Gönderen Konu: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme  (Okunma sayısı 4694 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« : Şubat 15, 2013, 00:45:26 »
Selamlar,
Aracım e12 corolla 1.6 benzinli.Egzos sisteminde katlardan birini sökülmüş,orta susturucu yerine 48'lik düz boru ve son susturucu olarak sanayi tipi bir susturucu var.Aracımın gidişinden memnunum fakat başlarda hoş gelsede artık bu sese kafam dayanmamaya başladı.Back Pressure'ı düşürmeden bu sesi nasıl düşürebilirim?Orta susturucuyu geri taktığımda sadece patırdamalar kayboluyor,gürültü seviyesi aynı,son susturucuyu orjinale çevirsem mantıklı olur mu?

Tek kat==>Orta susturucu iptali,yerine 48'lik düz boru==>Orjinal Son Susturucu

Bu sistem sizce nasıl olur?BP'yi arttırır,fakat orjinal sese de dönmek pek içimden gelmiyor.Bilgili arkadaşlardan tavsiyelerini bekliyorum.
2013 Auris Premium Multidrive S

Toyota Club Türkiye

Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« : Şubat 15, 2013, 00:45:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #1 : Şubat 15, 2013, 00:51:13 »
Internet te Egzan eksoz Arnavutköy  diye arayın.  Fatih veya Gökhan Hızıroğlu nu isteyin. Bilgi vereceklerdir.
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #2 : Şubat 15, 2013, 02:04:46 »
Vanali bi son susturucu isinizi gormez mi?
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #3 : Şubat 15, 2013, 13:08:11 »
Valla normalde aracın egsozu yanlış hatırlamıyorsam 35 mm 48 yaparsanız yine ses alırsınız. Komple 51lik yaptırın birde dizel susturucusu koyup sesi normal seviyeye çekip gidişini düzelsin üzerine birde açık hava filtresi daha doğrusu CAİ koyarsanız farkı hissedeceğinizden emin olabilirsiniz...
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #4 : Şubat 15, 2013, 13:53:16 »
Valla normalde aracın egsozu yanlış hatırlamıyorsam 35 mm 48 yaparsanız yine ses alırsınız. Komple 51lik yaptırın birde dizel susturucusu koyup sesi normal seviyeye çekip gidişini düzelsin üzerine birde açık hava filtresi daha doğrusu CAİ koyarsanız farkı hissedeceğinizden emin olabilirsiniz...
atmosferik araçlarda gereğinden fazla büyük egsoz da performanstan çalıyor. 51 fazla gelebilir belli bir back pressure olması gerekiyor kardeşim.
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #5 : Şubat 15, 2013, 14:01:12 »
atmosferik araçlarda gereğinden fazla büyük egsoz da performanstan çalıyor. 51 fazla gelebilir belli bir back pressure olması gerekiyor kardeşim.

1.6 motorlar için tam verim alınması için 51 1.4ler için 48 koçak :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #6 : Şubat 15, 2013, 14:19:23 »
bikaç yerde gördüm üstler canlansa da alt devirlerde düşüş oluyormuş ondan dedim :)
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #7 : Şubat 15, 2013, 14:24:23 »
bikaç yerde gördüm üstler canlansa da alt devirlerde düşüş oluyormuş ondan dedim :)

O kaçınılmaz durum 48likte de aynı şey olacak sonuçta 13 mm fazla genişletiyorsun ha 13 mm genişletmişsin ha 16 mm çok büyük fark olmaz alt devirlerin canlanmasında ama yüksek devirlerde o 3 mm farkettiriyor malesef :) Onu toparlamak için safcII kullanılıyor hava yakıt karışımını ayarlayan alet onunla çözülüyor fakat bu işe giriliyorsa zaten performans için olur yoksa macera aramaya gerek yok diye düşünmekteyim :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #8 : Şubat 15, 2013, 14:27:25 »
Ayrıca dipnot olarak geçeyim aracınızda çift KAT yok. Yanlış hatırlamıyorsam ilk susturucu ====== kat=====son susturucu diye biliyorum yada kat ile ilk susturucunun yeri değişik tam emin değilim bu konuda ama mahtemelen ilk susturucu kat son susturucudur.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Omega 2.5 - V6
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '99
  • 85 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #9 : Şubat 15, 2013, 14:50:38 »
Sanayi tipi son susturucuyu sök oraya düz boru at kafalık tak ucuna geri kalan herşeyi orjinale çevir..tatminkar kafa ütülemeyen bir ses alırsın..
Sonuç sadece son iptal olucak..
94 D.slx / 88 Mercedes B.230E / 99 Pug 306 / 07 Corolla / 74 Taunus / 84 T.131 / 91 taunus / 87 Gold Taunus(mefta) / 96 Vectra cd / 03 TDCI Mondeo /  İmpreza 08 / Mini Çupra İbiza / 99 Omega

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #10 : Şubat 16, 2013, 02:55:39 »
Öncelikle cevaplar için teşekkürler,
Bizim kasalarda çift kat var normal kattan daha küçük 2 tane kat.Birkaç araştırmadan sonra son susturucuyu direk orjinale çevirmeye karar verdim.ortadaki 48'lik boruyu 51'e çıkartıp çıkarmamak konusunda kararsızım,sonuçta o kısımda bp'yi düşürecek ve bu benim istemediğim birşey.duruma göre orta susturucuyla iptal ettiğim katı da yerine takıp sona düz boru koyabilirim ama bu da bp'yi düşürebilir.bakalım yarın egzozcuma gidicem onla da konuşup duruma göre birşey yaptırıcam.Fakat şuan en mantıklı görünen;

İlk kat(Bunu da söktürebilirim)==>> 48 mm'lik Düz boru ==>>orjinal son susturucu.

Yarın tekrar buraya yazarım durumu.
2013 Auris Premium Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #11 : Şubat 16, 2013, 12:45:30 »
Öncelikle cevaplar için teşekkürler,
Bizim kasalarda çift kat var normal kattan daha küçük 2 tane kat.Birkaç araştırmadan sonra son susturucuyu direk orjinale çevirmeye karar verdim.ortadaki 48'lik boruyu 51'e çıkartıp çıkarmamak konusunda kararsızım,sonuçta o kısımda bp'yi düşürecek ve bu benim istemediğim birşey.duruma göre orta susturucuyla iptal ettiğim katı da yerine takıp sona düz boru koyabilirim ama bu da bp'yi düşürebilir.bakalım yarın egzozcuma gidicem onla da konuşup duruma göre birşey yaptırıcam.Fakat şuan en mantıklı görünen;

İlk kat(Bunu da söktürebilirim)==>> 48 mm'lik Düz boru ==>>orjinal son susturucu.

Yarın tekrar buraya yazarım durumu.

Malesef yanlış biliyorsunuz bu araçların egsoz sisteminde 4 tane bombelik yok en azından böyle anlatayım. İlk susturucu katalizör son susturucu. İlk susturucu TÜP susturucu olduğu için katalizöre benziyor. Ama eğer sizin araçta böyle bir durum varsa egsoz sistemi tamamen yanlış bir şekilde oynanmış ve bunu düzeltmeniz gerekir. Ayrıca 48lik boruda BPyi düşürecek sonuçta 35 mmden 13 mm daha fazla çap katmış oluyorsunuz egsoz sistemiyle oynamak zaten performans içindir eğer memnunsanız sadece son susturucuyu orjinale çevirin daha fazla oynamayın derim ben size..
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #12 : Şubat 17, 2013, 02:43:53 »
Malesef yanlış biliyorsunuz bu araçların egsoz sisteminde 4 tane bombelik yok en azından böyle anlatayım. İlk susturucu katalizör son susturucu. İlk susturucu TÜP susturucu olduğu için katalizöre benziyor. Ama eğer sizin araçta böyle bir durum varsa egsoz sistemi tamamen yanlış bir şekilde oynanmış ve bunu düzeltmeniz gerekir. Ayrıca 48lik boruda BPyi düşürecek sonuçta 35 mmden 13 mm daha fazla çap katmış oluyorsunuz egsoz sistemiyle oynamak zaten performans içindir eğer memnunsanız sadece son susturucuyu orjinale çevirin daha fazla oynamayın derim ben size..
Sanırım siz yanlış biliyorsunuz,bizzat servise sordum bu konuyu daha önce,manifoldun çıkışında ilk katalitik,hemen arkasından gelen sensör arkasından ikinci katalitik arkasından gelen orta susturucu ve son susturucu.bugün gittiğim egzoscu da bu modellerde çift katalitik olduğunu istesemde ilk katalitiği iptal edemeyeceğini çünkü bunun manifoldla beraber olduğunu ve keskin bir performans düşüşü yaratacağını söyledi.tabii söylediği şey pek net olmasada,servisten ve servisteki yakın çevremden aldığım bilgi ve 10 senelik Toyota tecrübem bir araçta aynı hat üzerinde 3 susturucu olabileceğini mantıklı karşılamamı engelliyor.
2013 Auris Premium Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #13 : Şubat 17, 2013, 12:21:38 »
Sanırım siz yanlış biliyorsunuz,bizzat servise sordum bu konuyu daha önce,manifoldun çıkışında ilk katalitik,hemen arkasından gelen sensör arkasından ikinci katalitik arkasından gelen orta susturucu ve son susturucu.bugün gittiğim egzoscu da bu modellerde çift katalitik olduğunu istesemde ilk katalitiği iptal edemeyeceğini çünkü bunun manifoldla beraber olduğunu ve keskin bir performans düşüşü yaratacağını söyledi.tabii söylediği şey pek net olmasada,servisten ve servisteki yakın çevremden aldığım bilgi ve 10 senelik Toyota tecrübem bir araçta aynı hat üzerinde 3 susturucu olabileceğini mantıklı karşılamamı engelliyor.

Zaten 3 tane susturucu var demedim araçta ilk girişte susturucu sonra kat sonra son susturucu var diye biliyorum.

HAtta bu sistemde vvt-i'a ait bir sistem buyrun.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-toyota-cikma-cinarogullari-99-01-corolla-katalizator-oksijen-sen-105692836/detay
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #14 : Şubat 19, 2013, 01:23:46 »
Bahsettiğiniz araç e11 sanırım sizin de aracınız o kasa, benim aracım ise e12 yani 2005 model. Farklı kasalardan bahsediyoruz.
2013 Auris Premium Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #15 : Şubat 19, 2013, 11:32:43 »
Bahsettiğiniz araç e11 sanırım sizin de aracınız o kasa, benim aracım ise e12 yani 2005 model. Farklı kasalardan bahsediyoruz.

Motorlar aynı vvt-i 1.6 3zzfe kasaya göre yapılmaz egsoz sistemi motora göre yapılır. Dayımda da e12 var 1.4 vvt-i onunda bu şekilde amcamda var e12 1.6 vvt-i oda bu şekilde fark yok yani.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #16 : Şubat 19, 2013, 19:49:24 »
Peki en kısa zamanda e12 alıp bir servise ya da egzoscuya uğrayın veya öyle bilmeye devam edin.
2013 Auris Premium Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #17 : Şubat 19, 2013, 20:48:50 »
Peki en kısa zamanda e12 alıp bir servise ya da egzoscuya uğrayın veya öyle bilmeye devam edin.

Bildiklerimden eminim gidipm başka bir servise gösterin yada bilgi alın.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • toyosan alternatif otomotiv hizmetleri
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '07
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #18 : Şubat 20, 2013, 15:34:45 »
Bildiklerimden eminim gidipm başka bir servise gösterin yada bilgi alın.

araç almana gerek yok ben söyleyim :) zze121 modellerde katalitik konvertör bir tanedir oksijen sensörü ise 2 adettir
ALTERNATİF OTOMOTİV ÖZEL SERVİS....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzos Sistemi Yeniden Düzenleme
« Yanıtla #19 : Şubat 20, 2013, 18:16:31 »
araç almana gerek yok ben söyleyim :) zze121 modellerde katalitik konvertör bir tanedir oksijen sensörü ise 2 adettir

Tıpkı dediğim gibi konuyu aydınlattığın için çok teşekkürler Murat abi :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)