0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
bendede 91 model bir corolla var, aynı şekilde içerisinde inanılmaz şekilde pas vardı. arabayı alınca değiştirmiştim. ancak dediğiniz gibi temizlense bile tekrarlıyor.sanırım en iyisi arada suyu değiştirmek. bir ipucu vereyim. özellikle taşırma kabına giden borular çok önemli. motor sıcakken o su konulan kaba su taşması lazım. o küçük borular mutlaka açık olmalı. benim arabamda tamamen çamur olmuştu..
iki tip antifiriz satılmakta olup , ucuz olanı yeşil renkli , iyi olanı kaliteli olanı kırmızı renklidir bilginiz olsun.Tekin bey uygulanması konusunda teknik bilgiyi tam olarak vermiştir.
antifriz konusu biraz daha komplike malesef. Aluminyum olan radyatörler için kırmızı, eski demir olanlar için yeşil/mavi olan antifriz daha iyi aslında.Araç ömrünün herhangi bir süresinde antifrizsiz kaldı ise radyatörde pas olması bunun sonucudur. "Flush" denen uygulama yapılması gerekiyor, yukarıda Tekin beyin bahsettiği uygulamadır.
Doğru, taşma kabı ve o tahliye borusu sökülmeli ve iyice temizlenerek şeffaf bir kap haline gelene kadar uğraşılmalı.Daha sonra motor suyu sistemden komple boşaltılmalı ve radyatör içinede bolca su dökülerek durulanmalı ve yarım saat bekledikten sonra dağıtılan parçalar toplandıktan sonra kaliteli bir antifrizle sisteme sıvı doldurulmalıdır.LPG bağlantısı olanlarında su kaçaklarını tespit edip onarmaları gerekmektedir. Not: Motor suyu değiştirilirken kalorifer düğmesi açık konumda bırakılmalıdır.