Gönderen Konu: Elektrikli direksiyonun sertliği  (Okunma sayısı 21823 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli direksiyonun sertliği
« Yanıtla #20 : Mart 24, 2013, 14:32:29 »
Peki aracınızın aydınlatmasında şu "Göz kırpma" olarak tabir edilen durum var mı ? Devir saati yükseldiğinde aydınlanmanın artması, düştüğünde azalması. Veya klimayı açtığınızda, otomatik camları açıp kapattığınızda far aydınlatmanızın şiddetinin azalması gibi ?

O tamamen akünün zayıflığından kaynaklanıyor akü ölmüş ise malesef araba çalışsada böyle şeyler yaratabiliyor...
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Elektrikli direksiyonun sertliği
« Yanıtla #20 : Mart 24, 2013, 14:32:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli direksiyonun sertliği
« Yanıtla #21 : Mart 24, 2013, 22:27:36 »
Peki aracınızın aydınlatmasında şu "Göz kırpma" olarak tabir edilen durum var mı ? Devir saati yükseldiğinde aydınlanmanın artması, düştüğünde azalması. Veya klimayı açtığınızda, otomatik camları açıp kapattığınızda far aydınlatmanızın şiddetinin azalması gibi ?
Bahsettiğiniz olaylarda aydınlamanın azaldığını hiç farketmedim ama araç dururken direksiyonu çevirdiğimde çok az da olsa farlar soluklaşıyor. Bunu da direksiyonun elektrik motorunun çalışmasına bağladığımdan çok üzerinde durmadım. Bu konuda Ercüment beye kısmen katılıyorum. Elektrik motoru veya elektrikli herhangi bir teçhizat çalışırken elektrik tüketeceğinden araçtaki elektrik geriliminde bir azalma olması ve buna bağlı olarak farların soluklaşması normaldir. Ama bunun sebebinin akünün ömrünü tüketmesi olduğunu sanmıyorum çünkü aküyü 2 ay önce değiştirdim. Lakin gerilimdeki ufak bir düşüşün bile farlara etki etmesinin sebebi akünün 40W olması olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • FlickR -FotoShare
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli direksiyonun sertliği
« Yanıtla #22 : Mart 24, 2013, 22:35:33 »
Bahsettiğiniz olaylarda aydınlamanın azaldığını hiç farketmedim ama araç dururken direksiyonu çevirdiğimde çok az da olsa farlar soluklaşıyor. Bunu da direksiyonun elektrik motorunun çalışmasına bağladığımdan çok üzerinde durmadım. Bu konuda Ercüment beye kısmen katılıyorum. Elektrik motoru veya elektrikli herhangi bir teçhizat çalışırken elektrik tüketeceğinden araçtaki elektrik geriliminde bir azalma olması ve buna bağlı olarak farların soluklaşması normaldir. Ama bunun sebebinin akünün ömrünü tüketmesi olduğunu sanmıyorum çünkü aküyü 2 ay önce değiştirdim. Lakin gerilimdeki ufak bir düşüşün bile farlara etki etmesinin sebebi akünün 40W olması olabilir.

Bir ihtimal şarj dinamosunun ömrünün azalmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Bu ve benzeri sorunu olanların dillendirdikleri bir durum aynı zamanda.

O tamamen akünün zayıflığından kaynaklanıyor akü ölmüş ise malesef araba çalışsada böyle şeyler yaratabiliyor...

Her zaman akla gelen ilk akünün durumu olur. Bu gayet normaldir. Fakat aküde sıkıntı yoksa ikinci bir sebep şarj dinamosu olabilir. Arkadaşımızın da aküsü iki aylıkmış. Yeni bir akü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli direksiyonun sertliği
« Yanıtla #23 : Mart 27, 2013, 13:07:50 »
Bahsettiğiniz olaylarda aydınlamanın azaldığını hiç farketmedim ama araç dururken direksiyonu çevirdiğimde çok az da olsa farlar soluklaşıyor. Bunu da direksiyonun elektrik motorunun çalışmasına bağladığımdan çok üzerinde durmadım. Bu konuda Ercüment beye kısmen katılıyorum. Elektrik motoru veya elektrikli herhangi bir teçhizat çalışırken elektrik tüketeceğinden araçtaki elektrik geriliminde bir azalma olması ve buna bağlı olarak farların soluklaşması normaldir. Ama bunun sebebinin akünün ömrünü tüketmesi olduğunu sanmıyorum çünkü aküyü 2 ay önce değiştirdim. Lakin gerilimdeki ufak bir düşüşün bile farlara etki etmesinin sebebi akünün 40W olması olabilir.

45 amperlik malesef gerçekten yetersiz kalıyor bizim araçta da var ömrünü doldurdu gibi geliyor ama hala işlev görüyor fakat rölantide çalışırken farlar açıyorum aracı 1200 rpme çıkarttığımda farlar kendine geliyor resmen en güzeli 60 amperlik alıp kullanmak lazım ama sanırım şarj dinamosuyla alakalı yada akü kutup başlarında bir paslanma oksitlenme var onları güzelce zımparalayıp üzerine çok ince bir tabaka gres yağı sürüldüğünde paslanma önlenmiş oluyor akü kutup başlarına bir bakmanızı tavsiye ederim.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli direksiyonun sertliği
« Yanıtla #24 : Mart 29, 2013, 09:20:24 »
45 amperlik malesef gerçekten yetersiz kalıyor bizim araçta da var ömrünü doldurdu gibi geliyor ama hala işlev görüyor fakat rölantide çalışırken farlar açıyorum aracı 1200 rpme çıkarttığımda farlar kendine geliyor resmen en güzeli 60 amperlik alıp kullanmak lazım ama sanırım şarj dinamosuyla alakalı yada akü kutup başlarında bir paslanma oksitlenme var onları güzelce zımparalayıp üzerine çok ince bir tabaka gres yağı sürüldüğünde paslanma önlenmiş oluyor akü kutup başlarına bir bakmanızı tavsiye ederim.

Ercu benim aku 38amper ve gayet basarili. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli direksiyonun sertliği
« Yanıtla #25 : Mart 29, 2013, 10:30:16 »
direksiyonu neden aküye bağlıyorsunuz anlamak zor
aknün görevi motoru çalıştırmak için ilk elektriği sağlamak
motor çalıştıktan sonra araç her türlü elektrik ihtiyacını kendi ürettiği elektrikten sağlar
aküyle ilgisi kalmaz
motor çalışmıyor durumdayken zaten power direksiyon devrede değil
motor çalıştıktan sonra elektrikli direksiyon sistemi devreye girer ve
ihtiyaç duyduğu elektriği motordan alır aküden değil

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli direksiyonun sertliği
« Yanıtla #26 : Mart 29, 2013, 11:31:24 »

Ercu benim aku 38amper ve gayet basarili. :)


Valla bilmiyorum abi akünün tipleri farklıdır belkide senin akü jellidir yada kurudur bizimki ıslak böyle saf sulu maf sulu değişik değişik karışımlar yapıp koyuyoruz içine kimya dersini arabada uygulamaya geçiriyorum :P :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2012 yaris 1.33 fun multidrive s
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli direksiyonun sertliği
« Yanıtla #27 : Nisan 07, 2013, 18:52:20 »
direksiyonu neden aküye bağlıyorsunuz anlamak zor
aknün görevi motoru çalıştırmak için ilk elektriği sağlamak
motor çalıştıktan sonra araç her türlü elektrik ihtiyacını kendi ürettiği elektrikten sağlar
aküyle ilgisi kalmaz
motor çalışmıyor durumdayken zaten power direksiyon devrede değil
motor çalıştıktan sonra elektrikli direksiyon sistemi devreye girer ve
ihtiyaç duyduğu elektriği motordan alır aküden değil
kemal abi kontağı açtıktan sonra devreye giriyor araç çalımasa bile o yüzden direk aküden besleniyor
dünyanın en yüksek tepesinede çıksan oturacağın yer kendi kıçının üzeridir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli direksiyonun sertliği
« Yanıtla #28 : Nisan 07, 2013, 19:02:54 »
?????????????ilginç
benim honda da öyle değil
ancak motor çalıştıktan sonra devreye giriyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli direksiyonun sertliği
« Yanıtla #29 : Nisan 07, 2013, 19:04:29 »
?????????????ilginç
benim honda da öyle değil
ancak motor çalıştıktan sonra devreye giriyor
Direksiyon yumuşamıyor araç çalışmadan sadece motoru elektrik çekmeye başlıyor.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2012 yaris 1.33 fun multidrive s
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli direksiyonun sertliği
« Yanıtla #30 : Nisan 08, 2013, 20:56:04 »
deneyebilirsiniz 15 sn falan sonra direksiyon yumuşuyor
dünyanın en yüksek tepesinede çıksan oturacağın yer kendi kıçının üzeridir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli direksiyonun sertliği
« Yanıtla #31 : Haziran 17, 2013, 14:51:03 »
Herkez sertliginden şikayetçi

Bende yüksek hızlarda sanki yumaşak gibi hissetmekten memnum degilim.

Hafta sonu 2007 Jetta kullandım gerçekten yüksek hızda verdigi güven Avensisten daha çok daha fazla hoşuma gitti.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli direksiyonun sertliği
« Yanıtla #32 : Haziran 17, 2013, 15:09:47 »
Peki aracınızın aydınlatmasında şu "Göz kırpma" olarak tabir edilen durum var mı ? Devir saati yükseldiğinde aydınlanmanın artması, düştüğünde azalması. Veya klimayı açtığınızda, otomatik camları açıp kapattığınızda far aydınlatmanızın şiddetinin azalması gibi ?

Osman bey bu göz kırpması benim araçta bazen oluyor, bunun sebepleri nelerdir? aküyü yeni aldım hatta şüphelenip tekrar aldığım yere
gidip ölçtürdüm aküyü, aküde sorun yok. Eğer şarj dinamosundan kaynaklanan sorun varsa dinamoyumu değiştireceğiz maliyeti nedir.
Bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli direksiyonun sertliği
« Yanıtla #33 : Temmuz 06, 2013, 21:47:16 »
arkadaşlar bir süredir yazmadım ama sorun ve çözüm arayışlarım halen devam ediyor. Geçen hafta bir tanıdığım 2012 model yaris aldı. Ben de kullandım ve benim direksiyonla arasındaki bariz farkı yine gördüm. Daha önce diğer ihtimalleri yavaş yavaş uygulamalı şekilde eledim. Aküyü değiştirdim, lastikleri değiştirdim, rot-balans ayarı yaptırdım, serviste bilgisayara bağlattım ama direksiyondaki sertliğin ne sebebini ne de çözümünü bulamadım. Forumda sorunun ön takımlardan olabileceğini söyleyen arkadaşlar oldu. Eğer ön takımlardan kasıt rot-balans ise lastikleri değiştirirken rot-balans ayarları yapıldı. Yok eğer kastedilen başka bir şeyse onu da belirtin lütfen. Dinamo kömüründen kaynaklanabileceğini söyleyen de çok oldu. Ustaya sorduğumda 2008 model arabanın kömürü bu kadar çabuk bitmez. Zaten biterse de akü ışığı yanar dedi. Açıklama mantıklı geldi ama bir bilen varsa söylesin lütfen bu kömürün ömrü ne kadardır. Yada direksiyonun sertliğine başka neler sebep olur. Ustaya sorduğumda direksiyon sert değil gayet normal çalışıyor diyor ama farklı arabalarda görüyorum bariz bir fark var direksiyon sertliğinde