Gönderen Konu: Motor suyunu pratik yoldan tahliye etme..  (Okunma sayısı 2883 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • GrandePunto dan Terfi
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 31 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Motor suyunu pratik yoldan tahliye etme..
« : Ocak 19, 2013, 14:51:18 »
Selam arkadaşlar,Geçenlerde aracın motor suyunu azaltıp antifiriz eklemek istedim,ama ne kelepçeyi sökmem neden aracın altından tahliye etmek gelmedi içimden..Şöyle pratik yol buldum...Boş cam sil veya buna benzer uzun pipetli veya borulu bir püskürtme gereci  buluyoruz ve bu suyun bir bölümünü istenildiği taktirde sadece haznedeki suyu boşaltıyoruz.. Kolay gelsin..
''ÇİNGENEYE BEYLİK VERMİŞLER ÖNCE BABASINI ASMIŞ''

Toyota Club Türkiye

Motor suyunu pratik yoldan tahliye etme..
« : Ocak 19, 2013, 14:51:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor suyunu pratik yoldan tahliye etme..
« Yanıtla #1 : Ocak 19, 2013, 15:31:48 »
Bilgi için teşekkürler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor suyunu pratik yoldan tahliye etme..
« Yanıtla #2 : Ocak 19, 2013, 19:50:04 »
Selam arkadaşlar,Geçenlerde aracın motor suyunu azaltıp antifiriz eklemek istedim,ama ne kelepçeyi sökmem neden aracın altından tahliye etmek gelmedi içimden..Şöyle pratik yol buldum...Boş cam sil veya buna benzer uzun pipetli veya borulu bir püskürtme gereci  buluyoruz ve bu suyun bir bölümünü istenildiği taktirde sadece haznedeki suyu boşaltıyoruz.. Kolay gelsin..
ama şöylede birşey var antifiriz koyarken belirli mıktarsa su dailave ediyırlar.Saf antifiriz yarar değğil zarar verir.koruma dereceniz düşmüş ise ekleme yapmak yerıne tamamen değiştirmek daha iyi gibi.toyota long life servislerde 120 tl civarı satılıyor ama 150 bin km değiştirmiyorsunuz.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • GrandePunto dan Terfi
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 31 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor suyunu pratik yoldan tahliye etme..
« Yanıtla #3 : Ocak 21, 2013, 16:55:12 »
ama şöylede birşey var antifiriz koyarken belirli mıktarsa su dailave ediyırlar.Saf antifiriz yarar değğil zarar verir.koruma dereceniz düşmüş ise ekleme yapmak yerıne tamamen değiştirmek daha iyi gibi.toyota long life servislerde 120 tl civarı satılıyor ama 150 bin km değiştirmiyorsunuz.
Tabiki hazneye sadece antifiriz konmamalı..Zaten öyle bir öneridede bulunmadım..Bu biraz işini bilen ve hızlı bir şeklide suyun donmasını engellemeye yönelik bir yöntem..Adı üstünde pratik..Servise gidecekler için zaten bu uygulamaya gerekte yok..
''ÇİNGENEYE BEYLİK VERMİŞLER ÖNCE BABASINI ASMIŞ''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor suyunu pratik yoldan tahliye etme..
« Yanıtla #4 : Ocak 21, 2013, 21:39:18 »
Selam arkadaşlar,Geçenlerde aracın motor suyunu azaltıp antifiriz eklemek istedim,ama ne kelepçeyi sökmem neden aracın altından tahliye etmek gelmedi içimden..Şöyle pratik yol buldum...Boş cam sil veya buna benzer uzun pipetli veya borulu bir püskürtme gereci  buluyoruz ve bu suyun bir bölümünü istenildiği taktirde sadece haznedeki suyu boşaltıyoruz.. Kolay gelsin..

Bilgi için teşekkürler Cemil Bey.

Yalnız bu yaptığımız işlemin sonucu doğru olmayabilir. Aşağıda wikipedia'dan yaptığım alıntıda ölçüm yapmadan antifriz ekleme ya da değiltirme yapılmaması gerektiği belirtilmiş. Bu işlemi yapmadan önce ustanıza danışmanızı tavsiye ederim.

Alıntı
Antifriz
Antifriz, 0 derece ve altında radyatör suyuna katılarak suyun donmasını önleyen kimyasal madde. Antifriz daha çok otomobil motorlarında kullanılır.

Bir alkol türevi olan etilen glikol (etandiol) iyi bir antifrizdir.

Antifriz radyatörü ve soğutma sistemini pas ve korozyondan korumak amacıyla da kullanılmaktadır. Donma noktası -60 derece olan saf antifriz, su ile karıştırıldığında donma noktası bulunulan bölgeye ayarlanılmaktadır. Ancak su oranı veya antifriz oranı arttıkça donma noktası düşmektedir. Bu nedenle doğru miktarda su ile karıştırılması önemlidir. Su oranı %70'i aşarsa donma %30'un altına düşmekte ve hararet tehlikesi baş göstermektedir. Antifirizin ısıyı taşıma özelliği suya izafi olarak daha az olduğundan düşük ağırlığın önem arz ettiği uygulamalarda daha da az kullanılır.

Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için % 33 ila % 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye edilmektedir. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekmektedir. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltmaktadır. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılmalıdır. "Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar verilmelidir Bomometre cihazı, sadece karışımdaki etilen glikol miktarını ölçmektedir ve formülündeki koruyucuların durumu hakkında bilgi vermemektedir. Dolayısıyla bomometre, antifrizin soğutma sistemini koruma gücünü ölçememektedir. Bütün antifrizler birbirlerinin aynısı değildir çünkü, piyasadaki antifriz ürünleri arasında büyük oranda kalite farkı vardır. İyi bir antifriz hem suyun donma derecesini düşürmeli hem de kaynama derecesini yükseltmelidir.OAT (organik asit teknolojisi) ile üretilen antifrizler içeriğindeki katıkların kimyasal özellikleri sayesinde hem daha uzun ömürlüdürler hem de aşınmaya karşı daha iyi koruma sağlarlar. Genel maksatlı antifrizler normalde yılda bir defa suyun donma noktası için derecesi ölçülmelidir. Gelişmiş antifrizler ise daha uzun ömürlü olduklarından 3 yıla kadar kullanılabilmektedir
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor suyunu pratik yoldan tahliye etme..
« Yanıtla #5 : Ocak 28, 2013, 21:45:10 »
arkadaşlar bir ay önce discovery channell daki tamirat tadilat programında Ed China antifiriz konusunda ilginç şeyler söyledi, yeni nesil biyolojik antifirizin %100 oranında kullanılması durumunda arabalarda su kaynatması olmaz dedi. çünki yüksek hararette kaynayanın su olduğunu su olmayınca kaynama noktasının 150-160 derecelere çıktığını ve antifirizin ömrünün sınırsız olacağını anlattı. bu banada çok mantıklı geldi, sanıyorum servisler %100 bio antifiriz kullanıyor. geçen gün rav4ün derecesini ölçtüm - 48, 2002 ninkini ölçtüm - 17 ki ben daha yakınlarda koymuştum ve en az %60 antifirizdi. bu konuyu dikkate alıp araştırın böylece herhangi bir arıza durumunda su kaynatma ihtimali ortadan kalkar.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor suyunu pratik yoldan tahliye etme..
« Yanıtla #6 : Ocak 28, 2013, 22:25:31 »
LLC (Long Life Coolant parça numarası 08889-80014) ve SLLC (Super Long Life Coolant parça numarası 08889-80072) antifrizler birbirinden farklı özelliklere sahipler.

Alüminyum bloklu araçlar için SLLC antifriz kullanılmasının gerekliliği, alüminyum blokların daha çabuk ısınıp daha çabuk soğuması ancak normal soğutma sıvısının bu hıza yetişememesi sonucu aşırı termostat çalışması akabinde devirdaimin daha çok çalışarak daha çabuk ömrünü tamamlamasına sebep olmasıdır.SLLC antifrizler çabuk ısınıp çabuk soğurlar ve kaynama noktaları çok yüksektir (2000'li yılların başında bizzat bilgisayar soğutmasında kullanarak test etmişliğim vardır) dolayısı ile su karıştırılmadan kullanılması gerekir, şayet su karıştırılır ise az önce bahsettiğim avantajlarını kaybederek herhangi bir antifrizden farksız kullanım sağlarlar,ancak su karıştırılmadan kullanılması bile motorun hararet görmeyeceği anlamına gelmez.

SLLC antifrizlerin diğer artılarından bazıları daha fazla antikorozif olmaları,çok daha fazla yüksek akışkanlık oranına sahip olmaları,ısı emici yapılarının yüksekliği, daha fazla yağlayıcı özellikte olmaları, yüzbinlerce kilometre sonrasında bile neredeyse sıfır tortu, bu özellikler ile daha uzun parça ve motor ömrü.Dezavantajları ise yüksek üretim maliyetleri ve hava ile teması sonrasında saklama ömrünün kısa oluşudur.

LLC antifrizler ise döküm blok döküm kapak yada döküm blok alüminyum kapak kombinasyonlarında çalışabilmeye daha uygun olmaları, SLLC antifrizlerin birçok avantajına sahip olmaması ancak kullanılması tavsiye edilen motorlarda bu avantajların gerekliliğinin azlığı sebebi ile su ile karıştırılarak kullanılabilmesi, üretim maliyetinin daha düşük olması, su ile karıştırılabilmesi sonucu kullanım maliyetinin daha da az olması avantajları, hava ile temasından sonra saklama süresi kısalığı LLC antifrizler içinde geçerlidir.

Saygılar.