0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
bundan 2 yıl kadar önce satın aldığım vestel marka klima 1 yıl içerisinde 5 kere arıza yaptı her defasında onarım yapıldı 5. onarım istemiyorum dedim değişim talep ettim bir süre belirsizlik içinde beni oyaladıktan sonra çare olarak Kaymakamlık Hakem Heyetine dilekçe ile değişim ve şikayetimi talep ettim daha sonra kaymakamlıktan bana ve vestele kağıt gönderdiler bu sırada vestel den aradılar ve değişticeklerini söylediler değiştirdiler ... fakat klima 2 ay kadar çalıştıktan sonra yeniden arıza yaptı 23 aralık ta arıza kaydını bildirdim fakat 28 gün olmasına rağmen defalarca aramama karşılık hala arıza giderilemedi ve bahanelere gelince ; farbika sayıma girdi hava şartlarından dolayı gelemiyoruz zaten gibisinden şimdi ben ne yapayım fikri olan varsa fikirlerini bekliyorum
ama giderilecek gibi de değil
Deniz bey öncelikle geçmiş olsun. Tüketicinin korunması hakkındaki kanun gereği müşteri ayıplı malzemeyi, 1.onartabilir, 2. yenisi ile değiştirilmesini isteyebilir, 3.parasının iade edilmesini isteyebilir. Ve bu durum firmaya değil tamamen müşterinin isteğine kalmıştır. Ayrıca bu isteklerin yerine getirilmesi için bir kriter yoktur. 30 günlük süre ilk aldığınız günden itibaren sebepsiz iade süresidir. Yani malı aldıktan sonra 30 gün içerisinde mazeretsiz olarak iade edebilirsiniz demektir.Arıza onarım süresi ise Ergün beyin dediği gibi arızalı malı teslim ettiğiniz tarihten itibaren 30 iş günüdür. Yukarıda da yazdığım gibi ikinci klimayı da arızalı olduğu için iade edip paranızı geriye alabilirsiniz. Bu müşterinin hakkıdır.Bu arada size verilen ikinci klimanın garantisi de size teslim tarihinden itibaren 3 yıldır. Yani ilk aldığınız klimanın garanti süresinin devamı değildir. Firma ve servis yetkilileri bunun aksini iddia edecektir ancak siz ısrarcı olun.Kolay gelsin.
Teşekkürler öncelikle ben bu vestel kadar acayip bir firma görmedim yerli malı diye aldık büyük markadır dedik ama maalesef gerçekten hikaye inanın artık aramaktan bıktım ben bunları sonuçta ne demiş atalarımız ucuz etin yahnisi yavan olur bir daha aslaa yerli malı bir ürün almam tavsiyede etmem ; ayrıca neler dedim anlamıyorlar defalarca dedikleri biz sizi arayacağız 23 aralık 2012 den beri bekliyorum artık aramayacağım da bunları telefonla bir kaç gün daha bekleyip hakkımı kaymakamlıkta arayacığm ,geçen değişim olayındaki gibi ayrıca daha önce de gittiğimde değişim için kaymakamlık hakem heyetindeki görevli biz sizin yanınızdayız her zaman dedi ve şunu da ekledi eğer para talep ederseiz % 30 gibi bir kullanım payı faturadaki paradan kesilir siz ister paranızı alın istersniz yenisi ile değişim talep edin diye beni bilgilendirdi bende nasıl olsa gerekli diye o zaman yenisi ile değişim istedim gerçi değişitiğinde A sınıfı bir klima ile değiştirdiler benim eskisi C sınıfı idi ..
yavw daha ne istiyorsun kardeşim Koskoca "A" sınıfıyla değiştirmişler daha ne olsun, neden markayı kötülüyorsun.... şaka bir yana VESTEL'in hiç bir ürününü evime sokmam, hatta bedava verseler bile kullanmam, evdeki diğer cihazları bozar alimallah
Deniz bey Kemal abinin dedikleri çok doğru. Yerli malı falan değil. Türkiye'de elektronik teknolojisi yok ki yerli malı bri elektronik cihaz olsun. Tamamı Çin ve Tayvan'da üretilen kart ve modülelrin Türkiye'de monte edilmesi ile oluyor. Eh bunun da ne kadar yerli varın siz karar verin.