Selam.
Belki o hesabı çevre uzunluğunu düşünerek yaptılarn ancak yinede çok saçma olmuş bence. Araca başka herhangi bir modifiye yapmadan orjinali 155 olan tabanı 185 yapmak ilginç. Acaba böyle uygulama yapanlar var mı?
175/65/14 olan ölçüleri 185/60/14 yapmanız eğer lastik kaliteli ve özellikle H ve üstü grup ise bence size performansta artı etkisi olacak. Özellikle kuru ve temiz zeminde patinaj azalacak ve fren mesafeniz kısalacaktır. Ayrıca viraj hakimiyetiniz de bir miktar artacaktır. Ancak ıslak zemin için bunların bir miktar ter5si oalcaktır yanlız burada dediğim gibi lastik kalitesi (hamuru, deseni vb.) önem arzedecektir. Eğer 175 tabanlı lastiğinizin ıslak zemin tutuş kabiliyeti çok gelişmiş değilse kaliteli ve şartlara daha uygun bir 185 tabanlı lastikle cm.2'ye düşen basınç mitarı azalmasına rağmen yol tutuşta ıslak zeminde önemli bir sorun yaşamazsınız bence. Ancak dediğim gibi lastiğin kalitesi ve özellikleri burada çok önemli. Yoksa aynen Alper'in dediklerine katılıyorum.
Birde Jant genişliğinizin uygulanacak lastiğe uyumu vardır. Yani her 175 tabanlı lastiğin uygulanabildiği janta 185 tanablı lastik olmaz. Ayrıca Çelik (standart sac jant) janta uygulanan lastik ile Hafif Alaşım Jant'a uygulanan lastiğin özellikleri farklıdır ve bunlar birbirleri ile sağlıklı kullanılamazlar.