıntıları bence daha çok açmanız lazım. Bahsettiğiniz problemler(problem oldukları kesin değil) motor kulağından, egzoz ayaklarına kadar, bujilerden buji kablolarına, Ufuk arkadaşımızın belirttiği gibi ateşleme bobinine kadar çok değişik şeylerden olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Arnavut Keyifli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 136500
  • Model Yılı: '17
  • 277 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: çekiş problemi ve uğultu
« Yanıtla #13 : Mayıs 11, 2013, 21:48:01 »
Arkadaşlar  2005 Corolla 1.4 Terra'mı geçen ay sattım.   Orjinal  141.000 km 'de  idi.  Ne debriyaj değiştirdim,ne fren diskleri  vs vs..
Orjinal olarak sattım aracımı ve hala sorun yoktu..  Alan da Allah razı olsun dedi :)
Bana 40-50 bin km'de debriyaj bitti dediğinizde bana biraz acaip geliyor..
I'll make you an offer you can't refuse.