Gönderen Konu: Debriyaj ust merkez ve baskı balata  (Okunma sayısı 11634 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Debriyaj ust merkez ve baskı balata
« : Şubat 15, 2013, 12:32:45 »
Merhaba arkadaşlar serviste gostermem sonucu aracımın baskı balatanın değişmesi gerektiği soylendi

ancak bir çok toyotada olduğu gibi debriyaj ust merkezindede sorun var basarken gıcırtı yapıyor yağlanınca geçiyor ve belirli bir sure sonra tekrar ses yapmaya başlıyor ve arada debriyaj boşalıyor (araç seyir halindeyken vites değiştirmek için basıyorum debriyaja bomboş oluyor debriyaj bas çek yapınca kendine geliyor)

ve debriyajımda yaklaşık 3-4 cm boşluk var basarken az bir miktar boşa gidiyor debriyaj, vites geçişlerinde zorlanma olabiliyor bazen ve araç soğukken bazen ilk kaltığımda araç 1.vitesten 2ye geçicem çok zor çıkıyor vites bırakmıyor kendini bu nadir oluyor

şimdi sorum şu arabanın çekişi kalkışı çok duştu acaba debriyaj ust merkezi değiştirsem bu sorunlar duzelirmi yoksa gerçekten baskı balatamı bitik

bu arada aracım avensis 1.6 elegant 72.000 km de 2006 model

Toyota Club Türkiye

Debriyaj ust merkez ve baskı balata
« : Şubat 15, 2013, 12:32:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj ust merkez ve baskı balata
« Yanıtla #1 : Şubat 15, 2013, 16:45:36 »
Baskı balta değişince motorun gücü tam olarak tekerlere iletilir çekişteki artışı hissedersiniz üst merkez değişince baskı balata ayırma işlemi düzeleceğinden vites geçişlerinin rahatlar zaten baskı seti de değişeceğinden araç çok güzel olur .Alt merkezinde kontrolü yaptırın derim
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj ust merkez ve baskı balata
« Yanıtla #2 : Şubat 15, 2013, 17:24:09 »
Sabahattin bey,

Aracınızdaki debriyaj pedal sistemi hidrolik baskı tahrikli olup belirttiğiniz gibi üst merkezindeki contanın eskimesinden dolayı anlattığınız sorunları yaşamaktasınız. Tamir takımını bir şekilde bulabilirsiniz, değişim sonunda bütün sorunlarınız düzelecektir. Debriyaj Baskı Balatanızda bir sorun olduğunu düşünmüyorum.

Bu tip sorunları yaşamamak için, debriyaj hidroliğininde belirtilmiş olan km/zaman periyotlarında değiştirilmesi gerekir. Eğer ayrıca bir kap bulunmuyorsa, debriyaj hidroliği fren hidrolik kabıyla paylaşılıyor demektir.

......Alt merkezinde kontrolü yaptırın derim

Alt merkez demek yanlış olur diye düşünüyorum, altta sadece piston vardır, eğer contası yağ kaçırırsa bunun dönüşü olmaz, yağ pistondan dışarı akar ve eksilerek biter. Yağ eksilmesi yoksa, pistonda bir sorun yok anlamına gelir.   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj ust merkez ve baskı balata
« Yanıtla #3 : Şubat 16, 2013, 16:16:06 »
Yani özetle ust merkez değiştiği takdirde sizinde tahmininiz sorunların ust merkezden kaynaklandığı baskı balatadan kaynaklanmadığı yonunde

evet dediğiniz gibi fren ve debriyaj hidroliği aynı kabı paylaşıyor ve henuz hiç değişmedi sanırım

bu arada 5000 km önce şanzıman yağını değiştirdim vites geçişlerinde en ufak bir yumuşama olmadı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj ust merkez ve baskı balata
« Yanıtla #4 : Şubat 16, 2013, 19:04:26 »
Sabahattin bey, şanzıman yağını yetkili serviste değiştirmeye özen göstermekte fayda vardır, size maliyeti yaklaşık aynı paraya mal olur. Fakat, her nekadar viskozitesi ve markası aynı olsada, sanayideki yağlar ile orjinal yağ arasında katkı farkları vardır. O nedenle orjinal ve yansanayi diye tabirler vardır.

Önceki aracımın şanzıman yağ periyodu geldi ve nasıl olsa aynı viskozite değil mi? diyerek sanayide değişimim sonunda viteslerim çok zor geçmeye başlamıştı ve hemen yetkili serviste tekrar değişim yaparak sorunu halletmiştim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Debriyaj ust merkez ve baskı balata
« Yanıtla #5 : Mart 28, 2013, 11:45:45 »
merhaba;
bende forma yenı uye oldum. yukarda belırtılen sorun bende de ara sıra olmakta . bu soruna bır cozum bulabıldınızmı acaba. usta senkromecler degıscek dedı . debriyaj ust merkez contalarının değişmesiyle sorun cozuldumu acaba ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj ust merkez ve baskı balata
« Yanıtla #6 : Mart 28, 2013, 11:52:16 »
Düz vites kullanıcıların dikkatine; bakım eksikliği ve kullanım hataları nedeniyle düz şanzıman arızaları otomatik şanzıman arızalarından daha fazla olmaktadır. Sorun yaşamamak için fren hidroliğini ve şanzıman yağlarınızı periyodlarında, eğer ağır trafik şartlarında kullanıyorsanız daha öncesinde muhakkak değiştiriniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)