Gönderen Konu: Radyatör suyundaki pas  (Okunma sayısı 51635 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 2000
  • Model Yılı: '15
  • 9 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Radyatör suyundaki pas
« : Şubat 17, 2013, 03:19:55 »
selamlar
motor yağı değişimi sırasında ustanın radyatöre antifiriz ekleyeceği sırada içindeki suyun müthiş paslı olduğunu farkettik,
suyu epeyce sirkülasyon yapıp temizlememe rağmen yinede paslı su devam ediyor
Allahtan antifirizin söktüğü pas çok önemli kısımlarda değilmiş sadece gaz bağlantılarının oradaki yerlerden çok küçük kaçırma var o da 250km de (3 günde) bir defa yarım litre kadar eksiltme yapıyor fakat su hala eskisi kadar olmasada çok paslı

Asıl ilginç olan ise bunun haricinde araba tutulmuyor denmesine rağmen inanılmaz derecede arabadan memnunum

Tamam diyorum araba eski diyedir, tüm bakımları düzgün fakat radyatöre bakılmamıştır diyorum ama içimde bir kurt var aynı sıkıntıyı yaşayanların tecrübeleri nelerdir bu konuda

Arabam 99 Corolla Linea Luna 184000km
Toyotadan vazgeçemememin sebepleri araştırılmalı.

Toyota Club Türkiye

Radyatör suyundaki pas
« : Şubat 17, 2013, 03:19:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör suyundaki pas
« Yanıtla #1 : Şubat 17, 2013, 12:03:55 »
bendede 91 model bir corolla var, aynı şekilde içerisinde inanılmaz şekilde pas vardı. arabayı alınca değiştirmiştim. ancak dediğiniz gibi temizlense bile tekrarlıyor.
sanırım en iyisi arada suyu değiştirmek.

bir ipucu vereyim.  özellikle taşırma kabına giden borular çok önemli. motor sıcakken o su konulan kaba su taşması lazım. o küçük borular mutlaka açık olmalı. benim arabamda tamamen çamur olmuştu..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör suyundaki pas
« Yanıtla #2 : Şubat 17, 2013, 12:48:15 »
bendede 91 model bir corolla var, aynı şekilde içerisinde inanılmaz şekilde pas vardı. arabayı alınca değiştirmiştim. ancak dediğiniz gibi temizlense bile tekrarlıyor.
sanırım en iyisi arada suyu değiştirmek.

bir ipucu vereyim.  özellikle taşırma kabına giden borular çok önemli. motor sıcakken o su konulan kaba su taşması lazım. o küçük borular mutlaka açık olmalı. benim arabamda tamamen çamur olmuştu..

Doğru, taşma kabı ve o tahliye borusu sökülmeli ve iyice temizlenerek şeffaf bir kap haline gelene kadar uğraşılmalı.

Daha sonra motor suyu sistemden komple boşaltılmalı ve radyatör içinede bolca su dökülerek durulanmalı ve yarım saat bekledikten sonra dağıtılan parçalar toplandıktan sonra kaliteli bir antifrizle sisteme sıvı doldurulmalıdır.

LPG bağlantısı olanlarında su kaçaklarını tespit edip onarmaları gerekmektedir.

Not: Motor suyu değiştirilirken kalorifer düğmesi açık konumda bırakılmalıdır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat paylaşınca güzel
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör suyundaki pas
« Yanıtla #3 : Şubat 17, 2013, 12:53:16 »
iki tip antifiriz satılmakta olup , ucuz olanı yeşil renkli , iyi olanı kaliteli olanı kırmızı renklidir bilginiz olsun.Tekin bey uygulanması konusunda teknik bilgiyi tam olarak vermiştir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör suyundaki pas
« Yanıtla #4 : Şubat 17, 2013, 13:12:20 »
soğutma suyuna sadece etilen glikol içeren antifiriz konulur. kullanım klavuzunda böyle yazıyor. ama benim koyduğum yeşil renkliydi..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör suyundaki pas
« Yanıtla #5 : Şubat 17, 2013, 13:19:32 »
iki tip antifiriz satılmakta olup , ucuz olanı yeşil renkli , iyi olanı kaliteli olanı kırmızı renklidir bilginiz olsun.Tekin bey uygulanması konusunda teknik bilgiyi tam olarak vermiştir.
antifriz konusu biraz daha komplike malesef. Aluminyum olan radyatörler için kırmızı, eski demir olanlar için yeşil/mavi olan antifriz daha iyi aslında.

Araç ömrünün herhangi bir süresinde antifrizsiz kaldı ise radyatörde pas olması bunun sonucudur. "Flush" denen uygulama yapılması gerekiyor, yukarıda Tekin beyin bahsettiği uygulamadır.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat paylaşınca güzel
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör suyundaki pas
« Yanıtla #6 : Şubat 17, 2013, 13:29:03 »
antifriz konusu biraz daha komplike malesef. Aluminyum olan radyatörler için kırmızı, eski demir olanlar için yeşil/mavi olan antifriz daha iyi aslında.

Araç ömrünün herhangi bir süresinde antifrizsiz kaldı ise radyatörde pas olması bunun sonucudur. "Flush" denen uygulama yapılması gerekiyor, yukarıda Tekin beyin bahsettiği uygulamadır.

Carina için kırmızı renkli antifiriz   kullandım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör suyundaki pas
« Yanıtla #7 : Şubat 17, 2013, 14:18:57 »
Antifrizlerin renkleri kullanıldıkları yere göre değil de daha çok ömürleri ile ilgili olabilir.

Yeşil veya mavi olanların ömürleri 1 yıldır. Her yıl muhakkak yenilenmesi zorunludur, aksi halde sistemi tıkar.

Pembe ve Kırmızı olanlar ise 8 yıl veya 160.000km gibi max. ömürleri vardır fakat en geç 7. yıl değiştirmek en doğrusudur.

Pembe olan hazır sulandırılmıştır ve sadece bu antifrizle sistem doldurulur.
Kırmızı olanı ise konsantredir, miktarına göre sulandırılarak o oranda soğuğa karşı koruyucu olur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör suyundaki pas
« Yanıtla #8 : Şubat 17, 2013, 16:05:24 »
Kırmızı antifrizlerde silikat yerine "organik asitler" kullanılır. Bunların ömürleri dediğiniz gibi 7-8 yıl olabilir, ancak silikatlı antifriz kadar hızlı ve etkin koruma sağlamazlar. Ayrıca eğer motor aksamları organik asitlere göre tasarlanmamış ise conta ve kauçuk hortumlara da zarar verdikleri iddia ediliyor.

Silikatlı mavi/yeşil antifrizlerde ise silikatların ömrünü tamamlaması ile tortu oluşur, bu yüzden 2 senede bir antifrizin boşaltılıp değişmesi gerekir.

Toyota baya uzun zamandır kırmızı antifriz kullandığı için kırmızı konması sorun teşkil etmiyor. Ancak 1997 model ve eski araçlarda mavi kullanıyorsanız kesinlikle mavide kalmanızı ve kırmızı ile değiştirmemenizi tavsiye ederim.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 2000
  • Model Yılı: '15
  • 9 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör suyundaki pas
« Yanıtla #9 : Şubat 18, 2013, 02:05:52 »
Doğru, taşma kabı ve o tahliye borusu sökülmeli ve iyice temizlenerek şeffaf bir kap haline gelene kadar uğraşılmalı.

Daha sonra motor suyu sistemden komple boşaltılmalı ve radyatör içinede bolca su dökülerek durulanmalı ve yarım saat bekledikten sonra dağıtılan parçalar toplandıktan sonra kaliteli bir antifrizle sisteme sıvı doldurulmalıdır.

LPG bağlantısı olanlarında su kaçaklarını tespit edip onarmaları gerekmektedir.

Not: Motor suyu değiştirilirken kalorifer düğmesi açık konumda bırakılmalıdır.
hepinize verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim fakat belirttiğiniz "Taşma kabı"nın ne olduğunu açıkçası anlayamadım tahliye borusu da sanırım motordan çıkan suyu radyatöre ileten hortum eğer oysa; evet o hortumu çıkartıp belkide 1 saat radyatöre su ekleyerek paslı su tahliyesi yaptık suyun rengi musluk suyu rengine kadar döndü fakat çalıştıktan sonra biraz daha pas göstermesine rağmen çok iyi bir seviyeye geldi yinede birkaç gün sonrasında ilk gördüğümdeki kadar olmasa da paslıydı su mavi antifirizi ekledikten sonra açıkçası çok korkarak kullandım arabayı gözümü hararet göstergesinden ayırmadan, sökülen pasın olduğu yeri antifiriz delecek diye çok korktum fakat Allahtan lpg bağlantı "T" sinde çıktı o da çok küçük bir sızıntı fırsat olunca onu değiştireceğim

sorunu ilk farkettiğimde pasa su katılmış gibiydi, şu anda ise su biraz paslı gibi hala daha böyle fakat artık antifirizi eksik tutmuyor ve ciddi bir yerden kaçak vermesinden korkmuyorum yinede beni rahatsız etmiyor değil acaba kaderime küsüp 14 yıllık araba o kadar olması da normal mi demeliyim yoksa yukarıda yazdıklarımdan farklı yöntemler bulabilirmiyim dersiniz
Toyotadan vazgeçemememin sebepleri araştırılmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör suyundaki pas
« Yanıtla #10 : Şubat 18, 2013, 14:29:52 »
Caner bey, aracınızda hangi kabın bulunduğunu tam olarak hatırlayamıyorum fakat;

Öncelikle motordan radyatöre gelen geniş hortumdan bahsetmiyoruz.

Radyatörde ısınınca genleşen suyun eksilmemesi için 2 çeşit şeffaf plastik kap bulunur, sizin aracınızdakinin hangisi olduğunu hatırlayamıyorum,

1. Kap, ağzında tık diye açılabilen kapağı bulunan taşma kabı, motor soğuyunca içindeki su tekrar radyatöre döner,
2. Kap, ağzında vidalı kapağı bulunan ve buharlaşma olmasın diye sıkıca kapatılabilen basınçlı ve sirkülasyonlu olandır.

Hangisi olursa olsun, motor suyu değişimlerinde bu kabın sökülüp temizlenmesinde fayda vardır,
Uzun kullanım zamanı sonunda kabın iç yüzeyinde pas tabakası birikir ve içi görünemez hale gelir ve fazla pas dibinde çökelti halinde birikir.

Ayrıca bu kabla radyatör arasında bulunan ince veya orta kalınlıkta olabilen hortumunda temizlenmesi iyi olur. Sizin motor suyunuzu değiştikten sonra yine bulanmasının sebebinin bu olduğunu düşünüyorum zira başka bir yerde tortu birikemez.

Antifriz motoru delmez, paslanan şey motor bloğu üzerindeki yuvarlak su tapalarıdır, paslanan metalde bunlardır. Eğer delinirlerse yenisiyle değiştirmek çok basit ve ucuzdur. Delinmelerinin sebebi antifriz değil, zamanında yenilenmeyen antifizsiz motor suyudur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Radyatör suyundaki pas
« Yanıtla #11 : Şubat 18, 2013, 20:49:09 »
Bu arada tanışma bölümündeymişiz, şimdi fark ediyorum :D

Lütfen tanışma yapalım, yoksa konu silinecektir (kimse de uyarmadı nedense...)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler