Gönderen Konu: Tüketici kanunu gereği arızanın giderilmesindeki süre hakkında ...  (Okunma sayısı 1197 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
bundan 2 yıl kadar önce satın aldığım vestel marka klima 1 yıl içerisinde 5 kere arıza yaptı her defasında onarım yapıldı 5. onarım istemiyorum dedim değişim talep ettim bir süre belirsizlik içinde beni oyaladıktan sonra çare olarak Kaymakamlık Hakem Heyetine dilekçe ile değişim ve şikayetimi talep ettim daha sonra kaymakamlıktan bana ve vestele kağıt gönderdiler bu sırada vestel den aradılar ve değişticeklerini söylediler değiştirdiler ...
 
fakat klima 2 ay kadar çalıştıktan sonra yeniden arıza yaptı 23 aralık ta arıza kaydını bildirdim fakat 28 gün olmasına rağmen defalarca aramama karşılık hala arıza giderilemedi ve bahanelere gelince ; farbika sayıma girdi hava şartlarından dolayı gelemiyoruz zaten gibisinden

şimdi ben ne yapayım fikri olan varsa fikirlerini bekliyorum  ;; bu arada siz siz olun kesinlikleeee vestel denen markayı almayın benim durumuma düşmeyin
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
 Öncelikle geçmiş olsun.
Iso 10002 serisi standart tam durumunuzu özetliyor ancak Türkiye'de bu sertifikayı almaya hak kazanmış fazla kuruluş maalesef yok. Diğer yandan bu standartlar bir belge olmanın çok ötesinde birer kültürdür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
teşekkürler Hakan Bey , 30 gün içersinide arızanın giderilmesi durumu diye bir olay var ama ben şu durumda ne yapabilirim yeniden mi şikayette bulunayım acaba :S
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
bundan 2 yıl kadar önce satın aldığım vestel marka klima 1 yıl içerisinde 5 kere arıza yaptı her defasında onarım yapıldı 5. onarım istemiyorum dedim değişim talep ettim bir süre belirsizlik içinde beni oyaladıktan sonra çare olarak Kaymakamlık Hakem Heyetine dilekçe ile değişim ve şikayetimi talep ettim daha sonra kaymakamlıktan bana ve vestele kağıt gönderdiler bu sırada vestel den aradılar ve değişticeklerini söylediler değiştirdiler ...
 
fakat klima 2 ay kadar çalıştıktan sonra yeniden arıza yaptı 23 aralık ta arıza kaydını bildirdim fakat 28 gün olmasına rağmen defalarca aramama karşılık hala arıza giderilemedi ve bahanelere gelince ; farbika sayıma girdi hava şartlarından dolayı gelemiyoruz zaten gibisinden

şimdi ben ne yapayım fikri olan varsa fikirlerini bekliyorum 

 Pazar ve Resmi tatiller dışındaki takvim günlerini iş günü olarak sayarak ve 30 gün içerisinde arızanın giderilmesi gerekir.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
ama giderilecek gibi de değil :(
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
ama giderilecek gibi de değil :(

 Bu durumda yenisi ile değiştirilir heralde...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Deniz bey öncelikle geçmiş olsun.

Tüketicinin korunması hakkındaki kanun gereği müşteri ayıplı malzemeyi, 1.onartabilir, 2. yenisi ile değiştirilmesini isteyebilir, 3.parasının iade edilmesini isteyebilir. Ve bu durum firmaya değil tamamen müşterinin isteğine kalmıştır. Ayrıca bu isteklerin yerine getirilmesi için bir kriter yoktur. 30 günlük süre ilk aldığınız günden itibaren sebepsiz iade süresidir. Yani malı aldıktan sonra 30 gün içerisinde mazeretsiz olarak iade edebilirsiniz demektir.

Arıza onarım süresi ise Ergün beyin dediği gibi arızalı malı teslim ettiğiniz tarihten itibaren 30 iş günüdür. Yukarıda da yazdığım gibi ikinci klimayı da arızalı olduğu için iade edip paranızı geriye alabilirsiniz. Bu müşterinin hakkıdır.

Bu arada size verilen ikinci klimanın garantisi de size teslim tarihinden itibaren 3 yıldır. Yani ilk aldığınız klimanın garanti süresinin devamı değildir. Firma ve servis yetkilileri bunun aksini iddia edecektir ancak siz ısrarcı olun.

Kolay gelsin.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Deniz bey öncelikle geçmiş olsun.

Tüketicinin korunması hakkındaki kanun gereği müşteri ayıplı malzemeyi, 1.onartabilir, 2. yenisi ile değiştirilmesini isteyebilir, 3.parasının iade edilmesini isteyebilir. Ve bu durum firmaya değil tamamen müşterinin isteğine kalmıştır. Ayrıca bu isteklerin yerine getirilmesi için bir kriter yoktur. 30 günlük süre ilk aldığınız günden itibaren sebepsiz iade süresidir. Yani malı aldıktan sonra 30 gün içerisinde mazeretsiz olarak iade edebilirsiniz demektir.

Arıza onarım süresi ise Ergün beyin dediği gibi arızalı malı teslim ettiğiniz tarihten itibaren 30 iş günüdür. Yukarıda da yazdığım gibi ikinci klimayı da arızalı olduğu için iade edip paranızı geriye alabilirsiniz. Bu müşterinin hakkıdır.

Bu arada size verilen ikinci klimanın garantisi de size teslim tarihinden itibaren 3 yıldır. Yani ilk aldığınız klimanın garanti süresinin devamı değildir. Firma ve servis yetkilileri bunun aksini iddia edecektir ancak siz ısrarcı olun.

Kolay gelsin.
Teşekkürler öncelikle ben bu vestel kadar acayip bir firma görmedim yerli malı diye aldık büyük markadır dedik ama maalesef gerçekten hikaye inanın artık aramaktan bıktım ben bunları sonuçta ne demiş atalarımız ucuz etin yahnisi yavan olur bir daha aslaa yerli malı bir ürün almam tavsiyede etmem ; ayrıca neler dedim anlamıyorlar defalarca dedikleri biz sizi arayacağız 23 aralık 2012 den beri bekliyorum artık aramayacağım da bunları telefonla bir kaç gün daha bekleyip hakkımı kaymakamlıkta arayacığm ,geçen değişim olayındaki gibi ayrıca daha önce de gittiğimde değişim için kaymakamlık hakem heyetindeki görevli biz sizin yanınızdayız her zaman dedi ve şunu da ekledi eğer para talep ederseiz % 30 gibi bir kullanım payı faturadaki paradan kesilir siz ister paranızı alın istersniz yenisi ile değişim talep edin diye beni bilgilendirdi bende nasıl olsa gerekli diye o zaman yenisi ile değişim istedim gerçi değişitiğinde A sınıfı bir klima ile değiştirdiler benim eskisi C sınıfı idi ..
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
yavw daha ne istiyorsun kardeşim Koskoca   "A" sınıfıyla değiştirmişler daha ne olsun, neden markayı kötülüyorsun.... :rofl:

şaka bir yana VESTEL'in hiç bir ürününü evime sokmam, hatta bedava verseler bile kullanmam, evdeki diğer cihazları bozar alimallah :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Teşekkürler öncelikle ben bu vestel kadar acayip bir firma görmedim yerli malı diye aldık büyük markadır dedik ama maalesef gerçekten hikaye inanın artık aramaktan bıktım ben bunları sonuçta ne demiş atalarımız ucuz etin yahnisi yavan olur bir daha aslaa yerli malı bir ürün almam tavsiyede etmem ; ayrıca neler dedim anlamıyorlar defalarca dedikleri biz sizi arayacağız 23 aralık 2012 den beri bekliyorum artık aramayacağım da bunları telefonla bir kaç gün daha bekleyip hakkımı kaymakamlıkta arayacığm ,geçen değişim olayındaki gibi ayrıca daha önce de gittiğimde değişim için kaymakamlık hakem heyetindeki görevli biz sizin yanınızdayız her zaman dedi ve şunu da ekledi eğer para talep ederseiz % 30 gibi bir kullanım payı faturadaki paradan kesilir siz ister paranızı alın istersniz yenisi ile değişim talep edin diye beni bilgilendirdi bende nasıl olsa gerekli diye o zaman yenisi ile değişim istedim gerçi değişitiğinde A sınıfı bir klima ile değiştirdiler benim eskisi C sınıfı idi ..

Deniz bey Kemal abinin dedikleri çok doğru. Yerli malı falan değil. Türkiye'de elektronik teknolojisi yok ki yerli malı bri elektronik cihaz olsun. Tamamı Çin ve Tayvan'da üretilen kart ve modülelrin Türkiye'de monte edilmesi ile oluyor. Eh bunun da ne kadar yerli varın siz karar verin.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
yavw daha ne istiyorsun kardeşim Koskoca   "A" sınıfıyla değiştirmişler daha ne olsun, neden markayı kötülüyorsun.... :rofl:

şaka bir yana VESTEL'in hiç bir ürününü evime sokmam, hatta bedava verseler bile kullanmam, evdeki diğer cihazları bozar alimallah :(
değiştirse ne olur Kemal Abi 2 ay geçmedi yine arıza yaptı :)
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Deniz bey Kemal abinin dedikleri çok doğru. Yerli malı falan değil. Türkiye'de elektronik teknolojisi yok ki yerli malı bri elektronik cihaz olsun. Tamamı Çin ve Tayvan'da üretilen kart ve modülelrin Türkiye'de monte edilmesi ile oluyor. Eh bunun da ne kadar yerli varın siz karar verin.
Seyit Bey mesleğim elektronik tamiri olduğu için çok iyi biliyorum dediğinizi en çok bilinen ve genellikle bizim milletin bu ülkede en çok tercih ettiği eskiden beri özellikle arçelik beko zaten aynı ve vestelerde son yıllarda (özellikle tüplü tvlerde son 10 yıldır )  o kadar kalitesiz malmeze kullanıyorlarki anlatamam çindeki en ucuz malları alıp burada satıyorlar nasıl olsa ismine güvenip alıyoruz bende öyle bir hataya düştüm bu klima olayında  :)
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
34 gün oldu bu gün itibari ile ama hala  parça bekleniyormuş stoklarda yokmuş ben de artık tamir istemiyorum yenisi veya daha üst bir modelle değişim şart ,, hadi bakalım vestel göreceğiz seni ..!

ayrıca bilgi amaçlıdır ... azami tamir süresi 20 güne indirilmiş ..!

http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetayV3&CategoryID=80&ArticleID=1047211
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım