Gönderen Konu: Zorunlu trafik, kasko ve ticari sigortalarda primler artacak  (Okunma sayısı 1128 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Recep Koçak, son 6 yılda trafik sigortasında 2.8 milyar TL zarar edildiği, toplanan primin hasarları karşılamaya yetmediğini belirterek, 2013’te başta prim artışı olmak üzere bazı önlemlerin alınacağını söyledi. Koçak, ticari sigortalarda da zarar edilmeye başlandığını açıkladı.

SİGORTACILAR, 2013’de başta trafik ve kasko olmak üzere, ticari sigortalarda da primleri artırmaya hazırlanıyor. Bir süredir özellikle zorunlu olan trafik sigortasında ciddi zarar eden ve 2012’de primleri yükseltmelerine rağmen yine de zarardan kurtulamayan sigorta şirketleri, 2013 yılında trafik sigortasında primleri yeniden artıracaklar. Aynı şekilde son iki yıldır ticari ve sınai sigortalarda da ciddi hasar ödeyen, bu nedenle de sigorta yaparken temkinli hareket eden sigortacılar; yeni yılda, sanayi kesimine yönelik sigorta poliçelerinde de fiyatları yükseltecekler.
Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkanı Recep Koçak, son 6 yılda sigorta şirketlerinin trafik sigortasından 2.8 milyar TL zarar ettiğini, 2012’nin 9 aylık döneminde ise şirketlerin 652 milyon TL zarar açıkladığını belirterek, 6 yıldır bu zararın sigortalılara yansıtılmadığını söyledi. Koçak, trafik sigortasında alınan primlerin ödenen tazminat ve giderlere yetmediğini ifade ederek, “Alınan her 100 lira karşılığında, 105 lira tazminat ödüyoruz. Bunun üzerine giderleri de koyduğunuzda bu rakam 135 liraya çıkıyor” dedi.

PRİM ARTIŞI KAÇINILMAZ OLDU

Recep Koçak, trafik sigortasında zararın nedenlerine de değinerek, şunları söyledi: “Trafik kazalarında tedavi giderlerinin Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından ödenmesine yönelik kanunda değişiklik yapıldı ve iki yıldır şirketler, trafik sigortası primlerinin yüzde 10’unu SGK’ya devrediyor. Bunun dışında, Yargıtay Hukuk Daireleri ile mahkemelerin aldıkları, sigorta tekniğine uymayan kararlar ve yargıya intikal eden dosyalarda vefat tazminatının hesaplamasındaki farklı kriterler, zararı daha da arttırdı. Ayrıca, maddi hasarlı kazalarda tarafların kendi aralarında anlaşarak, tutanak tutmalarına yönelik düzenleme sonucu artan tazminat talepleri de zarara neden oluyor. Bir de yedek parça ve tamir fiyatlarındaki artışlar var. Tüm bunlar trafik sigortasının sürdürülebilirliği açısından başta prim artışı olmak üzere bazı önlemlerin alınmasını kaçınılmaz hale getirdi.”

Ayakta durmak zorundayız

Recep Koçak, trafik sigortasında primlerin bundan sonra da artacağını vurgulayarak, “Eğer havuzda yeterli prim toplanamazsa primler yükselir. Şunu da söyleyeyim, artık zararın dibe vurduğunu görüyoruz, bundan ötesinin olacağını tahmin etmiyorum. O nedenle de 2013’ün farklı olacağını düşünüyorum. Bunun işaretlerini da almaya başladık. Şirketler hem risk seçiminde dikkatli davranıyor, hem de primleri artırıyor” dedi. Recep Koçak, sigortalıya hizmet verebilmek için sigorta şirketlerinin ayakta durması gerektiğine de dikkat çekerek, şunları söyledi: “Sigorta şirketlerinin karlı olması lazım ki, hizmet verebilsin. Çok büyük karlar da hedeflemiyoruz. Dünya ortalamasına baktığımızda yüzde 5’i, yüzde 10’u geçmez. Bizim hedeflediğimiz de bu rakamlar.”

Ticari sigortalarda önlem alacağız

RECEP Koçak, sınai ve ticari sigortalardan da zarar ettiklerini belirterek, şunları söyledi: “Son iki yıldır ciddi hasarlar oldu. 2011’de aldığımız primin üçte birini hasar olarak ödedik, 2012’de durum daha da kötü. Yangın sigortalarında sektörün teknik karlılığı 2011’in 9 aylık döneminde yüzde 7 iken, bu yılın aynı döneminde eksiye dönerek, yüzde 3 zarar edildi. Bu nedenle de şirketler dikkatli olmaya başladılar. Sigorta yapmıyor değiliz ancak, istediğimiz asgari şartlar var. Mesela, sigortalanacak tesiste, sigorta yokmuş gibi önlem alınmasını istiyoruz. Tedbir alınmadığı sürece risk artıyor. ‘Hiçbir tedbir almayayım, sigorta yaptırayım, sigorta şirketi düşünsün’ demek doğru değil. Hasar olmayacak gibi önlem alınıp, sonra sigortaya başvurulması gerekir.”

Kâra geçmek zorundayız

AKSİGORTA Genel Müdürü Uğur Gülen, 2013’de sigorta primlerine zam olacağını belirterek, şöyle konuştu: “2012’de doğru risk seçimi ve doğru fiyatlama yapmaya başladık. 2013’de de aynı durum devam edecek. Sektör olarak büyüme sorunumuz yok. 2013’de de ekonominin üzerinde büyürüz. Ancak kâr sorunumuzu çözmemiz lazım. Eskiden yüksek faiz ortamında şirketler kendi yağında kavruluyordu. Ancak faizler yüzde 5’lere indi ve mali karlar bitti, sigortacılıktan kar etme dönemi başladı. Bu durum 4-5 yıldır her şirketi etkiliyordu, 2012’de tam anlamıyla etkiledi. Bundan sonra daha karlı bir sigorta sektörü yaratmalıyız. Bunun için de primler yükseldi, 2013’de de yükselmeye devam edecek.”

(Hürriyet)
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Toyota Club Tr
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '08
  • 50 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu trafik, kasko ve ticari sigortalarda primler artacak
« Yanıtla #1 : Ocak 14, 2013, 11:07:44 »
Daha ne kadar artacak çok merak ediyorum !!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu trafik, kasko ve ticari sigortalarda primler artacak
« Yanıtla #4 : Ocak 21, 2013, 20:34:48 »
istanbulda en pahalı olduğu için çoğu insan benim gibi başka plaka alıyordu demek 34 yapacağız artık plakayı da bilgisi olan varmı bu konuda  ? şimdi 34 yapmak için şatış gerekmiyor sanırım muayne gereklimi acaba ?
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu trafik, kasko ve ticari sigortalarda primler artacak
« Yanıtla #5 : Şubat 18, 2013, 10:25:34 »
Yeni konu açmayım dedim.

KASKO sigortasında yeni uygulama 1 Nisan’da başlayacak. Şirketler, farklı teminat ve primlerle dar kasko, kasko, genişletişmiş kasko, tam kasko adı altında poliçe satabilecek. Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Recep Koçak, “Fiyatlar, seçilecek kaskoya göre farklı olacak, prim azalabileceği gibi artabilir de” dedi.

1 Nisan’dan itibaren kasko sigortasında fiyatı, tüketicinin tercihi belirleyecek. Hazine Müsteşarlığı yayınlandığı bir yönetmelikle kasko sigortasında önemli değişiklikler yaptı. Yeni uygulama, 1 Nisan’da başlayacak. Bugüne kadar sigorta şirketleri kasko sigortasında, birçok teminatı tüketiciye sunuyor ve karşılığında da belli bir prim alıyordu. 1 Nisan’dan itibaren şirketler; ‘Dar Kasko’, ‘Kasko’, ‘Genişletilmiş Kasko’ ve ‘Tam Kasko’ olmak üzere 4 ayrı poliçe satabilecekler.

Hazine, kaskoya konu olacak ana teminatların da çerçevesini çizdi. Buna göre; çarpışma, çarpma, yanma, hırsızlık ve üçüncü kişilerin vereceği zararlar olmak üzere 5 ana risk belirlendi. Bu teminatların bir kısmını kapsayan poliçeler, ‘dar kasko’, hepsini birden kapsayan poliçeler ise ‘kasko’ adı altında satılacak. Ayrıca Hazine, kasko sigortasının kapsamı içine girecek; doğal afetler, terör gibi 15 ek teminat daha belirledi. Bu teminatların bir kısmını kapsayan poliçelere, ‘genişletilmiş kasko’ denecek. Tüm riskleri kapsayan poliçeler ise ‘tam kasko’ adı altında satılacak.

ŞİRKETLER İÇİN YAPILMADI

Tüketiciler ise 1 Nisan’dan itibaren yaptıracakları farklı kasko poliçelerine, farklı primler ödeyecek. Dar kasko ve kasko adı altındaki ürünler, uygun primlerle, hatta bugünkünden daha düşük bedellerle tüketiciye sunulurken; genişletilmiş ve tam kasko poliçelerinin ise primleri yüksek olacak. Yeni kasko uygulamasında, hasar sonrası aracın nerede onarılacağı ve hangi parçanın kullanılacağı da primi belirleyecek. Onarımın, tüketicinin belirlediği serviste yapılması ve orijinal parça kullanılmasını halinde prim de ona göre belirlenecek. Aracın sigorta şirketinin belirleyeceği serviste onarılması, eşdeğer parça kullanılması halinde primler daha uygun olacak.

Yeni uygulamanın bugüne kadar kasko sigortasında tüketici ile sigorta şirketi arasında yaşanan anlaşmazlıkları bitireceğini belirten sigortacılar, yeni düzenlemenin 1 Temmuz 2012’de uygulamaya giren Türk Ticaret Kanunu çerçevesinde yapıldığına dikkat çekerek, “Yeni düzenlemeler primleri artıracak’ diye bir şey de söz konusu değil. Primleri şirketler serbestçe belirliyor” dedi.

FARKLI TEMİNATA FARKLI PRİM

Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Recep Koçak, kasko sigortalarında yapılan değişikliklerin tüketici lehine olduğunu söyledi. Recep Koçak, yeni düzenlemelerin kasko fiyatlarına etkisine de değinerek, “Maalesef daha ürünler tasarlanmadan yüzde 50 gibi bir prim artışı olacağı yönünde haberler çıktı. Hali hazırda, farklı içerikteki ürünler sigorta şirketlerince vatandaşın tercihine sunulmakta ve bu ürünlerin primleri, içeriğine göre de farklılık göstermekte. Bugün sahip olunan bir poliçe aynı teminat türleri ile yeni uygulama başladığında yenilenecekse, prim değişmeyecek. Diğer bir deyişle, enflasyon oranı, zarar gibi nedenlerle eski uygulamada prim yüzde 5 artacaksa, yeni uygulamada da aynı oranda artacak. Ancak farklı teminat türleri de talep edilirse prim doğal olarak değişecek. Primler, seçilecek kasko sigortasına göre farklılık gösterecek. Prim, azalabileceği gibi artabilecek de” dedi.

Primler zaten düşük

Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Recep Koçak, kasko primlerinin yüksek olmadığını belirterek, şunları söyledi: “Bir süredir; ‘kaskoda primler serbestçe belirlenecek, primler artacak’ denerek, kamuoyu yanıltılıyor. Kaskoda primler sigorta şirketleri tarafından serbestçe belirleniyor ve oluşan rekabet nedeniyle prim düşüşleri yaşanıyor. Sektör, 2012 yılının 9 aylık döneminde kaskoda 102 milyon TL, 2012 yılında da 191 milyon TL zarar etti. Şirketler, her yıl bu tutarı özkaynaklarından karşıladı. Bu, primlerin yüksek olduğu söylemi ile örtüşmüyor.”

DİĞER SİGORTALI YAŞAM HABERLERİ

Sigortalı beklentisine göre prim ödeyecek

Axa Sigorta Grubu CEO’su Cemal Ererdi, bazı kasko ürünlerinde fiyatların düşeceğini bazısında ise artacağını belirterek, şunları söyledi: “Yeni uygulamada primi; tamirhanenin cinsi, parçanın orijinal ya da eşdeğer olması, poliçenin kapsamı belirleyecek. Bunların fiyatı yüksekse prim de yüksek olacak. Bunların fiyatı düşerse prim de düşer. Poliçelerde araç tamirlerinin hangi tür tamirhanede, hangi tip parçalar kullanılarak yapılacağı açık olarak belirtilecek. Sigortalı, hangi tür ve kapsamda poliçe aldığını; hasarda aracını nerede, nasıl tamir edileceğini önceden biliyor olacak. Sigorta primleri de buna göre farklılık gösterecek. Bu değişiklikler sonucu sigortalıların, tamirdeki beklentilerinin, buna göre ödemeye hazır olduğu primin baştan belirlenmiş olması sayesinde memnuniyetsizlik azalacak.”

Ürün çeşitliliği artacak, fiyat değişecek

Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, yeni kasko uygulaması hakkında şunları söyledi: “Yeni uygulamayı uçak koltuklarındaki sınıflandırmaya benzetirsek kaskoyu; ekonomi, konfor, business ve first class olarak ayırabiliriz. Tüketicimiz aracını sever, tamponundaki çiziğe bile tahammül edemez. Tercihi de tam veya tama yakın teminatlı ürünleri almaktır. Bu da yeni uygulamada ‘genişletilmiş kasko’ ya karşılık geliyor. Mevcut tüketicinin yeni uygulamada teminatları sınırlı; ‘dar kasko’, ‘kasko’ ürünlerini tercih edeceğini sanmıyorum. Bugünkü kasko poliçelerinde bile kısıtlı olarak bulunan bazı ek teminatları içeren tam kasko, birinci sınıf bir ürün olarak konumlanacak. Ürün çeşitliliği bugünden daha fazla olacağından, fiyatlar da farklı olacak. Ama, ‘kasko şartları değişti, fiyatlar artacak’ demek doğru değil. Yeni şartlar sigortalının aldığı ürünü net anlamasına neden olacak, şirketleri de tüketicisini daha iyi anlamaya zorlayacak. Böylece farklı tüketicilere farklı ürünler sunulacak.”

Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22621117.asp
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: -
  • 44 kere teşekkür etti
  • 145 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu trafik, kasko ve ticari sigortalarda primler artacak
« Yanıtla #6 : Şubat 18, 2013, 10:31:08 »
Kaskoya yeni sistem geliyor tarife 100 TL’den başlayacak

1 Nisan’dan itibaren ‘full kasko’ ve ‘süper kasko’ dönemi bitiyor. Bunun yerine dört çeşit kasko gelecek. Sürücüler 100 liralık primle, mini hasar ödemesi içeren ‘dar kasko’ bile yaptırabilecek.
TÜRKİYE’DE büyük tartışmaya yol açan  ve 1 Nisan’da yürürlüğe girecek olan araçların yeni sigorta sisteminin uygulama esasları netleşti. Buna göre kaskodaki yeni sistem, zorunlu trafik sigorta bedellerini artırmayacak, aksine kaskoda 100 liraya kadar düşüşün yolunu açacak. Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü yetkililerinin verdiği bilgiye göre, Resmi Gazete’de yayınlanan ‘Kasko Sigortası Yönetmeliği’ ile hiçbir prim artışı olmayacak. Yönetmelikle halen uygulamada tartışma konusu olan kasko sisteminde ise radikal değişiklikler getirilmesi sağlanacak.

Farklı tarife sistemi uygulanacak

1 Nisan’dan itibaren ‘full kasko’, ‘süper kasko’ ifadeleri tarihe karışacak. Bunun yerine dar kasko, kasko, genişletilmiş kasko ve tam kasko olmak üzere 4 çeşit kasko uygulanacak. Dar kasko, mini hasar ödemesini içerecek. Bunun primi düşük olacak. Örneğin 100 ve 200 liralık kaskolar söz konusu olacak. Diğer 3 kaskonun ise kapsamı ve fiyatları farklı olacak. Bu kapsamdaki kaskoların primleri parçaların orijinal olması, onarımların yetkili servislerde gerçekleştirilmesi gibi unsurlara bağlı olarak yükselecek veya düşebilecek. Tercih tamamen araç sahiplerine ait olacak.

ALKOLLÜ SÜRÜCÜ HASARINI KENDİ ÖDEYECEK

 Yapılan düzenleme ile alkollü sürücülerin yaptığı kazaların ödenip ödenmeyeceği de açıklığa kavuştu. Buna göre alkollü sürücülerin yaptığı kazalarda hasarlar, sürücü tarafından ödenecek. Sigorta şirketleri ise bu kapsamdaki kazaların verdiği zararlardan sorumlu tutulamayacak.

http://haber.stargazete.com/ekonomi/kaskoya-yeni-sistem-geliyor-tarife-100-tlden-baslayacak/haber-728210

2007 Toyota Corolla 1.6 Comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu trafik, kasko ve ticari sigortalarda primler artacak
« Yanıtla #7 : Şubat 18, 2013, 14:32:53 »
herşey daha beter oluyor farkındaysanız dürüst ve iyi sürücüler için ; siz iyi sürücüsünüz kazanız yok ama neredeyse 2 katına çıkıyor karşımıza çıkan meblağlar ayrıca son anlatılan madde kötü siz yolda gidiyorsunuz ve alkollü biri geldi aracınıza zarar verdi ama adamında parası yok yada çulsuz ; eskiden bu durumda siz onun sigortasından masrafınızı alıyordunuz ve onun sigortası ona rücu ediyordu yani ondan tahsil yolu ile sigorta şirketleri uğraşıyordu son düzenleme de ise al başına dert işin yoksa uğraş

2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım